Úgy tűnik, egyelőre semmi nem tudja megakasztani az elmúlt néhány évben hatalmas lendülettel növekedő Lenovót. Az IDC 2013 első negyedévére vonatkozó jelentése szerint egyedül a Lenovónak nem csökkent a PC-s üzletága (köszönhetően az észak-amerikai 13%-os növekedésnek), és globális szinten már a második helyen áll a PC-s piacon, nem sokkal lemaradva a hosszú évek óta első helyen tanyázó HP-tól.
A vállalat sikeres piaci stratégiáját most bejelentett pénzügyi eredményei is jól tükrözik. A március 31-ével lezárt pénzügyi év utolsó negyedévében 7,8 milliárd dolláros árbevételt ért el, ami 4 százalékos növekedés az előző év hasonló időszakához képest, nettó nyeresége 90 százalékkal 127 millió dollárra nőtt. Ha a cég teljes 2013-as pénzügyi évének eredményeit nézzük, a nettó nyereség 635 millió dollár, ami 34 százalékkal magasabb az előző évinél. A bruttó eredményhányad is jelentősen emelkedett, az előző évi 1,4 százalékról 12,3 százalékra.
A nagy piackutató cégek számításai szerint a Lenovo részesedése a PC-s piacon 2-2,5 százalékkal marad el a jelenleg még piacvezető HP-tól, de ha a kínai gyártó továbbra is növekedési pályán tud maradni, minden esély megvan rá, hogy átvegye a vezetést. A vállalat árbevételének 83 százalékát teszi ki az asztali számítógépek (30%) és notebookok (53%) értékesítéséből származó bevétel.
A Lenovo természetesen a PC-s piac csökkenésének okát, az okostelefonokat és tableteket sem hagyja figyelmen kívül. A vállalat Kínában már a második legnagyobb okostelefon-gyártónak számít, részesedése 13 százalékos, csak az utolsó negyedévben 117 százalékkal növelte eladásait a hatalmas ütemben fejlődő hazai piacon.