- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Mikrotik routerek
- Linux kezdőknek
- Musk meggondolta magát, mégsem pereli az OpenAI-t
- Csinált valamit a Nokia: megváltoznak a telefonhívások
- Vírusirtó topic
- A call centerekbe viszi az AI-t a Microsoft
- Microsoft Edge (a Windows Internet Explorer utódja)
Új hozzászólás Aktív témák
-
.DLL
veterán
Egy tipp a fejlesztőknek: általában azt láttam, hogy a perspektíva túl közeli volt, túl "teleobis", nem sokkal, csak egy kicsivel széleslátószögűbbre kéne venni a point-of-view-t a szoftverben. Tudom sokat próbálgatjátok, ez a munkátok, ezt fejlesztitek, de szerintem a perspektíva nem volt tökéletes.
Hardverileg: még mindig pixeles. Ráadásul pentile-matrix volt az összes amit próbáltam, elég gányul nézett ki a kijelző. Csak a kijelző, mert a tartalom szép volt, és meggyőző, a dínós falmászós, meg a Split VR kínai kert is látványosan igényesen lett megalkotva.
Ez nagy élmény lehet a következő dekádban, ha elterjedhet az otthonokban is, de most sajnos kevés hozzá a vas, az erőforrás, és drága a felszerelés. Majd amikor egy középkategóriás házimozi szett áráért hazaviheti a család a bolondbiztos, könnyen összeállítható VR szettet amit felszerel a nappaliba, akkor venni fogják, mint a lapos TV-ket...
Ha azt vesszük, hogy egy 4K/UHD TV képe már nem pixeles, ha kb. kitölti a látóterünket, akkor belátható, hogy szemenként minimum UHD felbontás fog kelleni, olyan hardverrel alápakolva, ami ezt akadás és latency nélkül képes kiszolgálni, mindezt vezeték nélkül továbbítva, egy könnyű, kényelmes fej-egységbe.
Hajlított 4k-s mini képernyő egyenként, mindkét szemnek (hogy szemmozgással is nézelődni lehessen mint a valóságban).Mindez ma még álom kategória, így a virtualitás megvan, a valóságot még nem annyira érezni, noha ezek a kijelzők, és félvezetős gyro-szenzorok messze jobbak, mint évtizedekkel ezelőtt. Nem is értem régen hogy lehetett hype-ja az minden, csak nem valóság lehetett. Ez már emlékeztet rá, csak a pixelrácsot és a latency-t kéne eltüntetni.
De akkor aztán baromi veszélyes eszközzé fog válni mert amúgy még így is a hatása alatt vagyok, és vissza akarok menni a dínókhoz...
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
+1 szerintem is.
VR filmeknél is halott ügy, már két mozikamerát is nyűg 3D rigre szerelni, precízen beállítani prallaxist állítani a fókusszal, gyutávval együtt... nyűg a filmeseknek is. Játékoknál egyszerűbb a dolog mert a 3D-s tér már adott, csak a nézelődés egér helyett néhány gyro-szenzorral van megoldva, és a két szemre is könnyebb eltolni a grafikát, mint nagy kamera rig-ekkel. Számolni lejátszásnál viszont egyszerűbb a filmnél, mert "csak" egy videót kell lejátszani, nem kell textúrázni, poligonokat, effeketeket számolgatni, ami már ma is elég erőforrásigényes ha a csúcskategóriára gondolunk...[ Szerkesztve ]
(P.H.)
-
.DLL
veterán
Az AR-nek is csak VR-rel együtt látom értelmét, legalábbis VR sisakot fel, és úgy nézelődni a valóságra rápakolt objektumok között. Ezt egy lapos képernyőn megtenni nem egy olyan dolog ami lázba hozna, csak annyiban különbözne a filmekben látott CGI-tól, hogy valós idejű... wow... Egy VR szemüveggel viszont más a leányzó fekvése.
[ Szerkesztve ]
(P.H.)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen