Nagy pofont kap a Netflix, nem jött be a reklámos csomagja

Nem sikerül bevonzani az ügyfeleket a reklámos csomaggal, a Netflix ma jelentheti be az eddigi leglassabb árbevétel-növekedését.

Az elmúlt hónapok megmutatták, hogy az árbevétel növekedése (vagy épp egy Tesla-rekord) önmagában nem elegendő egy cég tőzsdei sikeréhez, a befektetői elégedettséghez és a jó megítéléshez. Ennek áldozata lehet most újra a Netflix is.

A várakozások szerint még ma előállnak egy új beszámolóval, és bejelentik az eddigi leglassabb árbevétel-növekedésüket – ennek oka pedig az elemzők szerint az, hogy a reklámos csomag nem vonzotta be az ügyfeleket az amerikai piacon.

Ennek eredménye az lehet, hogy most már a Netflix is erősen visszavesz a tartalmakra fordított költségvetéséből (amely a pénzügyi vezető korábbi kijelentése szerint nagyjából évi 17 milliárd dollár lehet), miután ugyanígy tettek a riválisai (amelyek nem csak az éppen futó vagy tervezett műsorokból kaszáltak el rengeteget, de meglévőeket is eltüntettek).

A Netflix a szakemberek szerint nem csak a Disney+ és az Amazon Prime miatt van nehéz helyzetben, szintén érinti a csökkenő költekezés, a növekvő infláció, a tartalomgyártás egyre magasabb költségei. A reklámos csomag pedig nem hozott az elemzők szerint számottevő ügyfélkörnövekedést, részben azért, mert nem ad mindenhez hozzáférést és nem elég olcsó. Valószínűleg 4,5 millió új előfizetőt gyűjtöttek a negyedik negyedévben, ami a legrosszabb Q4-es adat 2014 óta.

Az elemzők azt mondják, a Netflixnek ezentúl nagyon meg kell válogatnia, hogy milyen tartalomnak enged zöld utat, és ki kell találnia, hogyan finanszírozza azt.

Azóta történt

Előzmények