Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • <Adamsky>

    nagyúr

    Nagy pluszpont az első oldalért! :K
    ... a tesztet majd holnap olvasom el részletesebben (elsőre csak átfutottam).

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz noPublicFG #30 üzenetére

    "Nem is értettem az olvasottakat! Ha valaki pályára vesz Hybrid Toyotát ... "
    Pedig nem bonyolult. A fórumtárs vett egy autót, amit autópályán is használ, de jóval kisebb százalékban, mint városban és országúton. Ennek megfelelően vett egy hibridet, ami - hangsúlyozom még egyszer - a fenti használati profilnak a leginkább megfelel.
    Az előbbiek ellenére, ill. mellett azért járt vele pályán is, ahol - ha jól értem - az átlagosnál nagyobb szélzajt tapasztalt. Ennyi. Ettől még most is ezt venné, mert számára nincs jobb.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz adamssss #37 üzenetére

    "... pályán használom a legtöbbet ..."
    Akkor ez részemről kapufa lett. :U
    Egyébként a sokat emlegetett szélzaj mihez képest sok? Masik, hasonló kategóriájú (10 "misi" körül) autóhoz képest, vagy ahhoz képest, hogy már-már egyébként túl halk az autó? Ugye a villanyautóknál gyakori gond, hogy az eddig sose hallott zajok - a belső égésű motor hiánya miatt - egyszer csak "megjelennek"?

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz M_norbi #40 üzenetére

    " ... elképesztően szűk az autó ... "
    Fejtér, lábtér, vállba ... esetleg mindenhogy?

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Döglött Róka #65 üzenetére

    "A bevezetőd meg nem több kognitív disszonanciánál."
    Idézz már kérlek a szövegből, mert én nem látom benne a disszonanciát.
    Azt pedig pláne nem, hogy ő bárhol is a dízelmotorokról és/vagy a belsőégésű motorok hatásfokáról elmélkedne.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Döglött Róka #72 üzenetére

    "Kezdve a normál autók károsanyag kibocsájtásának elbagatellizálásától ... "
    Senki sem bagatellizál el semmit. A blogbejegyzés írója sem azt állítja, hogy a villanyautók sz@rok, csupán azt, hogy perpillanat messze nem ez az "ultimate solution" (ugye nem kéne mindent szögnek nézni, ha kapunk egy kalapácsot ... mert most sajnos ez megy).
    Az EU-s politikusokat pedig bőségesen van miért szidni (inkább erről - vagy erről is - szólt az első oldal). Szóval ne gyere a hatásfokkal, meg a CO2-vel, mert ezzel szerintem mindenki tisztában van. Ahogy azzal is, hogy nem a villanyautókkal mentjük majd meg a világot. Pláne, ha azt nézzük, hogy pár év alatt (orosz-ukrán izé amerikai háború)

    " ... az átállás zsákutca ... " - nem az átállással van a gond, hanem az ütemezéssel. Ez így, ebben a formában nem fog menni, sőt, kontraproduktívvá válik. A kialakult helyzetnek (ezt most nem részletezném) hála van egy marék villanyautó és egy csomó, nagyon régi benzin/dízel gépjármű. Szerinted nem jobb lenne 0 villanyautó és Euro 5+ ne adj' Isten 6d-s autó?

    #73 Donki Hóte
    Ezt se megerősíteni, se cáfolni nem tudom, de mindeközben a hollandoknál épp felmerült, hogy korlátozni kellene a villanyautók töltését este 6 és 9 között.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz Döglött Róka #76 üzenetére

    Olvasd már el kérlek figyelmesen, amit írtam!
    Röviden, még 1×: hajadra kenheted a villanyautókat. Nem képesek 100%-ban kiváltani a belsőégésű motoros járműveket. Ezen felül mi csak itt az EU-ban szo*aptjuk sz@rrá magunkat. Aztán ott van a háború ...

    #82 Vesa
    " ... konteó ON ... " – ma már ez nyílt titok (amit az elején mindenki titkolt), és messze nem konteó. Az, hogy te megrekedtél a kezdeti globalista narratívánál, arról nem tehetek.
    Az külön aranyos, ahogy összekötöd a kettőt. Vagyis, ha egyikben nem értünk egyet (ill. én ahhoz nem értek), akkor nyilván a másik esetén is így lesz. Igazi felnőttes gondolkodás.

