Új hozzászólás Aktív témák
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FeniX- #16845 üzenetére
Nem nagy történet, olyan, szétszedni, mint az állítósat. Leveszed a szelepfedelet, a himbasort és egyenként kihúzod a pálcákat, maga a hidotőke lent vana pálca végén, a pálca és a vezérmű tengely között.
Összerakés után 30 percig nem indítható a motor, hogy üljenek össze a hidrotőkék.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz kmarco05 #16988 üzenetére
Biztos nem a generátor, az alacsony fordulat miatt halványodik minden, 500 nem az ideális fordulat.
Tanítani is tudot a fojtószelepet? Ha kipucolod az lesz a probléma, hogy túl magas lesz az alapjárat. A motorvezérlőben törölni kell a tanult értékeket és úra tanítani, hogy megint jó legyen az alapjárat. Ha ezt nem tudod megcsinálni, neki se állj.
Ez a motorvezérlő úgy szabályozza az alapjáratot, hogy nyitási szöget állít a fojtószelepen. De neki a tiszta szelephez tartozik két végállás, ami idővel változik ahogy koszolódik. Bizonyos idő után hozzátanulja a koszt is és nagyobbat nyit, hogy meglegyen az alapjárat. Ha ez túlmegy egy tolerancián, már nem nyitja tovább, de a karbon csak rakódik, míg el nem ér egy olyan szintet, hogy már elégtelen levegő jut a motorba. Ilyenkor kezdi a fent említett jelenséget. Először csak meleg motornál, aztán ha tovább hagyják már egyáltalán nem lesz alapjárat. Miután kipucolod a végállás értékeit diagnosztikai eszközzel törölni kell és újra tanítani. Ilyenkor a villanymotor megjáratja a szelepet a két végállás között és elteszi az értékeket. Innentől lesz megint stabil és megfelelő alapjárat.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
Rossz ötlet. Tisztítani kell kb 100k km alatt 1x, nem olyan vészes, kell hozzá egy flakon féktisztító, thorx csavarhúzó készlet, egy új tömítés meg vag-com kábel. 1 órás művelet kávéval, beszélgetéssel. Ami nagyon fontos nem szabad kaparni a szelepről és a szelep házról belül a ráégett koxot, mert ha megkarcolódik, soha többé nem lesz jó. Pucolásnál nem elromlik, hanem elrontják az emberek, csavarhúzóval kapargatják, megkarcolják és onnantól akármit csinálnak, rossz lesz.
Fogkefe, benzin vagy féktisztító spray, és alaposan elpucolni. Ha nincs összebarmolva, elsőre feltanulja és megint jó 100k km-re. Nem érdemes szétbarmolni, spriccolóssá alakítani, csak szakszerűen kell takarítani.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Frissjogsi #17462 üzenetére
Ulések nagy faragás nélkül bemennek. Kárpit miatt az ajtókat kell faragni, műszerfal bemegy de az óracsoport szopás, teljesen más a felicia kábelkötege.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17570 üzenetére
+1, olajkád le. Attól jobb módszer nincs. Olcsó olajjal megjáratni utána és lecserélni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17788 üzenetére
Pont annyira van igénybe véve, mint amikor a vezerműtengely mozgatja. Erre talalták ki. ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17788 üzenetére
A favoritom nemsokára 30 eves, mindig pumpáltuk, ha sokat állt. A 30 év alatt 1x csereltem membránt, meg egy van tartalekba. Ha igy folytatja az elhasznalódast, túl fog élni engem is. ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17801 üzenetére
Pedig van...
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17803 üzenetére
cc-autodily.cz. Futárral küldenek hataron túlra is. ;) Házhoz kiviszik neked.
[link] Nem Vika hüvely 28€/darab. ;)
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz FeniX- #17825 üzenetére
Tudni kellene, hogy mit cseréltek pontosan. ;)
Bringapisti: az megvan, hogy ez fabia? Az a csuklô, amit linkeltél nem hozzá valô és a vika márka ipari hulladékot gyárt, nem alkatrészt ;) Fabia kerékcsapágy egyben van a kerékaggyal, azért drága, a féltengely...tudni kellene mi van ebben az árban.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #17835 üzenetére
Pedig célszerszam nélkül nem lehet fabiaban első kerékcsapágyat cserélni. Nem tudom mitnéztél meg, de nem jôl nézted. ;)
-
Mágus2
Közösségépítő
Rendesen megkívántam. 300 kilométert futott, gyári új. Nem restaurált, hanem új.
[ Szerkesztve ]
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz Thorim #18531 üzenetére
Szia,
Ez a topik a régi skodáké, A favorit és öregebb, de megválaszolom a kérdésed:
Az említett olaj nem volt tesztelve a VW 507 00 norma alapján. Lehet, hogy jó bele, de nem tudjuk. Ami biztosan jó a motorodba az a Castrol edge turbo diesel 5w 30 vagy Mobil 1 ESP 5w 30.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #18534 üzenetére
Követem a fórumot. Ha tudok, mindig segítek, de mostanában kevés idő jut válaszolni.
-
Mágus2
Közösségépítő
válasz bringasisti #18536 üzenetére
Sokan elbontották már a vasat. Én eladtam, Rally autó készül belőle...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest