Új hozzászólás Aktív témák

  • Andie

    őstag

    Sztem akit érdekel ilyen mélyen a téma, érdemes lenne utánnaolvasnia néhány szagirodalomban, elég mély a lélektana dolognak. Alapvetően a lapozás (úgy memória, mint swap), átlapolási technikák, fifo, stb.
    Ezekután persze semmi értelme arról beszélni, hogy hogyan gyorsabb a swapfile, az mindig ugyanolyan lassú lesz, a kérdés csak az, hogy a hw elérési ideje mennyi (másik partició ezen nem segit, hisz a vinyó egyszerre csak egy helyről képes olvasni, tehát amig pl egy dll-el babrál, addig nem fog a swapból/ba olvasni/irni), illetve elégséges-e a fizikai memóriához képest.
    Ugyebár röviden a virtuális memónak az a feladata, hogy ami adat már nem fér a fizikai memóriába, azt eltárolja. A processzor (az oprendszeren keresztül) mindig csekkolja, hogy az az adathalmaz, amivel épp müveletet végez, elfér-e még a főmemóriában. Ha nem ,akkor a lapozási technikák egyikével kiválasztja a fizikai memória azon részét (adathalmazt), amit legrégebben/ legritkábban/ várhatóan legkésőbb/stb fog használni, és kiteszi a virtuálisba. Ez már maga idő.
    Ezekután a felszabadult helyre berántja az új adatmennyiséget, és elvégzi a szükséges müveleteket. Ha ezután rögtön - szerencsétlen módon - pont azokra az adatokra lesz szükség, amit az imént irt ki, akkor pech, ismét adatkiirás (figyelem, ekkor már a vinyón foglal területet egy adag ''szemét'', tehát kell mégeccer annyi hely), és ezután az ismét felszabadult területre visszarántja az elsö alkalommal kiirt ''akkor szükségtelennek itélt'' adatokat.
    Ezen látszik, hogy egy laphiba (a várt adat nem található a főtárban) rossz esetben 2 irást és 2 olvasást eredményez a vincsin, ami egy Ata66 esetében akár másodperceket jelent. Ekkor akad meg a doom3-unk.
    Ha egy játék egyszerre hatalmas mennyiségü adattal dolgozik (adat alatt értem magát a program kódot, a dll-eket, a package-eket, videókártyadriver, stb, még maga a windows is), és nincs ennyi fizikai memóriánk, akkor az folyamatosan akadni fog. Hisz mindig lesz olyan része az adathalmaznak, ami ''lelóg'' az asztalról, és a földröl kell felszedni, illetve helyet csinálni neki - mintha egy 1000 db-os puzzlét akarnánk kirakni egy 800 puzzledarabka elhelyezésére alkalmas asztalon. 200 mindig a földön lesz.

    Amit én csinálok:
    1. A rendszer mindig külön partición van, és ott _semmi_más_ nincs. C: 5-6 giga, és csak az xp-nek és driverknek. Office, kodek pack, winzip, és minden más szar már a D-re megy.
    2. 2x512 ram duálban (de akinek fussa, 2x1 giga is lehet)
    3. Swap: 512-512 fix méret, külön vinyón (sajna csak ata, de aki nem sjanál egy sata vinyót... az a legjobb :)

    Ami meg a swap file töredezettségmentesitését illet, szerintem teljesen értelmetelen. Maga a swp file mindig 1 konzisztens. Soha nem darabolja szét a windows, leglaábbis én még nem láttam. Szvsz nagy butaság is lenne, hisz hozzáférés szempontjából a legoptimálisabb, ha egyben, törés nélkül foglal le egy lemezterületet neki. Namostmiután a windows kikapcsoláskor elfelejt mindent, amit nem ment inifile-ba, bekapcsoláskor pedig ''tiszta lappal'' indul, ezért vehetjük úgyis, hogy ismét a swap file elsö bitjétöl kezd irogatni, lexarja, mi van benne, felülirja, új lapozótáblát hoz létre, új cimekkel, stb.
    Annyi van mindössze, amit Moonman mond : ha elviszik a géped, az swpböl meg lehet nézni, min ügyködtél legutóbb. Node van még ott ezer más dolog, amiböl ez látszik...

    Samsung Galaxy A50 - Samsung UE46D6100 - BNet Tag: Andie#2999

Új hozzászólás Aktív témák