Új hozzászólás Aktív témák
-
kasyka
csendes tag
Énnékem gyakorlatilag folyamatos olajcserém van,zabálja az olajat a kicsike.1000km/1liter olaj kb. (pedig 20W-50-t kap),de azt is simán befalja. 50-50% benzin-etanol-al (E85) járok már kb. 5éve. De csak azért mert az sokkal olcsóbb. Még itt Magyarországon is ha Agip kuton tankolok,akkor is kb. 100Forint a különbözet. 10 liternél már egy 1000-rest spóroltam. Ha meg Heiligenkreuzba tankolok magánkuton akkor forintba átszámítva a repcebio petrol még 300forint sincs,igaz a 95-ös meg kicsit drágább mint itthon, persze nekünk. az osztrák nem gatyázik,az tele vágatja a tankját mégha 80literes is. ez a nagy külömbség.
-
Tomasso72
csendes tag
Húúúú, de nőies kezed van
Én mind a mai napig küszködök a szelepfedél trutymósodásával, volt hengerfej tömítés cserélve, de csak emulziósodik a cucc, viszont az olajban egy csepp sincs...Vagy legalábbis a nívón nem látni...A vizem fogyogat, de egy nagynevű szaki (Salga Csaba, hátha ismeri valaki..) azt mondta, a Favók vízzabálók...CsakakSkoda :)
-
Tomasso72
csendes tag
Szemre néztük meg, nem volt kikagylósodva, piros G12 fagyállóval használták. A hengerfejet megnéztük síkben is tolómérőt fektettünk több pontra, végig a hengerfejen, nem látszott sehol légrés, plusz a régi tömítésen sem látszott, hogy a víztér furatok valahol áteresztenének valamerre, rossz irányba. Jó tudom, ez kisipari megoldás, de a tömítéscserével azt szerettük volna kiküszöbölni, hogy csak az a baj, de ezek szerint nem csak az...Mondjuk az tény, hogy este kitörlöm az olajbeöntő kupakot, reggelte tiszta pára és ha a fedél dekni is így bepárállik, nem tudom, min csodálkozom utána
A vízfogyasztás egy deci, de 500 km-en...CsakakSkoda :)
-
kasyka
csendes tag
Ne is mond volt már benne 10-40-es és rosszabb volt a helyzet,mint most. Most legalább nem fogy annyi olaj. De nem hiszem az olajtól baja lenne 3 vagy lehet már 4éve 20-50-est kap. és ennyi idő alatt már pár littyó lefolyt a torkán. Egyébiránt jó a meglátásod,de pont azért nem huzatgatom és tolom neki ész nélkül, mert akkor tényleg füstöl. kis sebességnél viszont alig láthatóan,máskülönben már rég visszazavarnának az osztrák rendőrök,mikor megyünk ki Austriába. Szívesen csinálnék videót meg képet is,de most sajnos nincs nekem se és a páromnak sem erre alkalmas készülékünk.Két kislány mellett egyszerűen nem telik rá! (Ovi,isi,torna,tánc,német stb, mind sokba van) Sajnos a dukkozás is függőben marad egy ideig még,vagy talán soha nem is kerül sorra! ki tudja
-
kasyka
csendes tag
Valóban az egész ajja olajsáros,egésszen a hátsó hidig,de legalább így nem rozsdállik az alla a kocsinak. A csomagtérajtón meg az összes ajtó ajja viszont felületi rozsdás. De szerintem még pár évet azért kihúzok vele. Tudod én ezt úgy örököltem meg fatertól, igaz ugyan hogy 10éve van meg ez a Favoritom,de nemigazán értek ám hozzá. Inkább csak használom a hibáival együtt. Volt hogy majd egy évig vagy talán még tovább is használtam ropogó féltengelycsuklóval meg búgó hátsó kerékcsapággyal. Indítani is csak én tudom, az a trükje,hogy bentvan 1-es ben,beülök és egy picit megmozgatom az ülésből az autót(elég csak épp valamennyire) és csak így húz be az indítómotor mágneskapcsolója(vagy nemtudom mi?), máskülönben csak kattanik egyet aszt annyi,de nem hajt a motor.Erre is véletlenül jöttem rá,de pár éve már így műkszik. Igazából már úgy megszoktam az lepukkant kinézetét a hibáit a gyengéit,hogy ha valami épp nem működik rajta már meg sem lepődöm. volt hogy menet közben leesett a fordulatszámmérő 0-ra pedig ment a motor,ráütöttem a műszerfalra azóta semmi gondja. De a legtöbb gondom a tetőablakkal volt,ha nyáron sokáig nyitva volt,utánna egy darabig az istenért nem akart rendesen zárni,de idővel ez a hiba is megszünt. valójában mindíg előáll valami új dologgal,amivel meg kell küzdenem vagy barátkoznom ,hogy ez már ilyen lesz így kell megszoknom. hát ez van
-
Retro DJ
aktív tag
"...Szerintem hasznosabb az ő jövőjük mint pénzt költeni egy 17éves kocsira. Sajnálom is meg nem is, de én már ennyi év alatt így szoktam meg. Csak használom, amíg megy nincs gond..."
"... De hiába kértem pénzt a családban,mikor mondtam a kocsira kellene elzárkóztak tőle.("minden másra igen de a kocsira nem"-volt a válasz)..."
Olvasom kasyka sorait. Sajnos nekem nincs gyerekem, biztos vagyok benne, hogy az ő boldogulási is nagyon fontos, ám ahogyan olvasom a sorait a család egyetlen járműve ami majdnem napi szinten van használva. "minden másra igen de a kocsira nem" Számomra a család egyetlen járműve igen is fontos kell hogy legyen. Ha tetszik a minden másban is benne van az autó.
"Csak használom, amíg megy nincs gond..." Persze a másik írásodban kicsit cáfolod magad: "A csomagtérajtón meg az összes ajtó ajja viszont felületi rozsdás." "Inkább csak használom a hibáival együtt." "Indítani is csak én tudom, az a trükje,hogy bentvan 1-es ben,beülök és egy picit megmozgatom az ülésből az autót(elég csak épp valamennyire) és csak így húz be az indítómotor mágneskapcsolója" "Nem huzatgatom és tolom neki ész nélkül, mert akkor tényleg füstöl." Aztán majd egyszerre adja be minden a kulcsot, és akkor jön, hogy ez csak egy 17 éves roncs... Persze, ha szerencséd van, addig húzza amíg Te szeretnéd...
Biztosan bennem van a probléma, de én a megvásárolt autóra majdnem annyit költök, mint a vételára, hogy megbízható és "kényelmes" legyen feleségemnek, aki nap-mint nap fogja használni. Nagyon nem buli aggódni, hogy meg tud majd állni egy kereszteződésnél? Vagy valahol megáll, és haza kell majd vonatni?
Azt látom az életben, hogy aki fél vállról veszi a dolgokat (itt most nem kasyka beszélek, hiszen nem ismerem), aki mindent az utolsó perc után csinál meg, aki lesza*ja a szabályokat, előírásokat és mindent úgy csinál meg ahogy neki a legkényelmesebb, mindig a könnyebb utat választja, az sokkal jobban boldogul. Nem kerül nehéz helyzetek elé, az élet tárja elé a lehetőségeket.
Engem úgy neveltek, hogy legyek tisztességes, vállaljam a kihívásokat, próbáljam rendben tartani a környezetemet, legyek felelősséggel embertársaim iránt, inkább tegyem félre önös dolgaimat és legyek önzetlen... és az élet folyamatosan szívat.
Ebből mi következik: félre kell tenni mindent, tenni a közepébe mindennek, önzően csak a saját dolgaimat hajtani és kihasználni az embereket, berendezéseket, környezetet. Lesz*rni minden mást.
A mi autón 90-es (22 éves). Még szeretnénk legalább 3 évig használni, és mondhatnám "számolatlan" öntöm bele a pénzt. Nem kifizetődő. De én hülye vagyok, nem elsősorban anyagi szemmel nézem, hanem a fent leírt dolgok (időben odaérjen a munkába, ne okozzon kellemetlenséget..).
Bocs, a hosszúságért és a kifakadásomért, de ez egy kicsit már bennem volt! ... és kasyka bár Te voltál az áldozat, hidd el, nem akarlak sem bántani, se egyéb... csak most te voltál "rossz időben, rossz helyen"...
Remélem azért béke van!
Retro
-
Atuska75
tag
Ott valami nekem se gömbölyű mert, amikor a piros tetejét eléri akkor már csak kb 10 km-nyi benzin van benne és az is csak sík terepen.
Számolj le a negatív hozzá állással mint: Nem fog sikerülni, légy pozitív: Úgyis el fogom rontani :D Ford a márka, Ford vezet, Fordnál jobb csak Ford lehet!
-
kasyka
csendes tag
Éngem nem nagyon izgat mit ír a gépkönyv. A vezetés egyéni dolog midenki úgy használja a saját gépét ahogy neki a legoptimálisabb. Szerintem legalábbis. Én azt tudom, hogy egyenesbe 50-nél már küldöm neki az 5.-et. Ha valaki spórolósan akar vezetni akkor nem húzatgatja a kocsit fölöslegesen,mert semmi értelme. Márpedig ilyen üzemanyagáraknál nagyon nem mindegy,hogy 5-6L/100km vagy 8-9L/100km. Legalábbis én így gondolom. A másik, én úgy tapasztaltam ezalatt 10 év alatt,hogy ez a kocsi nemis igen kedveli a magasabb fordulatot. Inkább nyomatékból a kisebb fordulatot szereti.
-
kasyka
csendes tag
Én ahogy használom meg amire én használom bőven elég. Még ha néha tényleg kevésnek is tűnik. De már megszoktam és nekem így is megfelel,hidd el. Azért ne feledd már pont 17éve szolgálja a családunkat nagyobb gond nélkül. (úgyhogy valószínű eleve úgy tervezték a mérnökök,hogy az ilyen "extrém" esetekben is helytálljon ez a kocsi) És én pont ezért szeretem mert mindent kibír, pl. utánfutózás,hegyi és erdei út stb.
-
-
rob210
nagyúr
Ki hát.
A videón legalábbis szépen húz végig 1,2,3,4 ahogy pakolászod.
a 110 3-ban elég szép eredmény, mert erre írtam, hogy nekem 3.-ban 90-volt a vége ha megfeszültem se pörgött tovább.
Viszont a 4.- ik 5.-ik még ott volt.
Bár mint mondtam korábban is én nem is pörgettem a vasat ennyire.Szóval a váltód furcsa nekem, de csak azért mert én amiben ültem favoritban az mind olyan volt mint az enyém.
Az 1es igazság szerint felesleges volt benne.
Én 2-ből simán el tudtam indulni vele, ha nagyon csúsztattam a kuplungot még 3-ból is sikerült egyszer.
Akkor volt az értelme az 1-nek amikor póttal meg tető csomival járkáltam egy ideig.Na de a lényeg, hogy ezért tűnt fel nekem, hogy szépen tartományai vannak a te váltódnak.
Az enyém konkrétan drag váltó volt marha rövid aztán egy hosszú 5.ik ahogy írtam is.Renault power
-
Retro DJ
aktív tag
Szia!
Piszok jol megy a gep, en az enyemet meg nem mertem meghajtani a szimering hiba miatt, de ami kesik nem mulik.A fordulatszam mero szerintem azert ter ki, mert nem inditottad be az autot, es a gyujto elektronika kondenzatoraban felhalmozodott toltes az ora fele tudott kisulni. Ezert lendult ki maxra a mutato szerintem. Amit en beszereltem sarga mutatos mar nem csinal ilyet, gondolom betettek egy diofat a korbe.
Kerdes, csak rosszul latom, vagy a felso fenykapcsolo tenyleg lyukas?
Retro
-
Retro DJ
aktív tag
-
Marczi80
tag
-
manlions
tag
Köszönöm ami aharmadik képen van azt merre találom benne?(elnézést hogy ilyeneket kérdezek de nekem ez az elsö ilyen autom és gyakorlatom sincs a szerelésben)A másik kérdésem most ezeknek a motoroknak aluminium szivoszelep-emelörudja van vagy nem mert már kezdek megkavarodni hogy 0.2 vagy 0.25 legyen az összes szelephézag?
-
Retro DJ
aktív tag
A gyári cikkszám egy ehhez hasonló szűrőre mutat:
Méret - A 76,5
Méret - B 70
Méret - C 62
Méret - D
Méret - E
Méret - F
Méret - G UNF 3/4"-16
Méret - H 85
By-pass Valve Yes
Anti-Drain Valve Yes
Anti-syphon Valve NoAzonban a Filtron katalógusa ezt (is) hozza:
Méret - A 93
Méret - B 72
Méret - C 62,5
Méret - D
Méret - E
Méret - F
Méret - G UNF 3/4"-16
Méret - H 96
By-pass Valve Yes
Anti-Drain Valve Yes
Anti-syphon Valve NoIlyen van az autóban!!! Tehát akkor a kettő csereszabatos lehet.
Az OP520-ra egyébként ezeket hozza a katalógus:
Skoda 135 LS, 135 LSE ->2/93 Favorit 135 LS, LSE, 136 L ->2/93MÁS!
Találtam egy ilyen utastérszűrőt:Épített már be hasonlót valaki?
Retro
Új hozzászólás Aktív témák
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Aliexpress tapasztalatok
- Intel Core i3 / i5 / i7 8xxx "Coffee Lake" és i5 / i7 / i9 9xxx “Coffee Lake Refresh” (LGA1151)
- Politika
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Parkside szerszám kibeszélő
- Computex 2024: Itt az új ROG Ally
- sziku69: Szólánc.
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Robotporszívók
- További aktív témák...
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Arlo Smarthub VMB4540 Féláron!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs