- Windows 11
- Van, ahol lesz összecsomagolt Disney+ és Max
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Windows Insider Program
- HBO Max & OD topic
- Milyen routert?
- Ausztrália lecsap a kriptós adócsalókra
- Linux - haladóknak
- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rt06
veterán
válasz .bableWes #152 üzenetére
"igen probáltam már, föleg mikor nagy tocsák vanna az uton és tömeg a járdán"
ez igy egeszen mas, azt hittem csak azert irod, hogy "jogom van hozza, szopassuk az autosokat"
illetve amerre en kerekparoztam uttesten (miskolcon sajnos rendkivul keves a kerekparut, itt szegeden lenyegesen jobb a helyzet), ott nem azert nem mentem ki a sav kozepere, mert nem volt szabad, hanem mert jobbnak lattam a 4 savos foutan nem ugralni (sokszor a csatornafedoket sem mertem kikerulni)"állitson meg, vagy bizonyitsa rám."
mondom, megallit egy jarokelot tanunak, es ha csak feleannyira ontudatos, mint itt par biciklista, orommel tanusitja, hogy nem csak kerekparoztal a jardan, de kozben fel is rugtal tobb babakocsis kismamatPolitikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Phvhun
őstag
Triál bicóval vagyok, minden szempontból szabálytalan, de sokkal dinamikusabban lehet vele közlekedni, ha kell járdára fel-le, járókelők között mindegy mekkora tömeg, simán el lehet lenni. ( kocsik között persze nem, mivel sokkal alacsonyabb a végsebessége, mint egy normál bicónak )
Ha veszélyhelyzet van egy pillanat alatt meg lehet állni, teljes sebességre kapcsolni, szóval ha a tapasztalatom, és ezek a körülmények ellenére megbüntetnek, az egyszerűen unfair.
Elavult a szabályzat.. -
rainmen
aktív tag
Legyen, bár a kerékprizmát asszem az idéntől szigorították minimum kettőre.
Phvhun: elavult? Idén jan. 1-től él...
Ha meg annyira vitatkoztok itt, hogy kinek van elsőbbsége és mi a szabályos... Én azt szoktam mondani, hogy sz@rul mutat sírfeliratnak, az "Elsőbbsége lett volna"...
[ Szerkesztve ]
-
PH-User
addikt
A személyeskedést szerintem be lehet fejezni...
Nem tudom megérteni, hogy mit kell azon megmagyarázni, ha egy 20-as tempóval megyek, s elém vágják a kocsiajtót? Hm?
Ezt magyarázgatod már egy jó ideje, hogy nem lényeg ki a hibás...
Á, de minek is idegesítem magam rajta...[ Szerkesztve ]
''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
Polllen
nagyúr
Sztem nem elavult a szabályzat, maximum kicsit rugalmasabb lehetne.
Pl. napközben, jó látási viszonyok között ne kelljen világítás a kerékpárra.
De gyalogos, biciklis és főleg autósként is egyetértek ezekkel a szabályokkal.
A járda a gyalogosoké, viszont ha autók közé mész, te is tartsd be a szabályokat... Ez lenne mindenki érdeke.
(Nem fog vigasztalni senkit sem, hogy xy milyen jól bringázik és általában nappal megy, ha egyszer éjszaka nem látom meg időben az úton és eltiprom az autóval.)De (ez nem neked szól), ahogy a topikot elnézem a biciklisek között is sok az olyan, aki úgy gondolja rá nem vonatkozik a KRESZ, ha egy autós csinálja őt állatnak tituláljuk, kerékpárnál meg ez a jasszer vagy mi?
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
Tejföl
tag
Én kisvárosban lakom. Éjjel nappal biciklin ülök, azzal tekerek a boltba azzal megyek ki focizni vagy csak szimplán azzal kerózom,mert hogy dirt bicikli. Csak hátsó fékem van, Prizmák nincsenek, lámpa meg csak hátul.Járdán használom a legtöbbet.Gyakorlatilag minden szabályt megszegek akkor? Lekopogom hogy idáig csak egyszer találtak meg,Akkor leszáltam a bicikliről oda támasztottam egy falnak 2 lépést oldalra mentem rágyújtottam egy cigire és azt mondtam hogy nem tudom kié a bicikli már itt volt mire ideértem. A rendőrök nevettek egy jót és elengedtek de azt m,ondták többet ne forduljon elő
Pár barátom is járt már hasonlóan de ők megúszták figyelmeztetéssel az egyik számszerint 5 figyelmeztetéssel 2 hónapon belül -
rt06
veterán
1: a KRESZ kimondja, hogy allo/varakozo auto kikerulesekor legalabb ajtonyitasnyi oldaltavolsagot KELL tartanod, ergo te vagy a hibas
2: ezen felul sajat erdeked is, hogy ugy kerulj ki valamit, hogy ne tudjon osszetorniPolitikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Huma
addikt
1: Ezzel kb azt írtad le, hogy városban bicikliút híján tilos a kerékpározás. Hiába KELL tartani a távolságot, ha egyszer nem LEHET.
2: Ezt meg hiába hajtogatod. Gondolhatod, hogy senki sem akarja szándékosan összetörni magát.Folyton azon a nyamvadék kresz-en lovagolsz meg azon, hogy ki a hibás. A kresz nem tökéletes mit ahogy a világ sem. A városok pedig nem a mai forgalomnak épültek.
Az ajtókinyitásos baleseteket csak az autós tudja megelőzni akármit is ír a kresz.Úgy állítod be mintha a biciklisek szándékosan hajtanának közel az autókhoz csak azért hogy ne tartsák be a kreszt és alig várják, hogy végre összetörhessék magukat egy kinyitott ajtón. Mivel nincs más választási lehetőségük ha biciklivel akarnak közlekedni ezért kísértik a sorsot, nem pedig heccből mint ahogy azt te próbálod beállítani.
Izospórás harasztok: Sporofitonjuk sporangiumaiban haploid meiospórák keletkeznek.
-
Runner_fxr
Ármester
Lámpám van, elöl és hátul is, de hogy nézne ki szerencsétlenen egy prizma? Én biztos nem rakok fel.
[ Szerkesztve ]
-
rt06
veterán
1: semmi ilyet nem irtam, de meg csak hasonlot sem - ha ezt nem tudod megoldani, ne menj kerekparral forgalomba
2: rosszul gondolod, fentebb nem egy, nem kep peldat lathattal, hogy ki hol, miert nem tartja be ezen eloirast - ez, ha nem annak jele, hogy nem erdekli (elegge), ha osszetori magat, nem tudom, minek lehet a jele"Folyton azon a nyamvadék kresz-en lovagolsz meg azon, hogy ki a hibás."
es igen, azzal jovok, mit ir elo a kresz, hiszen az egesz tema arrol szol, tovabba PH-User post-jara ez a valasz"A kresz nem tökéletes mit ahogy a világ sem. A városok pedig nem a mai forgalomnak épültek."
meg mindig jobbnak tartom, mint hogy mindenki menjen a sajat feje utan (lasd pl Phvhun hozzaszolasat, aki magat a kresz fole helyezi, mert o ert hozza)"Az ajtókinyitásos baleseteket csak az autós tudja megelőzni akármit is ír a kresz."
az ajtokinyitasos balesetek megelozesehez a ket szereplo fel (autos, biciklis) kozul elegendo lenne, ha csak az egyik (bar a kresz mindkettore eloirja) megfeleloen korultekinto lenne - sokszor azonban egyik fel sem teszi meg a megfelelo lepeseket (lathatoan, te sem akarod, mert szerinted lehetetlen, masok pedig mert az kenyelmetlen, korulmenyes)"Úgy állítod be mintha a biciklisek szándékosan hajtanának közel az autókhoz csak azért hogy ne tartsák be a kreszt és alig várják, hogy végre összetörhessék magukat egy kinyitott ajtón."
nem gondolom, hogy igy lenne, es nem is hiszem, hogy ilyet irtam volna barhol is
sokkal inkabb van szo szerintem felelotlensegrol, nemtorodomsegrol, ami alol (utolag) azzal akarnak kibujni, hogy de a masik volt a hibasabb"Mivel nincs más választási lehetőségük ha biciklivel akarnak közlekedni ezért kísértik a sorsot, nem pedig heccből mint ahogy azt te próbálod beállítani."
lenne mas lehetoseguk, csak az - mint fentebb irtam - korulmenyesebb (pl leszallni a kerekparrol, ha a kikerulni kivant jarmi es - teszemazt - egy kerites kozott nincs elegendo hely a megfelelo oldaltavolsag megtartasara, esetleg rendort hivni a szabalytalanul parkolo gepkocsihoz)Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Phvhun
őstag
Nem teszem magam kresz fölé sehova, van jogsim, tudom mi a helyzet, egyszerűen csak nem alkalmas a kerékpárom úton való közlekedésre. Ma is végig araszoltam a tömeggel egy jó hosszú járdarészen, mert igy jött ki a menet, senkit még csak annyira se zavartam, hogy rám nézzen.
+rá álltak a taxik meg a buszok a bicósávra csomó helyen, és inkább járda felül kerülgettem a dolgokat, minthogy bemenjek a kocsik közé.Megállitottam egy rendőrt, és mondta, hogyha ő állitott volna, akkor kapásból jött volna a 10k-s csekk ( bicószabálytalanság miatt ).
-
rt06
veterán
az a gond a jardan kerkeparozassal, hogy barmennyire is jok a fekjeid, barmennyire is alacsony a reakcioidod, a gyalodos sokkal gyorsabban tud iranyt es/vagy sebesseget valtoztatni, mint ahogyan egy kerekparos azt lereagalhatna (ugyanigy az autos es autojanak reakcioideje is lenyegesen nagyobb, mint a kerekpar sebesseg es/vagy iranyvaltasa)
Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Polllen
nagyúr
Ha ezen a fonalon indulnánk el, hamar oda lyukadnánk ki, hogy bezony bicikli utat mindenhová! (amivel egyet is értek)
Egyébként gyalogosként nem különösebben zavar, ha értelmesen biciklizik valaki a járdán és nagy ívben kikerül. Nyilván, ha neki áll tolni a csengőt, hogy álljak félre, vagy megy mint az állat goto KRESZ, hogy semmi keresni valója a járdán, húzzon ki az útra.
"Odamentem egy párhoz...négyen voltak!"
-
-
rainmen
aktív tag
válasz Runner_fxr #164 üzenetére
Szerintem még csengő és sárvédő (lemez) is kellene rá!
Patent a gép...
Ha már annyira vitatkoztok az oldaltávolságokról: haladó kerékpárost autóval a lehető legnagyobb oldaltávolsággal kell(ene) kerülni. Ha záróvonal van, kísérni kell a végéig, vagy amíg félre nem áll. Mindkét szemszögből végig lehet gondolni a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Dr_Syrex
senior tag
Egyébként gyalogosként nem különösebben zavar, ha értelmesen biciklizik valaki a járdán és nagy ívben kikerül. Nyilván, ha neki áll tolni a csengőt, hogy álljak félre, vagy megy mint az állat goto KRESZ, hogy semmi keresni valója a járdán, húzzon ki az útra.
Ebben egyetértünk. Én is ott tekerek bringával ahol épp lehetőségem van, de az autók közé szinte soha nem megyek. Akkor már inkább a járda, de ott is csak ésszel és lehetőleg a legkevésbé zavarni a gyalogosokat. Csengőm (még) nincs, de néha elég a hátsó agy hangja is
Rosetta@home, lépj be Te is a PH! csapatába! *** WoT: Blitzking 43M TURAN - Hungarian Armored Brigade
-
PH-User
addikt
Most érted, ha "törődöm" vagyok, akkor kikerül jó nagy ívben a parkoló autókat (ergo kimegyek az út közepére), aztán telibe vág hátulról valamelyik sietős.
S nem vagyok "nemtörődöm". Ismerek egy jó-párat, de én nem vagyok az.
Soha, senki nem mondta még rám...''Amíg szól a zene muszáj felkelni és táncolni.''
-
félisten
23. § (3) A jármű ajtaját az utas csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.
40. § (7) A jármű ajtaját a vezető csak akkor nyithatja ki, ha ezzel a közlekedés biztonságát, valamint a személy- és vagyonbiztonságot nem veszélyezteti.
[ Szerkesztve ]
-
Srodney
senior tag
csengő meg küllő közé macskaszem mi a fészkes fenének?-nekem rontja a légellenállási tényezőmet!
...másik amikor vezetek akkor sűrün eszembejut nekem is hogy bicajosnak a zebrán tolni kell mert ha netán baleset van ő fog kijönni szarul belőle,nemmelesleg 300.000huf és jár neki... -
Runner_fxr
Ármester
Köszi.
Amúgy meg szerintem kár vitázni a Magyarországi közlekedésről. Primitív, bugris közlekedés van nálunk. És mindig is az volt. A zebrán ba...nak átengedni, leszorítanak, rád üvöltenek, dudálnak, mert a Magyart nem tudom milyen indíttatásból, de egy felsőbbrendűség érzése keríti hatalmába amikor autóba ül. Teljesen mindegy melyik korosztály. Ez rengeteg embernél megfigyelhető. Persze akadnak kivételek, csak nagyon kevés. Pár napja történt velem egy olyan, hogy már félig átmentem a zebrán amikor a középen lévő járdaszigetnél megálltam mert láttam egy autós nem gyorsan jön, de nem szándékozik megállni a zebra előtt. Majd amikor átgurul a zebrán, rám üvölt, hogy húzzak a faszba azzal a kerékpárral. Nem igazán értettem a szituáció, hogy ez most mi akart lenni. Sokan ezt a közlekedési stílust azzal magyarázzák, hogy persze mert nálunk szar az élet az emberek idegesek, stb. Ez nem pénz kérdése, lehet nálunk akármilyen jó élet, akkor sem lesz olyan intelligens, türelmes közlekedés mint pl Németországban. Erről hiába is álmodozunk.
[ Szerkesztve ]
-
rt06
veterán
tudom, tobbszor leiram, hogy midnket fel felelossege
35. § (1) Az úttest menetirány szerinti jobb oldalán álló jármű vagy ott levő egyéb akadály melletti elhaladásra (kikerülés) a 34. § (1)-(5) bekezdésében foglalt rendelkezéseket kell - értelemszerűen - alkalmazni.
34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha
a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;
b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Atos23
senior tag
Köszi, hogy ennyien írtatok a cikkemre.
Nem igazán értem, hogy egy újonnan vásárolt kerékpáron miért nem teszi rá a bolt a kötelező felszereléseket. Tavaly vettem egy új bicajt, volt rajta küllőprizma, és első fehér prizma a kötelezők közül, de semmi más.
-
DBAtti
aktív tag
Kellemes kis figyelemfelhívó írás.
Az elsőbbségről csak annyit, hogy ANNAK VAN ELSŐBBSÉGE, AKINEK MEGADJÁK.
Ezt kell jól észbe vésni. Hiába megyek normálisan 30-cal, ha valaki kocsival előttem jobbra fordul - volt rá példa. Annak meg van egy kis problémája, aki körültekintés nélkül indul el zebrán akár gyalog, akár bicajjal. Ez alap, ez volt az első amit a szüleim megtanítottak. MINDIG KÖRÜL KELL NÉZNI és pont. Jöhet mentő, tűzoltó, rendőr is, akik nem szoktak tökölni.A kellékek közül valóban vannak fölös cuccok, meg a láthatósági mellény is lehet necces, egy komolyabb tekerésnél zavaró. A legtöbb bicajos cuccon van fényvisszaverő csík, illetve lehet venni felcsatolható pántokat, ami szerintem már megfelelő.
Sisak = életvédelmi felszerelés, szerintem minden helyzetben melegen ajánlott, városban, erdőben különösen.Nálam a balra kanyarodás még érdekes. Ha van külön besoroló sáv, stb, megfelelő körültekintéssel simán meg lehet oldani, és meg is szoktam. Ha nagy forgalom van, én is leszállok, és áttolom. Egyszerűen meg kell tanulni ép ésszel közlekedni, de ez nem kontrollálható lévén nem kell rá jogosítvány.
"A szél fú, a zöld fű. A Föld kering, a Nap korong..."
-
rainmen
aktív tag
válasz Runner_fxr #176 üzenetére
A magyarokban olyan szinten felsőbbrendűség van, hogy a szállodából a 250 m-re lévő sífelvonóhoz autóval ment. Nem foglalkozott azzal, hogy a messzebbről jövőknek nem jut parkolóhely. Ja, az osztrák meg tudott az 500 méterre lévő vasútállomásról felgyalogolni síbakancsban. Volt, aki még távolabbról...
-
Runner_fxr
Ármester
Persze mert a Magyar megteheti, hogy autóval megy a wc-re is. Aztán meg sírnak a drága benzin miatt. Brazil szappanopera ez az egész. Lusták mint a dög, csodálkoznak, hogy mindenféle betegség kínozza őket, Európai átlagot nézve igencsak rossz helyen állunk az egészség tekintetében. 2007-ben voltam Ausztriában dolgozni kb 4-5 hónapot. 7 munkatársammal mentünk ki. Mindannyian Magyarok és mindenki huszonéves, nem aggastyán társaság. Egyetlen egyszer sem tudtam rávenni egyik kollegát sem arra, hogy jöjjön el velem futni egyet meló után ,vagy bringázni. Pedig Saltzburg mellett, paradicsomi szépségű környezetben voltunk. Az idő is remek volt (tavasztól nyár végéig voltunk). Sport nem nagyon volt az ő részükről, helyette volt sör minden mennyiségben és cigaretta. Én sem vagyok szentfazék, néha nekem is jól esik egy hideg sör, de azért nem mindennap, és nem egy nagy szatyornyi. Én majdnem minden nap mentem futni vagy bringázni. Az osztrákok is furán néztek, hogy jé egy Magyar és edz. Persze nem gondolom, hogy minden Magyar ilyen, van sok ember aki intelligens, és szeret sportolni is, csak arányait tekintve nagyon kevés.
-
Padree
senior tag
Atos23!
A cikkből nem derül ki egyértelműen, és én úgy tudom, hogy a zebrán tilos kerékpáron ülve áthajtani. Mifelénk 30kilóra büntetgetik a rendőrök aki átteker rajta - ezt szerintem jó volna javítani a cikkben, ne legyen félrevezető.
Az újonnan vásárolt kerékpárok felszereltségéhez annyit: a speciális felhasználási területre (sport) szánt kerékpárok nem közúti közlekedésre vannak kifejlesztve, egy downhill kerékpáron ne keressünk csengőt meg küllőprizmát, de ne is menjünk ki vele az utcára. Sok ember megveszi a "montenbájkot" ás azzal furikázik a városban. De én úgy vettem észre, lecsengett a kínai fapad montik virágkora, egyre több új, minőségi, "city" kerékpár közlekedik az utakon.
Üdv!
"I don't give a penny - FCK twenty twenty..."
-
Marci79
aktív tag
A csengő elhelyezésére nem láttam előírást. Ezért azt a nyeregcsőre is lehet (?) rögzíteni.
Még gyerek koromban is csak kipróbáltam a csengőt a brinyón, de az összes berohadás által vált működésképtelenné. Sosem használtam. Ha egy bamba gyalogos kóvájgott előttem, akkor egy erőteljes (hátsó) satufékkel adtam a tudtára, hogy útban van. Sok esetben infarktus közeli élménnyel tudatosult benne, hogy rossz helyen csámpázik.Kocsival is csak morzézni szoktam a kürttel. Az FSZKLP-t. Mikor valaki szabálytalankodik előttem, engem zavarva a közlekedésben.
-
rainmen
aktív tag
válasz Runner_fxr #181 üzenetére
Egyetértek.
Annak azért én is örültem, hogy nem látszott rajtunk, hogy magyarok vagyunk. Sőt, alig lehetett megelőzni Őket a köszönésben.Hét végén lesz a Gerecse 50 teljesítménytúra. Öcsémet sem tudom rávenni, inkább megy Honda-találkozóra.
-
Dr_Syrex
senior tag
Tény, hogy nem szabad áttekerni a zebrán, de ha épp nincs autós forgalom, akkor simán átmegyek rajta, előtte, utána vagy bárhol az úttesten (ha sok az autó, akkor leszállok és megvárom, míg átengednek).
De én úgy vettem észre, lecsengett a kínai fapad montik virágkora, egyre több új, minőségi, "city" kerékpár közlekedik az utakon.
Ez így van, bár lehet még látni jónéhány "gyöngyszemet".
Rosetta@home, lépj be Te is a PH! csapatába! *** WoT: Blitzking 43M TURAN - Hungarian Armored Brigade
-
Surfym@n
senior tag
asszem tisztázni kéne pár dolgot (ha már osztjuk az igét, akkor legyünk pontosak):
- lakott területen kívül kötelező a sisak, ha 40 felett akarsz közlekedni, illetve 12 éves kor alatt
- legalább egy keréken, s legalább egy darab borostyán prizma kell
- mellény lakott területen kívül is csak rossz időben ill. este/éjszaka kell - verőfényes napsütésben nem! (rendőr is megerősített ebben )
- járdán lehet közlekedni, ha máshol nem megy, max 10-zel
pluszban pár saját vélemény:
csengőért fognak a legutolsó sorban elmeszelni, egy erős fütty hatásosabb, s még a fékről sem kell a kezed levenni
csillagküllős kerékre sem lehet prizmát tenni, ha van peremcsík - elfogadják
pedálprizma hasznosabb, mint a villogó hátsó lámpa - nem vakít, viszont az autós látja a függőleges mozgását, tehát sokkal feltünőbb...
hagyományos prizma hiányáért nem szólnak, ma már beleépítik a lámpatestbe (mondták feljebb is). Ráadásul led-es lámpa + hibrid akksi simán kibír egy egész napot is folyamatos égéssel, tehát nappali fényként érdemes használni.
[ Szerkesztve ]
28 év és 2.8-as rekesz felett már nincs mese...
-
rt06
veterán
54. §
(4) Kerékpárral
[...]
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.Politikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
lsebestyen
addikt
jó, cikk...
vlki írta, h múltkor elcsapták, és még őt akarták megbüntetni...
hát engem múltkor elütöttek, és mondtam, a nőnek, h nincs bajom, nem kell se mentő,se rendőr, mert úgyis én leszek meg büntetve, pedig ő volt a hibás...a főút balra kanyarodott, mondom minek indexelni, és pont mikor fordultam hátulról belém jött. az a szerencsém, h nem lett semmi bajom, neki viszont letört a visszapillantója.muhahhha
komolyan mondom, úgy h nincs jogsim, jobban tudom a kreszt, mint néhány vadbarom az utakon.
és attól még nem kéne a bicósokat lenézni, mert nekik csak két kerekük van! -
Atos23
senior tag
válasz Perillustris #192 üzenetére
Nem csak sima tévút ez, hanem külön doktorátusi szaktudomány. Én úgy hívom: Kommentjogászok
-
Perillustris
senior tag
Éppen csak a lényeget hagyta ki (nyilván nem véletlenül):
(4) Kerékpárral
a) lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá
b) a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni
nem szabad.
A kerékpárosnak a kerékpárról le kell szállnia és azt tolva - a gyalogosok közlekedésére vonatkozó szabályok szerint - kell az úttesten áthaladnia.
Amúgy eleve azért mókás a zebrán átgurulásról sokat beszélni, mert az esetek döntő többségében a kerékpáros szabályosan el sem juthat a gyalogátkelőhelyig, hiszen a járdán nem is mehetne.
(#45) rainmen: Nem tudom, mennyire változott a szabályozás, régen balra sem lehetett kanyarodni kereszteződésben.
Természetesen lehet elég régóta balra kanyarodni. Ahogy pl. hídon sem tilos átkerekezni (néha vannak okoskodók, akik kikiabálnak a Petőfi-hídon).
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
r-chee
őstag
Én ezer százalék, hogy nem fogom karácsonyfaként feldíszíteni a bicajomat . Elöl vakító LED-es lámpa van, hátul szintúgy erős fényű lámpa, kétoldalra is kivilágító verzió. Ha ez kevés egy rendőrnek, neki adom a kerót, vigye haza magának. Természetesen itt nem lakott területen kívüli bicózásra gondoltam, ahhoz van láthatósági mellényem, amiben mellesleg lazán elüt egy autós, mert 30 méternél messzzebb nem igen látszik az ezer forintos szar. Rendőröké persze kilóméterről világít a LED-es első lámpámtól .
Közlekedésről meg annyit, amíg egy kerékpáros körültekintés nélkül megy ki az útra, amíg nem néz hátra kerülés közben s nem teszi ki kezét sem, amíg ittasan hajtja a bringát, addig tele lehet csengőkkel meg 1000W-os fényszórókkal is, elcsapják, mint a macskát...
Autósokról nem is beszélve. Tavaly kétszer akartak elütni, miközben kerékpárúton haladtam, s benzinkútról ill. étterem elől kiugrattak, s nekemkoccantak (szerencsére időben lefékeztek). Egyik ürge azért negyednyit lehúzva az ablakot kiszólt halkan, hogy "bocs". Köszi. Majd legközelebb hangosan mutogatva jövök.
[ Szerkesztve ]
Origin (BF3, BF4) nick: r-chee *** BFBC2 game nick >> r-chee [HUN] --- Logout blog bejegyzéseimnél >> BFBC2 és Battlefield 4 PH! játékosnévsor és magyar szerverek listája
-
rt06
veterán
válasz Perillustris #195 üzenetére
mit valtoztat az a) es a b) pont azon, amit beideztem?
a lakott teruleten kivul resz nem vonatkozik az altalam idezett reszre, csak az a) es (talan, de errol sem vagyok meggyozodve) a b) pontraPolitikailag korrekt, valamint munkahely- és gyermekbarát aláírás, amiben egyáltalán nincsen p*na.
-
Morgal
tag
Nagyon jó írás, sokat segített a szabályok értelmezésében. Az egyirányú utca szabályait még belevehetted volna. Nekem van első-hátsó lámpa a biciklimen, mert szerintem fontos és az első hátsó tárcsafékem is elég jó, viszont több baromságot nem aggatok rá, mert szerintem felesleges. Páromnak kürtje van a cruiser-én és gyakorlatilag semmit sem ér, mert a gyalogosok nagy százaléka még megijed tőle meg forgolódik, hogy honnan jön a hang nem hogy arrébb állnának
Viszont ezek a "karácsonyfadíszek" szerintem legjobban az extrémsportolókkal tolnak ki - most gondolok itt a trial-osokra meg a bmx-esekre akiknek pl lényeges, hogy milyen nehéz a kerójuk és ha ezt mind rárakják az nem valami előnyös és még úgy is néznek ki, mint egy idióta.
-
Perillustris
senior tag
A mondat így hangzik: Kerékpárral lakott területen kívül a főútvonalról balra bekanyarodni vagy megfordulni, továbbá a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad.
Tehát a fenti rész nem vonatkozik lakott területen belülre és a járdáról zebrához érkezésre sem.
mert a gyalogosok nagy százaléka még megijed tőle meg forgolódik, hogy honnan jön a hang nem hogy arrébb állnának
Nem túl szimpatikus viselkedés. Gyalogosnak csengő, autósnak kürt.
[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
rainmen
aktív tag
válasz Perillustris #199 üzenetére
Nálunk falun jellemző, hogy amikor rádudálsz valakire, aki az út közepén megy, az megáll, hátrafordul, szemügyre vesz, majd lesétál az út szélére. Persze ennyi idő alatt legalább 200 métert lehetne lefutni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Keresek - Macbook Air M3 16GB / 24 GB - 512 GB SSD - Magyarországi beszerzés, tehát kb. 3 év garit
- Tyű-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 16GB /512GB FHD IPS
- Ej-ha Lenovo Thinkpad T14 G2 Üzleti "Golyóálló" Laptop 14" -50% i7-1185G7 4Mag 32GB /512GB FHD IPS
- Eladó Nitro Venture TLS Snowboard Bakancs 46-os
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen