Az európaiak harmada sosem internetezett

Az Európai Bizottság (EB) tegnap publikálta a digitális versenyképességről szóló jelentését, melyben szerepelnek a 2008-as év internethasználati statisztikái is. Az adatokból kiderül, hogy a tavalyi év végére a 2004-ben regisztrált 43%-ról 56%-ra nőtt a rendszeres internethasználók aránya az Unióban, valamint a háztartások fele és a vállalkozások több mint 80%-a rendelkezik már széles sávú internetkapcsolattal.

A legaktívabb internethasználók a 16 és 24 év közöttiek: 73%-uk rendszeresen készít és oszt meg tartalmakat az interneten, ami az EU-átlag (35%) kétszerese. A 24 évnél fiatalabb európaiak 66%-a továbbá naponta használja az internetet (az uniós átlag 43%). A felmérés alapján úgy tűnik, hogy az internet korában felnövő „digitális generáció” nem hajlandó fizetni az online tartalom – például videók és zene – letöltéséért vagy megtekintéséért (33%-uk mondta azt, hogy egyáltalán nem fizetne, ami az uniós átlag kétszerese), de valójában e generációból kétszer annyian vásároltak már ilyen tartalmakat, mint a teljes népesség körében (a fiatal felhasználók 10%-a szemben az 5%-os EU-átlaggal).

A statisztikából az is kiderül, hogy – bár e mutató is javult – az uniós állampolgárok harmada még sosem használta az internetet; 27 százalék még számítógép előtt sem ült, 40 százaléknak pedig nincs otthoni internet-hozzáférése. Szintén sovány eredmény, hogy a fogyasztóknak mindössze 7%-a vásárolt már valamely másik tagállamban működő internetes boltban.

A jelentés szerint Magyarország általában az uniós internetes statisztikák középmezőnyében foglal helyet. DSL-lefedettségben hazánk a 27 tagország között a 14. helyen áll a rangsorban 93,7 százalékos mutatójával, a háztartások széles sávú ellátottsága alapján összeállított listán pedig 42 százalékkal a 17. A magyar lakosság 56 százaléka internetezik rendszeresen – legalább heti egy alkalommal –, ami a 15. helyre elegendő.

Azóta történt

Előzmények