- YouTube
- Aliexpress tapasztalatok
- Windows 11
- Középpontba kerültek a hibrid autók, alig fogyaszt a BYD újdonsága
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Az EU szerint kartelleztek az indítóakkumulátorok piacán
- Manjaro Linux
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bittorrent topik
- ASUS routerek
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
Hali! Olyan sok 1.0 turbós szerintem nincsen (arányaiban) de sok panaszt nem hallottam róla. De ha sok a városa akkor nyilván inkább a szívó 1.2-es. Annak sokkal jobb városi nincsen legfeljebb drágábban (yaris hybrid), ha ilyen célra kellene ilyen kerettel én 1.2-es ignist vennék (ami árban ugyanaz, ízlés kérdése, swift nagyobb is belül ha jól emlékszem).
-
szivacs1987
aktív tag
Nekem is 1.0 BJ van csak GL+ swiftben és imádom. De ha sok ovijárat van és nem akar száguldozni, akkor én is inkább az 1.2-t mondanám. A turbónak nem tesz jót a sok rövid táv. Az 1.0 BJ 1800-as fordulat alatt halott. Ez városban a sok jobbos kanyarnál kellmetlen lehet, mert ha nem akarsz 1-esben kanyarodni, akkor 2-esben a fordulat olyan 1300 körül van, ahonnan nincs ereje "kilőni" és csak remeg a 3 henger miatt. Azonban ha szeret előzgetni, akkor az 1.0 BJ jobb. Éppen ma volt olyan, hogy kellett egy nagyobbat előznöm, 80-nál vissza 3-ba és közel 130-ig csak megy és megy, mint a meszes. Kár, hogy csak sprortban volt kapható az 1.4 BJ
[ Szerkesztve ]
Gigabyte B450 Aorus Pro ● R5 3600 allcore 4,2GHz 1,31V ● Asus ROG Strix RTX 3080 V2 White OC Edition
-
V.T.
aktív tag
válasz szivacs1987 #55153 üzenetére
Igen ettől félek én is. Mert az ovi közel van nap kb 6km oda vissza.
De ugye az ár nem mindegy. Mert a Gl+ használtan nem kerül annyival olcsóbba mint az új hogy megérje azt megvenni.
Nem egy előzgetős fajta. Ha úgy van az autópályán beáll az mögé aki 110el megy mert ő nem kerüli ki 😅😅🤣 -
zsolt19900
őstag
válasz roti86 #55131 üzenetére
abban tudnál még segíteni/tanácsot adni, hogy a tükörbehajtás az úgy opcionális, ahogy én gondolom? szóval a belső gombbal tudom én neki "mondani" hogy nem kell ki-be hajtogatni a tükröket, vagy azt mindig hajtja ki és be?
megmondom őszintén az alis leírásban benne van, hogy opcionelló, de abban nem igazán bízom
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
roti86
őstag
válasz zsolt19900 #55156 üzenetére
Nem tudod, ha csatlakoztatod azt a vezetéket, ami a tükörbehajtásért felel, akkor minden nyitás/zárás esetén a tükrök is mozogni fognak. E mellett megmarad a gomb funkciója is, ha esetleg járó motor mellett akarod a tükröket ki/behajtani. Sokáig töprengtem, kell e nekem az, hogy minden alkalommal hajtogassa a tükröket is, úgy döntöttem azt a vezetéket szimplán nem kötöm be, és marad a nyomógombos behajtás (ha meggondolom magam ajtókárpit leszedése és a kábel csatlakoztatása kb. 5 perc). Szóval így valóban opcionális
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz blakey #55150 üzenetére
Valóban.
Nyomatékosabb, mint az 1.6 szívó, jobban meglódul, főleg, ha már legalább 2000-es fordulaton van, meg a kasztnija is könnyebb, mint egy Vitaráé. Végig vigyorogtam a tesztvezetés alatt.Most egy hasonló kvalitásokkal rendelkező Lancia Ypsilon 1.3 Multijettel élvezkedek (90 ló, 200 Nm, ~1 tonna), qrva jó a lusta, szopóbenzin Honda Jazz után, mikor hátba rúg.
szerk.: Még egy Sport Swiftre is kíváncsi lennék az 1.4T-vel, még a korai GPF és hibridhajtás nélküli verzióra.
[ Szerkesztve ]
-
Chereiose
addikt
válasz AMD Power #55145 üzenetére
Nem tudom tényleg, hogy ki az aki megveszi már ennyiért, főleg audio nélkül adott esetben. Azért ennyiből lassan sok más alternatívát kapni, ráadásul minőségben is elmarad még az S-Crosstól is. Mondjuk ennél már csak az szebb, amikor a lomha 1.6 szívó vitaráért valaki ú járat kifizet használtan....
-
zsolt19900
őstag
válasz Chereiose #55163 üzenetére
vannak elbordult árak a hahun igazából sokszor azt nem értem, hogy megvan hirdetve a vatta új (+persze a metálfelár bele van írva a hirdetésbe, ami cca 120-250ig terjed modell és tónusszámtól függően) aztán ott látom a felsorolásban a tízen húszon harmincezret futott autót, hogy 50-100erel olcsóbban teszi fel.... persze megértem, hogy olyan élethelyzet állt elő stb. de azért nekem nem lenne "képem" kitenni úgy az autómat, hogy átnyálazom az új kínálatot és látom, hogy bászki' az új 200-300al többért elhozható (mert azért valljuk be az is pénz, de nem egy autó, főleg egy új autó vásárlásakor, amit azért nem fél évre tervezel venni nagyrészt)
Aztán vannak azok akiket te is írsz, hogy "azé jobb a egyhatszívó me abba kevesebb doog rooomlike" vagy ugye "azé joobb a réégebbi me abba nics annyi eektornika".... pedig azért láttam én már olasz pályán vészfékező új Ignist nagyon kacikás hölgyikével a volánnál, aki ha nincs elektronika tutiszáz, hogy belerohant volna az előtte haladóba....meg persze ilyenkor szívesen mondanám, hogy akkor miért ír számítógépen, miért nem levélben küldi el ezt a posztját postán?! meg hasonló dolgok is eszembe jutnak, de teljesen megértem, hogy van egy olyan réteg, aki nem tudja és nem is fogja elfogadni, hogy a világ halad és ezt nem lehet megállítani.... hozzátéve, hogy azért a Suzukinak a "jajdefélelmetes" turbómotorjai nem igazán tűnnek eddig rossznak
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Chereiose
addikt
válasz zsolt19900 #55164 üzenetére
Tökéletesen megfogalmaztad. Főleg, hogy azért szép kis garit adnak a motorra, és én se hallottam semmi rosszat az 1.0 literes turbósról sem. Én megőrülnék ha ezután egy 1.6 szívóval kéne pályázni és közben mantrázni, hogy mer’megbíszható.
-
zsolt19900
őstag
válasz Chereiose #55166 üzenetére
egy rétegnek tényleg azt mondom -mindenféle bántás nélkül- hogy elégséges, dinamikus stb. stb. csak ne lennének szemellenzősök, hogy "melegyorsulomvele a egynégyturbót simán" meg hasonló dolgok.... persze aki az 1.0literes szívóból ült át annak elhiszem, hogy istenkirály, de pl. én aki az 1.9pd mellett vezetem az Scrosst úgy vagyok vele, hogy elismerően nyilatkozom, hisz ott a turbó ami megfújja a motort, viszont nem adja azt a hátbaaszó érzést, mint a Passat, de tényleg mint benzines turbós motor teljesen jó és eszembe nem jutna átülni egy szívóba*, mer hogy az régebbi tekinka
*most persze tekintsünk el attól, hogy Swiftem lesz és abban szívó motor van, abba a Sporton kívül ugye nincs más választás jelenleg sajnosbajnos
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolt19900 #55167 üzenetére
Igen, de ez turbós benzines, sosem lesz olyan mint egy tádé...
Mellesleg hány LE és hány Nm a Passatod? És a fordulatszám-nyomaték görbét se hagyjuk ki a számításból.A matekból felmentett bandával meg nem tudok mit kezdeni (M16A vs. K14C = 12sec vs. 9,5sec) Üzenem nekik hogy gyorsuld le ha tudod, ha le tudod az nem a Te dicsőséged hanem az ő szégyene. Velem is szoktak próbálkozni főleg autópályán, visszarakom ötödikbe és kihúzatom 170-180-ig majd elveszem és hagyom visszalassulni, a tempomat majd megfogja. (ha a forgalom és egyéb viszonyok engedik akkor 148-150 körülre van beállítva a tempomat autópályán GPS szerint, M0-n 127-re)
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
AMD Power
titán
válasz 2ozzmexy #55168 üzenetére
Ne is mond. Én csak egy kb 150Le/320Nm) 1.9TDi Magnus Pluss Toledo II vezettem. Tesómé volt. Olyan jól ment,hogy beszarsz. Mondjuk nekem a turbós benzines ami még kimaradt. Soha nem vezettem. Remélem a kö etkező szekerem már ilyen lesz.
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
tboldi
nagyúr
válasz 2ozzmexy #55168 üzenetére
Nem is annyira fontos, hogy turbóbenzin vagy turbódízel, mindkettőt lehet így is, meg úgy is hangolni. Az előbbi is lehet hátba baCós, meg az utóbbi is lehet kevésbé spártai.
Az 1.9 PD tényleg hátba rúgós karakter, a későbbi VAG common railek már lágyabbak. Illetve a mi Lanciánk is CRTDI (fajtáját tekintve, amúgy Multijetnek hívják), viszont a németekkel ellentétben simán elforog 6000-ig is, akárcsak a Suzuki Boosterjetje, és dízelsége ellenére nincs is akkora lórúgás, akárcsak a Suzuki Boosterjetjénél.
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Gyöször #55172 üzenetére
és @ Nirvatti és @beef: Ki mondott ilyeneket? Ott van leírva, szerintem egyértelmű... mész a belsőben, előzöd a sort, utolér és veszettül villog, dudál, stb...
Nem, a KRESZ-ben azt írják hogy autópályán mennyivel lehet maximum menni, namost ha valaki e fölött megy (és szemmel láthatólag előzésben van, tehát baloldalán szalagkorlát, jobb oldalán egybefüggő kamionsor), akkor nem tudom hogy a szívó 1,3 benzin Ignis honnan veszi a bátorságot hogy elkezdje tolni és még dudálgasson is, valószínűleg majd 150-ről nyom egy satut a belső sávban hogy beférjen két kamion közé 90-el... Aztán ha rossz pedálra lép az illető akkor rögtön "büntetőfékezést" kiabál mindenki...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz tboldi #55170 üzenetére
Sok dologtól függ ez, ne menjünk bele, de ha hátbarugásra vágysz akkor javaslok egy Super-Snake-t (Hemi 476 turbocharged + NOs). Az én tapasztalatom azt mutatja, hogy mindennél van jobb is meg rosszabb is, a kérdés az ár amit fizetsz érte... Sokszor éppen a piac árazza be ezeket (pl: 530xd, A6 2,7 PDTDI, stb.) teljesen reálisan.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Nirvatti
tag
válasz 2ozzmexy #55174 üzenetére
Lehet én vagyok nagyon ráérős, de te is említetted, hogy a KRESZ arról nyilatkozik mennyivel lehet maximum menni. Véletlenül nem arról a megengedett tartományról diskurálunk.
Én sosem azt nézem, hogy ki milyen motorral szerelt autóval bunkó...
Amúgy a pedált is el szoktam találni, de tényleg én érzem magamat furán, hogy ilyenekre egyáltalán reagálok. -
zsolt19900
őstag
válasz tboldi #55170 üzenetére
2ozzmexy: pontosan nem tudom, természetesen megvan okosítva egy picit, de méregetéssel nem foglalkoztam, alapból 116LE és 310 Nm azt hiszem, persze tudom, hogy ezek végett más
tboldi: jajajja a cr az kb. olyan a pdhez képest, mint egy mozdony autópálya felhajtónál olyan észrevétlenül meg lehet húzatni 150-60ig mindenféle erőlködés nélkül, hogy csak pislákol az ember és még "csak" az alap 140es elsőkerekesről beszélek
[ Szerkesztve ]
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz zsolt19900 #55177 üzenetére
Na, erről írtam. A K14C ~220Nm-t tud a Swift Sportban is, az S-Cross-ban is meg a Vitara-ban is. A 310Nm-hez képest ez testvérek között is erős 40% különbség nyomatékban, azt már a hátsódban is érzed, hidd el. A chip miatt meg lehet több is, vagy oda optimalizálja a motort ahol használod sokat. Hiába tud az 1,6 szívó 116 LE-t, ha ehhez 5500ig kell "üvegelni", ki közlekedik mindig stiften!? Senki kb. (jó, persze vannak azok a huszonéves boyracerek akik szeretnék megtanítani járni az autót, de ők sem tartják ott konstans)
Szerintem (és ez magánvélemény) az a "jobb" (ez is relatív kinek mi a jó) motor, amelyik abban a fordulatszám tartományban nyomatékos ahol normál napi használatban használod (mondjuk 2000-3200ig) és ha ezen túlforgatod, akkor van vonóereje, mindezt az én használati körülményeim között a K14C motoros Vitara tudja. Persze ehhez kell egy tisztességes fékrendszer, nehogy a ménes szétszéledjen, de a Vitara ezt is tudja. Biztosan jó az M16A motoros is és tuti egy tartós darab lesz, de vezetni a BoosterJetet sokkal jobb, főleg ha olyan vagy mint én, hogy szeretsz haladni és megfejelni a sebességhatárokat (ha a körülmények megfelelőek hozzá) 10-20km/h-val mindemellett nem igazán érdekel hogy 6,5-öt vagy 7,5-öt fogyaszt..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Nirvatti #55176 üzenetére
Ahogyan fentebb is írtam, nem igazán közlekedek "mozgóforgalmiakadály" stílusban, a fogyasztása sem vág földhöz, mivel keveset fut, éppen ezért valami oknál fogva extra allergiás vagyok rá ha tologatnak, főleg hogy hátul ott a két gyerekülés (baby on board meg minden), elől-hátul ott a kamera (aminek hátulról látszik a kijelzője!), de egy-két agyhalottat ezek sem rettentenek vissza attól, hogy "még komolyabb tempóra akarjanak sarkalni".
Amúgy vannak akik kultúráltan tudják jelezni haladási szándékukat, azokat természetesen elengedem, de azért a 130 helyett 150-el haladó autó hátsójába beleállni és rádudálni hogy "kotródjon az útból", az már túl van az ingerküszöbömön...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
válasz 2ozzmexy #55179 üzenetére
Ez csak egy vélemény...
Szóval ha valaki "beleáll a hátsódba" az valahogy rád is közelített. Magyarul te már jó ideje kell, hogy lásd, gyorsabb autó jön. Innen kezdve ha nem húzódsz ki előle, akkor te direkt keresed a konfliktust. (persze ha nincs hova menni, akkor nyilvánvalóan a mögötted jövő a bunkó)[ Szerkesztve ]
Egyeseknek mindenük megvan. Öregek, csúnyák szegények és betegek. Másoknak semmi sem jut......
-
burgatshow
veterán
Májusban munkahelyet váltottam, így a céges autó már nincs többé (Ford Mondeo volt 4 évig ill. utána VW Passat 2 évig (mindkettő TDI, 2 liter, 150 LE, 320 Nm, a Mondeo kézi volt, a VW 7 sebességes DSG). Aztán nyáron megszületett a lányom, úgyhogy autót kellett vennünk (egy nagyobbat, amibe befér a babakocsi is) mert asszony Kia Picanto-ja jó, csak nem erre.
Szóval ma megyek átvenni egy S-Cross-t (GL+ 2WD, AT). Családban van már egy Vitara tavalyról, szóval alapvetően ismerem a beltér + motor dinamikát is, meg a lágy hibridséget is, de azért kicsit izgulok.
Kiváncsi leszek, hogy a bő 100 Nm deficit a Suzuki kárára mennyire kompenzálódik a kisebb súlyával (az említett autókhoz képest, a Mondeo majd 1,6 tonna volt, a Passat meg 1,45 körül az S-Cross meg ugye 1,2).
[ Szerkesztve ]
-
zsolt19900
őstag
válasz roti86 #55159 üzenetére
még egy "buta" kérdés, ugye az ajtón történő zárás/nyitással is működnek ezek a komfortmodul témák?
csak azért merült fel bennem a kérdés, mert mindegyik videóban a távirányítóval mutogatják a működésüket.... szóval ugye zsebemben a kulcs és a kilincses gombocskával zárok, akkor is felmegy az ablak ugye?
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
Chereiose
addikt
válasz burgatshow #55181 üzenetére
Szerintem elégedett leszel, kellemesen húzza ezt az egész könnyű bódét ez a turbós lágyhybrid
Ha szabad tudni, most ennek a konfignak így mennyi volt az ára?
-
roti86
őstag
válasz zsolt19900 #55183 üzenetére
Igen, működik az ajtón lévő gombokkal is
-
AMD Power
titán
válasz burgatshow #55181 üzenetére
Gratulálok hozzá! Várjuk majd a beszámolódat! Főleg a többi céges szekér után , mit tapasztalsz.
Most néztem ,hogy itt nálunk a Budakalászi Auchannál már 472Ft 1 liter 95 benzin. Amit persze pénteken majd még 5Ft-al megemelnek.Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
Chereiose
addikt
válasz burgatshow #55186 üzenetére
Szépen felment az ára mondjuk, még ha levonom az AT árát is
-
zsolt19900
őstag
válasz roti86 #55188 üzenetére
meg is rendeltem, reménykedem hogy nem lesz rárakodó költség és szipi szuper lesz
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
bigyo108
aktív tag
Sziasztok,
Most hogy hidegebbek a reggelek, elkezdett bohóckodni az alapjárat.
Indítás után elpöfög 800 on.....aztán szépen kezd leesni, és ha nem fullad le, akkor kiugrik 1500 2000-re .... és onnan hozza vissza.
2005 1.3 M13A
Ez mennyire normális? Van ennek bármi köze az akkumulátorhoz ?
köszönöm.
A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
-
AMD Power
titán
Olyat tud, amit már kevesen SUZUKI SWIFT 1.2 GL+ - 2017.
Árakat nézzétek meg a végén.....
[ Szerkesztve ]
Eladó Samsung Watch Active 2. https://hardverapro.hu/apro/elado_mukodokepes_samsung_watch_active_2_40mm_okos/friss.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz bigyo108 #55192 üzenetére
Az akkuhoz nem gondolnám hogy köze van, de sok más dolog okozhatja. Lambdaszonda még a gyári? Rá kellene nézni a mért értékeire, lehet kezdi feladni.
A teljesség igénye nélkül lehet: gyertya, vvt szelep, gyújtótrafó, befecskendező, stb.
Szóval van pár lehetőség..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
bigyo108
aktív tag
válasz 2ozzmexy #55194 üzenetére
Köszönöm, ezeken már végigfutottunk.
Én valami másra gondolok, ez mindig csak a jelenlegihez hasonló(hideg) időben jön elő. ( MINDEN ÉVBEN )
Az autó márciustól októberig hibátlan, minden elektromos köcöllék gyári benne, 188.000 km
Iridium gyertyák 106.000 km -nél cserélve.
Én kipucoltatnám a folytószelep házat, de ha ez lenne a baj akkor az meleg időben is produkálná a hibát.A PC visszafelé MINDIG kompatibilis lesz,.... MINDENRE!! :)
-
pjen
félisten
Üdv.2006 os Swift kipufogó dob gumibakhoz csatlakozó íves rögzitése levált a dobról, még gyári dob. Olyan mintha ragasztva lett volna. Mostegy vastag réz dróttal vissza kötöttem. Mivel lehetne vissza ragasztani? Én FBS re gondoltam.
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen