- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Call center-forradalom: AI alakítja át az ideges telefonálók hangját
- Folyamatosan hazudott a bitcoin állítólagos feltalálója
- Milyen routert?
- Microsoft Word topic
- Hálózati / IP kamera
- Linux kezdőknek
-
IT café
Vodafone (ex UPC Magyarország Kft.) (analóg / digitálisTV, internet, telefon)
Új hozzászólás Aktív témák
-
glaci
őstag
Akkor bocsi srácok!
Elnézést kérek mindenkitől!
Nekem hirtelen nagyon soknak tűnt az a 11/11 pár soros, főleg egy topicgazdától. (Emlékeim szerint más topicokban éppen a topicgazda szokott szólni az ilyesmiért.)Mea culpa! Béke mindenkinek!
pjen #126793:
Lényegében mindegy, nem ez volt a lényeg.
Egyébként sem a mennyiség számít, hanem a minőség.kapasz #126794 + labeda #126797:
Így van. (Bár zárójelben hozzáteszem, hogy ezek még nem a konkrétan segítők voltak, hanem inkább az összefoglaló szerinti nézd meg a szinteket, csillapítót, osztót típusúak.)D1Rect #126795:
Na, bevallom le vagyok maradva és ezt bizony nem tudtam.
Én még ott tartottam, hogy amíg benne vagyunk a szerkeszthetőségi időben, addig ilyen esetben is illik azt használni.
Én az utóbbit nem élem meg rémálomnak. Kicsit macerásabb persze, mint külön - külön, de igyekszem igényes lenni, így figyelek rá. (Vagy legalább is eddig igyekeztem, mert úgy tudtam, hogy elvárás.) Már évek óta mobilról fórumozok, mert a PC nincs annyit kéznél és többet is fogyaszt ...Szerk.:
És ahogy az elején is mondtam:
Minden tisztelet kabelmania27 -nek, mert nekem pl. nem lenne ennyi felesleges kapacitásom ebben a fórumban ténykedni, ahogyan Ő teszi, hiába van meg hozzá a tapasztalatom.
(Dehát gondolom nem véletlenül választotta a "mánia" nicknevet ... )[ Szerkesztve ]
Majd írok ide valami okosat. (Majd ...) ;)
-
gumisxxx
tag
válasz kabelmania27 #126803 üzenetére
Köszönöm! Mostanában főleg a wifi,de a vezetékes net is akadozik elég sokat. Ahogy olvasom kapcsltassam ki az ipv6-ot. A modem módot hol kellene látnom?
Asus m2n-e,AMD Athlon 64 X2 5600+,Gigabyte Radeon R7 250 OC 1GB 128bit DDR5 PCI-E GV-R725OC-1GI,4GB Kingmax KLDD48F-A8KB5,Western Digital 320GB WD3200YS-01PGB0,chieftec gps-400aa-101a
-
Ledi
aktív tag
válasz kezo0 #126778 üzenetére
Ez ügyben a múltkor felhívtam őket és a srác azt mondta csináljak egy alaphelyzetbe állítást.
Szerinte ez megoldja az ilyen problémákat. Hát nem.
Azóta ha felveszek valamit igyekszem 3 napon belül megnézni.Kész röhej.
Ez az egész február eleje óta tart. A korábbi felvételek továbbra is megvannak.Nekem az a gyanúm, hogy mókolhattak valamit az adatközpontban, mert a Telekomnál van 3 napos visszanézési lehetőség. Lehet, hogy itt "nyúltak" félre és ezt állították be a Voda felvételekhez. Ez csak egy tipp persze.
-
kezo0
addikt
A "srác" nyilvánvalóan dilettáns volt, vagy téged nézett hülyének. Hiszen ha a felvételek egy távoli szerveren tárolódnak, akkor ami törlődik, az is onnan törlődik. Hogyan segíthetne ezen a nálad (vagy bárkinél) levő box alaphelyzetbe állítása? Főleg, hogy amikor egy felvett műsor eltűnik, akkor nem csak a boxon válik elérhetetlenné, hanem a VTV appból és a böngészős felületről is. Tehát a hiba egyértelműen nem az előfizetőnél van.
Nem hiszem, hogy ugyanabban az adatközpontban vannak a T és a Voda szerverei.Beam me up, Scotty! There’s no sign of intelligent life down here…
-
BBali3
csendes tag
válasz BBali3 #126776 üzenetére
na felhívtam az ügyfélszolgálatot 3 órája, hogy kikapcsoltassam az ipv4-et. Valamit sikerült totál elcseszniük, mert azóta nincs egyáltalán net. Most tudtam újrahívni őket, és azt mondták,hogy valamiért nem ment át az ipv4 átállítás de az előző operátor teljesen érthetetlen okból bridge módba állította a routert emellett amitől teljesen beállt minden. Távolról nem tudják megoldani csak modemcserével 2 nap múlva, addig meg semmi szolgáltatás nincs
Nincs ezeken valami speckó reset amivel ki lehet ütni belőle a bridge módot? -
AtHoS
nagyúr
ARRIS eszközön van akinél működik normálisan a Static DHCP beállítás?
- hiába fixáltam le több MAC Address-hez is egy TP-LINK Archer C5 V5-hez fix IP címet Arris felületén, következetesen sosem azt az IP-t kapja az Archer (mondjuk már azt sem igazán értettem, hogy miért változgat az Arris felületén látható csatlakozott eszközök között megjelent Archer MAC címe)
- előbbiből adódóan, ha be szeretnék lépni az Archer beállítási felületére előbb ARRIS-ban meg kell nézzem milyen IP címet kapott (pedig mint írtam előzőleg már adtam neki statikus DHCP IP kiosztást Arris-ben)Arris-nál ugye könnyített a statikus DHCP beállítás, mivel a csatlakozott eszközt egy listából lehet kiválasztani, így tévesztés esélytelen, ennek ellenére nem működik a FIX IP cím kiosztás
Előzmény történet picit hosszabban [link] ha érdekel valakit
read-only mode on the forum
-
AnonymusX
senior tag
válasz AtHoS #126809 üzenetére
Archerben kéne beállítani, hogy ugyanazt a MAC címet használja. Valószínűleg benne van a manapság elterjedt funkció (mint pl. a mobilokban), hogy nem a valódi MAC címét használja alapból, hanem mindig kamut generál.
A fix IP címet egyébként az Archer oldalán is be lehet állítani, hogy mit használjon, amikor az Arrishoz csatlakozik (csak akkor ez az IP cím az Arris-ban beállított DHCP tartományán kívüli legyen elkerülve az esetleges IP cím ütközést).
Ha nem boldogulnál, gyere át az otthoni hálózat topikba a kérdéseddel.
[ Szerkesztve ]
-
AtHoS
nagyúr
válasz AnonymusX #126811 üzenetére
Fixen mindig ugyanazzal a 2 IP címmel jelenik meg az ARRIS felületén (talán 2 karakter az eltérés) és mindkettőhöz beállítottam FIX IP kiosztást (0.129, 0.130), de ennek ellenére kap 0.128-at, 0.131-et és ezt nem értem, hogy miért de persze értem, hogy az Arris szarul működik
Mondjuk igen, Archer-ben is fixálhatnám az IP-t, ha ahogy írod ARRIS-ban módosítom a DHCP tartományt és azon kívül adnék neki fix IP-t.
Jó ötletEzen beállítások nem gond részemről, de még az is felvetődött bennem, hogy az Archer "tovább szórásánál" véletlenül nem-e lehetne fixen más csatornát beállítani, mint amit az Arris dob: 6-os csatornát ad -> családi házas környezet tökéletesen OK, mert hasonló csatornán gyenge térerővel lehet csak jelen más hálózat (mondjuk azt sem néztem meg milyen csatornán sugároz az Archer )
Jövök akkor az említett topikba, ha nagyon nem boldogulok az ötletekkel
Mondjuk ez a kamu generálás fellelhető a beállításokban vagy módosíthatatlanul így működik? Hmmm...a Jó ötlet tényleg jó ötletnek tűnik ennek fényében
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
cocka
veterán
Ez az egész február eleje óta tart.
Mondjuk ilyen durva mértékben igen. De már januárban is tapasztaltam ezt, sőt korábban már írtam szerintem itt, hogy kb. november vége óta random eltünedeztek felvételek. A mostanihoz képest sokkal szórványosabban, nehogy véletlenül észrevedd.
Csak ha lescreenshotolom mondjuk naponta az állapotokat és ráírok a képre egy dátumot, akkor azt elég nehéz kimagyarázniuk. Nyilván akkor is lenne kibúvó: manipulált képek, biztos direkt kitöröltem a felvételeket és azt állítom mintha maguktól törlődtek volna, hülye vagyok és nem tudom kezelni a rendszert, betelt a "tárhelyem", és még mindig van az adu ász duma: a tartalomszolgáltató így döntött stb..
a Telekomnál van 3 napos visszanézési lehetőség.
De annak EHHEZ mi köze? A vodás műsorvisszanéző még mindig 7 napos, 3 helyett.
Itt most a felvételek tárolási idejéről van szó. Az ott is 90 nap meg itt is annyinak kéne lennie. Annyi különbséggel, hogy itt 90 órányi tárhelyed van, ott meg csak 30, amihez vehetsz még plusz 100 órát.
Viszont ha 3 naponta törlik a felvételeket, sose fogja elérni a 90 órát. -
cocka
veterán
válasz kezo0 #126807 üzenetére
amikor egy felvett műsor eltűnik, akkor nem csak a boxon válik elérhetetlenné, hanem a VTV appból és a böngészős felületről is. Tehát a hiba egyértelműen nem az előfizetőnél van.
És miért kell az előfizetőknek egy ügyvédgarnitúra ahhoz, hogy ezt bizonyítani tudják? Mert a vodkafon simán megteheti, hogy süketel, hülyének néz, hazugnak nevez. Holott mióta átvette a UPC-t folyamatosan hazudik. (feltételezem nem csak azóta)
Mondjuk mi is várható egy olyan cégtől, amelyiknek a logója egy uroborosz. A kígyó is hazudott, ők miért csinálnák másképp?
Jó példa a törölgetős mismásolásra pl. a Cápák között. Beállítottam felvételre a biztonság kedvéért, ha esetleg retekmosték "lelakatolják". De még egyetlen egy részt se tudtam vodán keresztül visszanézni, mert sosincs ott semmi.
-
tikshow
addikt
válasz kabelmania27 #126816 üzenetére
Koszi!
A hazba igy jon be:
Ez oszto, ebbol megy kozvetlenul a modembe es a TV-be:
Tegnap kikapcsoltattam az ipv6-ot es atallitattam Bridge modba, viszont ez inkabb rontott a helyzeten. A modem CAT6 kabellel van osszekotve egy TP-Link gigabites switchel, innen osztom szet 3 TP-Link Deco M4 mesh routernek, de a PC kozvetlenul a switchre van kotve. Tegnap meg megprobaltam NordVPN-nel is a Teams tesztet Amerikai szerverrol, de a Jitteren semmit sem valtoztatot.
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz tikshow #126817 üzenetére
Rendben van a bekötés (ha jól látom az osztó bemenetére van kötve a bejövő kábel), és a bejövő jelerősség, ez az osztó jófajta.
Nézd meg, hogy a toldásnál és az osztóknál és a modemnél lévő F csatlakozók nem lazultak-e ki. Modem üzemmódban három vezetékes eszköz kap ip címet, nálad három router van ezért elvileg jónak kellene lennie modem üzemmódban.
Modem és router újraindítás után sem javul a helyezet? -
tikshow
addikt
válasz kabelmania27 #126818 üzenetére
Hm, akkor lehet vissza kell allitanom Router modra, mert a Switchen meg van egy NAS es meg egy nem hasznalt fali ethernet csati plusz a modemre kozvetlenul van bekotve a napelem invertere.
Igy:
Modem: Switch, Napelem
Switch: Modem, NAS, Router 1, Router 2, nem hasznalt fali caati
Router 2: Gep - ez a nyomtato miatt van heba hoba rajta, mert belso halozaton keresztuk nyomtatok laptoprol, mobilrol es PC-rol is. -
tikshow
addikt
válasz kabelmania27 #126822 üzenetére
Van esetleg javaslatod, hogy milyet lenne erdemes? Wifi felesleges.
-
BBali3
csendes tag
válasz BBali3 #126808 üzenetére
na, nem tudom tegnap este már mit próbált a sokadik operátor, de most a biztonság kedvéért felhívtam őket, hogy nem tudják-e visszaállítani bridge módból, mert ha jól értelmeztem csak azért nincs netünk, mert az ipv6ról nem állt át rendesen ipv4-re és ez a bridge móddal(amit egyáltalán nem kértünk) összeakadt. Emiatt meg majdnem három napig nem lenne netünk míg kicserélik a modemet, ami szerinte az egyetlen megoldás lett volna erre. Lehet,hogy a tegnap esti csak konstatálta,hogy beragadt ipv6-ba és a bridge módot meg se próbálta visszaállítani!? Na mindegy, csodák csodájára, a mostani operátort megkértem hogy kapcsolja ki a bridget és neki sikerült, úgyhogy újra van net. Még ha szakadozik is még mindig jobb mint a semmi net.
-
tikshow
addikt
válasz kabelmania27 #126825 üzenetére
Koszi! Menetkozbe vegigprobaltam megint mindenhol a tesztet es mostmar csak 10-20ms jitter van, nem ertem igazabol a dolgot.
-
Ledi
aktív tag
válasz kezo0 #126807 üzenetére
Hiszen ha a felvételek egy távoli szerveren tárolódnak, akkor ami törlődik, az is onnan törlődik. Hogyan segíthetne ezen a nálad (vagy bárkinél) levő box alaphelyzetbe állítása?
Pontosan. Ez megint az a szitu, mint tavaly amikor az előre beállított felvételt nem rögzítette a szerver. És ezért kiküldtek technikust a helyszínre. Dilettáns banda.
-
Ledi
aktív tag
válasz cocka #126814 üzenetére
a Telekomnál van 3 napos visszanézési lehetőség.
De annak EHHEZ mi köze? A vodás műsorvisszanéző még mindig 7 napos, 3 helyett.Csak egy tipp volt, mert gyanús a 3 nap. Tudom másik szolgáltató, más szolgáltatása.
Múltkor volt valami karbantartás biztos akkor állították el. Elég ilyenkor egy rekordot átírni és szívhat az efi.
-
kokii
tag
Másnál nincs folyamatos 1-5%-os packet loss? (7ker)
-
zzola
félisten
Mai naptól frissülnek a VTV boxok, elvileg javításra került a 3 nap után eltűnő felvételek hibája.
-
veterán
Mitől függ, hogy mennyi a havi előfizetési díj?
Hűségszerződésem nincs, 2 hónappal ezelőtt 9220 Ft a havi díj, 1 hónapja 10223, most meg 9943 Ft
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
mrlujoak
veterán
válasz Donki Hóte #126832 üzenetére
a törthónaptól.
Két hónappal ezelőtt, még a 2022-es árszabás szerint fizettél, az idei első számlád már az inflációs emeléssel jött, viszont az törtszámla volt 1 havi, plusz egy pici.
A mostani számlád az igazi, teljes mértékben idei normál számla.Sony Xperia™ 10 V Dual; Sony WI-XB400; Navitel R600 - menetrögzítő - Sony STARVIS képérzékelővel
-
kezo0
addikt
-
EV6
csendes tag
válasz kabelmania27 #126740 üzenetére
Ma délelőttre lett volna egy technikusi kiszállás, ügyfélszolga már azzal fenyegetőzött, hogy ha nem náluk van a hiba akkor majd kiszámlázzák, nagyon csúnyán összevesztem velük, de a lényeg, hogy szombat óta megjavult, minden hiba megszűnt, ezért vasárnap este lemondtam a szerelőt. Majd ma reggel az fogadott, hogy minden újra elromlott, ugyanolyan összezuhanások, mint az elmúlt hetekben. Modem értékek:
[ Szerkesztve ]
-
gduck
addikt
válasz kezo0 #126835 üzenetére
Ugyan a boxon nem tárolódik semmi ( csak a beállításai), de a boxon fut a "kliens szoftver", amivel " megjelölöd" a szerveren a műsort, hogy "felvetted". Lejátszáskor pedig lekérdezed a szerverről mik a felvett műsoraid.
Kliens-szerver kommunikációnál szinte mindig, mindkét oldal szoftverét párban frissítik -
cocka
veterán
válasz gduck #126838 üzenetére
A már korábban bejelölt sorozatokat automatikusan rögzítenie kell. Ha a kliensed napokig nincs is áram alatt, a szervernek ezeket akkor is rögzítenie kell.
A tárolási időtartamát is a szervernek kell tudnia MAGÁTÓL.
kezo0 kérdése tehát teljesen jogos.
Mikor 3 naposra csökkentették a tárolási időt, ahhoz bezzeg nem kellett frissítés ugye?
-
#72042496
törölt tag
Csak egy tapasztalat - szolgáltatóváltás miatt lemondtam a Voda net + tévét, leadtam az ügyfélszolgálaton az eszközöket is. Tartottam tőle, mert több meredek tapasztalatot olvastam a folyamatról, de teljesen simán ment.
Próbáltak volna egyedi kedvezményekkel marasztalni, de már él a másik szolgáltatásom, ahol meg új előfizetői kedvezményeket kaptam.
[ Szerkesztve ]
-
BBali3
csendes tag
ez nem túl jó hír,hogy saját routernél is vannak ilyen gondok. Nekem ugyanezek a jelenségek vannak bár a logokban nincsenek ilyen hibák. Mivel eddig semmit se változott hiába próbálkoztak, pont ez lett volna a következő köröm, saját routerrel próbálni.
Az első kiszállás után amúgy nálunk is látszólag minden jó volt egy ideig, aztán kb másnap folytatódott tovább a szakadozás. -
kabelmania27
Topikgazda
Modem értékek rendben vannak, nézd meg nem lazultak-e ki az F csatlakozók az osztónál és a modemnél illetve ha van toldás akkor ott is.
Ellenőrizd, hogy az osztó in bemenetére van-e kötve a lakásba bejövő kábel.
Jelentsd be újra a problémát és kérjél technikust mert az osztó és a modem közötti gyári kábelt érdemes lenne cserélni, ilyenkor a csavaros F csatlakozókat is cseréli kompressziósra.[ Szerkesztve ]
-
Gambito
tag
Sziasztok
Néhány napja kötötték be az új lakásba a Vodafone xl csomagot.
Első perctől kezdve gyanúsan álltam hozzá az 1 gigás csomaghoz, előző helyen 500 mb volt 2pc és 3-4 más eszköz wifivel és már ott is voltak anomáliák.
Első méréseim laptop wifi 200 mb, előző helyen ugyanez a laptop 500 at wifivel siman az 500 mb csomaggal, tehát itt az 1 gigassal alapbol 200 mb kezdett.
és akkor elkezdődtek itt is az anomáliák:
-hosszuuu válaszidő oldalak betöltésénél, játékok, programok menüknél.
-akadozo megálló betöltések
- ténylegesen nem betöltött online játékos dolgok (lol, azt mutatja elfogadtam a mecskeresést, 10 másodpecekkel később kidob, hogy nem fogadtam el).
-online játék, folyamatosan 32-40 között mozog az ms, ritkán be laggoll.
-minden mondhatni simán fut, miután betölt, lehet tekerni youtube azonnal, videok nem akadnak, jatek is siman fut.
- torrent letoltesis ebesseg atlag kb 5 mbA helyzet egy hét elteltével nem javult.
egyre rosszabb sebességmérés, durvult anomaliak .
rootert egyszer sem indiitottam újra, hogy lássam mi lessz.3 eszközt probáltam sebességmérésre kábelt sajnos csak tv tud használni, de ez nem hiszem, hogy releváns, bár az ott mért eredmények is borzasztak.
laptop: ez ugye kiakasztotta az 500 mb netet előző helyen a vodatol:
és a tv, ugye ez használja a kábelt:
tehát ez a helyzet.
rooter beállatásaihoz nem nyúltam, szerelő most ment el, képzelhetitek mennyit segített az ügyön, bekötés utáni ellenőrzés volt, közöltem a problémát, azt mondta érdekesa mérések mind karbantartott eszközökön, úgy voltak mérve, hogy sehol máshol nem volt használva internet a házban, max 4 mégerre a rootertől, fal nem volt közte.
gondolom kell másik eszköz az 1 giga kihasználásához, de mégis, ez nem normalis, hogy nem bír valami teljesítményt normálisan leadni ez az eszköz.
bocsi a képekért, ha bármiféle kép, vagy mérés, vagy mutatás kéne szóljatok, én pedig várom a sok sok segítséget.
célom kiaknázni a sávszélességet és eltüntetni az anomáliákat, stabil internetet szeretnék.
köszönöm szépen
-
kabelmania27
Topikgazda
válasz Gambito #126844 üzenetére
Üdv!
1270-es számon kapcsoltasd ki az ipv6-ot, próbáld megnézni modem üzemmódban stabilabb-e a kapcsolat.
Nézd meg, hogy az osztónál melyik kimenetbe van kötve a modem.
192.168.100.1 címen lépj be a modem oldalára és másold be a következő hsz-ba a jelszint értékeket. Vezeték nélküli átvitelt nem garantálják a szolgáltatók ha stabilabb wifit szeretnéd vegyél gigabites routert és állítsd át a modemet modem üzemmódba. -
Gambito
tag
válasz kabelmania27 #126845 üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
● Kötbér kijátszására, annak elkerülésére segítséget kérni szigorúan TILOS!
● Olvasd el az összefoglalót!
● Jelszinteket ide írhatsz!
● Díjnet téma ITT!
● Szolgáltatók összehasonlítása ITT!
● Mobil szolgáltatások ITT!
- Androidos tablet topic
- Amazon Fire TV stick/box
- OLED TV topic
- Windows 10
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Háztartási gépek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs