Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz bolondember #2 üzenetére
Van amikor egyszerűen nem elég reagálni a változó piaci körülményekre. Ha jön egy nagy hal ami az iWiW 4,5 milliós bázisához képest több százmillió, vagy immáron milliárdnál több embert gyűjt össze, az simán lenyomja az apró helyi szolgáltatásokat sima izmozással.
Nem csoda, hogy az orosz vKontake meg tudta őrizni az elsőségét a saját országában, hiszen annak 250 millió felhasználója van, ez még a Facebook 1,3 milliárdjához képest is már komoly mennyiség.
Egyébként én az iWiW-től meg a myVip-től nem azért fordultam el, mert jött a kúl Facebook, hanem mert tetves mód utáltam azt a rohadt sok reklámot amit a felhasználók arcába toltak. Most, hogy a Facebook is elért egy ilyen szintre, már azt sem használom. Hála Zukerburgerbergernek, hogy kiadta külön alkalmazásként a Facebook Messengert. Most már csak és kizárólag azt használom. Egy ideje a mobilomon nincs is fent a Facebook app sem, mert nem érdekel ami az üzenőfalon folyik... undorító.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nem akarom ezt sokáig ragozni, mivel ezzel (is) foglalkozom a munkám során, ezért átlátom a Facebook hirdetési és targetálási rendszerét. A Facebook-on megjelenő reklámok java része ma már nem user által megosztott tartalom, hanem szponzorált posztokból és célzott hirdetésekből tevődnek össze.
Te oldal (page) tulajdonosként alapesetben organikus eléréssel a követőid 10-20%-át éred el. Ha szeretnél több emberhez eljutni, akkor szponzorációra lesz szükség (1100 Ft és több százezer forint között változhat ennek az összege posztonként). Ennek hatására megnő a megtekintések száma, de szinte képtelenség normálisan targetálni, így nagyon sok elérés inkább spam, irreleváns userek számára, de ez már mindegy.
Az üzenőfaladat (news feed) alapesetben a Facebook szűri egy saját logika szerint. Úgy van előadva, hogy te csak a lényeget kapod meg. Ez valójában azt jelenti, hogy azok posztjait fogod látni akik fizetnek azért, hogy lásd (és még csak követned sem kell, elég ha egy ismerősöd követi és odakerül a faladra), illetve a rengeteg reklámtartalmú poszt közé odakeveri néhány random kiválasztott ismerősöd tartalmait, hogy ne érezd úgy, hogy egy reklámfaló liba vagy, akit 24 órában reklámokkal tömnek. Ráadásul a valóban követett oldalaid közül is azoknak a tartalmait fogod jó eséllyel látni, akik fizetnek érte, hogy lásd. Aki többet fizet, annak több posztját, aki kevesebbet fizet annak kevesebb posztját.
Ez így már messze nem olyan tartalomfogyasztás, mint amiért az emberek többsége átállt erre az RSS helyett. Régen láttad a kedvenc együttesed blogjának frissülését a Facebook-on is, mert ez volt a mánia. Miután kellően sokan beszopódtak, Zuckerburgerberger megnyomta a piros gombot és innentől kezdve szinte már csak azok a tartalmak jutnak el hozzád aminek eljuttatásáért fizet a tulajdonos. Erre mondjuk 80-90% esély van.
Persze van a news feed-en "most recent" nézet, ahol szűrés nélkül láthatod a tartalmakat (reklám így is van bőven), de ez csak desktopon működik. Az új Facebook alkalmazásban már nem (pedig benne van ez a nézet, de "bugos", azaz továbbra is szűrt üzenőfalat kapsz, gondolom ez sosem lesz javítva, ez van nálam mobilon és táblagépen is).
Szóval köszönöm nem kérek a Facebook-ból a továbbiakban. Inkább Twitterezek és Tumblrezek újabban. Majd azokat is elcseszik pár éven belül és megint váltunk.
-
Stauffenberg
nagyúr
válasz MichaelSD #97 üzenetére
Én meg nem állítottam, hogy nem az.
De a fogyasztási szokások megváltoztak, ehhez igazodtak az interneten boldogulni akaró lapok és blogok. Sokan áttértek korábban arra, hogy követett Facebook vagy Twitter oldalakról szerezzék be a híreket (idehaza szinte teljes a Facebook dominancia ezen a téren).
Most viszont mindenki kapálózik, hogy nem éri el az olvasóit, mert fizetni kell érte... és ha minden megjelenő cikk és hír után fizetnék, rámenne a gatyád is.
-
Stauffenberg
nagyúr
Egyszerűen szerencsétlen dolog egy komplett technológiát egy szolgáltatással felváltani. Én a Google Reader bezárása után kialakult nyafogást sem értettem... lelőttek egy szolgáltatást, na és? Az RSS attól még él tovább (mellesleg az újjáéledő verseny csak arra ösztönözte a kicsiket, hogy fejlesztésekkel próbálják elnyelni az RSS userek kegyeit, csak nyerhettünk a Google Reader halálán, én és végigpörgettem féltucat másikat, hogy hova mentsem át a feedeket és egyik jobb volt mint a másik, aztán a Feedly mellett kötöttem ki).
Magam is tettem ilyen jóslatokat, hogy a túlzott függés a Facebook-tól nem fog jót tenni a hagyományos médiapiacnak. A hírportálok és blogok úgy mentek rá a szolgáltatás használatára, mint szúnyogok az elektromos rovarirtó fényére. Azt látták, hogy az RSS-nél jóval nagyobb potenciál van a Facebook-ban. Tök ingyen van, mindenki ezen keresztül szerzi be a híreket, megosztanak, lájkolnak, hozzászólnak. Úgy tűnt mindenki csak nyerhet rajta. Aztán elérte a kritikus tömeget, ahonnan már nem lehet egy csettintéssel visszafordítani egy egész média iparágat és Zuckerburgerberger bezárta a tejgazdaság kapuit és elkezdett mindenkit megfejni.
Lehet azt mondani, hogy nem fizetsz, de ha felelős szerkesztő vagy és látod a statisztikában a meredek zuhanást, akkor az egy szívszorító pillanat. Szóval fizetni fogsz, mert hirdetőid vannak, olvasóid vannak és alkalmazottaid vannak. Fizetni fogsz így vagy úgy. Ez pedig gerinctelen visszaélés a pozícióval.
-
Stauffenberg
nagyúr
Nekem is csak egyedül a keresője hiányzik. Ilyen téren a Facebook fapad, ha nincs közös ismerősöd a keresett személlyel, akkor lehetetlen megtalálni. Egyetlen esély még a munkahely és iskola alapú keresés, de például általános iskolát nem is lehet megadni és illik a keresésnél is pont úgy beírnod ahogy ő. Na meg sokan elrejtik ezeket az információkat a nyilvánosság elől és csak az ismerőseik láthatják ezeket, így meg a kereső sem fér hozzá.
De ami azt illeti a Facebook esetében erre ritkán is lenne szükség, többet tud az ismerőseid hollétéről, mint te magad, még akkor is ha nem vagytok ismerősök a rendszerben. Amikor regisztráltam 5-6 éve, még senkinek a nevét nem írtam be a keresőbe és teljesen kitöltetlen volt az adatlapom (sem iskola, sem lakhely, sem érdeklődési körök nem voltak még megadva), mégis a javaslatok között volt 5 személy, ebből 5 tényleg ismerősöm volt.
Gyanítom, hogy ez az 5 ember már importált valahonnan címjegyzéket amiben szerepeltem (Gmail, MSN, Skype volt azt hiszem annak idején amiket elfogadott). Ez meg tipikus esete annak, hogy Te bármennyire is óvnád az adataidat, attól még mások simán kiadják a tudtod nélkül.
-
Stauffenberg
nagyúr
Amíg belép oda is napi néhány tízezer ember, addig képes lehet kitermelni egy néhány fős csapat bérét. Valószínűleg az iWiW esetén a T-csoport nem látta értelmét, hogy ilyen lélegeztetőgép üzemmódban fusson a portál. A nagy cégek általában nem látnak értelmet olyan dolgokban ami már semmi másra nem jó, csak az azzal foglalkozó alkalmazottak bérének előteremtése.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen