John Chen: 19 milliárdért én is eladnám a BBM-et

A WhatsApp felvásárlásának bejelentése óta megindultak a találgatások arról, hogy a piacon lévő csevegőszolgáltatások vajon mennyit érhetnek. Az elmúlt néhány év vételárai és ajánlatai nagy szórást mutatnak: A Skype-ot 8,5 milliárd dollárért vette meg a Microsoft 2011-ben, a szintén számos platformon elérhető és 300 milliós felhasználói bázissal rendelkező Viberért mindössze 900 milliót fizetett a japán Rakuten e-kereskedelmi vállalat, a sokáig a sextinggel azonosított Snapchat tavaly év végén visszautasította a Facebook 3 milliárdos ajánlatát, hogy aztán Mark Zuckerberg végül a Google által kínált 10 milliárdot közel megduplázva végül 19 milliárd dollárért megszerezze a 450 milliós tábort magáénak tudó és naponta 1 millió új regisztrálóval bővülő WhatsAppot.

A Viber esetében a Rakuten 3 dollárt fizetett felhasználónként, a Facebooknak fejenként 42 dollárt értek a whatsapposok, a Skype-felvásárlás esetében ez a szám 14,7 dollár volt. Ha pedig visszamegyünk 2005-ig, az Ebay akkoriban 45,6 dollárt fizetett a skype-os felhasználókért. Vajon mennyit érhet egy BBM-felhasználó, vagy maga a BBM? Hiszen a BlackBerry szolgáltatásának van egy igen vonzó tulajdonsága, 85 millió aktív felhasználója között rengeteg az üzletember, a vállalati közép-és felsővezető, és úgy általában, a BlackBerry-tulajok jelentős része a képzettebb, tehetősebb, nagyvállalati világban otthonosan mozgó emberek közül kerül ki. A BlackBerry sokáig épített erre a rétegre, és amióta John Chen a kanadai vállalat vezérigazgatója, a jelentősen átszervezett és karcsúsított cég stratégiájának egyik központi eleme újra a vállalati szférát helyezi fókuszba – azt a területet, ami a BlackBerryt korábban naggyá tette.

John Chen
John Chen

John Chennek a CNBC riportere tette fel egy rövid interjú végén a kérdést: Ha valaki most pénzt ajánlana neki a BBM-ért, mit tenne? Chen rövid, de lényegre törő volt. „A részvényeseknek dolgozom. […] Ha valaki beállítana hozzám 19 milliárddal, habozás nélkül elfogadnám. Az igazgatótanácsnak és a részvényeseknek is ezt ajánlanám.”

Hozzátette, hogy jelenleg nem így tekint a BBM-re. Mivel az üzenetküldési piacban nagy potenciál van, most inkább a növekedésre kell koncentrálniuk, az értékbecsléssel ráérnek később foglalkozni. Ennek jegyében a BlackBerry a közeljövőben Windows Phone-ra, és a nemrég bejelentett Nokia X-re is ki fogja adni a BBM-et.

Azóta történt

Előzmények

  • VoIP-funkciót kap a WhatsApp

    A Facebook által 19 milliárd dollárért megszerzett szolgáltatást várhatóan nyár elejétől lehet majd beszélgetésre is használni.

  • Elkelt a Viber

    Az egyik legnépszerűbb üzenetküldő és VoIP-szolgáltatót a japán Rakuten online kereskedelmi vállalat vásárolja fel 900 millió dollárért.

  • A Microsoft orvosolta a Skype hiányosságát

    Az első lépést megtették a gördülékeny szinkronizálás felé, de még várhatóak fejlesztések.