Megváltoztatja katasztrofális árazási programját a Unity

Akkora felháborodást okozott, hogy telepítésenként szednék be a Unity-adónak csúfolt díjakat az új árazási programban, hogy bocsánatot kértek, és átgondolják a terveket.

A Unity videojáték-engine-gyártó vállalat mindenkitől bocsánatot kért, miután egy új árazási programjával elképesztő vihart kavart. A fejlesztői eszköz mögött álló cég minden stúdiótól díjakat akart beszedni, minden alkalommal, amikor egy, a technológiájával készült játékot telepítenek.

A Unity ezért nagyon súlyos kritikát kapott minden irányból, az olyan stúdióktól is, amelyektől az Among Us, a Slay the Spire vagy a Cult of the Lamb származik. Sokan fenyegették meg a céget, hogy tiltakozásképp szakítanak a technológiájával.

A Unity elnézést kért, átgondolja az új irányelveit, de a fejlesztők szerint ezután már nagyon nehéz lesz visszanyerni a bizalmukat. A téma azért kényes, mert ilyen engine-t lehet ugyan mindenhol a nulláról alkotni, de olyan nehéz, hogy a legtöbben kész verzióval spórolnak időt és költséget. A piac gyakran használt Unity megoldása mellett az Epic Unreal Engine is igen népszerű, a kisebb stúdiók mellett nagyok is építenek rá, a Pokémon Go vagy a Genshin Impact is ilyen alapokon nyugszik.

Mit tesz most a Unity?

A telepítésenkénti árazási program megváltozik a nagy kritikák után, elnézést kértek a zavarodásért és a népharag kirobbantásáért. Állítólag meghallhatják a csapattagokat, közösségeket, ügyfeleket és partnereket, és az egyeztetések alapján változtatnak, néhány napon belül részleteket is közölnek.

Közel egy hétig dagadt a botrány, amely kapcsán már csoportos keresettel is fenyegették a céget.

A Bloomberg egyébként már tudja, hogy mit tervez a vállalat. Állítólag az új terv szerint a díjakat egy játék árbevételének 4 százalékában maximalizálják, ha az ügyfél a játékon 1 millió dollárnál többet bevételt ér el (de így is telepítésenként szedik majd be). A határ alatti játékok ügyéről nincs konkrétum, de annyit már sejteni, hogy nem lesz visszaható tényező, a telepítéseket január 1-től számolják.

Ezen felül nem saját szoftverrel követik majd a Bloomberg szerint a telepítéseket, hanem önbevallás szerint. Állítólag kizárólag a legtöbbet hozó játékokból szeretnének részesedést elérni. A célpont sokak szerint a Pokémon Go és a Genshin Impact. Az olyan játékoknál, amelyek előfizetéses szolgáltatásokba vannak csomagolva (mint az Xbox Games Pass esetén), a Unity szerint a szolgáltató, tehát például a Microsoft fizeti a díjakat.

Szakértők szerint bármerre is tereli a Unity az árazási modellt, érezhető kárt okozott magának.

Azóta történt

Előzmények