Japán legnagyobb online kereskedelmi vállalata, a Rakuten 900 millió dollár készpénzért felvásárolja a Viber üzenetküldő és VoIP-szolgáltatót. A Rakuten portfóliója az Amazonéhoz hasonlóan igen széles (az e-kereskedelem mellett például streaming zene és videó és pénzügyi szolgáltatások is elérhetőek), de a vállalat milliárdos tulajdonosa további szolgáltatásokkal szeretné bővíteni a cég palettáját.
A Viber tavaly májusban dobta piacra addig csak mobilplatformokon elérhető kliensének asztali változatát, a cégnek akkor már 200 millió felhasználója volt. A lépéssel a Viber az egyik legnagyobb multiplatform kommunikációs szolgáltatóvá vált, felhasználói bázisa mára 300 millióra nőtt. A Rakuten szerint egy ilyen szolgáltatás kifejlesztését önerőből nem tudták volna megoldani, és ez az akvizíció a japán vállalatot egy új szintre fogja emelni. Talmon Marco az üzlet bejelentése kapcsán elmondta, hogy a Vibernek így lehetősége lesz digitális tartalmi platformmá válnia, hasonlóan konkurenseihez, mint például a japán Line, ami bevétele nagy részét alkalmazáson belüli vásárlásokból szerzi.
A Rakuten a világ hatodik legnagyobb online kereskedelmi vállalata, és a közelmúltban számos felvásárlást hajtott végre, az övé lett többek között az e-könyv olvasóiról ismert kanadai Kobo, és több online tartalomszolgáltató és e-kereskedelmi platform is. A japán cég az elmúlt években folyamatosan dönti meg saját pénzügyi rekordjait, 2013-ban üzemi eredménye 80 százalékkal 882,9 millió dollárra emelkedett.