Zuckerbergnek megint igaza lett

3,2 milliárd dolláros forgalmat produkált a cég 2014 harmadik negyedévében – derül ki a Facebook jelentéséből. Ez némileg meghaladja a tőzsdei várakozásokat, melyek 3,12 milliárd dollárt vártak. A Facebook a reklámok piacán 64 százalékos bővülést tudhat magáénak az egy évvel korábbi állapothoz képest, így a forgalom jelentős részét adva, 2,96 milliárd dollár árbevételt hozott. A forgalom maradékát (264 millió dollár) különböző mikrotranzakciók, vásárlások adták. Ez 13 százalékos növekedést jelent az előző év azonos negyedévéhez képest.

Részleteiben is az elvárások szerint teljesítette a harmadik negyedévet a Facebook: a havi aktív felhasználói bázis 1,35 milliárd fősre duzzadt, 14 százalékkal használják többen rendszeresen a közösségi oldalt, mint egy évvel korábban. A havonta legalább egyszer mobilról bejelentkező felhasználók száma 1,12 milliárdra nőtt, egyébként 864 millió ember minden nap ránéz a hírfolyamára.

Ahogy a korábbi években, a klasszikus hirdetések piaca nem változott jelentősen, ezzel szemben a mobilhirdetések továbbra is erőteljesen szaporodnak, már a cég teljes forgalmának 66 százaléka ebből a hirdetési formából érkezik, szemben például a második negyedévvel, ekkor ugyanis még nem volt meg a kétharmad (61 százalékos részt szakított akkor a mobilhirdetési piac). Zuckerbergnek tehát megint igaza lett, a mobilpiac meghódítása felé kellett elmozdulni.

Mielőtt rátérnénk a Zuckerberg által vázolt három, öt- és tízéves vállalati stratégiára, ejtsünk szót arról, hogyan teljesített a 22 milliárd dollárért felvásárolt WhatsApp. Vesztett 140 millió dollárt az elmúlt év során, e mellé 10 milliós forgalmat generált. A 600 millió aktív felhasználó (havi szinten) azonban nem hangzik rosszul.

Facebook havi statisztika
Facebook havi statisztika (forrás: Business Insider) [+]

Egy átlagos felhasználó 21 percet tölt az Instragram nyomkodásával – mondta Zuckerberg, de ellentétben a méregdrágán beszerzett üzenetküldővel, a képmegosztó alkalmazás aktív felhasználóinak számát nem hozta nyilvánosságra.

A Facebook rövidtávú célja hogy „tovább növekedjen, és minél inkább kiszolgálja a közösségeket és a vállalkozásokat, illetve segítse őket a teljes hatékonyság elérésében”. Ez a cég nyelvén azt jelenti, hogy tovább reszelik a hirdetőalgoritmusaikat, illetve nem állnak meg addig, míg el nem érik az 1 milliárd felhasználót az elmúlt időszakban felvásárolt, gyorsan növekvő vállalkozásokban is (Instagram, WhatsApp, stb).

Mobilon nő a költés
Mobilon nő a költés (forrás: Business Insider) [+]

A hároméves tervek szerint további fejlesztések várhatóak a hirdetők legnagyobb örömére, ugyanis a Facebook ebben az időszakban még mindig arra fókuszál majd, hogy a cégek minél célzottabb és hatékonyabb reklámkampányokat indíthassanak.

Öt éven belül Zuckerberg szerint az Instagram, a Search, meg persze a WhatsApp is túllép az 1 milliárd felhasználón. Eddig nem kell majd várni azonban arra, hogy megpróbáljanak pénzt csinálni ezekből az alkalmazásokból is. A Facebook vezére többször utalt arra, hogy a növekedés után az aratás jön majd, például érkeznek a videós hirdetések Instagramra.

Talán tíz évet sem kell várni, hogy Zuckerberg csapata a következő generációs számítógépes platformon dolgozva bejelentse: elkészültek. A Facebook tervei szerint ez a platform az Oculus lesz, illetve a virtuális valóság.

„Úgy készülünk a jövőre, hogy agresszíven befektetünk” – fejezte be Zuckerberg.

Azóta történt

Előzmények