Hegedüs Gábor
Magabiztos negyedévvel zárta október 31-én befejeződött pénzügyi évét a Hewlett-Packard, melynek magyarországi leányvállalata ma sajtótájékoztatón számolt be a lokális eredményekről. Mint kiderült: a hazai cég is jól teljesített, és nem volt olyan üzletága, amelyik forgalomcsökkenésről adott volna számot.
Az árbevétel az egy évvel korábbi 10 százalék után 17 százalékkal nőtt. A legnagyobb növekedést, 30%-ot a vállalat teljes árbevételének 22%-át adó személyi számítógépes üzletág (PSG) mondhatta magáénak, míg az árbevétel bő felét adó technológiai megoldásokért felelős részleg (TSG) az egy évvel korábbinál 14%-kal jobb eredményt ért el. A nyomtatóbiznisz – amely az anyavállalatnál enyhe visszaeséssel zárt – itthon 16%-kal nőtt, és megtartotta 27 százalékos részesedését a teljes árbevételből.
Hegedüs Gábor, a HP Magyarország vezérigazgatója a sajtótájékoztatón elmondta, hogy a leányvállalat mérlegében még nem szerepelnek a májusban felvásárolt Electronic Data Systems (EDS) számai, nálunk ugyanis az integráció tovább fog tartani, mint a legtöbb országban. „E tekintetben Magyarország a komplexebb országok közé tartozik” – magyarázta, hozzátéve, hogy itthon az EDS-leány a maga 1250 fős állományával jóval nagyobb, mint a nagyjából 500 dolgozóval működő HP. A vezérigazgató úgy számol, hogy május környékén zárulhat le az integráció.
PC-ben a legerősebb
A rendezvényen Takáts Kristóf üzletágvezető külön beszélt a PC-s divízió teljesítményéről. Mint elmondta, nemcsak árbevételben, de darabszámban is sikerült 30 százalékkal javítaniuk az előző évhez képest, és több mint 100 000 gépet adtak el. A részleg húzótermékei a notebookok és a grafikus munkaállomások voltak: noteszgépekből 50 százalékkal több fogyott, mint egy éve, miközben az asztali PC-k forgalombővülése csak 10 százalékos volt.
A notebookértékesítésnek jót tett, hogy augusztusban a hazai piacra is bevezették az otthoni felhasználóknak kínált Pavilion termékcsaládot, amely iránt a vártnál (és a rendelkezésre álló készleteknél) nagyobb volt az igény. Takáts kiemelte még, hogy a PC-szegmensben 25 százalék körüli a vállalat részesedése Magyarországon, de az üzleti ügyfeleknél minden második gép HP márkájú (ez azért lehetséges, mert a cég a fogyasztói piacra nem kínál asztali gépeket). Mivel azonban itthon az eladott gépek között a desktop-notebook arány – Európában is egyedülálló módon – 30-70 százalék körül van, a HP a PC-piac egészét tekintve első vagy második helyen állhat.
A nyomtatóüzletág lendületét a kellékanyagok biztosították, a már telített magyarországi piacon a hardverek értékesítése és az átlagár csökkent – árulta el Czinege László, a részleg igazgatója. E termékkörben a kitörési pontot a profi grafikai megoldások (digitális nyomda, dekoráció) jelentik, melyek ugyan ma még csak a bevétel 10 százalékát adják, de forgalmuk az elmúlt üzleti évben több mint 50 százalékkal nőtt
Nehéz jósolni
Ami a jelenlegi pénzügyi évet illeti, a hazai leányvállalat vezetői csak óvatos jóslatokba bocsátkoztak. Hegedüs Gábor szerint a karácsonyi időszak után, valamikor jövő tavasszal stabilizálódik majd a piac, bár valószínűleg nem lesz olyan erős, mint az idén volt. Ezt azonban kompenzálni fogják az idén elnyert projektmegrendelések – tette hozzá.