Nagyot ugrott a Windows Phone népszerűsége

A Kantar Worldpanel piackutató cég közzétette legfrissebb számait a mobil operációs rendszerek piaci részesedéséről, ami a Windows Phone kissé váratlan lendületű térnyerését mutatja bizonyos régiókban. A most közölt eredmények a 2012. december és 2013. február közötti időszak helyzetét mutatják a 2011. december és 2012. február közötti három hónaphoz képest.

A számok az Android és az iOS viszonylatában jól tükrözik az elmúlt év tendenciáját. A Google operációs rendszerére épülő készülékek a már amúgy is jelentős piaci részesedésüket még tovább tudták növelni, míg az Apple iOS-e jelenleg nagyjából egy helyben áll – az Egyesült Államokban 3,5%-kal, Németországban 2,9%-kal csökkent, Olaszországban és Mexikóban hasonló mértékben nőtt, Nagy-Britanniában pedig stagnált.

A Windows Phone eredménye azonban okozott némi meglepetést, mert ez alapján jelenleg a Microsoft platformja növekszik a legnagyobb ütemben a piacon. Legyinthetnénk persze, hogy a szinte semmiről nem nehéz látványos emelkedést produkálni, de az Android és az iOS által dominált környezetben minden plusz százalékért keményen meg kell küzdeni. Az Egyesült Királyságban több mint duplájára, 3%-ról 6,7%-ra növelte részesedését (ahol az eladási adatok alapján főleg a WP8-nak köszönhető a térnyerés, nem a régebbi Nokia modellek kiárusításának), Ausztráliában szintén duplázott, 1,7%-ról 3,4%-ra. Az amerikai piac adatai azért érdekesek, mert ott az Android és az iOS mellett gyakorlatilag a Windows Phone az egyedüli számottevő részesedéssel bíró mobilplatform, itt 2,7%-ról 4,1%-ra tudott nőni. A leglátványosabb változás azonban Olaszországban következett be, ahol a Windows közel háromszoros növekedést tudott elérni, és már 13,1%-on áll.

A legnagyobb vesztes egyértelműen a BlackBerry, ami már amúgy is alacsony jelenlétéből még tovább veszített. Angliában, a BlackBerry egyik legerősebbnek számító táborában hatalmas zuhanást könyvelhetnek el, a korábbi 16,8%-ról 5,1%-ra ment össze a kanadaiak részesedése. Németországban, Amerikában és Kínában lényegében jelentéktelen tényezővé vált a BlackBerry, de Mexikóban még egészen jól tartja magát, bár százalékosan ott is igen tetemes a negatív változás. Bár a cég legutóbbi pénzügyi jelentése alapvetően pozitív fogadtatásra talált, és úgy tűnik, az új BB 10 modellekkel sikerül megfordítania az évek óta tartó hanyatlást, innen már nagyon nehéz lesz visszaküzdenie magát a mobilpiac meghatározó szereplői közé.

A Symbian vergődése lassan a végéhez ér, egyedül Mexikóban van még számottevő részesedése, a többi országban a Badához hasonlóan jelentéktelen tényező.

Mindeközben a Samsung tovább folytatja az Androidos piac meghódítását.

„Azok közül, akik az elmúlt évben Samsungra váltottak, 19%-nak volt előtte is valamilyen régebbi típusú Samsung telefonja, 15%-nak HTC okostelefonja, 14%-nak LG modellje, 10%-nak egy korábbi Samsung okostelefonja, és 9%-nak BlackBerryje. Látszik tehát, hogy a Samsung sikerrel szerez új vásárlókat más konkurens márkáktól.” – mondta a Kantar Worldpanel egyik elemzője.

Azóta történt

Előzmények

  • Meglepően magas negyedéves nyereséget jelentett a BlackBerry

    Az elmúlt negyedévre mindenki veszteséget várt, de a kanadai gyártó közel százmillió dolláros nettó nyereségről számolt be. Éves szinten azonban jókora a veszteség.

  • Továbbra sem bízik a Windows 8-ban a Samsung

    A koreai vállalat nem először nyilatkozik negatívan a Microsoft rendszeréről, a közelmúltban több országban is beszüntette Windows RT-s termékei forgalmazását.

  • A Nokia lecsúszott a toplistáról

    A Samsung magasan vezeti a rakétatempóban bővülő okostelefon-piacot. A finnek már nincsenek a legnagyobb öt között.