Új hozzászólás Aktív témák

  • dchard

    veterán

    válasz bambano #7 üzenetére

    "a taxi alapból nem drága. központi rendelet szabályozza az árakat, tehát az ára annyi, amennyit a fővárosi önkormányzati hivatal megszab, nem pedig a taxis kénye-kedve szerint van"

    A kettő nem zárja ki egymást. Emlékeztetlek, hogy az egységes tarifával a taxis jól járt, mert a szabályzás előtti "piaci" árakhoz képest 30-50%-kal drágább most taxiba ülni. Vicces is lenne, ha még a taxis háborogna hogy nem akarok 30-50%-kal több pénzt ugyanazért a munkáért.

    Az Uberrel kapcsolatban sokkal inkább a kéz kezet mos elvét látom érvényesülni: az állam, önkormányzat (karhatalom) tisztán tartja a terepet a konkurencia elől a belterjes taxis maffiának, cserébe a taxisok lejattolják a lóvé egy részét mindenféle mondva csinált önkormányzati díj formájában.

    Én továbbra is azt gondolom, hogy amennyiben az Uber sofőr rendesen leadózza az így keresett jövedelmét (bevallja) akkor nincs ezzel semmi gond. Az, hogy ezt a sofőr megteszi-e vagy sem, viszont nem az Uber felelőssége. A többi díjat meg nem kell fizetnie (droszt pénz, sárga rendszám tábla), mert nem is használja sem a drosztot sem a buszsávot. Én mint utas (akiért ez az egész van elvileg) továbbra is azt látom, hogy az Ubernél lényegesen több lehetőségem van úgy elmondani a véleményemet, hogy abból adott esetben változás is legyen, és fordítva. Például ha én rendszeresen összehányom valaki kocsiját, nem fogok autót kapni. Ha viszont egy sofőr tróger szolgáltatást nyújt, az meg nem fog fuvart kapni. Hol van ilyen a normál taxinál? Hiába a szabályozás, a színvonal még mindig hullámzó, pedig elvileg ezért fizetjük a megemelt tarifát.

    Dchard

    A kitárulkozó idegenektől mindig elfog a hányinger. [Cornelius]

Új hozzászólás Aktív témák