    " ... brutális és gyors kényszerítés zajlik, meg "prüsszel", és egyéb marhaságok."
    Bocs, de most már biztos, hogy te burokban élsz. Nézz már utána, hogy az EU-ban milyen törvényeket fogadtak el az autógyártással kapcsolatban!

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz adamssss #114 üzenetére

    "Ha normál használat (gyakorlatilag a pályázás nem számít annak ... "
    Várj, jól értem, hogy a pályázás nem "normál használat"? Mi számít pályázásnak? :F

    #117 8th
    Régi hír. Írtam már én is, de akkor nem reagált rá senki.

    #120 morcosharcos
    A normális hangon / stílusban történő vitának mindig van (és lesz értelme).
    "Már megtörtént az átállás eldöntése ... " – épp ez a baj. Egy maréknyi (zöld) hülye az EU parlamentben eldöntötte. Jól tették? Sokak / sokunk szerint nem. Ez egy visszatérő probléma, kérdés, ami téma, így vitaalap.
    "Kicsit olyan ez, mint a kivégzett rab fölött lamentálni ... "
    Végül is, ebben igazad van. A rab ebben az esetben az európai autóipar (ebből adódóan pedig az EU maga is). Felköptünk és aláálltunk ...

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz morcosharcos #122 üzenetére

    " ... meghivatkozzák az adott szakaszt ... "
    Na, most már kíváncsivá tettél. Tudnád pontosan idézni?

    #123 opr
    Én itt valami ordás átba**ás és/vagy félreértés szagot érzek. Ha, a pályázás = versenypálya, akkor érteni vélem, bár előbb esik be a fékpedál egy átlag autónál, mint, hogy "elfogyaszd" a hajtásláncot. Ergo szerintem (szinte) kivitelezhetetlen ...
    Autópályán, ha csúcssebességgel haladsz, annak megint nem kellene ártania semminek. A hideg motorral (olajjal) "szénné" forgatás sokkal veszélyesebb tud lenni.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz morcosharcos #125 üzenetére

    "A saját adásvételimből idézgessek?"
    Miért, rád külön garanciális szabályok vonatkoznak?

    " ... itt mindenki a "versenyzésre" gondolt "pályázás" alatt ... "
    Talán mert így is, úgy is lehet érteni. Ezért lenne (lett volna) jó látni, hogy mi van az eredeti szövegben, mert én - ugyan nem vagyok jogász, de - versenypályát (vagy versenypályán történő használást) írtam volna, ami nem félreérthető.

    " ... mert "ügyesen" írnak adásvételit."
    Ezt azért vitatnám, és én biztos futottam volna egy kört a fogyasztóvédelemnél vagy a megfelelő hatóságnál ezzel kapcsolatosan.

    "Megkockáztatom, hogy a Dunába szarlak egyébként ... " – ez igen! Gratulálok!
    Nálad valami nagyon nem OK. :((( Szerintem ezt többünk nevében kijelenthetem. Ezt a stílust semmi nem indokolja.

    [ Szerkesztve ]

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz opr #137 üzenetére

    " ... senki nem mondott olyat, hogy hazudsz, csak teljesen ertetlenul allunk a dolog elott."
    +1 :K

    #135 morcosharcos
    " ... rám személyiségi jogi különszabályok vonatkoznak ... "
    O.K. de, hogy jön most ez ide? Én csak pár sor kimásolását v. fényképezését kértem volna, nem a TAJ vagy adószámodat. Mindegy, hagyjuk! Engem már nem érdekel. Ahogy írod, ez már "történelem". Te fizettél, a sztori lezárva.

    #133 8th
    Nem csak Te, de én is írtam már erről (itt is). Lel lettem hülyézve. Az a gond, hogy sokan csak 1 bit-en (jó-rossz, fekete-fejér, stb.) képesek gondolkozni.

    #134 .Szaki.
    " ... aligha lehetett volna felhasználni olyan célokra, hogy belsőégésű autókat gázüzeművé alakítsanak át." – ezzel szerintem itt mindenki tisztában van.
    8th és én is azt próbáltuk jelezni, hogy hajunkra kenhetjük ezt a "REPowerEU"-t, mert akik kiötlötték vagy hülyék, vagy az EU végét akarják.
    #131 : "Az Uniónak nem érdeke, hogy tönkre tegye az európai autóipart ... "
    Szeretném én is ezt hinni, de – ahogy fentebb írtam – vagy teljesen hülyék, vagy mégiscsak igazan van azon "konteó-gyárosoknak", akik szerint Kína megvette őket kilóra.

  • <Adamsky>

    nagyúr

    válasz .Szaki. #147 üzenetére

    "Európán belül a Pénz az autóipar ... "
    Úgy érted, hogy a pénzt az autóipar hozza (hozná)? Igen, ezt a sokat emlegetett "brüsszelitákon" kívül kb. mindenki tudja.

    " ... 2030-as tervét már 2035-re tolták ... " – csak ez ku*vára nem így megy, hogy tologatjuk. A gyártók meg nem tudják, hová kapjanak (mibe fektessenek, mit fejlesszenek). Agyrém!

    " ... több gyártó ismételten elkezd belsőégésű (...) motorokat fejleszteni."
    Hidd el, közel sem olyan elánnál, mintha tudnák, hogy egyelőre jó sokáig piaca lesz.
    Ahogy az arra az előbb is utaltam, az európai autógyártás totyog, mint egy béna kacsa. Sok energiát a belsőégésűekbe már nem mernek beletenni, mert ki tudja mikor jön egy "szuperzöld", és találja ki, hogy akkor a 2035 inkább mégis 2030.
    ... de azért valamit ki kell tolni a piacra, így - ímmel-ámmal, de - csinálnak valamit a parasztnak (amiből jó eséllyel nem lesz oldtimer ...)

    " ... Skoda Octaviát, hogy az alapmotor immáron egy négy hengeres 1.5 TSI benzinmotor."
    LOL :DDD

    "Addig, amíg az ipar kinyitja a száját és az Unió ennek megfelelően könnyít ... "
    Fú, ezt nagyon máshogy látom, de fentebb már leírtam (szóval nem ismétlem meg még egyszer).

    "Szimplán van egy jóravaló törekvés ... "
    Remélem ismered a mondást: Nincs annál veszélyesebb, ha a hülyeség, kitartással párosul.

    " ... ha az EU mégis hoz egy olyan döntést, ami egy olyan technológiát hoz előnybe ... "
    Ez gyakorlatilag megtörtént. Értem én, hogy 2030, izé 2035, de a kocka el van vetve: Villanyautót mindenkinek!
    ... és ebben Kína sokkal jobb. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy azért a kínaiak nem csak villanyt terveznek idehozni, hanem hibrideket is. És milyet? Hát, olyat, amilyen lassan már nincs is ez EU-ban. Maximálisan egyetértek Pistával.

    " ... egy európai állampolgár miért a VAG, vagy a Stellantis, esetleg a Renault valamelyik elektromos autóját válassza a kínaiakéhoz képest ... "
    Az a baj, hogy Te egy feltételezett jövőről beszélsz, miközben ez már a jelen (ha villanyautókról beszélünk mindenképp). Meg kell nézni a speedzone BYD Seal tesztet.

    " ... a fejünket és 0 pontokat osztogatni pl a BYD Sealnek az év autója választáson ... "
    Na, azt hagyjuk is! Nálam az most már az Eurovíziós Dalfesztivállal egyenértékű.

    " ... a konteókkal azért nem érdemes foglalkozni ... "
    Kívánom, hogy neked legyen igazad, de engem azért csak nem hagy nyugodni a korábban feltett kérdés: Ezek ennyire hülyék, vagy megvették őket kilóra?
    Ja, és még egy! Ezt is érdemes meghallgatni, mit mond a SsangYong-ot felvásárolt KG group tulajdonosa, Jea Sun Kwak mikor erről, ill. a belsőégésű motorok kivezetéséről kérdezik.

Új hozzászólás Aktív témák