- LibreOffice topik
- Microsoft Excel topic
- Milyen NAS-t vegyek?
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- PHP programozás
- Ha Trump győz, Elon Musk politikai tanácsadó lehet
- AI segítségével fociztak Genfben a robotok
- Megtévesztő AI-kampányok ellen küzd az OpenAI
- Gmail
- Évente ontja majd magából az új AI-chipeket az NVIDIA
Új hozzászólás Aktív témák
-
SirKero
őstag
válasz dReFiX #49432 üzenetére
Most akkor mennyi az annyi?
Eddig az S-Cross GL+ 5 560 000 HUF volt. Nézem a mostani árlistát ott már 5 660 000 HUF.
És akkor még erre jön rá a + 270 000 forint emelés? Több mint 6M lesz a GL+Most olvastam a rendőrségi hírekben hogy rasszista támadót keresnek, felhívtam őket, erre kiderült hogy nem állásajánlat.....
-
Tomeeka28
aktív tag
Nekem simán megy a BT, pedig semmilyen iTunes mágiát nem követtem el . Bár én a CarPlay-t részesítem előnybe. (madzagos ugyan, de onnantól benne a tel menüje az autóba)
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
Nirvatti
tag
-
-
Tomeeka28
aktív tag
válasz 2ozzmexy #49468 üzenetére
Én augusztusban vettem és sokat gondolkodtam hogy várjak-e még, vagy hitel. Végül úgy döntöttem hogy a készpénzállományt megtámogatom egy kis hitellel, majd végtörlesztek és milyen jól tettem. Sajna ott tartunk hogy ezek az emelések bőven kifutják a kamatot. Vitara GL+ az enyém is csak fehér.
HTC 8X / Lumia 1020 / Lumia 930 / HTC One M8 / Lumia 950 / iPhone 6 / LG G4 / iPhone 7 / MacBook Air / iPhone Xs Silver / iPhone Xs Space Gray / iPhone 13 Mini
-
ncc1701
veterán
válasz Nirvatti #49462 üzenetére
EU téves környezetvédelmi szabályozása (ugye zöld rendszámos 2 tonnás SUV az ok 50km vellany hatótávval, ami amúgy 10L alatt nem eszik, és sosem tölti a tulaj, de a sima szívóbenzin 840kilós swift a 4-5 literes fogyasztással már fújj-fújj), meg hát igazából eurós árat kell nézni, és a forint nagyon penge mostanában (1 év alatt 10%-ot gyengült).
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
válasz 2ozzmexy #49467 üzenetére
Nyilván arra. CSak ha valaki be megy és szeretne "SUV"-ot, megnézi a Chr-t pl ami méretben durván akkora és szeretne LED lámpát egy két extrát mint ami a vitarában van közlik vele hogy 10-ről indulunk és ezek az idei akciós árak. Akkor most 6,1 ért a Vitara sok vagy nem sok ? Bár ezt nyilván mindenki maga eldönti.Kegyetlen árak lesznek és kegyetlen használt autó árak.
[ Szerkesztve ]
-
Nirvatti
tag
válasz 2ozzmexy #49466 üzenetére
Dehogy vágyok idegrohamra.
Amikor elkezdtünk az autócsere gondolatával játszani, hamar felment az ingerküszöb ~4M Ft-ig. Aztán inkább úgy döntöttünk, jobb választás egy 0 km-es, ha megtehetjük.
Nem bántuk meg.@ncc1701 Sejtettem, hogy a pénzünk egyre többet is ér, és én is ismerek olyat, aki cégesnek olyat választott ami csoda, ha bemegy 13 liter alá. Természetesen zöld rendszámmal...
[ Szerkesztve ]
-
dReFiX
senior tag
válasz ncc1701 #49474 üzenetére
Dízel meg az automata szó külön külön említésétől is ki szaladnak a kapun az egyszerű átlagos felfogású ügyfelek. Pont azért ennyi egy Octavia, pedig aki reálisan át gondolja és vesz egy flottás octaviát ahol mindent azonnal cserélnek tökéletes lesz neki, de piac nem így gondolkodik.
[ Szerkesztve ]
-
[CS]Blade2
addikt
Én most fizettem 65K-t a hátsó fékekre a kézifékkel és műszakival, 2x behúztam a kézit, 1 nap után elszakadt vagy szétesett valahol. Jövő héten megy vissza. Ma nézem, hogy a szervó olaj szintje éppen minimumon van. Korából fakadóan hullik szét a gép. 3 hónap múlva lesz 20 éves.
Most k.ra el kell gondolkodnom, mert az áremeléssel már ingerküszöb fölé kerülök. Vegyek most egy fehér GL Swift-et még 4-ért, vagy felejtsem el az újat, és nézzek valami használt Jazz-t 10 évesen 2-ért, aztán majd közel 10 év múlva megnézem, hogy mi a kínálat... de az már most is sz*r. Nekem 3 hengeres, turbós nem kell. Már most is ritka a szívó 4 hengeres, ráadásul már ma az 1.5-ös az a big big block. 1.2-es a swift, 10 év múlva már fűnyíró motor lesz benne szét fújva turbóval.
Közben annyit változott a felhasználásom, hogy még kevesebb km-re kellene az autó. Az itt olvasott minőségi dolgok és hibák sem segítettek a döntésben. -
ncc1701
veterán
válasz [CS]Blade2 #49477 üzenetére
Az tény, h 2019 elején 3.1-ért baromi jó vétel volt a kis 1.2-es GL swiftem.
[ Szerkesztve ]
-
zhali1
csendes tag
válasz [CS]Blade2 #49477 üzenetére
Nézz meg egy Balenot, 2016 utánit.
-
dethroner
veterán
Épp pár hete mondtam nagy büszkén hogy az 1 éves swiftben nincs baja a kuplungnak. Csajom hajtja az autót, azt mondja pár napja elkezdett rángatva indulni, de csak akkor csinálja ha hideg. Ha már gurult 1-2 km-t, akkor már nem csinálja, és csak egyesben. Most volt 1 éves szervízen, 10 ezet km van benne.
A hét vezért feltámasztják majd ha legközelebb is győznek. DNS-üket lombikban őrzik, és Tóth Gabi szüli meg őket!
-
pigmeus
tag
válasz [CS]Blade2 #49477 üzenetére
Ha kapsz, mikor én nézelődtem, sehol nem volt. Ami jött be már mind le volt foglalva. Amit ki raktak most a szalonban már el is vitték... ami ki volt állítva volt 5 millió, így lett SX4 inkább. Most foglald le és jövő ilyenkorra kiszállítják
-
a_tesz
Korrektor
válasz [CS]Blade2 #49477 üzenetére
Ha belefér a költségvetésbe a 4M, akkor mindenképp az új mellett szavaznék. Faterék 13 éves Swiftjére (újonnan vásárolt) eddig a kötelezőkön kívül egy sebességjeladó szenzor (12 000 Ft), egy pár hátsó lengéscsillapító (20 000 Ft), és egy elem a távirányítóba a szalonból (ha jól emlékszem, 3000 Ft) kellett költeni. Egy 10 éves autó ennél sajnos jóval többet fog elkérni, addigra jó eséllyel sok minden elfárad annyira, hogy a következő 10 évben költeni kell rá, és még értékcsökkentve is úgy fogja kiadni a matek, hogy lehet jobban jársz egy új autóval. Persze az elkövetkezendő fél év ki tudja, megint mit hoz, a jövőbe nehéz látni, de az elmúlt kb. 2 év azt mutatta, hogy nem lesznek olcsóbbak az új autók, és ez magával fogja vinni a használt autók árát .
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
Vigneau
félisten
válasz szivacs1987 #49486 üzenetére
Szintén ilyen kiskocsit nyúzok 2019 októbere óta. Másfél évesen kaptam meg durván 3.5M környékén, ~14e km-el. A jelek szerint időben szálltam ki a dízel 2012-es Peugeot 208-ból.
Te mondd azt, hogy rablótámadás, a te hangod mééélyebb... Blaaah...
-
a_tesz
Korrektor
válasz a_tesz #49487 üzenetére
A szerkesztésbe nem fértem bele: ja, ha most vennék meg 13 évesen, akkor valószínű a következő 10 évben lehetne már rendesen rákölteni, de ugye mi garantálja a futást meg az elvégzett karbantartásokat. Most jut eszembe, az ABS kockát is kellett cserélni, kapott egy felújítottat (35 00 Ft). Hiába mondtam, hogy cseréljenek 3 évente fékfolyadékot, a szalon szerint "nem kell az", hát meg is lett az eredménye. Ezzel együtt is szerintem sokkal jobban jártak, mint egy 10 éves bármilyen autóval. De ugye sok embernek fontosabb az, hogy a szomszédnak milyen autót tud kiállítani, mint hogy mennyibe fog ez a következő 5 évben kerülni...
スバル | De semmi baj Eric, ne feledd, nincsenek hülye kérdések, csak hülye gyerekek! - Mr. Garrison
-
őstag
Eszembe jutott egy kérdés (ami lehet hogy jókora butaság). Az Scross allgrip rendszerében kell valami olajat/folyadékot cserélni (és ha igen mi az intervallum)?
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49490 üzenetére
Osztómű a szó amit keress meg a kezelésiben, van benne és bizony a váltóolajjal együtt cserélendő, de nem azonosak. 75W-85 kell bele (kétfokozatú hajtómű olaj, nem olyan amilyen a váltóba kell!) 40ezer km vagy 24 havonta cserélendő K10C és K14C esetében Vitarában, az S-Cross-ban is sanszosan. Fokozott igénybevétel esetén feleződik a futásteljesítmény és az etelt idő is... de ezt gondolom tudtad.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49492 üzenetére
Köszönöm mindkettőtöknek. Akkor cseréltettem következőre, nem emlékszem ilyen tételre egy számlán sem... Az autóm automata, annak hivatalosan valamilyen hihetetlenül nagy az olajcsere ciklusa (valami 160 ezer...), de 60 ezernél cserélni fogom (52 ezernél vagyok). Lehet akkor megejtem ezt az osztómű olajcserét is.
u.i: apropó megvan (vagy tud linket) valakinek a 17-es scross kezelési útmutatója valamilyen doksiban? Ez még a nem hibrid, nem részecskeszűrős 1.4t ami nekem van.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49492 üzenetére
Azzal kezdem hogy szerintem neked van igazad. De a Suzuki kereskedések hozzáállása elég érdekes bármi cseréhez ami nem motorolaj (fék, automata, stb). Féléves olajcserére viszem egy pesti kereskedésbe, simán közölték hogy 100 ezer felett elég lesz az allgrip olajcsere. Nu majd fehérváron vagy ahol az automata olaját cserélem (az is ráér 160-ig szerintük).
ui: kalapot le jó eséllyel mert a kolléga szerintem olvassa ezt a fórumot (visszahívott hogy 40 ezernél ellenőrizni kell és azt megteszik)
[ Szerkesztve ]
-
KubanitoS
veterán
Szerintetek 1.5-2 misi körül lehetne találni értelmes Swiftet, vagy Splasht? Elég nagy a szórás az árban, én úgy gondolkodom, hogy valami rendkívül megkímélt példányt nem lenne rossz megcsípni 50-90 ezres futásteljesítménnyel. Nyilván állapotot veszünk, nem kilométert, de azért na.
Megbízhatóság elsődleges szempont lenne és jó lenne nem belefutni valami nagyon rossz autóba...
Szerintetek jól gondolkodom ha drágább, de alacsony futásteljesítményű (viszont 7-10 éves) autókkal szemezek?
Nothing will stand in our way. I will finish what you started.
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Tom1939 #49497 üzenetére
Ne bántsd a szervizeket, nekik nem érdekük hogy tartós legyen az autód, főleg az nem hogy sokáig használd... 5 évente gyere aztán vigyed az újat, abban úgyis csak olajat kell cserélni, de mindennek tetejében ki van nekik adva h amit nem muszáj cserélni azt ne cseréljék...
Lehet hogy olvassa, lehet hogy csupán felcsapta a kezelésit...
Amúgy meglepődnél hány szervizes van itt is, ha csak olvassa is, de jelen vannak...
Nekem legutóbb fejből mondta a munkafelvevő azokat a hibákat és orvoslási "megoldásait" amik itt felszoktak merülni, mind S-Cross mind Vitara esetében... kezdve például a zörgő rendszámtáblával amire rögtön rávágta blakey megoldását... Úgyhogy élek a gyanúperrel hogy olvassák, és ha belegondolsz akkor érdekükben áll, mert így tudják mivel szeretné a kedves ügyfél hasbaakasztani őket... Tudod sokan Mercedes minőséget várnak egy Suzukitól és nem értenek meg egy egyszerű poént: "jah kérem, amelyik nem ilyen az 10M-ról indul..."Magánfröcsögés következik, akit nem érdekel ugorja át:
Örüljünk neki hogy ennyi baja van és ennyi pénzért 4hengeres 16 szelepes közepesen felszerelt elfogadható külsejű és belterű autót kaptunk, mert az 5-6M közötti árkategóriában a konkurenciánál csak "nyűgött" tudsz venni, azoknál alap a 3henger, a kettőstömegű, a változógeometriás turbó, az olajevés, az elektronikai nyafik, mi ugyanezen árért autót kaptunk és ez az amiben a Suzuki mindig is erős volt, hogy mikroszkóppal keresed a faberakást, a puha anyaméhként ölelő belteret, a hátsódat fényesre nyaló márkaszervizt, a memóriás ülést, a gesztusvezérlést és egyéb parasztvakításokat, itt azt kapod amit látsz, kicsit puritánabb, kicsit darabosabb, kicsit zörgősebb de a miénk és nem kerül csilliárdokba és ha minden jól megy, akkor 10 év múlva is menni fog, ezt a 3 hengeres puretech vagy TCe motorokról is ki meri jelenteni bárki? Mármint fővesztés terhe mellett, gondolom senki sem, azok eldobható autók, 5 év után dobd el, mert annyiba kerülne 200.000km és 6-7 éves korában a szervizelése és rendberakása h annyiért veszel még egyet...A britteknél évek óta ez megy, hogy annyira el vannak értéktelenedve a 10 évnél öregebb autók és olyan drágán dolgoznak az autószerelők (és olyan kóklerül is), hogy egy 13-14 éves autót nem éri meg életben tartani, mert ér az autó 7-800 fontot és a következő szervizszámlája lenne 3-400 font, tehát betolják a bontóba és jó esetben kapnak érte 150-300 font közötti összeget.Ahova én járok szervizbe, azok rendesek és segítőkészek, cserébe az olajcserén kívül mást nem bíznék rájuk. Ha nem bízol a márkaszervizben (Suzuki Barta Székesfehérváron amit ajánlok), vidd máshova, szabad, csak ugrik a Pro gari...
Amit amúgyis egy biztosító társaság áll helyettük, szóval... de ne felejtsd el hogy a biztosítók sem hülyék, ott is vannak okos emberek és nem vállalnak garit arra ami a végén deficites lesz nekik, gondolom valaki tejel nekik ezért, tehát foggal-körömmel fognak kapaszkodni minden petákba amennyiben neked garanciális problémád van, még az is lehet h pár év múlva kijelentik h az Ecstar olajjal szervizeltekre nem áll, mert "minőségi hiányosságok merültek fel a hordós 5w30 esetében" és fújhatod hogy 9 évig jártál márkaszervizbe hűségesen... sosem tudhatod."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
őstag
válasz 2ozzmexy #49499 üzenetére
Hát ja, a következő autó ami megfelelne az az xc40 (de a volvók megbízhatóságáról elég rossz hírek terjednek mostanában), meg a rav4 (de azt meg túl nagynak érzem). Ezek meg kb 12 milla (azaz dupla majdnem).
Én is fehérvárra járok "nagy" szervizekre, de egy olajcserére azért messze van (Zuglói vagyok).
Új hozzászólás Aktív témák
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Assetto Corsa Competizione
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Megérkezett Magyarországra az LG 480 Hz-es OLED monitora
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Házimozi haladó szinten
- Steam topic
- További aktív témák...
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs