Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #22 üzenetére

    "Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra."

    Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.
    De ez nem így működik. A zöldség és gyümölcs esetében, mivel gyorsan romlandó az árú, nagy a kereskedő árrése. Ezzel kompenzálja a megromlott - kidobott árun keletkezett veszteséget.

    A szórakoztató elektronikát forgalmazó üzletekben a kis alkatrészeken és kiegészítőkön, hármat fizet - egyet kap akció van. A drágább eszközök esetében nem nagyon lehet feljebb menni az átlagos áron. A vásárló nem hülye. Nem azt nézi, hogy vehetné meg a legdrágábban azt a készüléket.

    Ezt rendszeresen kihagyod a gondolkodásból. A szoci időkben volt a keravil hálózat, egyen árakkal. A monopóliumban olyan árat szabtak meg, amit akartak.

    "Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat."

    Aki ezeket az alaptalan rágalmakat a fejedbe ültette, sohasem volt kapcsolatban a való élettel.
    A kereskedők sem a maximális eladási árat akarják. A kereskedők szentgrálija a maximális forgási sebesség.
    Ezért léteznek akciók.

    Ha valami beragad, akkor a beszerzési ár alatt is eladja a készletet. Egyrészt a raktárban foglalja a helyet a kelendő áruk elől. Másrészt a pénze áll benne, amivel kelendőbb árukat tudna vásárolni.
    Azért is akcióznak, hogy növeljék a vásárlók számát. Ha már ott van a vevő, valószínűleg mást is fog vásárolni.

    A magas forgási sebesség, ami moderált árakat jelent, biztosítja a magasabb hasznot, nem a magas ár.
    A meglévő pénzével hányszor tud árut vásárolni egy adott hónapban. Az árrések ismeretében kiszámítható az értéktöbblet. Ennek kell magasnak lennie.

    "Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta."

    Elmúlt április elseje.
    A kereskedő az akciókkal manipulál, a gyártó a reklámmal. De a vásárólak így lenézni, ahogyan leírtad nagyon durva.

    "Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    A gyártási költségeket akarod tudni?
    Első körben azt kellene tisztázni, mi a gyártási költség. Pontosan miket tartalmaz.
    A kereskedő hasznáról miért kellene tájékoztatni a vásárlót. Ha egy képzelt határnál magasabb, akkor soha többé nem vásárolsz kenyeret és tejet?

    "így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról"

    Mindenki el tudja dönteni, hogy az eladási ár ismeretében megvásárolja a terméket vagy sem. Nem kell hülyének nézni mindenkit.

    "csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    Te jársz nyaralni?
    Nem hiszem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák