- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- SUSE Linux
- Meggyőző arcjátékkal reagál a kínai humanoid robot
- Windows 11
- Milyen routert?
- Alternatív kriptopénzek, altcoinok bányászata
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Max
- Béta iOS-t használók topikja
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem akarom ezt sokáig ragozni, mivel ezzel (is) foglalkozom a munkám során, ezért átlátom a Facebook hirdetési és targetálási rendszerét. A Facebook-on megjelenő reklámok java része ma már nem user által megosztott tartalom, hanem szponzorált posztokból és célzott hirdetésekből tevődnek össze.
Te oldal (page) tulajdonosként alapesetben organikus eléréssel a követőid 10-20%-át éred el. Ha szeretnél több emberhez eljutni, akkor szponzorációra lesz szükség (1100 Ft és több százezer forint között változhat ennek az összege posztonként). Ennek hatására megnő a megtekintések száma, de szinte képtelenség normálisan targetálni, így nagyon sok elérés inkább spam, irreleváns userek számára, de ez már mindegy.
Az üzenőfaladat (news feed) alapesetben a Facebook szűri egy saját logika szerint. Úgy van előadva, hogy te csak a lényeget kapod meg. Ez valójában azt jelenti, hogy azok posztjait fogod látni akik fizetnek azért, hogy lásd (és még csak követned sem kell, elég ha egy ismerősöd követi és odakerül a faladra), illetve a rengeteg reklámtartalmú poszt közé odakeveri néhány random kiválasztott ismerősöd tartalmait, hogy ne érezd úgy, hogy egy reklámfaló liba vagy, akit 24 órában reklámokkal tömnek. Ráadásul a valóban követett oldalaid közül is azoknak a tartalmait fogod jó eséllyel látni, akik fizetnek érte, hogy lásd. Aki többet fizet, annak több posztját, aki kevesebbet fizet annak kevesebb posztját.
Ez így már messze nem olyan tartalomfogyasztás, mint amiért az emberek többsége átállt erre az RSS helyett. Régen láttad a kedvenc együttesed blogjának frissülését a Facebook-on is, mert ez volt a mánia. Miután kellően sokan beszopódtak, Zuckerburgerberger megnyomta a piros gombot és innentől kezdve szinte már csak azok a tartalmak jutnak el hozzád aminek eljuttatásáért fizet a tulajdonos. Erre mondjuk 80-90% esély van.
Persze van a news feed-en "most recent" nézet, ahol szűrés nélkül láthatod a tartalmakat (reklám így is van bőven), de ez csak desktopon működik. Az új Facebook alkalmazásban már nem (pedig benne van ez a nézet, de "bugos", azaz továbbra is szűrt üzenőfalat kapsz, gondolom ez sosem lesz javítva, ez van nálam mobilon és táblagépen is).
Szóval köszönöm nem kérek a Facebook-ból a továbbiakban. Inkább Twitterezek és Tumblrezek újabban. Majd azokat is elcseszik pár éven belül és megint váltunk.
Új hozzászólás Aktív témák
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független
- BONTATLAN Új Iphone 13 128-512GB 1év hivatalos Apple garancia gyári független Deák Azonnal Átvehető.
- iPhone 13 128GB Voda beszámítOK!
- BONTATLAN Új Iphone 14 PRO MAX 128-512GB Független 1év GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető
- BONTATLAN Új Iphone 12 64-128GB 1év hivatalos APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL ÁTVEHETŐ.
- BONTATLAN Új Iphone SE 2022 64-256GB Gyári Független 1 év Apple Garanci DEÁK TÉRNÉL AZONNAL ÁTVEHETŐ