Rendkívüli növekedést vár az idén a Navigator

A Navigator Informatika Zrt. szerint beigazolódni látszik a Gartner és az IDC év eleji előrejelzése: az elmúlt időszakban jelentősen megnőtt az IT-outsourcing iránti kereslet a hazai vállalatok körében. Ezt bizonyítja az is, hogy 2009 első nyolc hónapjában a tavalyi év hasonló időszakához képest legalább ötven százalékkal több cég érdeklődött a Navigatornál az informatikai outsourcing és a PC-mentes irodai megoldások iránt. A konkrét ajánlatot kérő cégek nyolcvan százaléka saját maga jelentkezett, nem megkeresésre válaszolt.

A vállalat vezetői szerint ez főként annak köszönhető, hogy a nagyvállalatok mellett már a kis- és közepes méretű vállalatok is folyamatosan felülvizsgálják kiadásaikat, keresik a kis beruházást igénylő, gyorsan megtérülő megoldásokat, és egyre inkább reális alternatívát látnak az IT-outsourcingban. A kkv-k korábban nehéz helyzetben voltak, hiszen sok esetben azért nem választhattak a piacon fellelhető költségcsökkentő lehetőségek közül, mert anyagi kereteik ezt nem tették lehetővé. A Navigator várakozásai szerint az év utolsó negyedévében és a következő év első felében ez megváltozik, és e cégek közül is egyre többen szervezik majd ki informatikai rendszerüket.

„Egyre több vállalat dönt amellett, hogy informatikai rendszerének üzemeltetésével szakembereket, erre specializálódott szolgáltatókat bíz meg, hogy napi munkafolyamatai során kizárólag az alaptevékenységére koncentrálhasson. Pozitív változás, hogy míg korábban elsősorban a nagyvállalatok szervezték ki informatikai rendszerüket, ma már egyre több kis- és közepes méretű – akár 20, illetve 200 munkaállomással rendelkező – cég is ezt a megoldást választja. Tavasszal bemutatott PC-mentes irodai munkakörnyezetünket már az ő számukra fejlesztettük” – mondta Juhász Lajos, a Navigator Informatika Zrt. vezérigazgatója.

A Navigator az első félévben 1,1 milliárd forint bevételt ért el, és a vállalat szakemberei jelenleg is összesen mintegy 200 millió forint értékű potenciális üzletről tárgyalnak. A társaság az utolsó negyedévben főleg a kis- és közepes méretű vállalatokat célozza meg új szolgáltatásaival, és idén 50 százalékos növekedést, mintegy 3 milliárd forint árbevételt tervez.

Előzmények