Új hozzászólás Aktív témák
-
bteebi
veterán
"Vagy ha leesnek, de az életből felmentett marketinges, vagy akárki, aki autót sosem vezetett, az hogy tudja átvinni az egyértelműen hülye elképzelést?"
Baromi egyszerű! Azt mondja a marketinges a CEO-nak:
- Főnök, ezzel az innovációval autónként 230 eurócentet spórolhatunk!
Erre a főnök:
- Nagyszerű! Kezdjék el már tegnaptól!
Erre egy mérnök:
- De főnök, ez így...
- NINCS DE!Szóval valami ilyesmi.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sinesol
veterán
Annyira nem is erőltetik magukat a gyárak kombik terén, a nagyobb modellek amúgyis már mind SUV kategóriába csúsznak át, ott pl. egy Toyota Highlander szerintem bőven megfelelne az igényeidnek.. Ott biztos vannak prémium jellegű extrák, 7 személyes és ki is néz valahogy, biztos van valami márkás hifi opció is, bár én eleve nem hiszek abban, hogy autóban normális hangzást össze lehet hozni. Esetleg a Skoda Kodiaq is opció lehet.
Sima kombikban nemigen lesz 7 ülés, ahhoz kicsik.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
Köszi, néztem már a Highlandert is. Nem esélytelen az se , bár valamiért inkább Sorento/S-Max-párti vagyok (vagy böhöm Audi/Mercedes... esetleg Volvo XC90; BMW nem annyira). Gyakorlatilag már minden releváns márka 6-7 személyeseit néztem hahu-n; onnan tudtam meg, hogy vannak 7 személyes, 5+ méteres böhöm Mercik, sőt pl. Mazda CX-9. A poén az, hogy a legtöbb SUV, sőt a legtöbb MPV is kisebb (rövidebb), mint a legtöbb kombi, és így csak ~200 literes a csomagterük 7 üléses módban, ami lássuk be, fail.
Egy "átlag nagy" kombi 470-480 centi, sok MPV pedig csak 450-460 centis, sőt a 7 személyes SUV-k se sokkal nagyobbak (a Nissan X-Trail is "csak" 468 cm). Még talán a Sorento a legnagyobb "kommersz" SUV, a maga 480 centijével. De még abból se sokat profitál a csomagtér. Ehhez képest a SuperB kombi (486 cm, 660 literes csomagtér!) szerintem simán lehetne 7 személyes... csak hát olyan nincs. A Kodiaq se rossz amúgy (pont az S-Maxos rokonoméknak van céges Kodiaqja - az S-Maxot jobban szeretik), de az meg megint csak elég drága (mondjuk mi nem?)... és talán nem is annyira nagy.
Sajnos a "normális" 7 személyes használathoz (elfogadható csomagtérhez) minimum 490 centis autó kell, de inkább ilyen 505-510, ami már persze brutál nagy bármihez képest. De úgy már legalább 350 liter körüli lesz a csomagtér.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Sinesol
veterán
Lehet inkább valami amcsi autót lenne érdemes nézni, ott szeretik, ha minden jó nagy, ott van hatalmas csomagtartó, hatalmas motor, na és a megjelenés se utolsó, nem egy tömegautód lesz.
Na és egyébként egyáltalán nem rosszak, a praktikum ott még mindig fontos, plusz azért a drágább hazai gyártók eléggé odateszik magukat felszereltség terén is. Nem tudom, hogy hogyan számolják, de a 3500 literes csomagtér odab.sz, ahogy maga az autó is, olyan mint egy erőd.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Igen, az általános egyterűek 7 személlyel már rövidek csomagtartóban.
A régi Galaxy/Alhambra/Sharan voltak még relatíve elfogadhatóak eme téren, de azért már kompromisszumosak.
7 Személyes nagy csomagtartósokat már kisbusznak hívják, pl. Multivan. 4 gyerekes barátomnak (pontosabban feleségem barátja, az én barátnőm meg a srác felesége... ne tessék félreérteni, nem "termékkeveredés", hanem az én társaságom keveredett a feleségem társaságával, és így véletlenül két pár jött ki belőle , ők, meg mi... ) olyan volt, abban elfértek.Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
Ford Explorer? Egy ideje újra kapható itthon is, igaz csak a PHEV. De a harmadik üléssor mögött használható csomagtér az ötméteres méretben sem igazán van, ahhoz kell egy Suburban méretű cucc...
Az E Merciből elvileg van 7 üléses változat és az egy lapos kombi... de ez szerintem nem véletlenül nem terjedt el... -
bteebi
veterán
Fuuu, az a Cadillac egy szörnyeteg, tutira nem kellene, szerintem még akkor se, ha csilliomos lennék (de nem vagyok az). Alapvetően praktikus, nem mérhetetlenül drága fenntartású autót keresnék, amivel azért normál helyeken is lehet parkolni. Az egyik szomszédos utcában párszor már láttam egy Ford F350-est parkolni. Nem tudom, hogy mi baja van az amerikaiaknak, de a rohadt nagy, rohadt erős autóknak én szinte semmi értelmét nem látom. Persze ha ta vagy a Dzsokijújing, és 3 tehenet szállítasz rajta egyszerre a dzsungelben vagy a Himalájában, akkor oké, de városok közelébe se engedném.
#255 és #256: Köszi a tippeket. Az Explorer tényleg jó. Szerintem már azt is volt, hogy néztem, de sajnos új autó EV-ből meg PHEV-ből fixen nem játszik, mert azok már bőven a huszon-harmincx milliós kategóriák. Nekem meg sajnos a fele is sok árban. Egyelőre a Tesla X100-akkal próbálok barátkozni, némi szerencsével év vége felé, vagy max. jövőre tudunk majd venni egy olyat. Vagy valami mást. Egyelőre muszájból a sima 5 fős autóinkkal is még épp elvagyunk (3 gyerek van, 0,5-4-6 évesek), csak időnként, amikor néha megyünk valahová, akkor vinnénk magunkkal a bátyámat és/vagy az anyósomat. De a legtöbb esetben az is 5 személyesként lenne használva, és más esetekben is inkább 6. A csomagtér meg 6 személyes esetben már érdemben jobb lenne. Ha eleve lenne ~300 liter 7 üléssel, akkor 6-tal az már lenne vagy 350-400.
#255: Az "új" autót én napi szinten használnám munkába járásra, és nem kisbusszal szeretnék járni. A Multivan amúgy nagyon szép és nagyon jó (és persze elég drága is, pláne újonnan), de az leginkább "harmadik", kifejezetten túrázós autónak lenne jó. Az meg (egyelőre) egyáltalán nem játszik. Most 2 autónk van (egy régi SX4 - anyóstól vettük meg -, és egy régi Mazda 6), és 2 is fog maradni. Csak szeretnék egy olyan autót, amiben ha kell, elférünk mindannyian, meg egy kevés napos túrára némi cucc is. A kisbuszok amúgy sem pakolhatóak jól szerintem. Rövid, magas csomagtér, egymás tetejére dobálhatsz mindent, rendes rögzítés sincs. Ilyen szempontból szerintem/nekem sokkal jobb egy sima kombi, aminél a csomagtartónak van pereme, és nem minden kapásból az ajtónak csúszik neki. Ráadásul a mélység-magasság arány is sokkal inkább minden kompatibilis.
#256: Annak az E Mercinek meg majd utánanézek, hátha akad belőle. Engem túlzottan nem érdekel az, hogy nem elterjedt (eléggé rétegigényeim vannak nekem is), ha a konstrukció nem rossz, és urambocsá' meg is tudom fizetni, akkor tőlem jöhet az is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés és nyilván a csomagér akkor kb nullázódik. Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen. Az egyterűek is tipikusan magasabbak és szélesebbek, mint a normál kombik.
Kia Carnival-t nem lehet értelmesen behozni, az nagy és nem SUV.
Én erre a célra amúgy a Sorentot venném, nem túl nagy, olcsó és jó, ha nincs igény prémiumra. Ha kevés a csomagtér, akkor meg esetleg egy tetőbox hozzá.
-
Sinesol
veterán
Nagyon nagy a haszanálati értéke, azzal az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó. A nagy motor meg egyrészt azért van benne, mert olcsóbb a benzin ott, másrészt óriási a nyomatéka is, kevésbé kényes, nem egy kis turbós valami visit benne, stb.
Itt van egy teszt az F350-ről, elgondolkodtató, hogy mennyire gyakorlatiasan csinálnak autót az amerikaiak. Érdemes megnézni, alapos teszt. [link]Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy, stb.
Ezek a nagy autók arról szolnak, hogy nem akarsz kompromisszumot kötni, fizetsz többet valamiért, ami kiszolgál minden téren.[ Szerkesztve ]
-
bteebi
veterán
"Az E Mercit 7 üléses konfigurációban én még soha nem láttam élőben, de képen elég borzalmasnak tűnik, hátrafelé van a +2 ülés"
OMG Akkor ugyanaz, mint a Model S. Sokáig szemeztem vele, mert azt hittem, hogy ugyanolyan benne az ülés konfiguráció, mint az X-ben... de nem. FB-on tudtam meg az egyik teslás csoportban, hogy hogy néz ki... hát ledöbbentem:
Szóval nem, ilyen NEM kell.
"Az a baj, hogy a lapos kombiban nincs hely ennek egyszerűen."
Jogos ez is. De nincs is ezzel semmi baj. Csináljanak kombi hosszban, vagy még nagyobban MPV-t, és akkor mindenki vidám. Egy nagy kombi 470-485 centi, ehhez képest a legtöbb MPV 450-460 centi, de még az akár 7 személyes SUV-ok nagy része is ~460-480 cm. Nevetséges.
#259: "az F350-el konkrétan nincs az a helyzet, amit nem tudsz megoldani, ott mindenesnek is kell az autó"
Ha van egy farmod állatokkal, akkor esetleg elfogadom. De ha amúgy városban élsz - és azért Amerikában is vannak ilyenek -, akkor egyszerűen nevetséges. Vagy még úgy tudnám elképzelni, hogy a csomagtere "convertible" (levehető), és akkor ~személyautó-pickup lenne. De akár olcsóbb a benya, akár nem, ne akarjon már minden paraszt 6 méteres, 3 tonna fölötti monstrummal járni, ami szerintem vagy duplaannyit fogyaszt, mint egy normális, nem kisméretű személyautó.
"Na és akkor itt méginkább elgondolkodtató a korábbi gondolatmeneted, hogy eu piacos autókban mennyire sokszor kellhet kompomisszumot kötni, van 7 ülés, de semmi csomag nem megy be, van csomagtér valamelyest, de cska 5 személy"
Igen, és ez amúgy nagyon gáz szerintem. Legalábbis a 7 személyes autóknál; olyat már nem poénból vesz az ember. De azért vannak kivételek (Audi Q7 505 cm, BMW X7 515 cm, Mercedes GLS (X167) 521 cm ).
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Vesa
veterán
Sikerült a leggyengébb típust példának hozni -ami egyébként önmagához képest még így is jól teljesít-. Egy rendes akku temperálással ellátott i3, de még a léghűtéses Ioniq is bőven sokkal többet megy el, az akkuk degradációja messze nem olyan intenzív, mint a Leaf-nél. Számos tesztet megnézhetsz az Ioniq-ról, ahol 6-7 éves autók, 150k km.-el még mindig 100%-os az akkuja, és még a 28kWh-s Ioniq is képes -megfelelő lábbal-, városban, tavasztól-őszig 220-250km-t megtenni, ennyi idősen is. A miénkben 120k km van jelenleg, az akku SOH, OBD olvasóval most olvastam ki, még mindig 100%! A párom képes vele 7,8-8,5kWh fogyasztással járkálni, klímával sem megy 10-11kWh fölé.
A tudomány a valóság költészete!
-
8th
addikt
Nagyon helyes. Szélsőséges esetben akár emberélet múlhat azon, hogy anyuka a reggeli ovijáratban menet közben a műkörmével hosszan karistolja kijelzőt ahelyett, hogy az utat nézné.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
juvegamer
tag
Átfutottam nagyjából a hozzászólásokat de a legfontosabbal a lítium bányászat káros hatásaival kapcsolatban senki nem aggódik?
https://greendex.hu/nagy-arat-fizethet-a-litiumbanyaszatert-a-vilag-legertekesebb-okoszisztemaja/
Egyébkét maga az elektromos autó gyártása is környezetszennyező és fosszilis energia felhasználásával jár, ha jól gondolom.
https://www.autonavigator.hu/cikkek/a-volvo-szerint-nem-igazan-kornyezetbarat-a-villanyauto-gyartas/
https://www.vezess.hu/vezetunk/2023/09/01/elektromos-auto-karbonlabnyom-harvard-tanulmany/
Ráadásul vannak területek (hajózás, repülés, szállítás) ahol nem tudják kiváltani a mostani belsőégésű motorokat.
Szerintem az elektromos autókkal nem fogjuk megmenteni a földet. -
nagyúr
válasz A. Crowley #266 üzenetére
Jaja. Pont mit a belsőégésűek kezdetén: vagy volt elég benzin a gyógyszertárban, vagy nem, aztán kórigyálhattál másikig. Aztán lettek benzinkutak.
Erős a gyanyum, hogy ha nő a kereslet a töltöinfrastruktúrára, akkor megjelenik a kínálat is...Aki él és nem boldog, az téved!
-
bteebi
veterán
"Erős a gyanyum, hogy ha nő a kereslet a töltöinfrastruktúrára, akkor megjelenik a kínálat is..."
Igen, csak elektront nehezebb bányászni, mint szénhidrogéneket (mert pl. akár szénhidrogén is kellhet hozzá ), ráadásul a kiépítés is macerásabb. (Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.) Persze ha már van kiépült infrastruktúra, és az ellátás is megoldott, akkor már nagyon könnyű az egész. Csak addig eljutni sajnos nagyon nehéz ÉS drága.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
nagyúr
Nem hiszem, hogy nehezebb egy meglévő hálózatot bővíteni, mint totálisan nulláról kiépíteni valamit, mint annó a benzinkutaknál.
Valaki kiszámolta egy másik topicban, hogy ha egyik napról a másikra minden autót lecserélnének elektromosra (a teherautókat, kamionokat is), akkor kb. 30%-al fogyna több áram. Na most a 30%-os hálózat növelést már párszor meglépték az elmúlt 100 évben, szerintem most is sikerülni fog addigra, mire tényleg minden járművet lecserélnek elektromosra...[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
cucka
addikt
Nagy mennyiségű elektront szállítani sem annyi, hogy beletöltöm egy nagy tartályba, amit egy kamion odébb visz.
Igen, a szászhalombattai olajfinomítóban áttöltik a benzint a tartálykocsiba, ami elviszi a benzinkúthoz, tök egyszerű.
A benzin meg csak úgy ott terem. Fogja magát a szibériai tajgán 2-3 kilométerrel a felszín alatt a kőolaj, és hipp hopp varázslatosan bezin lesz belőle Szászhalombattán.
[ Szerkesztve ]
-
cucka
addikt
Kiváncsiságból beírtam az AI-ba, hogy számolja ki.
Magyarországon van 4 millió autó, és átlagosan évi 15 ezer kilométert mennek, 19 kwh/100km fogyasztással. (Tudom, ezek kicsit optimista becslések, de a gondolatkísérlethez jók)Namost ebből éves szinten 12TWh áramfogyasztás jön ki. A teljes éves magyar áramfogyasztás jelenleg 41-42 TWh.
Szóval ha csak a személyautókat számolod, akkor a 30%-al magasabb elektromosság-igény ez alapján teljesen reálisnak tűnik.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
Legyen inkább teljesítményfelhasználás.
Az áram mértékegysége az Amper.
A teljesítmény az W.(Nem akarok nyelvtannáci lenni, de ha már számolgatunk mindenféle adatot, akkor legyen korrekt a megnevezés és a mértékegység.
Ahogy H. Béla mondotta egykoron:
"Kollégák, aki a mérőszámok után nem írja ki a megfelelő mértékegységet, az más sarlatánságokra is képes.")[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
cucka
addikt
Ha igazán feketeöves nyelvtannáci akarsz lenni, akkor legalább mondd pontosan. Az nem tudom, hogy a "teljesítményfelhasználás" micsoda, de a Wh mértékegység az enerigát jelöli. 1 Wh = 3600 Joule.
Csak hát köznyelvben a hűtőgép áramot fogyaszt, amit helytelenül kilowattnak mondunk, és hogy mennyit, azt a villanyóráról olvasod le.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
Ma már természetesnek veszed, hogy minden sarkon van egy benzinkút, így nem igazán objektív az összehasonlításod sem. Eleve, minden egyes kúthoz napi szinten kell szállítani tartálykocsikkal az üzemanyagot, amit valahova be is kell tudni tölteni, tehát minden egyes kút alatt hatalmas tartályokat kellett telepíteni. Pedig még nagyon messzire sem kéne visszatekinteni. A "rendszerváltás" előtt, alig voltak kutak MO-n. Ilyen ÁFOR és hasonló rémségek is csak időnként bukkantak fel, főleg vidéken. Mi lehetett itt a 60-as években? Semmivel sem volt egyszerűbb kiépíténi a rendszert, mint monst az elektromos verziót, és ha már csak azt nézzük, hogy az EV töltőkhöz a kiépítést követően csak vezetéken vándorol az áram, és nem kell napi szinten tartálykocsik ezreivel bohóckodni, már önmagában sokkal jobb a helyzet.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bteebi
veterán
Azért van némi, egészen minimális különbség. A kőolajat nem te állítod elő, hanem az van (még). A szállítása és a tárolása is már régóta megoldott, és egész egyszerű (hosszú kőolajvezetékek, hatalmas olajtankerek, tartálykocsik), és hellyel-közzel akár nagyon gagyi módon házilag is meg tudod oldani (fogsz pár marmonkannát, megtöltöd, aztán meg az akár tehén által hajtott "lovas"kocsival odébb viszed).
Áram viszont nem van. Nem szeded le az áramfáról vagy bányászod ki a mészlepedékes elektrontelepről. Ezek helyett sajnos elő kell állítanod. Erőművekben, többé-kevésbé bonyolultan (akár kőolaj felhasználásával btw). És ami egy hatalmas probléma vele: "szállítani" még tudod is valahogy (egy közvetlen erőmű-villanyautó rézkanóccal például), de tárolni igazából nem. (Illetve de, csak baromi drága, nem éri meg. Egyelőre...)
És itt jön a képbe a tanyán lakó Józsi bácsi, aki a legközelebbi elektrik vezetéktől is kilométerekre van, viszont le akarja cserélni a marmonkanna szállításra is használt Riskát egy Mercedes EQS-re, amit otthon akar tölteni. Na azt hogyan fogja? Kihúzza hozzá a kábelt az EON? Vagy vegyen szigetüzemű naperőművet (30+ kWp)?
Ha az EQS helyett mondjuk inkább egy Hummert venne, akkor azt telepakolja vagy 50 marmonkannával, elmegy a legközelebbi Tescoig, ott a kúton megtölti az 50 marmonkannát benyával, aztán meg azt otthon közvetlenül fel tudja használni sokáig. Alternatív megoldás, ha a sziget üzem meg a kábelfektetés nem jönne be, hogy elmegy a Riskával a Tescoig, ott vesz egy dízeles áramgenerátort, meg 50 marmonkannányi benzint (ebből is látszik, hogy Józsi bácsi nem igazán vágja a témát), amit a 2. generátoránál már gázolajra cserél, és végre tudja házilag is tölteni az EQS-ét!
Szóval nem, nagyon nem ugyanolyan a kettő. Ha legalább nagyrészt hasonló lenne, akkor nem lenne semmi gond. De egyáltalán nem olyan.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
Ma már az teljesen természetes, hogy mindenhol van benzinkút. Amikhez igen, oda kell szállítani benyát, de közel se napi szinten (ugyanolyat). (Ez persze kút/forgalomfüggő.) Egy tartálykocsi kb. 20-30 ezer literes, abból 50 literes tankkal kijön 400-600 teljes teletankolás, reálisan meg mondjuk talán 800-1500 tankolás, vagy több. És ez egyfajta üzemanyag csak, pedig van néhány fajta, amik között azért megoszlanak az autósok. Nem akarok hazudni, de egyszer talán egy OMV kúton mondták azt, hogy heti egyszer visznek hozzájuk üzemanyagot. Pedig az egy forgalmas helyen lévő forgalmas kút volt.
Régen - mondjuk 50-60 éve - valóban nagyon kevés kút volt, de már vagy 30 éve rengeteg van, tényleg majdnem minden 2. bodzabokornál is. Majd ha közel ugyanígy lesz az elektromos töltőkkel is, akkor az egy egészen más helyzet lesz. De egyelőre nagyon nem így van. Az meg, hogy mi volt 50-100 éve, egyáltalán nem foglalkoztat, és annyira az se vigasztal, hogy mi lesz 20-30 év múlva. Próbálok a mában élni. Lehet, hogy 2050-ben már jó lesz, de addig még lehet kifejezetten nehéz.
[ Szerkesztve ]
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Vesa
veterán
Ha a brutto/netto kapacitásra gondolsz, akkor az nem koreai specifikus. Az első Leaf-eket leszámítva, szinte minden autóban brutto kapacitással szerelik az akkut, hogy legyen miből degradálni. Ez egy okos megoldás, és neked felhasnzálóként teljesen mindegy, hogy ezt így oldják meg vagy máshogy, mert eleve a netto kapacitás képességével veszed az autót, amit így még évek múlva is hozni fog. Mint az a gyakorlat is mutatja.
Nekem egy 28-as Ioniq van a Mercedes mellett. Ez léghűtéses. Azért példálózok vele, mert 3 évesen vettem, nálam van 3 éve, most 120k km-nél jár és még mindig 100% a SOH. Egy hete olvastam ki OBD-vel. Nem tudom Te mivel és miért példálózol, de nekem konkrétan van ilyen autóm, ahogy modern PHEV-em is van.
A Mercedesben is brutto/netto kapacitású akku van, amiből én csak a nettót látom. Nagyon okos megoldás.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
A 7 személyesnél szerintem nem a csomagtér a probléma, hanem a súlykorlát. A rakodást meg tudod oldani tetőboxal is, nagyobb családokat mindig így látok vonulni (nekem is volt S-max, óriási csomagtartóval, de még így is tettünk rá boxot amikor már nagyobbak voltak a srácok). Persze egy Thule box nem olcsó, cserébe egy XL körüli méretűvel plusz 500 liter csomagtérhez jutsz. Emiatt én nem aggódnék a helyedben, viszont 7 személy, plusz számukra a csomagok összsúlya egy olyan kocsiban, amit nagyobbrészt alapvetően 5 személyesnek terveztek -csak bepaszíroztak még két ülést hátra-, már inkább limitálja a használhatóságot.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bteebi
veterán
Jogos felvetések ezek is, köszi. A tetőboxtól amúgy mindig is ódzkodtam - bár lehet, hogy ez csak az én hülyeségem. Egyrészt magasan van (én meg alacsony vagyok, ami egy eleve magas autónál mindenképp probléma), másrészt plusz - jelentős - légellenállás (mondjuk ezen akár túl lehet lendülni), harmadrészt viszont - és ez a legnagyobb félelmem - elég könnyen feltörhető, meglovasítható. És ha pont abba tettem a család Fabergé tojását, meg az arany/gyémánt ékszereinket is... akkor az nem olyan jó.
De amúgy igen, egyszerű és logikus megoldás. És ha úgy veszed, mint egy autóhoz tartozó extrát, akkor (sajnos) nem is olyan drága. Ha meg az utazás végpontjánál teljesen kipakolsz belőle, akkor még olyan nagy anyagi veszéllyel se jár.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Komolyabb értékeket a kocsiban sem célszerű hagyni, a gyerek ruháit meg nem fogja elvinni senki...
"plusz - jelentős - légellenállás": ha a plusz hely miatt nagyobb és nehezebb autót veszel, akkor azzal ugyanott vagy, ráadásul ha pl egyedül kell hosszabb útra menned, akkor a boxot le tudod venni.
-
gyuszos
tag
Nem, nem a brutto / nettó kapacitásról van szó.
Létezik az úgynevezett hidden buffer, vagy hidden capacity, amivel főleg a koreai vonalon trükköznek.
És mint a te példádból is jól látszik, a tulaj büszkén hirdeti, hogy 6 év után is 100 százalékos autot birtokol....
Pedig ez nem igaz.
Degradálódott már a te autód akkuja is, csak a számítás más, kezdetben jóval kevesebb kWh érték jelentette a 100%-ot mint a valós lett volna. Így aztán még most is száznak látod.A brutto netto dolog teljesen más, minden akkunál így van, de semmi köze hozzá, mint ahogy annak sem, hogy lég vagy folyadékhűtésű a pakk.
-
Vesa
veterán
"Létezik az úgynevezett hidden buffer"
Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész! Te azzal kevered össze, hogy szintén ez a többlet puffer kapacitás szolgál a teljes lemerítés/teljes feltöltés (túltöltés) kivédésére is, ami egyébként szintén az akkumulátor élettartamának növelését, és a degradáció mértékének csökkentését hivatott segíteni. A bruttó és nettó kapacitás közötti rész a puffer, és egyre több gyártó rendszere működik úgy, hogy az akku degradációt is innen "pótolja"! Mivel egy autót -általában, mert erre szabvány egyelőre nem létezik- a nettó kapacitás képességével vásárolsz meg, teljesen lényegtelen, hogy a degradáció az általad nem hozzáférhető bruttó kapacitásból jön le, mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad.
Ráadásul szalmabáb érvelsz, mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik! Természetesen degradálódik mindegyik, de a puffer mértékéig ebből nem veszel észre semmit, nem csökken a hatótáv, tehát a 100% SOH a használti értékre vonatkozóan valós. Teljesen irreleváns, hogy a bruttó kapacitást már nem tudja az akku, mert ez téged a gyakorlatban nem érint! Nyilván, előbb-utóbb "elfogy" a puffer, onnantól a nettó kapacitás SOH-ban is láthatóvá válik, és a hatótáv is csökkenni kezd.
Úgyhogy ez nem valami gonosz trükk az illuminatitól, hanem egy nagyon okos megoldás a gyártók részéről.A "léghűtás/vízhűtés/nulla hűtés" témája pedig az akku élettartamára vonatkozóan került megemlítésre, mert hatalmas szerepe van abban, hogy az XY modell akkupakkja mennyire lesz tartós! Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
gyuszos
tag
"Ez a valóságban maga a nettó/bruttó közötti rész!"
Nem, nem az.
Az alkalmazott netto/brutto eltérés arra való, amit említesz is, akkuvédelem a teljes töltés és lemerítés, + a teljesen feltöltött akku esetén az indulás utáni regeneráció miatt.
A hidden buffert leírtam, nézz utána. A gyári állapotban elérhető teljes kapacitás bőven 100% felett lenne, de nincs 100 feletti kijelzés.
Így ha majd évek múlva 10%-ot degradálódik az akku, akkor is 98%-on lesz, mert lesz miből elcsalni. Ennyi a trükk, felesleges többet belegondolni.
"mert számodra az lesz a lényeg, hogy az autó 6-8 évesen is hozza-e azt a hatótávot, amivel megvásároltad."
Csak remélni tudom, hogy ezt te sem gondolod komolyan......"mert senki nem állította, hogy az XY típusú autók akkumulátora nem degradálódik!"
De pontosan ezt állítod mikor a következőt írod:
"Számos tesztet megnézhetsz az Ioniq-ról, ahol 6-7 éves autók, 150k km.-el még mindig 100%-os az akkuja""Javaslom átnézni a thread-et kronológiai sorrendben. "
Én is neked, hogy legalább amit leírsz arra próbálj meg emlékezni, valamint a SOH és az idézett mellélövéseiddel kapcsolatban pedig művelődj, van mit pótolnod.És ezzel a lendülettel köszönöm meg a társalgást, egy élmény volt, de elég volt belőle(d).
Szia. -
Vesa
veterán
"A hidden buffert leírtam, nézz utána"
Tehát akkor mégegyszer: A "hidden puffer" ugyanaz, ami a nettó feletti bruttó tartalék és _mindkét_ funkciót ez a terület látja el! Vagy hogy gondolod? Van egy szeparált harmadik cellacsoport az autóban a titkos koreai megoldásnak? Eszem megáll. Neked kéne művelődni, mert láthatóan halvény lila gőzöd nincs az egészről.
Szerintem Te csak képeken láttál elektromos autót. Ahogy a többi hasonló fogalmatlan fotelhuszár! Szövegértésed pedig nulla. üdv![ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
bteebi
veterán
Ezek is mind jogos felvetések.
Teljesen nyilvánvaló amúgy, hogy a kocsiban gyakorlatilag soha nem hagy az ember nagyobb értéket, csak amíg egy nagyobb méretű nagyobb értéket eljuttatsz A-ból a tőle nagyon messze levő B-be, addig lehetnek problémák. Akár köztes megállóknál, szállásoknál. Ha mondjuk egy hószánt hajtogatnék be a tetőboxba (nyilván nem teljesen valós példa), akkor azt nem biztos, hogy egy 2 napos út átmeneti szállásánál le szeretném venni, hogy aztán másnap reggel, az indulás előtt újra felrakhassam - persze aki lusta, és kockáztatni is szeret, az előbb-utóbb ráfarag.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Gynt
junior tag
Senki nem látja, hogy mit viszel egy tetőboxban.
Télen nyilván sílécet, ez egy négyfős család esetében mondjuk 300-800 ezer Ft körüli érték. Jelentősnek is mondható. Ugyanakkor bárhová mész síelni, jó eséllyel sehol nem törik fel, ezek normális helyek szoktak lenni, még Franciaországban és Olaszországban is.
Nyáron annyira nem egyértelmű, hogy mi van a tetőboxban, de jó eséllyel ugyanaz, mint a kocsi csomagtartójában: ruhák, karton ásványvíz a Lidl-ből, téliszalámi és konzervek. Értéke mondjuk 50 ezer Ft. Ezt vélhetően a potenciális tolvaj is tudja, de ha ránéz a rendszámtáblára, láthatja, hogy az EU egyik legszegényebb országából érkeztél, és máris nem lesz annyira jó fogás feltörni a tetőboxodat.
A helyzet az, hogy Európa legtöbb részén (nem csak a nyugatin) jó eséllyel jobban élnek az emberek, mint ahonnan te érkeztél, ezért nem foglalkoznak veled. Persze, ha a Balkán egyes részeire mész, vagy mondjuk Szicíliába, akkor nem árt az óvatosság, de vélhetően ott sem lesz baj. Elhiszem, hogy számodra a dolgaid értékesnek tűnnek, de másoknak ezek csak kacatok.
A sílécen kívül nem tudom, hogy milyen "nagyobb" értéket kellene tetőboxba rakni. Mondjuk azt sem értem, hogy mire kell nyáron a tetőbox, és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik. -
-
Van ám megoldás: épp kutyát sétáltattam reggel, amikor látom, hogy az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre
#293 Sinesol: Nekem Hollandiában törtek fel két kocsit is, Opel Insignia és Audi A4, mindkettő zsír új, de semmi nem volt bennük... éjszaka, de teljesen normális helyen. Az Audiból mondjuk elvitték a gyári beépített navi egységet Itthon régen meg feltörték a húsz éves Escortunkat a kivehető előlapos Pioneer fejegység miatt (nem volt benne az előlap)... ki érti...
[ Szerkesztve ]
-
Gynt
junior tag
Egy kissé sarkított, enyhén ironikus volt a hozzászólásom, nem kell ennyire komolyan venni.
Az anyagi helyzetre lehet következtetni (mondjuk a céges autó is árnyalja a képet), de amúgy egy drágább autóban se fognak jó eséllyel lényegesen drágább dolgokat tárolni, mert egyszerűen nincs mit. -
bteebi
veterán
"az egyik parkoló kombiba be van rakva a tetőbox, átlósan, az utastéren belülre"
EZ A TUTI MEGOLDÁS!!!4 Sőt, eleve a gyerekek közé rakom, és akkor még csak le- és felszerelni se kell.
Nekem a UK-ben kilopták a kocsimból a katalizátort. Szétvágták a kipufogónál, 2-3 perc alatt meg is vannak vele. Közel 2 hetet szívtam vele, és összességében (mivel 1 éven belül hazaköltöztünk - na nem emiatt) szerintem vagy 3-500 fontot buktam is miatta.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
bteebi
veterán
"és miért nem fér el négy-öt személy négy-öt bőröndje, táskája a csomagtartóban, de mindenki másképpen utazik."
Négy-öt személy négy-öt bőröndje egy MPV-ben, sőt még egy kombiban is elférne, viszont hét személyé egy alapból ~200 literes csomagterű (7 személyes) MPV-ben már kevésbé. Három kisgyerekünk van, a legkisebbnek konkrétan kellene kiságy, sőt babakocsi se ártana (a hordozó mellé), amik már önmagában felzabálnák az egész csomagteret, sőt talán többet is. Persze 2 (szülő) + 3 (gyerek) = 5 (fő) <> 7, de pont hosszabb (értsd: ~7-10 nap) csatlakozhatna ezekhez még 2 fő. Szóval pont olyan konfigurációnál lenne a legkisebb a csomagtér, amikor a leginkább szükség lenne rá.
Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Gynt
junior tag
Hát igen, kiságy, három plüssmaci, babakocsi, kismotor: így nehéz.
Szerintem nagyjából semmilyen 7 személyes autóban nem tudsz elvinni 7 embert és a cuccaikat, ha hosszabb útra indulsz."Egyébként sok nő még 1-2 napos utazásra is meg tud tölteni akár egy kamiont is."
Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre. -
bteebi
veterán
"Erre szoktam azt mondani, hogy ilyenkor nem nagyobb csomagtartóra vagy tetőboxra van szükség, hanem másik nőre."
Felvetem majd a problémát az asszonynak. 21 éve vagyunk együtt (az életemnek már több, mint a fele), biztos meg fogja érteni.
Cancel all my meetings. Someone is wrong on the Internet.
-
Gynt
junior tag
-
Sinesol
veterán
Új hozzászólás Aktív témák
- ASUS H97-PRO alaplap 1150 Intel H97 lapkakészlet, 4xDDR3, SATA 3.0, HDMI, M.2 SSD foglalat
- Macbook Pro 16.2" M1 PRO 10C/16C 16GB - 1TB Magyar billentyűzet - Garanciális 2025.08.04.-ig
- Sharkoon TG5 számítógép ház Corsair HX650 tápegységgel eladó
- Asus V8460 Ultra ( Geforce 4 Ti 4600 )
- HP Prodesk 600 G5 DM, Tiny i5-9500T , 8-16GB DDR4 , 256GB NvME , 2 év gari , AAM számla
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen