A Google októberben jelentette be, hogy elindítják az Accelerated Mobile Pages (AMP) nevű kezdeményezést, melynek célja, hogy a mobileszközökön optimalizálják az oldalak megjelenését, mivel jelenleg a régi webtervezési módszerek miatt ez nagyon sok esetben kifejezetten lassú, illetve kevéssé felhasználóbarát. Miután számtalan iparági szereplővel egyeztettek, végül egy új dokumentumtípus és környezet kialakítása mellett tették le a voksukat, ez lenne a nyílt forrású AMP HTML.
Tegnap újabb közleményt adtak ki, és ebben David Besbris, a keresési üzletág fejlesztési vezetője és Richard Gingras, a Google News irányítója jelentették be, hogy az új megjelenési formát a jövő év elejétől kezdik támogatni, ekkortól a kereső már listázza az AMP oldalakat is, és addig még további specifikációs részletek jelennek meg a projektről.
Mint a bejegyzésből kiderül, a vállalat felvette a kapcsolatot ez ügyben a legfontosabb tartalomgyártókkal, online lapokkal, technológiai cégekkel és fejlesztőkkel. Állításuk szerint élénk érdeklődést tapasztaltak, például a BBC-nél, a New York Timesnál, az AOL-nál, az Al Jazeeránál stb. Friss információ, hogy dolgoznak az online hirdetési rendszert kínáló vállalatokkal, hogy az új alapokra helyezve alakítsanak ki egy használható keretrendszert. Mivel az AMP bevezetésének kulcseleme, hogy a hagyományos weboldalak mellett ezeket is listázzák, indexeljék, ezért a forgalomelemzőknek (például: comScore, Adobe Analytics, Parse.ly, Chartbeat) kiemelt szerepük lesz, és ezek a vállalatok már ígéretet tettek arra, hogy eszközeik közé beillesztik azokat is, melyek az AMP-oldalakat is figyelembe veszik.