Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Tigerclaw #10 üzenetére

    Alapjában véve a kereskedőnek semmi értelme. Abszolút nélkülözhetőek, nem adnak hozzá semmit a termékhez. Mindössze áthidalja a gyártó és a vevő közti időbeli, és térbeli eltolódást. Ha ezt a problémát automatizálni lehet algoritmusokkal, akkor az lenne a fura ha megmaradnának. Az adót sem ők fizetik, hanem a vevő a termék árában.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #14 üzenetére

    A gyártóknak hasonló méretű szervezet kellene fenntartania, mint a kereskedőknek.

    Úgy mondod, mintha egy fiktív, nem pedig már rég gyakorlati dologról beszélnénk.
    A gyártásban is gyakori a darab csomagolása. A darabszám softwerekkel van rögzítve, elszámolva stb. Csak egy címet kell rádobni, és ez be fog következni, látszik hogy közelítünk hozzá. Pl. az aliexpresses árut tökmindegy hogy egy helyi kereskedőnél veszem meg, vagy egyenesen elpostázzák a címemre, még ha az ár ugyanaz is. Itt már a kereskedelem leginkább szállítást jelent, és voltaképpen nettó szoftweres tudatmanipuláció amit hozzátesz. Ráadásul egy jóval kisebb létszámmal gazdálkodó részleg, aki az algoritmust programozza, ami a keresési adataim alapján próbál rávenni olyan dolgok megvételére, amit alapjában véve nem volt szándékomban.
    Persze az is lehetséges, hogy ez a kereskedelemnek betudott dolog, annyira konkrét kontúrokat kap, ami által értelmezhetővé válik tömegek számára, és a jövőben kialakul egy nyomás, amiben hátrébbszorul a tudatmanipuláció, és szabályozni próbálják azt hogy milyen módon, és mit lehet árulni.
    A vasaló esetében egy szokásbeli akadályról beszélünk, hogy a délutáni műszak, miért is ne kapja meg a megrendelésem, ami alapján a sor végén kipottyanó vasalót, még melegen postázzák, akár doboz nélkül. Húsvéti locsolkodás is szokás volt, mára meg már kiveszett. Teljesen használható eszköz a vasaló anélkül is hogy fényképes dobozban lenne, amin háziasszony vasal boldogan.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz totron #17 üzenetére

    Ahogy a gyártó és a vevő közt a szállítás lesz a meghatározó, úgy a többi rész amit kereskedelemnek hívunk, lényegében mire fog majd korlátozódni? A csomagolás is a szállítás része. Elég látványossá válik, hogy amit kereskedelemnek hívunk csak egy szemfényvesztés.
    Pl. ha rendelek valamit, az be van csomagolva, valami műanyagba, színesbe, képekkel. Ezt aztán feldolgozza egy webes felület, ennek hatásaként becsomagolják újból és elküldik, tehát 2 csomagolást fizetek. Megálltak 2-nél valamiért, nyilván mert ha 6szor játszanák le, az már feltűnő lenne, tömeges felháborodást keltene, és a 2 marad egy konszenzus, aminél még nem jön létre akció, ellenhatás. Nálam mondjuk létrejön már 2nél is, de nem egyedül élek a bolygón, és polgártársaimmal ennyire toleráns halmazt tudunk képezni.
    Éppígy ha az ismert kereskedelemről bármiféle értelmes tevékenységet lefejt, mondjuk a számítástechnika, technológiák, akkor kizárólag szemfényvesztésből fog állni, ami reakciót okoz majd gondolom.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #19 üzenetére

    Az hogy az Amazonnál van, annak nincs sok értelme. Az Amazonnál ideális esetben addig van, amíg becsomagolja és postázza. Ahogy a Boeing sem használ raktárkészletet, pont ez a logisztika, amivel ilyen gazdag lett az Amazon, hogy időben reagált a technológiai fejlődésre.
    A gyártó árszabása egy külön mese, mert simán vehetsz olyan cuccot, aminek az árából elvisz egy kedves helyi jellegű kiskereskedő 60%-ot és akkor még akiktől szerezte azok sem szégyenlősek, így a gyártó lát belőle valami elhanyagolható százalékot és nincs összefüggés a gyártási ár és a vételár között, tehát egy csökkénő vételár esetében a gyártónak kifizetett ár lehet éppen növekvő tendenciát mutat. Persze ettől még egyenesen a gyártótól venni sem muszáj hogy olcsó legyen, mert elsősorban szerződésre gyártanak, és valami belsős bratyijának kiszervezi azt hogy árulja a cég termékeit úgymond közvetlenül a gyártótól, aki megnyomja a ceruzát, úgymond szerinte a piac ilyen árat kíván, és akkor végeredményben simán lehet drágább, mintha a szerződött amazonnál megrendeled, aki szintén a lehető legrövidebb összeköttetésben van a gyártóval. Az amazon lényegében csomagoló HR részleg, a csomagolókat kell szervezni, hogy olcsón és kellő létszámban munkába álljanak, illetve egy webes felület amit karbantartanak.
    Ez egy westerndíszlet szélhámosság, egyszer úgyfog a parasztra ráborulni az egész hogy csak pislog majd alatta. És akkor ez alapján számolják ki a gazdasági előrejelzéseket, és akkor hogy ne röhögjél olyankor.
    A gazdasági válság 2008-ban fantasztikusan jó példa, ami pár hét alatt robbant, de a pár hét előtti utolsó napon a gazdasági szakértők tömkelegének halvány lila fingja nem volt arról hogy bekövetkezik. Kb. annyit tudtak kiolvasni a számokból, mint a dinoszauruszok a meteorbecsapódás előtt egy perccel még békésen legelték a páfrányt.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #21 üzenetére

    A gyártási ár, inkább a gyártói eladási ár. Annak sincs túl sok köze az előállítási költséghez.
    Nem, nem. Arra gondoltam amibe kerül előállítani a gyártónak a terméket.
    itt írtad:
    A gyártó is optimalizálja az árait. A normális gyártónak a legnagyobb realizálható bevételre van szüksége.

    Viszont a termék ára meg nem a legyártásnak az árával függ össze. Ha például egy kereskedő nyer rajta 60%-ot a gyártó már csak 40-et tud, így a legnagyobb befolyása a kereskedőnek van az árra. Nyilvánvaló hogy a gyártók túszul estek a kereskedelemnek, mivel a piac diktálja az árat. Valamiért dönthetnek arról hogy nem közvetítenek, így a gyártó nem tudja eladni, ezért eladja azon az áron amiért kiközvetítik. Sok értelme nincs, mint a világgazdaságnak általában, de ha a kereskedelem már lényegében egy algoritmus csak, akkor a vevőről tudjuk hogy végtelenül ostoba és nyilván otthagyja szívesen a pénzét, de a gyártó miért hagyná majd a pénzét a kereskedőnél? Pláne ha mindinkább már csak 1 gyártóról beszélhetünk, ami Kína.
    Másrészt meg a vevő szabja meg az árat, ha megveszi de a vevő meg pszihológiai manipuláció áldozata, amit a kereskedelem elkövet rajta. Ráadásul nincsenek feltüntetve a legyártás költségei, nem tudja milyen körülmények közt gyártották, nincs tájékoztatva a kereskedő hasznáról, így amikor vásárol, nem tudja mit csinál, gyakorlatilag nem beszélhetünk önálló entitásról, csupán egy villanykörte ami nyaralni jár.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #23 üzenetére

    Vannak fixidea szintű számaid. 60 és 40.

    Ez egy példa volt arra, hogy semmiféle rendszer vagy felépítmény nincs az ár mögött. Van ilyen arányú nyereség, van ennél több. Van amin kevesebbet, teljes az anarchia. Egyébként ezt magába foglalja az hogy a piac diktálja az árat, tehát amennyiért megveszik. Ha 100xos áron veszik meg akkor annyi, márpedig ilyen módon a kereskedelemben túl sok pénz keletkezik, hozzáadott érték nélkül.
    Hogy miért kéne tájékoztatni? Mondjuk mert természetes, hogy mindenkit kéne hogy érdekeljen, hogy amiért megdolgozik pénz, azt épp egy átveréssel elszedik tőle, akkor tisztában legyen vele legalábbis hogy mi történik.
    Ha azt veszed Josip Bezos az amazon ősatyácskája, is a kereskedelemben található haszon egy részét csatornázta át magának. Az automatizált működés miatti, jóval csekélyebb ráfordítással, így még nagyobb hasznot tudott létrehozni, ami pár év alatt katapultálta a világ leggazdagabb cégévé, ami árulkodó arról hogy micsoda működés is ez a kereskedelmnek nevezett engedélyezett fosztogatás.

    [ Szerkesztve ]

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Hieronymus #25 üzenetére

    A keletkező többlet nyereséget megosztja a vásárlóval.

    Ez az április 1.-i tréfa.

    Kérek egy számot a jútútú

  • Tasunkó

    senior tag

    válasz Busterftw #27 üzenetére

    Hmm. De a kifejezés hogy megosztja a nyereséget, úgy hangzik, mint a fifty-fifty.
    Az opciók amiket nyújt, lehetnek technológia alapúak, illetve ha olcsóbban kínálja, akkor is a lehetőségeihez képest a legdrágábban, amivel még elnyeri a konkurenciától a vásárlót, illetve a platformjára csábítja. Végeredményben a forgalmával és a technológiájával a gyártásra is nyomást tud gyakorolni, az egész jóval összetettebb, és az utolsó helyen sincs a szempont, hogy osztozkodhatnékja támadna.

    Kérek egy számot a jútútú

Új hozzászólás Aktív témák