Tovább zuhant a HTC

Másfél éve folyamatosan esnek a tajvani HTC bevételei. A vállalat néhány éve még az élmezőnybe tartozott az okostelefonok piacán, mostanra azonban sokat veszített jelentőségéből. A tegnap nyilvánosságra hozott, 2013. első negyedéves gyorsjelentése alapján a vállalat mindössze 2,85 millió dolláros nyereséget termelt, miközben az előző negyedévében még 33,2 milliót. Éves összehasonlításban még ennél is rosszabbul fest a helyzet, 2012 első negyedévében még 151 millió dolláros profitot könyvelhettek el, pedig már akkor is egy jókora esésen voltak túl. A HTC 2002. óta nem volt veszteséges, és 2004-ben jelentett utoljára ennyire alacsony nyereséget.

A mostani gyenge eredményekben jelentős szerepe lehet a sokat csúszó HTC One-nak. A HTC az új csúcsmodellt már március közepén be akarta vezetni a piacra, de az első negyedévben a tervezett 80 ország helyett mindössze háromban indult meg az értékesítés. A csúszás oka a telefon kamerájához szükséges alkatrészek hiánya, amivel még mindig küzd a tajvani gyártó. A HTC One a kritikusok felől nagyon pozitív fogadtatásra talált, sokak szerint az eddigi legjobb Androidos okostelefon. A HTC eredetileg úgy időzítette a One piacra lépését, hogy az legalább egy hónappal megelőzze a Samsung Galaxy S4-ét, ezt azonban nem sikerült véghez vinnie, és most a dél-koreai óriás közelgő marketinghadjárata jelentős negatív hatással lehet majd a One szereplésére.

Elemzők szerint a múlt héten a Facebook-kal történő együttműködés eredményeként bemutatott HTC First nem lesz elég ahhoz, hogy újra emelkedő pályára állítsa a vállalatot, mert elérhetősége nagyon korlátozott lesz (egyelőre csak az amerikai AT&T szolgáltató kínálatában lesz megtalálható), és a Facebook Home alkalmazás más Androidos telefonokra is elérhető lesz.

Tavaly év végétől új vezető felel a vállalat marketing stratégiájáért, aki megpróbálja újra vonzó márkává tenni a HTC-t. Benjamin Ho egy rendezvényen nemrég azt nyilatkozta, hogy a HTC-nél sosem az innovációval volt gond, hanem azzal, hogy nem beszéltek róla eleget.

A Gartner piackutató intézet szerint a HTC tavaly év végén a tizedik volt az okostelefon-gyártók listáján. A Bloomberg adatai alapján a vállalat piaci részesedése a 2011. végi 10 százalékról mára nagyjából 3 százalék körülire zsugorodott, részvényeinek értéke a két évvel ezelőtti csúcshoz képest több mint 70 százalékot esett.

  • Kapcsolódó cégek:
  • HTC

Azóta történt

Előzmények