- Linux kezdőknek
- Direct One (műholdas és online TV)
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Mesterséges intelligencia topik
- Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
- Hamarosan elképesztő mennyiségű áramot fogyasztanak el az adatközpontok és az AI
- Synology NAS
- Windows 11
- Vírusirtó topic
- PHP programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9021 üzenetére
A szokásos alapos átnézésen felül az AWD működését ellenőrizném + kardán megmozgatásával elég egyszerű a szöghatás vizsgálata, ne legyen nagy holtjátéka. Váltó vaj sima legyen előre, hátra, nagy gázra, manuálisan kapcsolva hidegen és melegen is. Hátsó diffi és haldexből ne folyjon az olaj, ne búgjanak.
Amennyiben ezek megvannak és megveszed, akkor azonnal egy váltó, haldex és diffi olaj cserét javasolnék, persze csak ha hosszú távra tervezel (2 év +).
Kormányt csavard végállástól végállásig, lassan haladva. Érezni fogod ha valami baja van a szervonak vagy fogas lécnek.
Minden óracsoport működjön, ne legyen hiba üzenet a fedélzetiben, és egy VIDA csekkolást is megejtenék, ott még lehetnek értékes információk, hiba kódok amiket a fedélzeti nem ír ki.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9026 üzenetére
Amennyiben motorikusan rendben van, szerelő alaposan átnézte és hibakódot is olvasott, Te is alaposan átnézted, kipróbáltad, leinformáltad... Akkor sokkal többet nem tehetsz szerintem.
Hogyha kereskedőtől veszed, úgy is van 6 hónapod, ha előjön valami kérhetsz kompenzációt.
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #9071 üzenetére
Na, ez nekem új infó, de legalább nem egyedi eset. Köszi a megosztott infókat. Kuplung nem csúszik, jól érezhető a fogáspontja, nincs gondom vele. Ha nagyon "szőrszálhasogatni" akarnék, akkor talán intenzív, gyors váltásoknál érzem csak, hogy mintha feljebb fogna csak a kuplung, de szerintem ez inkább a lábam miatt van.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9127 üzenetére
Ezt látatlanba nehéz megmondani. Igazából a D5 egy nagyobb 5 hengeres komolyabb motor, hamarabb is melegszik be, de ez megint attól függ hogy mennyi a kinti hőmérséklet, meg legfőképpen mennyire nyomtad neki.
Amennyiben álló helyzetben járattad, nem kapott menetszelet, és már üzem meleg volt amikor leparkoltad akkor is normális. Fater így szokta tesztelni a hűtőkört. Üzem melegen alapjáraton járni hagyni, akkor be kell hogy kapcsolja a ventilátorokat. Volvo esetén leállítás után is hajtja őket. Amennyiben nem melegszik túl sem állva sem használva én nem aggódnék, ez normális működés.
[ Szerkesztve ]
-
aneda
aktív tag
válasz N0rthF4c3 #9129 üzenetére
Nekem a régi V70 kézi váltós volt, de meglepően ritkán kapcsolt be a hűtőventillátor.
(Az hogy utána is járatja az normális.)
Az új autómnál (automata) tiszta furcsa volt, hogy nagyon sokat megy a ventillátor, lehet hogy az automatával van összefüggésben?Az oroszok már a spájzban vannak!
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9144 üzenetére
Hmmm átsiklottam ha mondtad már, de milyen motor és autó ez pontosan? Hideg indításnál dúsít, a benzinesnek magasabb az alapjárata is 20-30 másodpercig. Amennyiben nem ezekkel kapcsolatos akkor valami motor és vagy váltó tartó bakra gyanakodnék, de ez csak tipp látatlanba. Nem találkoztam még ilyennel szerintem a leírásod alapján, a bakok okozhatnak hasonlót. Más a rezonancia alapjáraton hidegindításnál, dúsít és így jobban rezonálhat, amit az elfáradt motortartók jobban átadhatnak a kelleténél.
-
haxxika
senior tag
válasz N0rthF4c3 #9987 üzenetére
Hasonló hibával jelenleg nekünk se megy a hátsó hajtás - S80 2009 D5 AWD. Folyamatosan búgott hátulról, a szöghajtómű volt a ludas. Kicseréltük, azóta nincs hang, viszont a hiba folyamatosan megvan és nem megy az összkerékhajtás csak a front. A cserealkatrész nagyon drága, angliából hoztunk be bontottat. Azonban a lengyelek 1 nap alatt fel tudják újítani az egészet.
OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9990 üzenetére
Annyit tennék hozzá, hogy a hátsó difi problémás XC90 D5 amit felemeltünk nem ilyen hangot produkált mint a videóban.
Illetve csak egy bizonyos tempónál először csak 14-15 km/h-nál. Lehet hogy évekig elmegy még. Ez volt 1,5 éve azóta is használja, nem sokat romlott, cseréltetett benne folyadékot.
Annyira kezdődő volt még, hogy csak a tulaja tudta észre venni. Szakszervizben is azt mondták még kb 3 évet elmegy. Ami elég bátor kijelentés, de úgy tűnik igazuk lesz.
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #9994 üzenetére
Igazad van, én is panaszkodtam a márka szervizben, de nyilván egyik fülükön be... Meg a marketing BS hogy ha taxi vót akkor 200e km... Mondtam hogy ne is folytassa, ezt a f@szságot ismerem sajnos.
Mindegy nekem le van cserélve a váltó, haldex, hátsó difi, a szöghajtót meg alaposan átnézettem, ott kicsit bonyolultabb a csere, lehet megcsináltatom majd, de egyenlőre tökéletes a szint. Általában azért halnak le, mert csökken a kenő anyag szint, és azt gyorsan megérzik.
Nade, a Landrover / Rangerovert nem keverném ide. Nagyon megbízhatatlan autók, tele elektromos hibával, futómű hibával... Szomszédom IT cégnél dolgozik, van 3 kollégájának is Range, (én is nézegettem őket még az XC 90-em előtt) nincs olyan év hogy mindegyik ne költene el legalább 4000 fontot rá (Anglia). De volt már 6-7000 is. Mind a három. Utána olvasva sok ilyen dolgot találtam, így elengedtem ezt a lufit. Üzleti partnerem 15 évet dolgozott Range szalonba értékesítőként, mondtam neki hogy nézelődök a használtak között. Idézem: Márk, nézz rám NE. Soha ne vegyél. A vevők mikor jöttek panaszkodni elbújt a szalonba Pénztemető.
-
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10028 üzenetére
Nem, az szerintem nem. Ugye a rugónak annyi, a lengéscsillapító egyik oldalon már érezhetően gyengébb volt. Ráadásul jobb oldalon már cserélve volt egyszer a gátló, szóval elvileg (meg gyakorlatilag is valami) féloldalas. Tehát gátló és rugó cserés mindenképp.
Viszont ha már ott vagyunk, elgondolkoztam, hogy toronycsapágyat is cseréljek-e. Nem ropogott, nem recsegett, egyedül végállásban volt egy kicsit gumis nyöszörgése valaminek hidegebb időben. De elvileg ez sem vészes, az'ondják.
Ha érzésre nem volt gondja a toronycsapágynak, akkor szerinted nem érdemes piszkálni és menjen vissza a régi? Gumiágyból és porvédőből is mehet vissza a régi, ha nem lyukasak, szakadtak?
[ Szerkesztve ]
-
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #10066 üzenetére
Egyrészt, másrészt kb mindhez hamisítják a pappírok legalább egy részét a Magyarok, mert sokszor nem hajlandóak aláírni két nyelvű adásvételit, vagy csak egy fecnit adnak.
A Német használt autó piac nagyon nagy része már török / ukrán eladókból tevődik össze.
A nagyobb profit miatt meg út közben megfiatalodik az autó, 600-ról 200 és társai. Aztán csodálkoznak sokan hogy pénztemető a "prémium autó".
Hogy ha márkaszervizbe hordták, és éppen hajlanak rá hogy kiadják az infót, vagy csak virág nyelven közöljék hogy nem valós, az még szerencsés, mert sok márka egyszerűen nem mond meg semmit az előéletről.
De hogy pozitívumot is írjak, csökkennek a lopások, és él a nemzetközi alváz rendszer, így az olaszból kibérelt / lopott autókat már nem tudják forgalomba helyezni és eladni egy baleknak, majd jön a rendőr se pénz se autó. Ezek az esetek is ritkulnak erősen. Meg ugye már a műszakin is feljegyzik nem csak szervizben... talán idővel ezek miatt tisztulni fog valamennyire a piac, bár a behozott autó tekerés még mindig megoldatlan, boldog boldogtalan csinálja.
Anglia ebből a szempontból még istenes, kb ismeretlen fogalom a tekerés. Teljesen ingyen rendszám alapján az egész lekérdezhető. Hogy ha van nálad V5C dokumentum vagy a száma, akkor még több részlettel.
Hogy topik témánál maradjunk:
Az is látszik hogy korábban kétszer bukott, egyszer az egyik hátsó rendszám tábla égő nem világított, értelmi fogyatékos lehetett az előző tulaj vagy a szerelője hogy ezt nem nézték meg teszt előtt.
A másik alkalom sem teljesen tiszta, elvileg az nálam volt már, hogy a xenon mosó nem emelkedett ki egyik oldalon teljesen. Itt hibáztak, mert csak 2008 utáni autóknál kötelező, ez miatt nem szólhattak volna de mindegy. Megcsináltattam, csak ki kellett pucolni. Utána meg kiszedtem a biztosítékot mert értelme nincs. Össze cseszi a fél autót, meg elfúj egy liter folyadékot ha kell ha nem.
Persze ez kb egy makulátlan elő élet 11 éves autónak, lehet cifrákat találni, ha pl autotraderen nézel kocsikat
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10103 üzenetére
Most utánalestem és úgy tűnik, hogy van annál is. A benzineshez kicsit olcsóbb mondjuk, mint a traktorokhoz.
Viszont én annyira nem félnék, hogy egy benzinesben megdögöljön a kettőstömegű 200-300e kilométer alatt. Dízelnél is (átlag, nem városi használat mellett) 350-400e kilométerre hallottam becsülni a kettőstömegű élettartamát. Egy benzinesnél viszont jóval kisebb a nyomaték és jóval kevesebb a rezonancia alacsony fordulatszámon, így véleményem szerint azért nem lehet olyan egyszerűen legyilkolni.
Egy automata felújítás azért még mindig húzósabb lehet szerintem. Kettőstömegű + kuplung csere szerintem 400e Hufból meg kell legyen munkadíjjal együtt, az automaták felújításánál meg inkább ez volt az induló anyagdíj, amiket hallottam eddig.
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10119 üzenetére
Nálam legutóbbi "Kell-e cserélni az izzítógyertyákat?" kérdésemre a "Kopog-e induláskor?" volt a keresztkérdés az egyik szerelő ismerősnél. Ha minden igaz, nálam holnap lesz cserélve mind az öt. Már tavaly is volt olyan, hogy ugyan gyorsan indult (mintha meleg lenne a motor), de az első 5-10 másodperc alatt kicsit furcsa volt a motor hangja, kicsit ingadozott a fordulatszám és kicsit néha egyenletlen volt járása. Aztán kisimult. Idén már minimális kopogást is hallottam az egyik indítást követően, úgyhogy nem várok tovább. Hozzáteszem, hogy VIDA´-ban is fel-fel tűnt az izzítógyertya hibaüzenet.
Mintha hallottam volna olyan infót is, hogy nem csak indítás előtti izzítást végeznek ezek, hanem egy bizonyos ideig (5-10-30 másodperc, vagy néhány perc) még utóizzítás is van és előfordulhat, hogy a gyertyák szépen előizzítanak még, de utóizzításnál már ki-ki hagynak.
[ Szerkesztve ]
-
haxxika
senior tag
válasz N0rthF4c3 #10123 üzenetére
Hű... Mintha szétvernék a motort...
Megnézem majd én is, hogy kopog-e ha ma ráindítok, tegnap egész szépen beállt a fordulat 900ra amíg indult, majd utána vissza. Utoljára mikor ilyen hidegbe indítottam nem emlékeztem ilyen hangra, ez megmaradna.OnePlus 10 Pro | Eladó cuccaim: https://hardverapro.hu/tag/haxxika
-
FeRRaR1
őstag
válasz N0rthF4c3 #10132 üzenetére
Annak idején én is bosch-t tettem be. Magunknak csináltuk faterral, nem nagy meló. (ha van szerszám )
Johnny_vT
Képen már láttam korábban, de élőben még szerencsére nem
Mármint a felső a baleset utáni kép, az alsó meg a kicserélt, jó állapot. (kicsit félreérthető)
[ Szerkesztve ]
-
Johnny_vT
senior tag
válasz N0rthF4c3 #10133 üzenetére
Nem dohányzó, jómódú, német nyugdíjastól vásárolt keveset futott, garázsban (lepedővel letakarva!) tartott, tiszta múltú Volvo S60 az ársáv felső feléből.
Az előző tulajok közül (két márkakereskedés + a papi) valaki kapott egyet hátulról. Természetesen az átnézés, kipróbálás, vásárlás után vettem csak észre az apró árulkodó jeleket. Időbe telt, amíg összeállt a kép, míg a papi (nak a fia, akivel a kapcsolatot tartottam) mindent tagadott.
(#10134) FeRRaR1
Igaz, félreérthető. A felső a baleset utáni (ki tudja hány éve ilyen), az alsó pedig a beszerelt úl állapot. Látható a banán alakú fémdarab két végpontja, abból el lehet képzelni hogyan működik.[ Szerkesztve ]
- És te hogy neveznél egy baromi gyors, apró, kék izét...?
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10123 üzenetére
Atyaég! Most hazaértem, sikerült meghallgatnom is a videót. Nem, ilyet a sajátomból még sohasem hallottam.
(#10135) Johnny_vT: Akkor halad előrefelé az ügy, ahogy látom. Márkaszervizben lett a csere megoldva? Azon a kis "vackon" kívül mást is kellett cserélni, vagy egy ilyen eseménynél csak az deformálódik -tervezetten- az ülésben?
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10145 üzenetére
Nálam ma lett kicserélve az öt izzítógyertya (Bosch gyertyák kerültek bele), meg volt egy első-hátsó futóműállítás. Állítólag egész könnyen kijöttek a régiek, egyik sem tört bele (pedig bele-bele szokott). Újak menetére ment rézpaszta, mielőtt be lettek rakva.
Nem tudom, hogy Te merrefelé vagy, de érdemes lehet egy telefont megereszteni Diósdra, hátha még beleférsz valamikor (mi most hétfőn kaptuk az időpontot mára).
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10149 üzenetére
Tegnap délután óta kint állt, ma reggel már normálisabban indult (mondjuk azért lehetett érezni/hallani, hogy nem előfűtött volt a motor, hanem jéghideg).
Nyitott ajtó mellett ilyen volt a hangja a -7 fokban való indításnak. Ez már elfogadhatónak tekintehető?
A futóműállítás és az öt gyertya cseréje megvolt kb. 1.5 óra alatt, amiből szerintem fél óra várakozás volt csak (kicsit korábban odaértem).
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10162 üzenetére
Na, akkor csak vidám lett a vége a történetnek (amennyire a lehetőségek engedték).
"A csomagtérajtón amúgy nincs zár" > Milyen Volver ez pontosan?
Most nézem, hogy második gen V70/XC70 esetén tényleg nem ír a manual erről az opcióról. S60-nál van a csomagtérajtón is egy műanyag lapkával lefedett kulcslyuk.
[ Szerkesztve ]
-
Tomti
újonc
válasz N0rthF4c3 #10192 üzenetére
Hali
Ha a kerékfelni nem megfelelő ET számú, akkor kijjebb vagy beljebb lehet a kereked nyomvonala és nem a megfelelő helyen fut a kereked.
Ez is okozhatja a változást kerékcserekor.
Az új kerékhez, gumihoz kell futóművet állítani.
A guminyomás is okozhatja.
Ha nyáron fújtad utoljára, az most kevés lehet.
A télen fújtatott gumi nyáron sok.Ajánlatos a B oszlopon, vagy az üzemanyagfedél belsején feltüntetett gyári guminyomást használni.
A gumiszerelő mindig 2-2,2-re fújtatná a kerekeimet, mikor a gyári adat 5 főnél 2,6-3,2. (első-hátsó)Üdv
Tomti
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10192 üzenetére
Én tavaly januárban voltam állítani a Kinizsi utcai AKH-ban. Ott elől hátul beállították, utánna nem tapasztaltam problémát a mostanig lejárt 17e km alatt (nem húzott semerre, nem koptak a gumik félre). Viszont hozzájuk új felnit biztos nem vinnék, illetve a mostaninál is sikerült nagyon "igényesen" megoldaniuk a centrírozást.
Pár hete voltam Diósdon, mivel az első gólyaláb csere után is kellett még futóművet állítani. Ott annyit mondott a srác (gondolom új lehetett, ősszel még nem láttam), aki csinálta, hogy elől kellett állítani és kicsit hátul is kellett korrigálni rajta. Eddig nem vettem észre semmi különöset, bár kb. 500 kilométert mentem azóta. Szóval remélem, hogy jól csinálták meg. Árban egyébként náluk asszem 8-10e Huf körül volt csak az állítás.
[ Szerkesztve ]
-
BigBlackDog
veterán
válasz N0rthF4c3 #10210 üzenetére
Mennyire van félrekopva? Én még ugyan nem láttam olyan gumit, amire mondták, hogy "ez aztán félrekopott", de a legtöbb autónál a széleken láthatóan kisebb a profilmélység, mint középen (tempósabb kanyarvételek azért darálják a pacsker két szélét).
Szerintem elvileg kompenzálható lenne a félrekopás, ha utána magasabb nyomáson használod, de valószínűleg gyakorlatban nem fog összejönni (ezen kívül nem is szerencsés pl. tapadás szempontjából). Az nem játszik, hogy az első-hátsó tengely kerekeit megcseréled? Nálam az elsők láthatóan szarabb állapotban voltak (a bordák éle ledarálódott, de most, hogy hátrakerültek, pár ezer kilométer után kezdenek ismét normál formába visszaállni).Kerékcsapágy morgott, vagy volt valami jele, hogy cserés? Gyertyák kijöttek gond nélkül, nem törtek? Végül Diósdon voltál?
-
tarantawla
csendes tag
válasz N0rthF4c3 #10228 üzenetére
Nekem is nagyjából ez a helyzet, meló miatt havi 1000-1200 km, illetve ennek kb. a fele pluszban a szabadidős rész. Ez a VIDA-DICE valamilyen diagnosztikai eszköz? Igen, biztosan van benne részecskeszűrő, nekem a 185 LE változat van a hat sebességes geartroniccal.
Köszi a videót, tényleg itt is hallatszik amiről beszélek, csupán azért kérdeztem rá, mert furcsa volt, hogy nem mindig észlelhető bentről.
Apropó, nem tudod (tudjátok) véletlenül, hogyan lehet a tükröket behajtani? Próbáltam a távirányítón a gombokat hosszan nyomni, a tükörválasztó gombokat együtt (láttam ilyen videót neten), de semmi. Próbáltam kézzel, de meg sem mozdul, és nem akarom letörni.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen