Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
Bizony ez, de ez a szivató, csak engem szivat, nyáron ha mentem mondjuk 2-300Km-t és leállitottam, 10 perc múlva ha inditottam, bekapcsolt simán, 1-2 gázfröccstől ismét ki(+40C fokban is).
Lehet, hogy sok neki a 300 000Km, nem tudom, hétvégén hazaugrom, van + egy komplett karbim, majd akkor elválik, h mi a ludas.
-
Varlaisaran
senior tag
Jaja, küszöbök már be vannak készitve, hamarosan csere lesz. Amugyis kellett volna, jobb oldalán be is nyomtam egy betonvirágtartó szélével Eredetileg mezei 105S volt, és igy utólag bánom hogy keskenyfutós régikasznisat vettem, gyak. minden már ki van csereberélve, a képen kb 10+ skoda van egybegyúrva
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Motorja a gyári 105 blokk, de 120as belsővel, combosan sikolt 120as hf-el, lájtosan túletetve, készül bele még egy finoman fokolt tengely, szerintem 136B , esetleg egy SP3 lesz. A váltó 89es ötös. A kasznit vágni kellett hozzá, mert ugye régifajta.
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Ugy voltam, vagyok vele, hogy inkább a kaszi-fék-futó ami elsőbbrendü. Nameg megvan a varázsa, hogy 105 blokkból jobbat csinálni. De annyira teljesitmény nem feltétlenül kell, jobban szeretek nyugiban 80azni régi autóutakon Legtöbb amit vitt, 152 volt de már nyögvenyelősen ment 140 felett, autópályán. Utána a tartós 130azás sem volt igazán optimális, mégiscsak kis motor, nem erre tervezték. Valóban nem volna rossz egy ilyen favi/fabia hibrid motor -persze csak zsir futómü mellett- de igazán nem használnám ki. Széria favoriton gondolkodnék, eddig azért vetettem el mert ugye 105S, I kat-ba esett, és bepapirozásnál átment volna eggyel feljebb, ami nem mindegy a biztositás miatt. Most ebben a kw rendszerben eleve a II katban vagyok, nem lenne akadálya, de előbb az elsőhíd teljes keményszilentezése mellett döntötte, nomeg valami normálisabb gátlók bele. Aztán meglássuk
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Üdv zj itt is. Mi már beszéltünk a Skodaklubon keresztül, beszéltünk egy 130as alapu motor épitéséről, de sajnos semmi sem ugy alakul ahogy kellene, ilyenbe belevágni meg inkább ugy szeretnék, ha kézben van a korpa, és nem kell lemondani egy esetleges rs hfről, egy jobb tengelyről, karbiról, stb... Elsőként ugyis téged kereslek majd
Eddig 388ezer jó magyar forintban vagyok, és ez is azért ennyi, mert a motort generálkor magam csináltam. Ugy álltam neki hogy óhát mi ez nekem, ha a csehek összerakták én is fogom. Hát persze. Végülis nem mondom hogy bénáztam, de pár szarvashibát elkövettem, amiknek megfizettem az árát. Ahogy igy számolgatok, 5-600 körül énék a végére, favoritmotoros felállásban. Persze, lehet ezt többől is, egyedi vétel volt a váltó is, a kasznimunkát is baráti alapon végeztük el, amiért hálás is vagyok, ellenkező esetben most járnék 500 körül. A váltó -és később hengerfej donor- egy 90 körüli 120asból való, amihez igen olcsón jutottam hozzá. Összességében ami a motoron kivül még nagyobb kiadás szóbajöhet, az a futómüvek, pláne ha netán szárazfutót akarnék. Majd alakul, egyenlőre a megfáradt elsőfutó van fókuszban. Nagyobb készek, bölcső, karok már lealapozva várnak, jön a szilentezés, a függők, tárcsák beszerzése, megakkormár 4dugattyus fék stbstb.
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Varlaisaran
senior tag
Igen, a régi. Hátul ugyebár teljes futómücsere volt még az ötösváltósitás előtt, akkor már uj fékbetétek bele, munkahengert is cseréltem, ilyennel nem játszunk. Az elsőhid (mert ugye az is keskenyről szélesre cseréltetet) meg ahogy kijött a donor alól, ugy van benne, már nem variálom, egyedül a fékje lett patentra megcsinálva. Majd egyben az egészet.
Visszanéztem a topicban, láttam a Favit. Nagyon szép volt, kár érte. Meg láttam az utódot is. Ő a kék Honda? (jól láttam hogy az? nem értek a mai kocsikhoz)35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
peti_s
addikt
Szép, bár én a Favoritra gondoltam. Ám, ebben óra van, vagy fordulatszámmérő?
Sanyo91, tudtommal turbót nem tehetsz rá, úgyh sztem a jikov karburátor jól beállítva, etanolos benzines hajtásra beállítva, egy kicsivel nagyobb keresztmetszetű üzemanyagcsővel, NGK gyertyával. Mióta én ezt a topicot olvasgatom, nekem az jött le h ez a nyerő párosítás.
[ Szerkesztve ]
-
Varlaisaran
senior tag
Hehe.. Én csak immortal sumiknak hivom őket... azoknak még az enyémmel is lehet meglepit okozni lámpáknál, természetesen szépen ésszel 50ig, persze a kis mosztvanted csak tolja neki, köv lámpánál meg megér megállni...
Most hogy leesett a nagy hó, ott bőgettek az elején a városban, megmutatták hogy ki itt a kénblokk, aztán szépen eltünedeztek, mert sorra akadtak el az utcákon a csudateszkós alufelnikkel nyárigumikkal. A farossal nincs ilyen probléma, kikerüljük őket, és ilyenkor lehet megfigyelni igazán őszinte "kurvaanyádtekinteteket"[ Szerkesztve ]
35mm-es kópiákat vásárolok, tartalomtól függetlenül. Christie P35GP-hez rövid objektíveket keresek, 25-40ig.
-
Sanyo91
csendes tag
Hát én most egy komolyabb tuningra gondoltam,de ahogy írod én is a weber-re gondoltam azt tudom hogy jót tessz,most nekem 46kw és akarnék legalább 70kw-ot.no és persze hozzá rendes fékeket. Segítsetek hogy mibol milyet jó rátenni meg egyáltalán mit jó velle kezdeni.
Májusba voltam Bojkon gyorsulást nézni,és ki volt az abszolút gyoztes? Hát egy 1100MB.
elképzelhetitek amikor beált a subaru imprezza mellé hogy milyen hurrogás volt de amikor elindult mindenki csendbe lett! -
kapszli
csendes tag
Szia!
Az autó hidegen és melegen ugyan olyan könnyen indul. Még rajta van a szívató akkor 2000 a fordulatszám, ha bemelegedett akkor kb. 1800 - 1900, de szépen megy a motor, nem rángat, nem dadog. Az alapjáratot le bírtam vinni olyan 1400 körülire, de akkor olyan max. 1 perc múlva leállt.
Max. olyat lehet észrevenni melegen, hogy ha megpörgetem a motort úgy rendesen akkor olyan nehezebben áll vissza ”alapjáratra”. Úgy mintha szorulna a gázbowden, de azzal semmi baj. -
zjtuning
csendes tag
Kisebb fokolású tengellyel nem lehet 100 Le fölé menni és ezekkel a nagy tengelyekkel nem igazán lehet szépen közlekedni mindennapi forgalomba,mert 3000 alatt gyenge mint a harmat. 15 éve építek motorokat versenyre és utcára,és azt mondhatom hogy aki utcára akar motort, 280-as tengelynél nagyobbat nem szabad belerakni.
