A Ryanair nekiugrott a Google-nak

A jól ismert európai fapados („diszkont”) légitársaság, a Ryanair ma sajtóközleményt adott ki, melyet a Google-nak címeztek, és amelyben azzal vádolják az amerikai vállalatot, hogy az önös érdekeik vezette hirdetési gyakorlatukkal félrevezetik azokat az ügyfeleket, akik a Ryanair szolgáltatásait szeretnék igénybe venni.

A felpanaszolt probléma az úgynevezett „screenscraper” oldalak miatt jött létre. Ezek az oldalak felhasználják szolgáltatásaik kínálására egy ismert vállalkozás, jelen esetben a Ryanair nevét, majd annyit fizetnek a hirdetésekért, hogy a Google keresőjében az ő weboldaluk, ajánlatuk kerüljön az első helyre – legalábbis a Ryanair állítása szerint.

Ryanair - Google
[+]

A légitársaság azt rója fel, hogy a screenscraper cégek megkárosítják az ügyfeleket, akik úgy hiszik, a Ryanairtől vásárolnak jegyet, szolgáltatásokat: drágábbak, hamis ajánlatokat adnak, panasz esetén utolérhetetlenek stb. A Ryanair szerint ezek a csalások az utóbbi időben főként az Egyesült Királyságban és Írországban terjedtek el.

A csalók ellen már jogi eszközökkel is fellépő Ryanair ezért azt követeli a Google-tól, hogy tegye átláthatóbbá hirdetési rendszerét, hogy megelőzzék a további visszaéléseket.

Előzmények