Sokat köszönhet Dél-Koreának a Netflix

A Netflix sok slágere készült az országban. Dél-Korea a nyereség megosztását kéri a tartalomgyártókkal, a Netflix a 2,5 milliárd dolláros befektetés mellett pedig azt ígéri, hogy nem kerüli meg a fiatal, helyi tehetségeket.

Ted Sarandos, a Netflix társvezérigazgatója a napokban megerősítette, hogy nem kerülik meg a dél-koreai tartalmak kapcsán a fiatal helyi tehetségeket – a helyi törvényhozók eközben azt szorgalmazzák, hogy az óriás több nyereséget osszon meg a tartalomgyártókkal.

A két fél viszonya azért érdekes, mert a Netflixnek számos slágerét Dél-Koreában készítették, a nemzetközi siker részben az országnak köszönhető. Így nem véletlen, hogy már áprilisban 2,5 milliárd dolláros befektetést vállalt a Netflix Dél-Korea kapcsán. Tisztességes fizetéseket ígértek mindenkinek, valamint a fiatal tehetségek gondozását. Az olyan sikercímek, mint a Squid Game, több száz álláshelyet teremtettek továbbá. Minden ötödik alkotást olyan író vagy rendező hoz majd össze 2022 és 2025 között, akinek az lesz az első munkája.

Míg korábban sorozatokra koncentráltak a dél-koreai készítésű tartalmaknál, most filmekre és nem fikciókra is nagyobb hangsúly kerül.

A szórakoztatóiparban való együttműködésről, Dél-Korea és az USA kapcsolatáról Sarandos a helyi miniszterelnökkel is egyeztetett. Egy híres helyi rendezővel való beszélgetés során kijelentette: a legbüszkébb arra a döntésére, hogy nem csak Hollywoodból merítenek történeteket, hanem más országokból is.

A Netflix nem angol nyelvű sorozatai közül a 10 legnézettebb alkotásból 4 dél-koreai gyártású.

Bár sokak szerint a Netflix akkor is lehetőséget adott nekik, amikor más nem, azért kritika is éri őket bőven, például az egyeduralmuk miatt. A helyi kormány így 390 millió dollárt fordít a helyi riválisok támogatására is.

Azóta történt

Előzmények