http://www.zjtuning.eoldal.hu/cikkek/fooldal/autok_alkatreszek_motorok
Ez volt anno a versenyautóm,erős volt,de utcán nem igazán lehetett vele közlekedni,mert a nagytengely miatt állandóan 4000 fölött kellett tartani,hogy haladjon is,és ugye ez az élettartamra negatív hatással van.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Nem volt hüvelyezve,sima 130-as blokk volt. De hát nem is a lóerő ami számít hanem a nyomaték. Csináltunk egy turbós favorit motort az is csak 105 Le volt de 158 Nm. Mivel az autózás 90%-át nyomatékból végezzük. A gyorsulás is nyomatékból nyerhető. Azért nem szabad agyonkönnyíteni a motort mert nyomatékot veszít és csak magas fordulaton adja le a nagy teljesítményt.
zjtuning
-
Tompie
őstag
Mostanában olyat aljzatokat lehet kapni amin van világítás is, akkor azt meg lehet oldani úgy, hogy veszek csúszósaru elosztót (ahogy láttamlehet kapni olyat), azt rákötöm a +-ra és a dupla saru elosztóra kötöm rá a szivargyújtó töltő világítását is és magát a szivargyújtó töltő-t is?
Illetve mindegy, hogy milyen szivargyújtó töltő aljzatot veszek nem?, ezek úgymond mind ugyan olyanok, mármint műszaki paramétereit tekintve, max kialakításban más?!
Pl: valami multiba bemegyek és autós osztályon megveszem, mert láttam ott is kapni. -
Tompie
őstag
Bocs ha kicsit zagyva volt, csak 1x már mikor néztem aljzatot akkor mintha azt láttam volna hogy a világítás külön kapja a feszt, egy külön szálon volt neki egy saru, és azért gondoltam hogy a +-t el kell osztani. Remélem így érthetőbb volt.
Természetesen ha olyat kapok aminél világítás ugyanarról kapja a feszt akkor az előző zagyva írásom tárgytalan -
Tompie
őstag
Megnéztem már tüzetesebben az aljzat helyét, és megállapítottam, hogy térjünk vissza az alapokhoz Hogy lehet azt kiszerelni onnan? Lepattintottam a kukapot és azt látom hogy egy anya 16 vagy 18-as néz velem szembe ami úgy látom rá van erősítve a egy lemezre, mögénéztem és igen valóban oda vannak vezetve a kiállások amihez majd be kell kötni az aljzatot de ott most valamire az már rá van kötve, azt kell onnan kiszedni és oda kell bevarázsolni az aljzatot? Mert hiába vettem ki a hamutartót így sem férni hozzá. Azt a műanyagaot minre a kupak is rá volt pattintava nem lehet valahogy kivarázsolni? mert próbáltam nézni hogy az nem csak be van oda pattintva mert ha azt kiszedném akkor elvileg kijönne az egész egység és akkor már lehetne szerelni.
[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
Hátulról? Ahhoz le kell bontani az egész műszer fal alját ahol a hamutartó van stb?!
Még egy gyors kérdés ezzel a világítós aljzattal kapcsolatban akkor vehetek olyat is nyugodtan az is el fog férni, belehet szerelni, és akkor a világítás meg az aljzat alján lévő vezetéket lehet közös +,-ra kötni?? (mert holnap szerintem szétnézek és akkor meg is veszem)
Amúgy majd várom a leírásod és[ Szerkesztve ]
-
Tompie
őstag
A fűtéskarokról is le lehet/kell húzni a gombokat.
Amúgy kell saru, de úgy fogom, hogy az aljába ami megy vezeték meg az oladlán a világításba azt szépen összekötöm, rá egy sarut és így kötöm +-ra.
A leírásában is pont így mutatják.Amúgy ahogy kivettem a kupakot ahova majd be kell szerelni az aljzatot ott látom van mögötte egy fém lap abban egy lyuk de az szűk és ahogy kivettem a hamutartót ott van valami egység, állítólag steck lámpát lehet dugni oda, szóval előbb azt kell onnan kiszerelnem csak azt nem tudom utána a szivargyújtó aljzatot a műanyagra kell szerelni? Elég stabil lesz azon? Mert ha kiszerelem az egységet onnan és vissza teszem azt a lemezt azon kicsi a lyuk.
Mindenestre még előbb sarut kell vennem de most nincs nyitva semmi ilyen bolt, tegnap már néztem. Meg jöhetne egy kicsit melegebb idő -
Darkmind
csendes tag
Köszönöm a választ!
Egy ismerős szerelő szerint a motorom kicsit gyengécske (szerintem OK, bár nincs viszonyítási alapom), de nem látom, hogy különösebben füstölne, hidegindításkor nincs rossz hangja, csak az önindító hangos (bendix). Szóval lehet, hogy az AC a ludas. Te arra a membránra gondolsz ami benne van, vagy arra a tömítés félére ami "alatta" van?
A dadogás óta csak röviden mentem vele, a hideg motoron kívül nem volt semmi különös esemény. De a hígulás aggaszt. Ha kopott lenne a motor, ahogy írod, akkor az olaj csak nagyon lassan válna benzinessé, igaz? Ha "viszonylag gyorsan" megy végbe a folyamat, akkor AC. Hmm...
Hello
-
zjtuning
csendes tag
Ha szerencséje van,nem kente ki a fekvőcsapágyakat.
De arra nem lennék megesküdve,hogy a hengerfalat nem húzták-e meg a szárazon járó gyűrük. Akkor a gyűrüzés csak ideig-óráig megoldás.
Én lebontanám a kartert is és megnézném a középső fekvőcsapágyat, mert azt kezdi meg legelőször az olajnyomás hiánya.zjtuning
-
zjtuning
csendes tag
Nem a hónolás eltünése a gáz,mert az csak a hónoló kő durvasága húzza bele a hengerfalba a mintát,hanem ha a kompresszió gyűrüről lepattan a felületi keménykróm és hosszanti mély barázdát váj bele a hengerfalba. Az én hónolóm pl olyan finom,hogy nem is látszik benne a kő lenyomata,olyan mint egy polírozott felület csak mattabb.
De hát ugye ez csak bontás után látszik. Meg hát ugye egy fekvőcsapágyat csak lebontanék, mert ha a főtengely már nem kapott rendes olajzást akkor kikeni a csapágyat.
Annak meg mint tudjuk csak sokára lesz hangja (ellentétben a hajtókar csapággyal).
Ha meg sokat használja így,lehet hogy már 2 túlméretet kell köszörűlni a főtengelyen,mert annyira barázdás lesz.zjtuning
-
Tompie
őstag
Hát ami ott van gyárilag beszerelve aljzat annak a helyére kötöm, aztán olyan delej lesz benne amilyen. Most nem hiszem, hogy akkor elkezdem keresgélni a kapcsolt delejt
Max nem kötöm be a világítást de az asszem elvileg a szivargyújtó aljzat csak akkor világít ha be van dugva valami. De lehet tévedek. -
Mágus2
Közösségépítő
Egyetértek, de nyárra mindog leveszek az alapjáratból, mert amugy rettenetesen sokat fogyaszt városban, igy 600 körüli alapjárattal, meg elcsetteg 8 literből. Amig az olajnyomás lámpa nem gyullad ki, nem lehet baj.(legalábbis remélem, mert kb 40 000 kilómétert mentem városban)
-
Lzc
csendes tag
Azon bizonyos 500 méteres út előtti télen is ugyanúgy megvolt a füstölés, az eset előtt és után nyáron nem füstölt, csak most télen kezdte megint el, de mára elmúlt ez a probléma. Teljesítménycsökkenés vagy fogyasztásnövekedés biztos nem volt, úgyhogy bízhatok benne, hogy a motor csak legfeljebb kicsit szenvedte meg a dolgot. A kormolódást és olajfogyást még figyelem...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen