Európában az Acer vezet

Egy év után visszaszerezte vezető pozícióját a globális noteszgéppiacon a Hewlett-Packard, amely a tavalyi harmadik negyedévben nagyjából 50 000 géppel adott el többet, mint az így második helyre szorított Dell – derül ki a DisplaySearch piackutató nemrég publikált statisztikáiból. A HP úgy tudott visszakapaszkodni a világranglista élére, hogy csupán két régióban, az ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint Latin-Amerikában volt az első számú gyártó. A vállalat piaci részesedése 17,7 százalék.

A Dell a globális notebooktorta 17,5 százalékát és az észak-amerikai piaci elsőséget mondhatja magáénak. A negyedév során mindkét cég forgalma meghaladta a 3,5 millió notebookot, ám egyikük sem volt képes elérni a piac egészének 29 százalékos éves növekedési ütemét.

Nem úgy az Acer, amely 2005 harmadik negyedévéhez képest 49 százalékkal több noteszt adott el az időszakban. A tajvani gyártó ráadásul megőrizte vezető helyét az európai (valamint közel-keleti és afrikai) piacon, 4 százaléknyi részesedéssel előzve be a HP-t. A negyedik helyet a Toshiba szerezte meg 10,7, míg az ötödiket a Lenovo foglalta le magának 8,2 százalékos piaci részesedéssel.

A jelentés kitér arra is, hogy a gyártók kínálatában milyen részarányt képviseltek a széles kijelzővel szerelt modellek. Mint kiderült: az Apple és a Sony teljes termékkínálata ilyen képernyővel rendelkezik, de az Acer és a Gateway is csupán noteszgépeinek 2 százalékát kínálja hagyományos képarányú LCD-kkel. Az öt legnagyobb közül egyedül a Lenovo látszik makacsul ragaszkodni a 4:3 arányú kijelzőkhöz, a kínai cég notebookjainak mindössze 15 százaléka kerül forgalomba széles képernyővel.

Hosszú ideig a széles kijelző egyedi tulajdonságnak számított, amiért a gyártók felárat kértek még azt követően is, hogy a különböző képarányú LCD-panelek közti árkülönbség elpárolgott – magyarázta John Jacobs, a DisplaySearch elemzője. A kisebb márkák azonban kihasználták a lehetőséget, és a hagyományos modellek szintjére csökkentették szélesvásznú noteszeik árát is, sőt gyakran ingyenes cserével ösztönözték ügyfeleiket az átállásra.

Azóta történt

Előzmények