A Google nem készül a PC-piacra

Szenzációként járta be a világsajtót az a Los Angeles Timesban megjelent jóslat, mely szerint a keresőóriás az amerikai Wal-Marttal együttműködve olcsó, néhány száz dolláros PC-t dob piacra, és a terméket a hivatalosan ma kezdődő Comumer Electronics Show (CES) szakkiállításon jelenti be. A napilap elemzői spekulációkra alapozva úgy okoskodtak, hogy az alacsony árat úgy biztosítja majd a Google, hogy a Microsoft Windowsa helyett saját operációs rendszerével szállítja a masinát.

A vállalat tegnap – néhány nap hallgatás után – megszólalt, és tagadta, hogy lennének ilyen tervei. Amint azt a Google-szóvivő a brit Times Online-nak elmondta: „Számos PC-gyártó partnerünk van, és ők kiemelkedően teljesítenek a piacukon. Ezért sem látjuk szükségét annak, hogy megjelenjünk ezen a piacon.” A Wal-Mart szintén alaptalan pletykának minősítette a hírt, mely egy elemző kommentárja nyomán kapott szárnyra. Robert Peck, a Bear Stearns szakértője nemrég azt írta, hogy a Google egy hálózatra csatlakozó, multimédiás szórakoztatókészülék, a „Google Cube” piacra dobását tervezi.

Larry Page, a Google egyik alapítója pénteken tartja beszédét a CES-en, melyben a vállalat terveiről szól majd.

Azóta történt

  • Google videotéka a neten

    Filmek, sorozatok és sportközvetítések ömlenek majd a Google új, fizetős szolgáltatásából.

  • Európa lenyomta Amerikát

    Az európai PC-eladások első ízben körözték le az észak-amerikai mutatókat, a legdinamikusabban ugyankkor Ázsia fejlődik.

Előzmények