Teljesen megújul az Ubuntu

ubuntu-logóÁprilisban jelenik meg az Ubuntu Linux-disztribúció idei első kiadása, a 10.04 (e rendszer verziószáma tradicionálisan a megjelenés évére és hónapjára utal), mely egy ún. Long Term Support (LTS) verzió lesz, azaz hosszabb ideig, desktopokon három, szervereken öt évig jár hozzá támogatás. A csomag fejlesztését szponzoráló Canonical a héten bejelentette, hogy e változatban egy teljesen átdolgozott arculatot vezetnek be: az eddigi barna témát egy a „fény” jegyében született újra cserélték le, és a logót is újratervezték. Az új arculat a fejlesztők reményei szerint hosszú távra szól, és ugyanúgy összenő majd a disztribúcióval, mint az, amelyiknek a helyébe lép.

Az Ubuntu grafikai megjelenésének frissítése már a korábbi LTS-kiadás, a 8.04 fejlesztésekor felmerült. Akkoriban egy sötétebb téma bevezetéséről született döntés, ám végül a megvalósítás elmaradt. Tavaly aztán – írja a változásról beszámoló blogbejegyzésében Jono Bacon, a disztribúció közösségi vezetője – a Canonical-alapító Mark Shuttleworth javaslatára elkezdődött egy ötletelés az Ubuntu brand átalakítására.

Ez nemcsak a grafikus márkaelemek áttervezését hozta magával, hanem a termék promóciójának újragondolását is. Utóbbit négy fő kulcsszóra, a pontosságra, a megbízhatóságra, a közösségi együttműködésre és a szabadságra építik. Az ehhez igazított új arculat az áprilisi új kiadásban mutatkozik majd be. Bacon szerint ennek kialakítása során a „light” (fény) volt a fő motívum, mely felidézi a melegséget és a tisztaságot, miközben angolban „könnyű” jelentéssel is bír, és így utal arra, hogy a disztribúció a kereskedelmi rendszerekkel szemben nincs fölöslegesen túlhizlalva.

Az új arculat elemeit ez az oldal mutatja be részletesen.

Azóta történt

Előzmények