Európa lenyomta Amerikát

2005-ben az EMEA régió – Európa, Közel-Kelet és Afrika – uralta a PC-piacot, az eladott 72,6 millió személyi számítógép, amely a teljes piac 33,2 százalékát tette ki, meghaladta még az amerikai piac 67,1 milliós forgalmát is, amelyre korábban még nem volt példa – derül ki a Gartner piacelemző cég jelentéséből. A lényegesen erősebb növekedési mutató – 17,1 százalék szemben a 7,5 százalékkal – azonban még így is elmarad az ázsiai és latin-amerikai térség 26 százalékos bővülésétől.

A globális eladások a Gartner szerint 15,3 százalékkal nőttek tavaly, amely némileg alacsonyabb a rivális piacelemző IDC által publikált 16,4 százaléknál – a különbség az eltérő mérési metodikából adódik. Abban viszont egyetért mindkét elemző, hogy 2006-ra lassuló növekedés várható: a 10,5 százalékra becsült darabszám-növekedés mindössze 4 százalékkal fogja emelni az eladások értékét a prognózisok szerint.

Az európai piac erősödését a szárnyaló euró és a hordozható számítógépek iránti megnövekedett igény segítette elő. Ennek legnagyobb nyertese az Acer volt, amely 58,1 százalékkal növelte európai eladásait, piaci részesedése 3,4-ről 4,6 százalékra bővült. Ezzel immár második éve lett a világ leggyorsabban fejlődő PC-gyártója, és megszilárdította negyedik helyét a gyártók rangsorában. A lista élén továbbra is a Dell található, amely tavaly 20 százalékkal, vagyis a piac bővülési ütemét is meghaladóan növelte saját eladásait. A Dellt a HP és a Lenovo követi a második és harmadik helyen.

Azóta történt

Előzmények