- Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
- Indiában gyárt Google Pixel mobilokat a Foxconn
- Hong Kong is bezáratja az ingyen kriptopénzes Worldcoint
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
- Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
- Mikrotik routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 10
- OpenWRT topic
- Vírusirtó topic
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- DIGI kábel TV
- Milyen program, ami...?
- Sweet.tv - internetes TV
- Fellebbezett az EU-ban az Apple, amelyet kongói botrány fenyeget
Új hozzászólás Aktív témák
-
devil-k
nagyúr
Egyébként sokan azt hiszik, hogy az Uber ilyen szutyok autókat "küld ki" az utasoknak, pedig ez nem így van. Elég komoly feltételeknek kell megfelelni, hogy ahhoz, hogy Te sofőr legyél náluk. A saját tapasztalataink is azt mutatták, hogy mindegyik autó amivel jöttek a sofőrök, egytől egyig patyolat volt és új(abb) jármű.
Egyébként aki flancolni akar vagy más típusú igénye van, annak lehetősége van választani. Igaz, nem Magyarországon még, de pl. Londonban igen. Ott pl. van
uberX
uberXL
UberEXEC
UberLUXEgyébként volt, amikor mi is bőrönddel utaztunk és egyik sofőrnek sem volt egy szava sem. Sőt, mindegyik kiszállt és segített berakni a csomagtartóba. Ha 2-3 nagyobb bőrönddel mentünk volna, az sem jelentett volna problémát, volt hely rendesen.
Az a baj, hogy Magyarországon csőlátás van és nem akarnak/mernek nyitni az emberek az újdonságok felé. Pedig ez a jövő.
[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
-
devil-k
nagyúr
"Ja, tök igazságos a rendszer, az hogy taxis legyen valaki kell 1 milló ft (és az autót nem számoltam bele, mer ugye az az uberhez is kell), meg rengeteg vizsga, idő és türelem, míg az übert brmelyik hülye csinálhatja mindenféle képzés nélkül"
Sajnos, a képzett taxisoknak egy része olyan buta és sötét, ráadásul idegbeteg, hogy régen abba kellett volna hagynia azt, amit csinálnak. Tisztelet a kivételnek itt is.
Egyébként szimplán csak alkalmazkodni kell az új rendszerhez és kész, aki nem veszi fel a versenyt, annak annyi. Debrecenben is van egy taxitársaság ahol megmondták, hogy "x" évtől fogva nem lesz CB-n címkiosztás, csak táblagépen, az erre szánt applikációval. Ennek használatát vagy megtanultad és elfogadtad, vagy lehúzhattad a rolót.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a pénz az nagy úr. Nem azért mennek az emberek tömegközlekedéssel és "olcsóbb" Uberrel, mert jó móka, hanem mert ilyen pénzügyi helyzetnél ennyi az alternatíva. Ráadásul az Uber szolgáltatás nem fog félrevezetni, nem fog kerülőúton menni és nem fog neked többet kiszámlázni ezáltal. Egyébként tudok olyan taxisról aki Uber sofőr is egyben!
(#8) cintula187
Debrecenben pedig abszolút nincs is.[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Megértem a taxisok álláspontját is teljes mértékben.
Viszont egy valamit ne felejtsünk el. Más 2015-ben taxisnak lenni, mint 1995-ben és más volt 1985-ben. De mondhatnám ezt a recepciós szakmára is. Ebből a két szakmából régen derekasan meg lehetett élni, tisztességesen. Ma már nem, s ez nem a taxisok (vagy a recepciósok) hibája, hanem a kialakult körülményeké, helyzeté. Sosincs olyan megoldás ami mindenkinek jó lenne. Törekvések azok mindig vannak....
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
válasz toth_janika #24 üzenetére
"Mi a menyasszonyommal a "magyar átlag felett" keresünk havonta,"
Mindenki szeretne félrerakni, de akik csak éppen megélnek a minimálbérből, hogy rakjanak félre?
"Soha nem taxiztam saját pénzből. Mikor céges ügyben kellett mennem a cég adott hitelkártyát."
Sok embert még be sem jelentenek rendesen, nemhogy ilyen privilégiumot élvezzen.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Ez azért elég durva.... (ez akár egy taxissal is történhetne)
[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Az Oszkár az kicsit más tészta. Ott nem a nyereségszerzés a cél, hanem a költségek megosztása, amit az EU támogat, ezért nem sikerült itthon elkaszálni és nem is tudják a jövőben sem. Az megint más kérdés, hogy sokan üzletszerűen használják a dolgot.
Vagyis rendelkeznek egy legalább 8 fős autóval, megjárják Debrecen-Budapest útszakaszt egy nap kétszer, minden nap és elég jó lóvét szakítanak vele. Azt bebizonyítani pedig nem tudod, hogy ők ezzel úgy foglalkoznak, mint üzleti tevékenység. Egyszerűen csak rávágják, hogy dolguk van ott és kész. Egyébként az ilyen "üzleti" Oszkárosok jobb áron visznek oda-vissza, mint az "egyéniek".
Pl..
Debrecen - Budapest - kb. 2.650 Ft (egyéni Oszkár, a sofőr + 3 fő)
Debrecen - Budapest- kb. 2.300 Ft (üzleti Oszkár, a sofőr + 6-8 fő)Rengeteget utazok Oszkárral. Pont azért, mert olcsóbb, mint egy diákjegy és gyorsabb, komfortosabb is (általában).
[ Szerkesztve ]
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
-
devil-k
nagyúr
válasz WhiteWalker #82 üzenetére
Meglátszik, hogy nem ismered se az Ubert, se az Oszkárt, de azért elítéled mind a kettőt.
1.5 éve Pesten egy taxiban utaztunk és karamboloztunk, a taxis volt a hibás. Hívtak egy másikat, 5 percre rá ott koccanás volt, a taxis volt a hibás. Na, ennyit róluk.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
válasz WhiteWalker #89 üzenetére
Akkor hogy alkothatsz véleményt valamiről amit nem ismersz?
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
válasz Blasius0704 #104 üzenetére
Mert fele olyan közismert, mint az Uber. Ahogy az Oszkár mellett elfelejtik említeni a Bla-Bla Car-t is.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
válasz gergejly #114 üzenetére
Magyarországon jelenleg még nem. További infók itt: Uber Magyarország
- mozi bolondéria -
-
-
devil-k
nagyúr
Alapesetben az Oszkár nem a haszonszerzésről szól. Mi is megyünk hétvégén Pestre és viszünk el embereket, szám szerint kettőt. Az üzleti Oszkároknál nyilvánvalóan ez a cél.
Nem értem, hogy a mi esetünkben mi a haszonszerzés? El kellene különítened a két fogalmat egymástól. Haszonszerzés és költségmegosztás. Marhára nem ugyanaz a kettő.
"az Uberesek is tudnak úgy fuvarozni, hogy amúgy is erre arra kellene járniuk, s közben ha jön egy utas akkor elviszik
Nem erről szól az Uber... Nem teletaxi...
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Az előbb írtam, hogy ne az üzleti Oszkárokat nézd, hanem mondjuk csak a mi példánkat. Mi nem fogjuk egy nap megtenni négyszer a Debrecen-Budapest útviszonylatot.
"ha regisztrált Uber-es sofőr vagyok és éppen olyan napom van, hogy el kell mennem Bp-en a III. a X. és XI. kerületbe, akkor bejelentkezek és ha jön fuvar, akkor szerencsém van
(Uber költségmegosztás)"A sofőr nem látja, hogy hova kell majd vinni az utast, csak akkor kapja meg a címet, amikor az beült az autóba. Vagyis hiába mennél te A-ból B-be, hogyha az utas K, D, E, X helyekre fog menni, ami marhára nem fog neked megegyezni. Annak az esélye, hogy Ő is oda menjen, egyenlő a majdnem nullával.
Ezek szerint még nem Ubereztél.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
Ha már utazzunk Uberrel és aki még nem tag, annak itt egy 5.000 Ft értékű kupon. Na, ezzel már lehet utazgatni.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
válasz SUPREME7 #192 üzenetére
Úgy működik, hogy ha utazol 3.000 Ft-ért és van egy 2.500 Ft-os kuponod, akkor a különbözetet, vagy 500 Ft-ot kell kifizetned.
Ha utazol 2.000 Ft-ért és van egy 2.500 Ft-os kuponod, akkor a maradék 500 Ft-od "elvész". Sajnos, a megmaradt "kuponrészt" nem lehet máskor felhasználni, bár nem tudom, hogy van-e valami változás ezzel kapcsolatosan. Hétvégén Uberezek, majd akkor beszámolok.
- mozi bolondéria -
-
devil-k
nagyúr
- mozi bolondéria -
Új hozzászólás Aktív témák
- Lenovo ThinkStation 30 PC (Intel Xeon E5-1650 V2 12X3500Mhz, 32GB DDR3, 256GB SSD+1TB HDD, 2GB VGA)
- DELL Precision T5600 PC (2 db Xeon E5-2630 24X2800 Mhz, 64GB DDR3, Quadro K1200 4GB VGA, 256GB SSD)
- HP GAMER PC/XEON E3-1245 V5 8X3,9Ghz,16GB DDR4, Nvidia Geforce GTX1660Super 6GB,512GB SSD+500GB HDD
- DELL Latitude 14 Rugged 5414 6. gen. I5 laptop (4X2400 Mhz, 8 GB DDR4, 256 GB M.2 SSD, WIN10)
- Xbox Series S játékkonzol /Szép állapot/Garancia/Beszámítás/
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs