Több millió iPhone-t küldött vissza az Apple a Foxconn-nak

A Foxconn állítólag legalább nyolcmillió hibás iPhone-t szállított az Apple-nek, és ez valószínűleg körülbelül 257 millió dollárnyi veszteséget jelent majd a tajvani gyártó számára – számolt a fiaskóról vasárnap a China Business Journal.

A tudósítás szerint megjelenítési és funkcionális problémák miatt március 15-én az Apple ötmillió készüléket küldött vissza a feladónak. A kínai lapnak beszámoló, névtelenséget kérő, a Foxconn-nál dolgozó forrás szerint hasonló gondok már korábban is akadtak, így a mostanival együtt nagyjából nyolcmillió készüléket kellett visszavenniük. Mivel a lap információi szerint a cégnél egy, a kínai leányvállalatoknál készített iPhone-ra körülbelül 32 dollárnyi gyártási költség jut, így jön ki a közel 257 millió dollár, ugyanis ezeket a telefonokat a hibátlan alkatrészek felhasználásával ugyan, de gyakorlatilag újragyártják. Ez komoly összeg, ugyanis a Foxconn iPhone-gyártással foglalkozó üzletága 2012-es profitjának nagyjából a kétharmadát teszi ki. A lap által idézett forrás szerint ez a hatalmas számú selejt annak köszönhető, hogy a gyár nemrég kinevezett új menedzsmentje egyelőre nem képes megbirkózni a céget érő kihívásokkal, és ez többek között a minőség-ellenőrzés hiányosságaiban is megmutatkozik.

A problémák miatt a Foxconn április 7-étől egy hétre felfüggesztette három kínai gyárában a termelést, és egy vizsgálóbizottságot küldtek ki, hogy megállapítsák a hibák okát, és megtegyenek mindent, hogy a legyártott készülékből sokkal kevesebb bizonyuljon selejtnek (az egyik kínai üzemben pl. ötszázalékos a selejtarány).

A cégek nem kommentálták az értesüléseket, így arról csak találgatások vannak, hogy a történtek késleltethetik-e az új iPhone-ok piacra kerülését.

Azóta történt

Előzmények