Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Busterftw #5 üzenetére

    "A monopólium olyan eladót jelent egy piacon, amelynek nincsen versenytársa."

    Amúgy nem. A monopólium kizárólagos jogot jelent valamihez, valamely területen.
    Monopol helyzetben van az összes víz, áram,... szolgáltató. Kizárólagos szolgáltatási jogot vásárol egy adott térségre, meghatározott ideig. Habár az országban több áramszolgáltató működik, de a mások területén nem szolgáltathatnak.
    Például Németországban egy adott lakhelyen több áramszolgáltató közül lehet választani.
    Münchenben legalább 12 szolgáltató, összesen 78 ajánlata között lehet választani.

    Az Amazon nincs monopol helyzetben sehol sem. De több helyen meghatározó szereplő az online piacon. Pontosabban a teljes piacon.
    A helyi és nemzetközi áruházláncok árcsökkentésre kényszerültek. Sokáig látszat harcot vívott a Mediamarkt és a Saturn. Mind a két lánc tulajdonosa a Metro volt. (Miután elfogyott az extra profit, elengedte mind a két láncot önálló életet élni.

    Az Amazon nem csak saját termékeket forgalmaz. Piacteret biztosít a kisebb - nagyobb kereskedő cégeknek is. Az együttműködés legalacsonyabb szintjén kizárólag az Amazon fizetési rendszerét használják a kereskedők. A legmagasabb színt, amikor csak a terméket szállítják az Amazonnak. Minden mást az Amazon intéz. Beleértve a szállítást is.

    Az alkalmazkodni tudó kiskereskedőknek és kisvállalkozásoknak a túlélést és a növekedést biztosítja az Amazon. (és az eBay) Hatalmas piacon értékesíthetik a termékeiket.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #12 üzenetére

    Ez most április elsejei tréfa?

    Ha akarsz venni egy kiló krumplit elbuszozol/autózol a termelőhöz?

    Ha szükséged van egy vasalóra, elmész a gyártóhoz?
    Vagy megrendeled és fizeted a postaköltséget?
    Mind két esetben legalább annyiba kerül a termék, mint a közbeiktatott kereskedővel.

    Pontosan azért alakultak ki a kereskedések, hogy egyszerűbbé és olcsóbbá váljanak a vásárlások.
    A gyártóknak hasonló méretű szervezet kellene fenntartania, mint a kereskedőknek. A kereskedők viszont több/sok gyártóval állnak kapcsolatban. Rajtuk keresztül árusítva olcsóbbak a termékek, mint saját hálózattal.

    Egyszer valaki azt mondta, hogy a gondolkodás nem fájdalmas dolog. Én most Einsteinre fogom. :DD

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz totron #15 üzenetére

    "végeredményben a feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna. Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    Ez kicsit mindenről szól. Nézzük meg részletesen.

    "...feleslegességgel vagyunk elárasztva - jobban, mint kellene, drágábban, mint szükséges volna..."

    Ezt ki állapítja meg és mit használ etalonnak a hasonlításhoz?

    Ami neked felesleges, nekem szükséges lehet. Ha valamire valóban nincs szüksége a vásárlóknak vagy kb. használhatatlan, szóróajándék ként fogja végezni a legjobb esetben. Vagy közvetlenül a hulladékfeldolgozóban köt ki.
    Ha tartósan gyárt egy cég szükségtelen dolgokat, önmaga is szükségtelenné válik. A nemlétező bevételből nem fog megélni. Nyilván van piac torzító beavatkozás. Egy időben, a használhatatlan lélegeztetőgépeknek is nagy keletje volt.

    Ki állapítja meg azt, hogy mennyire drága egy termék?
    Szerintem a fogyasztó. Ha túl drágának találja nem vásárolja meg. Keres alternatív terméket.
    A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége. Nem arra, hogy néhány százaléknyi terméken kaszáljon nagyot. A maradékot bezúzza. A legnagyobb bevétel annál az árnál van amelyiknél a termékének több mint 99%-t képes értékesíteni.
    Ez alól a rajongótáborral rendelkező gyártók kivételek. A vásárló családja majd két évig zsíros kenyéren fog élni, de az áhított telefon meg lesz. Lehet mutogatni.

    Abban viszont egyetértek, hogy a járművekhez hasonlóan, az elektronikus termékek esetében is minőségi minimumot kellene előírni a forgalomba hozásához.

    "Fogyasztói tudatosság is úgy jöhet létre, sőt, a fogalomkör is úgy tud eleve felmerülni, hogy választék van, ami ma már automatikusan egy túlkínálat részeként manifesztálódik."

    A választék és a túlkínálat csak felületesen függenek össze.

    A túlkínálat másképpen fogalmazva a fizetőképes kereslet hiánya.
    Ennek az lehet az egyik kényes pontja.
    Ha olcsóbb lenne többen vásárolnák meg. Akció.
    Ha olcsóbb lenne az ár, megvásárolnák a terméket, de még akkor sem tudnák megvásárolni. Gazdasági válság.
    A terméket a jelenlegi áron is meg tudnák vásárolni, de kevesebb pénzért sem vásárolnák meg. Nem tudnák mire használni. Egy kézi-kasza élező automatagép nem létező űrt tölt ki a piacon.

    Dolgozok egy cégnek. Irodai kellékeket forgalmaz. A kis adagos kávétejszíntől, a professzionális 3D nyomtatóig. Kivéve a számítógépeket.
    Lényegében nagy tételben vásárolnak, csomagolnak és leszállítják a vásárlóiknak. Van sajátmárkás nyomtatópapírjuk, borítékuk, ...
    A problémájuk, hogy csökken a kereslet. Nagy a konkurenciájuk. A kb 30 éves technológiát le kell váltaniuk, túl magas a munkaerőigény. Egyes termékeket már ők is az Amazontól vásárolják. Olcsóbb így mint közvetlenül a gyártótól.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #20 üzenetére

    "A gyártó árszabása egy külön mese, mert simán vehetsz olyan cuccot, aminek az árából elvisz egy kedves helyi jellegű kiskereskedő 60%-ot és akkor még akiktől szerezte azok sem szégyenlősek, így a gyártó lát belőle valami elhanyagolható százalékot és nincs összefüggés a gyártási ár és a vételár között, tehát egy csökkénő vételár esetében a gyártónak kifizetett ár lehet éppen növekvő tendenciát mutat."

    Kicsit bajban vagyok. Ez a mondat megint nem kissé túlbonyolított lett.

    Ha a helyi kiskereskedő elvisz 60%-ot, az Amazon meg kevesebbet, akkor mi a bajod?

    A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.

    "Az Amazonnál ideális esetben addig van, amíg becsomagolja és postázza."

    Úgy látom még nem ment át. Az Azon egy piactér. Az Amazon saját eladása csak része a teljes forgalomnak.
    Jelen vannak kiskereskedők is. Az Amazon nélkül már bezárták volna a cégüket. Egy fizikai üzlettel már tönkre mentek volna. Például a használt könyv kereskedés.
    Van olyan kereskedő, ami csak az Amazon fizetési rendszerét használja. Van olyan amelyik csak beszállítja a termékét és mindent az Amazon végez.

    "Az amazon lényegében csomagoló HR részleg, a csomagolókat kell szervezni, hogy olcsón és kellő létszámban munkába álljanak, illetve egy webes felület amit karbantartanak."

    HR (humán erőforrás menedzsment)

    Nem gondolnám, hogy az Amazon embereket is forgalmaz. :D
    Nem teljesen korrekt, de kb az összes kereskedőház így működik.
    Sok ember már nem dolgozik a raktáraikban. A tárolás és előkészítés teljesen automatikus. Egyedül a csomagoláskor van szükség emberre.
    A saját forgalmazású termékeit, hozzám már másnap kihozza.

    "Ez egy westerndíszlet szélhámosság, egyszer úgyfog a parasztra ráborulni az egész hogy csak pislog majd alatta. És akkor ez alapján számolják ki a gazdasági előrejelzéseket, és akkor hogy ne röhögjél olyankor."

    Mégiscsak április elseje van. :DD Ha te mondod...

    "A gazdasági válság 2008-ban fantasztikusan jó példa, ami pár hét alatt robbant, de a pár hét előtti utolsó napon a gazdasági szakértők tömkelegének halvány lila fingja nem volt arról hogy bekövetkezik."

    Inkább bank válság volt. Magát a gazdaságot kevésbé érintette. Legalább is Európa nyugatabbi felén.

    Most viszont szerencsénk van. Nem lesz itt válság, amikor ilyen jó szakértő, szakért itt!

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #22 üzenetére

    "Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra."

    Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.
    De ez nem így működik. A zöldség és gyümölcs esetében, mivel gyorsan romlandó az árú, nagy a kereskedő árrése. Ezzel kompenzálja a megromlott - kidobott árun keletkezett veszteséget.

    A szórakoztató elektronikát forgalmazó üzletekben a kis alkatrészeken és kiegészítőkön, hármat fizet - egyet kap akció van. A drágább eszközök esetében nem nagyon lehet feljebb menni az átlagos áron. A vásárló nem hülye. Nem azt nézi, hogy vehetné meg a legdrágábban azt a készüléket.

    Ezt rendszeresen kihagyod a gondolkodásból. A szoci időkben volt a keravil hálózat, egyen árakkal. A monopóliumban olyan árat szabtak meg, amit akartak.

    "Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat."

    Aki ezeket az alaptalan rágalmakat a fejedbe ültette, sohasem volt kapcsolatban a való élettel.
    A kereskedők sem a maximális eladási árat akarják. A kereskedők szentgrálija a maximális forgási sebesség.
    Ezért léteznek akciók.

    Ha valami beragad, akkor a beszerzési ár alatt is eladja a készletet. Egyrészt a raktárban foglalja a helyet a kelendő áruk elől. Másrészt a pénze áll benne, amivel kelendőbb árukat tudna vásárolni.
    Azért is akcióznak, hogy növeljék a vásárlók számát. Ha már ott van a vevő, valószínűleg mást is fog vásárolni.

    A magas forgási sebesség, ami moderált árakat jelent, biztosítja a magasabb hasznot, nem a magas ár.
    A meglévő pénzével hányszor tud árut vásárolni egy adott hónapban. Az árrések ismeretében kiszámítható az értéktöbblet. Ennek kell magasnak lennie.

    "Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta."

    Elmúlt április elseje.
    A kereskedő az akciókkal manipulál, a gyártó a reklámmal. De a vásárólak így lenézni, ahogyan leírtad nagyon durva.

    "Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    A gyártási költségeket akarod tudni?
    Első körben azt kellene tisztázni, mi a gyártási költség. Pontosan miket tartalmaz.
    A kereskedő hasznáról miért kellene tájékoztatni a vásárlót. Ha egy képzelt határnál magasabb, akkor soha többé nem vásárolsz kenyeret és tejet?

    "így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról"

    Mindenki el tudja dönteni, hogy az eladási ár ismeretében megvásárolja a terméket vagy sem. Nem kell hülyének nézni mindenkit.

    "csupán egy villanykörte ami nyaralni jár."

    Te jársz nyaralni?
    Nem hiszem.

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

  • Hieronymus

    addikt

    LOGOUT blog

    válasz Tasunkó #24 üzenetére

    Bocsika nem érdekel.
    Százszoros árakat emlegetsz. :F

    Amúgy Jeff Bezos született Jeffrey Preston a neve. Az automatizálás költség csökkentő tényező. Csak akkor tud nőni egy kereskedő cég, ha a olcsóbb a többinél. A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

    Nem kell válaszolnod. Elmúlt elseje, a viccekre már nem vagyok kíváncsi.

    Pápá

    Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!

Új hozzászólás Aktív témák