Stratégiai fejlesztést jelentett be az Adverticum Zrt.

Az Adverticum Zrt. online hirdetés-kiszolgáló programja – amely havonta mintegy 12 milliárd internetes hirdetés megjelenését és az azok nyomán bekövetkező kattintásokat, vásárlói akciókat menedzseli – teljes mértékben megújult, s az elkövetkezőkben egy új, korszerűbb szoftver veszi át a közel tízéves rendszer feladatait – jelentette be tegnap a vállalat.

Az Adverticum AdServer NG (azaz Next Generation) legfőbb újdonsága, hogy egy szabványos interfészen keresztül önálló alkalmazások csatlakoztathatók a hirdetés-kiszolgáló maghoz, és így az elszámolási moduloktól kezdve a hirdetés hatékonyságának elemzéséig szinte minden irányban és tetszőleges mértékben, gyorsan és rugalmasan kiterjeszthető a rendszer. Ez az online tartalomszolgáltatók, a hirdetők és az ügynökségek számára mindenekelőtt azt jelenti, hogy rendkívül hatékonyan lehet alkalmazkodni a gyorsan bővülő online hirdetési piac változásaihoz, miközben az elszámolásban, a hirdetések hatékonyságának elemzésében a piac minden szereplőjét egyre pontosabb és látványosabb kimutatások segítik.

Az új rendszert bemutató tájékoztatón a cég szakemberei kitértek a változtatások indokaira is. Az online reklám abban különbözik a sajtóban, tévében vagy akár az óriásplakátokon megjelenő hirdetésektől, hogy az oldal letöltése közben minden egyes internetező számítógépén egyedileg épül be a weboldalba. Így az internetes kampány megtervezésénél azt is figyelembe lehet venni, hogy éppen ki nézi az oldalt. A későbbiekben elemezhető, hogy az adott látogatóra gyakorolt-e bármilyen hatást a hirdetés, a banner megjelenését követte-e kattintás, regisztráció a céloldalon vagy éppen vásárlás. Ezt az online hirdetés-kiszolgálást végzi a magyar weboldalak túlnyomó többségén (közel 90%-án) több mint fél évtizede az Adverticum AdServer, amely mostanáig úgy fejlődött, hogy az újabb szolgáltatások hozzáépültek a meglévő szoftverhez, miközben a kezdeti technológiai alapok nagyjából változatlanok maradtak. A régi rendszer fejlesztése közel 10 éve kezdődött, s mivel közben a piaci és technológiai igények is megváltoztak, egyre sürgetőbbé vált a hirdetés-kiszolgáló szoftver újratervezése és alapjaitól való újraírása.

A szabványos alkalmazás-interfész (Application Programming Interface, API) előnyeit az Adverticum programozói és az AdServer felhasználói mellett külső fejlesztők is jól ki tudják használni. Míg korábban a kiszolgáló rész összeépült az adminisztrációs felülettel, most az admin felület és a jelentést készítő report modul is önálló alkalmazássá vált, vagyis ezek folyamatos, a piaci igényekre válaszoló fejlesztése független az alapoktól, a rendszer magjától. Az API révén megvalósítható az AdServer integrálása a különféle elszámoló és tartalommenedzsment- (CMS) rendszerekbe, de kiváló alapot nyújt a célzott hirdetéseket megjelenítő, az egyes kampányokat egyedi szempontok szerint vagy egyedi eszközök segítségével monitorozó rendszerek kialakításához, de akár komplett, teljesen egyedi elven működő online hirdetési hálózatot megvalósító rendszerek építéséhez is.

„Az Adverticum AdServer NG fejlesztésével célunk egy minden egyedi internetes hirdetési technikát megvalósító kiszolgáló alaprendszer felállítása volt, amely valamennyi piaci kölcsönhatást képes modellezni. A hirdetési kampányok adminisztrációját az új Adverticum AdServer különféle szerepkörökhöz – pl. ügynökségi vagy tartalomszolgáltató – rendelve oldja meg, úgy, hogy ezek a szerepkörök a későbbiekben tetszőleges módon bővíthetők lesznek.” – nyilatkozta Szabó Hédy vezérigazgató.

„Az új Adverticum AdServer csak látszólag jelenti egy munkafolyamat befejezését, sokkal inkább egy sor újnak a kezdete” – jegyezte meg a szoftvert bemutató rendezvényen Dajka Ádám, az Adverticum AdServer NG-projektjének igazgatója hozzátette mindehhez, hogy e fejlesztés még csak a kezdet, egy fejlesztési munkafolyamat első lépése.

Előzmények