Most már tényleg keményen lesújt a jelszómegosztókra a Netflix

Európában és az USA-ban is elindította a jelszómegosztás felszámolását a Netflix.

5 millióan mondtak eddig igent a Netlix reklámjaira, de a streamingcég alapvetően a saját nadrágszíját húzogatja egyre szorosabbra, befékezve a tartalomgyártást is. Ez több szempontból is gond lehet, leginkább a Max streamingbirodalom indulása miatt.

A Netflix mindenesetre nagyon meg van győződve arról, hogy pénzügyileg és előfizetőszám-növekedésben is hatalmas sikert ér el, ha végrehajtja azon tervét, hogy leszámol a jelszómegosztással. Ezt most az USA-ra, Európára, összesen több mint 100 országra terjesztette ki. Az előfizetőket sorra figyelmeztetik: a fiókjukat nem lehet ingyenes megosztani a háztartásukon kívül. Egy fiókot csak egy háztartásban szabad használni (és a háztartásban lévőknek utazáskor), közlik – a fizető ügyfelek extra díjért cserébe adhatnak hozzá az otthonukon kívüli tagot a fiókhoz, ez havi 8 dollár felárat jelent. Az előzmények és ajánlások átvihetőek ilyenkor.

A Netflix új árbevételi forrásokat keres egy ideje, miközben telített piaccal küzd – a lehetséges utak egyike a jelszómegosztás felszámolása, a másik a reklámos csomag.

A Netflix már tavaly tesztelte a jelszómegosztás korlátozását, és úgy becsülte, hogy több mint 100 millió háztartás adta tovább barátoknak és ismerősöknek a fiókokat. Március végén 232,5 millió előfizetője volt a Netflixnek.

Azóta történt

Előzmények