Új hozzászólás Aktív témák

  • kezo0

    addikt

    Ez hosszú lesz, előre szólok. De át lehet ugrani, ha nem érdekel.

    Szóval az úgy volt, hogy még szeptemberben meg akartam hosszabítani a 82 éves édesanyám hűségét az internet- és tévészolgáltatásra. Bementem a Westendbe, és eleinte minden flottul is ment, mivel előtte már beállítottam a My Vodafone fiókban, hogy teljes körű meghatalmazottja legyek anyunak minden ügy intézésében. Kaptam egy kicsit kedvezőbb ajánlatot a meglévő szolgáltatásokra, mondtam is, hogy hadd szóljon. Csakhogy amikor az ügyintéző rögzíteni akarta a gépbe az új szerződést, azt nem engedte a Vodafone rendszere, mivel azt dobta ki, hogy anyu személyiigazolvány-száma nem létezik! Régi típusú személyije van, az a barna fedeles könyvecske, amit elvileg már nem kell meghosszabbítani, határidő nélkül érvényes. Sok idősebb embernek van ilyen, és mint kiderült, az országos elektronikus nyilvántartás, amit a Voda rendszere is használ az ellenőrzéshez, egyszerűen nem kezeli ezeknek a régi személyiknek az adatait, hiába érvényesek úgy egyébként… Szóval semmilyen elektronikus ügyintézéshez nem használhatók ezek a személyik. :(
    Ez persze csak utólagos utánajárással derült ki, és nem a Vodafone-tól jött az infó. Nekik ugyanis levélben megírtam a problémát, amelyre 30 nap eltelte után sem kaptam választ – sőt, azóta sem.

    A lényeg, hogy a fentiek miatt akkor, szeptember végén nem sikerült anyukám számára megkötni az új, kedvezőbb szerződést, és egyértelmű volt, hogy a Voda az ügy megoldása érdekében nem tud és nem is akar semmit sem tenni.
    Megszületett hát az elhatározás, hogy csináltatunk anyunak új típusú, kártya alakú személyit. Persze ez nem olyan egyszerű, mert ezt ugye nem lehet nélküle intézni, szóval el kellett cipelnem őt az okmányirodába. Ott is flottul ment minden – egészen addig, amíg sor nem került az ujjlenyomata rögzítésére… Mert az sehogy sem akart sikerülni. Elvileg csak két ujj lenyomatát kéne digitalizálni az új személyihez, de anyunál már végigzongorázták mind a tíz ujját, mondták neki, hogy dörzsölje az ujjait a homlokához, nyalja meg azokat (sic!), mindent kipróbáltak – semmi eredmény! Miközben ránézésre teljesen normálisak az ujjbegyei, nem sérültek, nincsenek lekopva stb. Szóval érthetetlen, hogy miért nem tudta a gép rögzíteni az ujjlenyomatát. Ennek hiányában viszont csak ideiglenes személyit kaphatna, ami csak egy évig érvényes… Hát akar a franc egy év múlva megint visszajönni és ügyintézni! Mondja az ügyintéző, hogy van más megoldás is: el kell menni bőrgyógyászhoz, aki adhat igazolást róla, hogy anyu végérvényesen képtelen ujjlenyomat adására. Ha beszerzünk egy ilyen papírt, akkor azzal már tudnak hosszú érvényességű személyit is adni neki. És hogy ne kelljen a háziorvosnál kezdeni a kört, aki beutal a bőrgyógyászhoz, akinél majd ki tudja, mennyit kell időpontra várni, ott helyben, az okmányirodában megadták egy bőrgyógyász közvetlen telefonszámát, aki majd ad egy ilyen igazolást anyunak. (És akkor ebből egyértelmű is volt, hogy itt nem egyedi esetről van szó…)
    Tehát újabb kör anyuval: telefonos időpont-fogalalás után egy héttel később irány a szóban forgó bőrgyógyászhoz, egy nagy bp.-i kórházba. Az orvos kb. egy perc alatt kinyomtatta az igazolást, meg sem vizsgálta anyu kezeit – nyilvánvaló volt, hogy nem először tesz ilyet. A dokumentum készen el volt mentve a gépében, csak be kellett helyettesítenie anyu adatait…
    Pár nap múlva vissza az okmányirodába, immár a bőrgyógyászati igazolással. Siker, így már elkészülhet anyunak az új személyi! (Persze ahhoz, hogy amikor majd elkészül, én is átvehessem, és már ne kelljen anyunak is újból elzarándokolnia velem érte, írtunk nekem meghatalmazást, két tanúval.) Egy újabb hét múlva kész lett az új személyi, elmentem, átvettem a meghatalmazással.

    Ekkor már november volt, de végre ott tartottunk, hogy újból meg lehet próbálni anyunak megkötni a hűséget a Vodafone-nál, hiszen a személyi már nem lehet ennek akadálya. Csakhogy az új személyi igazolvány egy olyan adat, aminek a megváltozását csak személyesen lehet bejelenteni. Tehát most már a Vodához is el kellett cipelni anyut…
    November 21. volt ez a nap. Elmentünk a Westendbe, bejelentettük az új személyit, és végre lehetett neki új szerződést kötni!
    Az ügyintéző srác 1000 Ft-tal kevesebbre hozta ki az árat, mint amennyit eddig fizetett anyu, sikeresen rögzítette is a szerződést. :)
    Csakhogy a sztorinak itt még mindig nincs vége, mert anyunál még egy régi Ubee HGW van, amit mindenképpen cserélni kell egy újabb típusra, akkor is, ha a csomagja (Internet M) nem változik. A legkorábbi időpont, amikor ki tud jönni egy technikus, december 8. (és ugye ezt nov. 21-én mondta az ügyintéző), szóval elvileg jövő csütörtökön lesz lecserélve az eszköz. Már ha jelentkezik majd az a technikus, mert ugye a Vodánál ez sem biztos…

    A hab a tortán, hogy amíg nem történik meg a HGW cseréje, addig az internet-szolgáltatásra hiába kötöttünk már nov. 21-én új, kedvezőbb árú szerződést, a régi ár marad érvényben. Pedig hát nem rajtunk múlt, hogy csak december 8-ra tudnak technikust küldeni.

    Végül itt van 2 db SMS.
    A feljebb olvasható még nov. 21-én érkezett, rögtön azután, hogy a Vodafone-üzletből távozva kiléptünk a Westend kapuján az utcára. Hogy micsoda? Jön majd egy technikus, aki lecserél egy régi modemet egy újra, és nem viszi el a régit, hanem nekem kell majd leadnom???
    Az alatta levő SMS pedig ma érkezett, no comment. Egy hét múlva kapjuk meg az új eszközt (ha tényleg megérkezik az a technikus), és már fenyegetnek, hogy adjuk le a régit??? Agyrém.

    Azt hiszem, a fenti sztoriban sok minden benne van, ami a Vodafone-t és ezt az egész országot jellemzi. Bocs, hogy hosszú volt, én szóltam…
    (És ugye még nincs vége.)

    [ Szerkesztve ]

    Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…

Új hozzászólás Aktív témák