-
IT café
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
F4Zi
tag
Sziasztok!
1. Porsche H-váltóról lehet tudni valamit? A Fanatec shop-ban nem látom. Lehet vennék egy Fanatec szettet, de a CSR váltóért sokallom azt a pénzt, mert bőven nem lenne annyit használva, hogy nekem egy nagyon prő szett kelljen. Meg a Porsche amúgy is jobban tetszett(GT3rs-hez lenne).
2. Vagy ha abszolút senki semmit nem tud a Porke váltóról, akkor esetleg valami olcsó H-váltó variációt tudtok esetleg? Szinte mindegy milyen, csak működjön, és le lehessen rögzíteni. (A Joy-ból való mókolásra nincs se időm se kedvem).
3. Későbbi kérdés, viszont lehet hogy a jövőben szereznék egy PS4-et. Ami most Ps3-hoz kompatibilis kormány(G27, GT3rs, CSR...stb), ezek 100% hogy Ps4-gyel is működni fognak? Tudom egyértelmű kérdés, de inkább felteszem, minthogy pórul járjak.
Válaszokért előre is köszönet
-
fLeSs
nagyúr
WSP + IKEA szék képek:
Még nem volt kedvem írni róla, mert ahogy ismerem magamat kisregény lenne belőle. Egyelőre röviden annyit róla, hogy nagyon örülök, hogy ezt vettem (és nem egy cockpitet).
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
Na egy kis leírás.
A WSP-t csütörtökön rendeltem meg, következő héten (ezen a héten) kedden adták fel, és másnap, szerdán este már itt is volt. Én a Fanatec Porsche 911 GT2-höz való verziót vettem, +5 EUR-ért adtak hozzá egy plusz rögzítőpanelt ami jó a Thrustmaster TH8 RS-hez (meg remélem, hogy a Fanatec CS shifterhez is jó lesz).Egy "szép" kartondobozban kaptam kézhez, a cucc nem volt kibélelve, de minden alkatrészcsoport körbe volt tekerve ezerszer csomagoló nylonnal. A WSP kb. 8 kg, elég nehéz, ahogy elnéztem a neten egyes cockpitek üléssel együtt vannak 20 kg körül, szóval ebben van anyag. A leírást egy rakás nyomtatott papír jelenti, legalább vehették volna a fáradtságot hogy összetűzzék őket. Igazából én nem a leírás, hanem a youtube videó alapján raktam össze az egészet.
Nos öszeszerelés közben a problémáim a következők voltak.
A váltótartót (videó 4:33) a kormánytartóra kell felfogatni, ami értelemszerűen a kormány alatt helyezkedik el (miután a kormány fel van szerelve). Ezt én elsőre nem húztam meg rendesen és elkezdett kotyogni, így aztán ahhoz, hogy meghúzzam rendesen a csavarokat (hogy ne kotyogjon a váltótartó), le kellett szerelnem a kormányt. Ez igazából a saját bénaságom, de jó lesz másnak figyelmeztetés gyanánt.
A Porsche shiftereket (és a CSR Shiftereket is) két bazinagy csavarral kell rögzíteni a váltótartóhoz (videó 6:51). A váltó extrémstabil, igazából ezen el is csodálkoztam, abszolút nem kotyog, játék közben abszolút stabil (én H-váltót használok). A problémám az, hogy a két nagy csavarhoz tartozó anya összeér a túloldalon (nem úgy mint a videóban) így aztán elég nehézkesen sikerült őket teljesen meghúzni. Szimplán az ujjaimmal esélyem sem volt, fogalmam sincs hogyan fogom szétszedni ha erre sor kerül. 7:23-nál látható egy eszköz (bazinagy imbuszkulcs) amivel meghúzták ezeket a csavarokat, na ilyet nem mellékeltek.
Ez volt az egyik problémám. A másik a pedálnál jelentkezett, ez a nagyobbik gond.
Először is: ha a Clubsport pedált pontosan középre rögzítem (mint a videóban), akkor heel&toe közben útban van a kormánytartó rúd. Erre sajnos csak azután jöttem rá, hogy felszereltem a pedált. De nekem elég vastag combjaim vannak. Szóval utólag úgy szereltem fel, hogy jobbra tettem amennyire csak lehet. Ez csak pár cm különbség, de így a heel&toe jól megy, játék közben abszolút nem veszem észre hogy van vmi a lábam között. És én bal lábas fékezést használok (most hogy így belegondolok, a heel&toe-n kívül a jobbat fékezésre nem nagyon használom). Kétpedálos pedált (pl. DFGT) sztem nyugodtan fel lehet szerelni középre.
De nem ez a problémám.
A problémám az, hogy a pedál rögzítőcsavarjai (amiket a videóban 1:08 környékén raknak a helyükre) leérnek a padlóig. Meg is karcolták nálam a laminált parkettát. Ha belegondolunk ez elég nagy lol és nevetséges egyben, ez ugyanis egy tervezési probléma. A gond az, hogy rövidebb csavarokkal nem lehet felszerelni a pedált.
Szóval én azt csináltam, hogy egy gumilabdából kivágtam két kis szeletet és ráragasztottam a csavarok aljára, így a padlóval a gumi érintkezik. Nem igazán tetszik a dolog, de egyelőre megteszi. Le is fűrészelhetném a csavarok végét csak akkor ha egyszer szétszedem, akkor többé nem rakom újra össze, mert a pedált rögzítő két lemez összecsavarozás után egy picit meghajlik, szóval így is éppenhogy csak elég hosszúak a csavarok.Mondtam, hogy kisregény lesz belőle.
Ezeket leszámítva elégedett vagyok a WSP-vel. Pontosan megfelel annak amit elvárok. Így most a pedál féknyomás közben nem csúszik el (végülis csak emiatt kellett nekem egy kormányállvány), az IKEA székben ülve pedig egészen komfortosan elvagyok játék közben.
Hogy mennyire jó egy termék abból derül ki, hogy az ember újra megvenné-e. Hogy megvenném-e újra?
Jó kérdés... A WSP-t használva rájöttem, hogy a teljes komfortérzethez egy különálló cockpit kéne egy különálló számítógéppel és monitor(okk)al.Így, hogy nem akarok rááldozni több helyet a WSP nagyon is megfelel és megvenném újra. De ha egyszer úgy döntök, hogy rááldozom a helyet és a pénzt, akkor rendes cockpitet veszek + külön szim számítógép és monitor. Mert most az van, hogy ha játszani akarok, akkor ugye ide kell cipelni WSP-t a számítógép/munkaasztalhoz, be kell csúsztatni nagyjából jó mélységig az asztal alá, tökéletesen el kell helyezni a WSP-t a monitorhoz viszonyítva, újra be kell állítanom a kormány magasságát, a monitort az asztal szélére kell húznom, át kell állítanom a magasságát majd ide kell tennem a széket és be kell csúsztatnom magamat a kormány alá. Aztán óránként amikor felállok pl. wc miatt a székkel újra el kell bűvészkednem. Játék közben kényelmes, de amíg leülök az nem igazán OK.
Cserébe nagyon kevés helyet foglal és könnyű eltenni szem elől.
[ Szerkesztve ]
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Jack@l
veterán
Már látom mivel van gondod, bármelyik csavarboltban kapsz rövidebbet, de ha valami vastagabb alátét szerűt raksz a csavar alá, az is megteszi. (vagy egy kazal kicsit)
Vagy valami bőrből készült pánttal fogod oda alulról az alu lemez helyett. (ez tényleg nagyon ház így ebben a formában)[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Jack@l
veterán
UI: alulról kell csavarozni az alu lapot süllyesztett fejű csavarral.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
Tecsa
aktív tag
Így elmondva, nekem jobban tetszene ez, de mondjuk ebből is inkább tervezek magamnak egyet és azt csináltatom meg. 30x30x2-es és 25x25x2 zártszelvényből. És még pár acél lemezből. Megtervezem, utána kiderül mibe kerül, ha sok, akkor rendelek egy ilyen GT-omegát.
Én csak elmondom a véleményem, nem értek hozzá, bár úgy látom az itt nem követelmény!
-
-
-
KaraDani
addikt
Véletlenül se vedd kötekedésnek, de ez most igazából mivel jobb, annál, hogyha a kormány az asztalra a pedál meg a földön lenne rögzítve? A váltó-t kicsit lejebb tudod rögzíteni meg a kormányt könnyebben tudod arréb rakni ennyit látok benne, a poziíció meg minden tök ugyanaz, csak még egy rúd is van a lábad között . Régen ilyen nagy asztal volt nekem is csak kicsit kilazítottam a kormányt és arréb toltam az asztalon ha nem kellett.
[ Szerkesztve ]
-
fLeSs
nagyúr
válasz KaraDani #12261 üzenetére
Amiket írtak, de a leglényegesebb, hogy nem csúszik el a pedál amikor nyomom a féket, állvány nélkül a Fanatec CSP-vel nem lehetett normálisan játszani.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
fLeSs
nagyúr
válasz KaraDani #12266 üzenetére
Az nálam nem lenne túl praktikus, mert az asztalon melózok és számítógépasztal is egyben.
Érdekelne, hogy nektek mennyi időbe telik amíg megtanultok egy pályát? Csak azért kérdem, mert nekem nagyon sokáig... mintha lassú lenne a felfogásom...
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
Sam8888
tag
válasz KaraDani #12271 üzenetére
Sziasztok!
Kaptam ajándékba egy Thrustmaster RGT FFB Clutch-ot. A driverét le tudtam szedni, viszont manual-t sehol nem találok rá, a thrustmaster honlapját meg sehogy sem tudom elérni.
Fel tudná valaki tölteni, vagy nem tudjátok miért nem érem el a honlapot?(Ui.: bocs, nem választ akartam írni, hanem új hsz-t)
[ Szerkesztve ]
-
katt777
félisten
válasz Sam8888 #12272 üzenetére
Végül ezt a kettőt néztem ki. Melyiket ajánlanátok. Az átprogramozható/felcserélhető gombokban nem nagyon hiszek, olyan kormánnyal már szívtam (vagy váltani nem lehetett, vagy gázt adni és fékezni). Vagy még mindig várok tippet hasonló árfekvésben (értsd: nem 80k-s szetteket).
THRUSTMASTER Ferrari GT Experience 3in1
THRUSTMASTER Ferrari Racing Wheel Red Legend Edition
Igazából az utóbbi szimpi.
Bocsi, Új helyett válaszra nyomtam.
[ Szerkesztve ]
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Jack@l
veterán
válasz katt777 #12273 üzenetére
Mindkettő ugyanaz a gagyi műanyag, csak az egyik piros. Negyede pénzt éri kb.
Spórolj még legalább egy tizest és abban az árfekvésben már, visszaolvasva a topicban ,tudni fogod mit kell venni.[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
gergiboy07
csendes tag
Sziasztok!
Lenne egy nagyon marha kérdésem van egy logitech driving force gt-m.
Meglehet csinálni azt hogy én egy g25 váltóval használom?
Mert nagyon megtetszett ez a h váltós megoldás,Minden megoldásra nyitott vagyok
Illetve szeretném megkérdezni mi a véleményetek a h váltóról?
[ Szerkesztve ]
Az önbizalom a siker első titka
-
Jack@l
veterán
válasz gergiboy07 #12275 üzenetére
H váltó és kuplung nagy élmény a nem formula kocsiknál.
Nem fogod tudni összekötni a DFGT-vel (tudomásom szerint), olyan váltót kell keresned ami saját vezérlős.B verzió, ha van egy kis elektronikai tudásod, megpróbálhatod rákötögetni a váltó gombjait egy sok gombos olcsó gamepad gomjaira.
UI: Thrustmaster rs8 elég jó és olcsób fajta.
[ Szerkesztve ]
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
gergiboy07
csendes tag
válasz gergiboy07 #12277 üzenetére
Bocsánat nem figyeltem!
Szerintem ahogy elnézem inkább maradok a simánál nekem az is bőven elég.
De azért köszönöm a segítséget[ Szerkesztve ]
Az önbizalom a siker első titka
-
katt777
félisten
válasz Jack@l #12274 üzenetére
Ha tényleg az a kategória, akkor nem érdekel, mert olyanhoz volt szerencsém. Ha +10-ért, azaz 30 körül tudsz jobbat, linkeld be, légyszí, mert dolgozom, nem tudok keresgélni, otthon meg nincs net. Előre is kösz. A lényeg az lenne, hogy külön tengelyen legyen gáz és fék (no meg egy normális, füles kormányváltó), de erről a legdrágább szetteknél sem írnak semmit.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
Jack@l
veterán
válasz katt777 #12279 üzenetére
Használt DFGT, de ott sincs "füle" a váltónak csak hátul két nagyobb gomb.
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
katt777
félisten
válasz KaraDani #12283 üzenetére
Azért nekem füles kellene, mert szeretem fogni a kormányt. Ez egyébként fordul vele? Viszont 47000-be kerül, és használtat nem kockáztatnék meg, ráadásul Logitech, amiből a force-os joyom egy kalap szar. 30 körül valami használható?
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
BigBlackDog
veterán
válasz katt777 #12284 üzenetére
Én rendesen fogom és az ujjam első másfél ujjpercre a gombon van, nem kell nyúlkálnom. De ha nem akarod, akkor nem erőltetem, ne érts félre. Csak a szavaidból olyan dolgokat veszek ki, amiket én másképp tapasztalok és ezért megosztom, hátha segít.
Ha nem logi a FF miatt, akkor szerintem valami szíjas kormány jöhet szóba, pl. Fanatec, vagy T500RS. De az használtan sem lesz annyi amennyit szánsz rá. Használt termékkel kapcsolatban meg szerintem nem feltétlen kockáztatsz. Újabban már úgy állok hozzá, hogy, ha a helyszínen kipróbálva rendben van, és nincs semmi furcsaság benne, akkor nagyobb eséllyel fog a jövőben működni, mint az új, amit még senki nem járatott be, az esetleges rejtett hibái nem jöttek még elő. Persze kivételek mindig vannak, de ki lehet fogni gyártói garanciával is használt terméket, ami már egy biztosabb pont. Persze a fent leírtak csak a saját véleményemet tükrözik. -
katt777
félisten
válasz BigBlackDog #12286 üzenetére
Én hálás vagyok a tapasztalatokért, egyébként ügyes kis füles modot is láttam már a neten. Használttal kapcsolatban úgy gondolom, hogy ha ilyen királyok ezek a kormányok, miért adná el őket bárki? Én biztosan nem tenném.
wolf033: Hycomat szimmel nem játszom, de kösz a felajánlást. Pü? Amúgy lehet, hogy akkor nem veszek, node pont a force-os joyommal nem tudok már autóversenyt tolni, billentyűvel meg már nem F1GP a szint, ott még jól működtek.
Funkcionális analfabéták kíméljenek!
-
katt777
félisten
-
wolf033
senior tag
válasz katt777 #12289 üzenetére
Kuplung + H váltó miatt és mert egész jó áron meg tudtam venni.
Ja és még annyit hozzá, hogy Én is használtam vettem a DFGT-t és ismeretségen belül adtam tovább de még nem jeleztek vissza, hogy nem müködne. Ez azt jelenti, hogy már legalább 3 gazdája volt/van a DFGT-nek és még mindig müködik.[ Szerkesztve ]
-
Jack@l
veterán
válasz katt777 #12284 üzenetére
Akkor irány a 60+-os kategória, sajnos alatta nem kapsz használható "nagyfüles" kormányt
A hozzászólási jogosultságodat 2 hónap időtartamra korlátoztuk (1 hsz / 10 nap) a következő ok miatt: Az ÁSZF III 10/8. pontjának megsértése - trollkodás - miatt. Többször és többen is kértek már, hogy hozzászólás írásakor használd a linkelés funkciót, mert ennek elmaradása sokak számára zavaró.
-
katt777
félisten
-
BigBlackDog
veterán
válasz katt777 #12292 üzenetére
G25 már nem mai darab, csak használt van, én személy szerint nem vennék. Valahol, mintha olvastam volna olyan véleményt is, hogy a DFGT Force Feedbackje alázza egy motorral a G25 két motoros megoldását. MS-nek milyen ajánlott kormánya volt? Az árak, ahogy észrevettem, az elmúlt egy-két évben emelkedtek mind az új, mind a használt piacon. Ez engem is kicsit szíven ütött, mikor nemrég nézegettem a kormányokat. G25-öt kb. 45-55 környékén osztogatnak, G27 55-60, DFGT 28-30, DFP talán 20-23 körül, legalábbis amit én láttam a használt árakból, mikor még aktuális volt a téma.
[ Szerkesztve ]
-
N€T0X|N
őstag
válasz BigBlackDog #12293 üzenetére
Valahol, mintha olvastam volna olyan véleményt is, hogy a DFGT Force Feedbackje alázza egy motorral a G25 két motoros megoldását.
Valóságot nem tükröző véleményt elég sokat lehet olvasni mindenfelé, de attól még az állítás nem feltétlenül igaz.
Más a kettő. A g25 nem annyival erősebb, mint az ember várná a két motor hallatán, ez igaz. Sőt, azt is lehet mondani, hogy nem erősebb, de azt hozzá kell tenni, hogy jóval nehezebb kereket kell mozgatnia. Maga a vezetési érzés teljesen más emiatt. Az alázás viszont mindenféleképpen marhaság, én semmiképpen nem térnék vissza, ha választanom kellene.Sent from my keyBoard
-
fLeSs
nagyúr
Na, büszke vagyok magamra. Kevesebb, mint egy hét alatt egészen szépen megtanultam használni a kuplungot és a H-váltót. Iracingen a Mazdával a Lime Rock Parkot már nagyjából megtanultam és mivel a BMW 320i Turbo (DRM Revival) túl jó ahhoz, hogy ne játszak vele rFactorhoz letöltöttem a Lime Rock Parkot... Érdekel vkit? felrakhatom youtubra úgy kell nézni, hogy tök kezdő vagyok.
"I press keys on a keyboard all day and click a mouse in front of a glowing rectangle. Somehow that turns into food and shelter."
-
-
batai15
félisten
[link]
mi a vélemény? 900 fok, szek váltó etc. Szerintem lehet érdemes lenne beruházni rá... -
batai15
félisten
Jó lehetne,azonban sok játék nem támogatja. No ez is vak vágány..
Új hozzászólás Aktív témák
- - MAKULÁTLAN - ASUS ZENBOOK PRO 16X 4K OLED - i9-12900H, RTX 3060, 32GB, 1TB, Win11PRO, 3 ÉV GARI
- ÚJ ASUS ROG ZEPHYRUS G16 - 16" WQXGA 240Hz - i9-13900H - 16GB - 1TB - RTX 4050 - Win10 - Garancia
- Dell Latitude 7490,14",FHD,i5-8350U,16GB DDR4,256GB SSD,WIN10,TOUCH
- HP EliteBook 645 G10 (817M3EA) - ÚJ 14" üzleti notebook - Ryzen 5 PRO, W11 pro, WWAN
- 3 db ICERIVER KAS KS0 PRO
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen