A nyomtatás világszinten jövedelmező üzletté vált: a piaci prognózisok szerint 2010-ben várhatón 5 ezer milliárd oldalt nyomtatnak az európai, afrikai és a közel-keleti régióban. A HP a húzóüzletágának számító Képalkotási és Nyomtatási részleg révén meghatározó szereplő mind a globális, mind a hazai piacon. Az első negyedévben a divízió 8 százalékkal, 6,5 milliárd dollárra növelte bevételét, a bővülésből a fogyasztói szegmens 1, a vállalati 6, a kellékanyagok értékesítése pedig pedig 11 százalékkal vette ki a részét.
Magyarországon is növekedett összességében a HP bevétele. A hazai kereslet alakulására az jellemző, hogy a nyugat-európai országokhoz hasonlóan, a jelenlegi gazdasági fejlettség szintjén telítődik a piac, csak csekély mértékű növekedés tapasztalható az összes szegmensben. Ennek megfelelően az otthoni piacon is csak 8 százalékkal nőttek a darabszám szerinti eladások. A lézernyomtatók szegmensében a bővülés motorjai a színes eszközök voltak, a fekete-fehér gépek iránti kereslet elmaradt a várttól. A nyomtatási igények változásával tart a nyomtatók és fénymásolók multifunkciós eszközökre való cseréje.
A HP értékelése szerint a magyar számítástechnikai fogyasztói piac a tavalyi teljes kiskereskedelmi forgalmának 5,6 százalékos növekedése ellenére is nehéz és ellentmondásos évet zárt. Az IDC piackutató és a HP Magyarország saját felmérései azt mutatják, hogy az év első három negyedévében a perifériapiac visszaesett, az utolsó negyedévben viszont látványosan, a szokásos szezonális növekedést lényegesen meghaladóan bővült. A Sulinet Expressz programban 2004 nyarán, majd 2005 tavaszán beköszöntött változások, végül pedig a perifériák őszi kizárásának következtében a nyomtatópiac hektikusan és kategóriánként eltérő mértékben növekedett (az egyfunkciós piac stagnált, a többfunkciós terület bővült), és nem fejlődött a digitális fényképezőgépek és a szkennerek piaca sem. Egyedül a mobil- és fotónyomtatók, valamint a kellékek iránt ugrott meg látványosan a kereslet.
A HP Magyarország mind a fekete-fehér, mind a színes lézernyomtatók piacán 60 százalék feletti részesedéssel rendelkezik – közölte a vállalat.
Nem pörög a hazai nyomtatópiac
- Írta: Barna József
- Forrás: IT.news
- Kapcsolódó cégek:
- HP
Azóta történt
-
A Canoné a tintasugarasok piaca
A régiónkban három országban is piacvezető a japán vállalat. Magyarországon 36 százalékos a cég részesedése.
Mérleg 0
-
A lézernyomtatók új kihívója?
Az Epson új utakon járva igyekszik nyomtatásra is használni az eddig csak kijelzőkbe épített OLED fényforrásokat.
Tech 0
-
A HP korszerűsíti az ITDH it-rendszerét
A 379 milliós projektben a Hewlett-Packard Magyarország korszerű CRM-rendszert telepít.
Mérleg 0
-
Tévedés – nem hívják vissza a HP kamerákat
Egyetlen regisztrált meghibásodás alapján terjedt a hír a tűzveszélyes gépekről, a HP szerint nincs ok aggodalomra.
Biztonság 0
Előzmények
-
Milliárdos profittal kezdte az évet a HP
Egyedül a szolgáltatási üzletág nem brillírozott. A nyomtatók és a számítógépek forgalma erős volt.
Mérleg 0
-
Jól megy hazánkban a Lexmarknak
A nyomtatógyártó magyarországi kirendeltsége jó évet tudhat maga mögött. Nőtt a piaci részesedés is.
Mérleg 6
-
Digitális fotósuli a HP-tól
Hasznos tanácsok és részletes útmutatók a HP weboldalán.
Közösségi média 0
-
Itthon is erősödött a Konica Minolta
A színes nyomtatás és másolás sikere jelentősen javított a számokon.
Mérleg 0
Hirdetés
Felesleges óvatosság a vírusvédelem?
PR Gyakran hallani ismerősöktől, fórumokban, hogy nem kell vírusvédelem, maximum a beépített, ingyenes. Sőt, szakcikkekben is sokszor lehet találkozni olyan állításokkal, hogy manapság már felesleges dolog az antivírus, kár erre költeni.
Percről percre
ma Ez az egyik legolcsóbb készülék Dolby Vision kijelzővel, és más jó tulajdonságai is vannak, de nem tökéletes.
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest