Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • opr

    veterán

    válasz <Adamsky> #38 üzenetére

    Nem lett kapufa. Ha legalább havi kétszer elhagyod a megye határát, akkor ez a kijelentés akkor is igaz lesz, ha amúgy minden nap városon belül ingázol. Az, hogy km-ben pályán (vagy legalább országúton) van egy autó legtöbbet használva... amelyikre ez nem igaz, ott max egy yaris/polo méretű autónak van értelme, bármi más hülyeség volt.

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • M_norbi

    csendes tag

    válasz <Adamsky> #41 üzenetére

    Magasságban biztosan, de vállban sem az igazi. Főleg ahhoz képest, hogy mennyire hosszú az autó.
    Persze ez nagyon szubjektív, lehet hogy másnak kényelmes.

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz <Adamsky> #71 üzenetére

    Kezdve a normál autók károsanyag kibocsájtásának elbagatellizálásától az elektromos autók zsákutca mantráig eljutunk oda, hogy van egy hibrid corrola, ami mindennél jobb. (nem az, ugyanúgy okádja CO2-t és ugyanúgy fűti a környezetét).

    Azért hoztam fel a hatásfokot, mert mindenki elfelejti hogy egy benzines vagy gázolajos gépjárművel közlekedni olyan, mintha nyáron otthon feltolnád az összes konvektort/radiátort/gáztűzhelyet, és kinyitnád az ablakokat. Eszméletlenül pazarló közlekedési forma és fenntarthatatlan.

    Aki ennek ellenére azzal hitegeti magát, hogy az átállás zsákutca, az vagy kognitív disszonanciában van, vagy szimplán bolond. Én itt az előbbire tippeltem.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz <Adamsky> #75 üzenetére

    "Szerinted nem jobb lenne 0 villanyautó és Euro 5+ ne adj' Isten 6d-s autó?" - Nem, mert mint mondtam feleslegesen fűtjük a bolygót.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • Vesa

    veterán

    válasz <Adamsky> #75 üzenetére

    "(orosz-ukrán izé amerikai háború)"

    Oké, innen hagyom is a veled való vitázást, konteó ON, pont ennyire vagy képben EV ügyben is...

    A tudomány a valóság költészete!

  • Vesa

    veterán

    válasz <Adamsky> #85 üzenetére

    Persze, az USA támadta meg Ukrajnát is, szegény oroszokat csak kényszerítették a 200k-s sereg betolására. Mindegy, engem nem érint, ha az oroszok lesznek a szomszédok, nekem már megvan a menekülési pont. Akinek meg tetszik ez a barbár okádék, annak egészségére, és maradjon itt az éppen kiépülő szovjetunió 2.0-ban.

    A tudomány a valóság költészete!

  • Döglött Róka

    veterán

    válasz <Adamsky> #85 üzenetére

    Elolvastam figyelmesen. Csak hulyeseget talaltam.

    Ikea Tafjord, Kínai indukciós töltő, Victorinox Traveler, 10 Tojás M (3 már hiányzik),Rádiós ébresztőóra piros kijelzővel, Varta akkutöltő

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #121 üzenetére

    Jól érted. Én jogász vagyok, nem mérnök, így a műszaki tartalomhoz nem értek, azonban éppen ezért gyűlölöm az ilyen jellegű szerződéseket. Hát úgy bújik ki a cég a szavatossági igényérvényesítés alól, ahogyan akar, gondoljunk bele. Aláírod, előjön valami hiba amivel mondjuk még ők is ritkán, vagy sohase találkoztak, meghivatkozzák az adott szakaszt (olyan nincs, hogy valaki nem küldi pl. 130 fölé a sebességet sohasem) és ennyi, ott rakta s&ggbe magát a szavatosság. Nem mondom, hogy minden forgalmazó cég genyó, de ha ilyen jellegű szerződésed van velük az új autódra vonatkozóan, akkor bizony megteheti bármelyik. Ez van. :K

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • opr

    veterán

    válasz <Adamsky> #121 üzenetére

    Pályázás: versenypályán veretés. Ha meg direkt próbálják félremagyarázni, írni kell a hivatalos képviseletnek, nem egy sztori van márkától függetlenül, hogy segítenek. Szalonok sokszor próbálnak szívózni a vevőkkel sajnos.

    Ui.: ha jól emlékszem, ez még valamelyik autós magazinban is felmerült, és természetesen az volt rá a válasz, hogy nem, az autópályán normálisan haladás nem számít rendellenes használatnak. Ha mondjuk 2 órán át végsebességgel vereted, az megint más kérdés, az már nem rendeltetésszerű használat természetesen.

    [ Szerkesztve ]

    "Programozó vagyok. Ez azt jelenti, hogy amit leírok, megtörténik." :D “The only valid measurement of code quality is What-The-F**ks/Minute.” - Robert Martin

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #124 üzenetére

    A saját adásvételimből idézgessek? Nem. Kérjél ki egy tervezetet vmelyik Toyota szalonból, hibridre.
    Semmi átbaszás nincsen, itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt, erre írtam, hogy kissé életszerűtlen, hogy valaki sosem lépi át a 130-as legális limitet. Ugyanakkor mégis megtagadhatja a márkaszerviz a termékszavatosságra vonatkozó általános szabályok érvényesítését, mert "ügyesen" írnak adásvételit. Az ügyfél meg vagy aláírja, vagy nem vesz új autót, kb.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • morcosharcos

    tag

    válasz <Adamsky> #130 üzenetére

    Nem, rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak, úgymint személyes adatok védelme, meg magántitokvédelem.

    :D Vitasd, amennyit csak akarod :D Egy ilyen per lefolyása a következő volna: kifizetek egy műszaki szakértőt valagpénzért, aztán a műhely fizet egy műszaki szakértőt valagpénzért, két szarevő mérnök (nem minden mérnök szarevő, de az igazságügyi szakikat speciel ismerem, okádék egy állatfaj) keres egy csomó pénzt, én meg 1-2-3 év múlva elvesztem a pert a forgalmazóval szemben, mert az adásvételimben benne volt az a szakasz, ami alapján megtagadták az ingyenes kijavítást.

    Még egyszer: nem én kezdtem arcozni. A cikkes srác kezdte azzal, hogy szerinte hazudozom. Még ha burkoltan is mondta, nyilván nem hagyom hogy a seggét belém törölje :) Azért nem azt a világot éljük egyelőre.

    Kennedy: “Democracy is not perfect, but we have never had to put a wall up to keep our people in.”

  • .Szaki.

    addikt

    válasz <Adamsky> #138 üzenetére

    "...vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra."

    Pénz beszél, kutya ugat, karaván halad. Európán belül a Pénz az autóipar, nem pedig Kína.
    Nem véletlen, hogy a teljes átállás eredeti 2030-as tervét már 2035-re tolták, mint ahogyan az sem, hogy több gyártó ismételten elkezd belsőégésű és hybrid technológiájú motorokat fejleszteni. Ezt teszi a Stellantis is, például a nem túl jóhírű 1.2-es PureTech motort fejlesztették tovább, hogy ne legyen vele gond és 48V-os hybridként fog szerepelni többek közt az Opel Corsában és Grandlandben is. Nemrég láttam, hogy a VAG már azzal hirdeti a most megjelent faceliftes Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor. Kiemelték a négy hengert, ami szerintem azért fontos, mert a közvélemény - és nem utolsó sorban a szakemberek - szerint azért jóval tartósabb egy négy hengeres nagyobb köbcentis motor, mint egy felfújt három hengeres egy literes. Apropó VAG. ... Hol is van a már régóta ígérgetett ID.2? Néma csend honol ezen a téren.

    Szóval se infrastruktúra (elegendő energia az e-autók töltésére; megfelelő mennyiségű és minőségű töltőhálózat), sem a gyártók által versenyképes technológia, sem pedig a vásárlóközönség igénye nincs meg az elektromos autókra. Ez utóbbi persze lehet az előbb felsoroltak következménye is. Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít, addig szerintem attól nem kell tartani, hogy ellentétes érdekeket szolgálnának. Én ezt mindenképp szeretném kizárni. Szimplán van egy jóravaló törekvés (környezetvédelem), feltehetőleg hibás megoldási javaslatokkal és az autóipar és az Unió közti vita segíthet ennek a megoldásában. Én ezt így gondolom.

    Kína:

    Kína olyan szinteken tud a Pénz lenni az Ázsián kívüli kontinenseken, mint például amikor a BYD kivágja a VAG-t a foci EB egyik fő partneri pozíciójából, meg amikor az NFL időszakban megjelenik a Temu.

    Ezen kívül akkor fog még nagyobb hatalommal bírni Kína Európában, ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe, amiben a Kínaiak sokkal előrébb járnak és a saját iparágunk pedig olyan lemaradásban van, ami végzetes lehet. Ne dugjuk homokba a fejünket, a BYD akkumulátor technológiája és a kis motorjaik, amik egy kispolákban is elférnek olyan szinten előrehaladottak, hogy ennek lepipálásához bizony nagyon komoly teljesítményre lesz szükség. Tehát ha bevezetik a kötelező átállást, akkor nagyon komoly érveket kéne felsorakoztatni amellett, hogy egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest elmaradt technikával, jóval magasabb áron, egy kedvező árú és jó minőségű kínai helyett. És persze tudom, baromi furcsa ilyet olvasni, hogy "jó minőségű kínai termék", de egy dolgot ne felejtsünk el. Sokkal veszélyesebb homokba dugni a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson, mint azt mondani, hogy gyerekek, ez bizony Leistung, itt az ideje leülni és elkezdeni dolgozni. Előbbi bizony végzetes lehet.

    Szóval szummázva ezt a kisebb regényt, a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni, mert a való életben mindenre megvan a magyarázat. Nem kell senkit sem megvenni kilóra ahhoz, hogy a fentebb leírtak közül bármelyik opció megtörténhessen.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák