Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • PR0JECTNR56

    addikt

    Bájos, hogy inspirációként a Countach is szerepel a felsorolásban, amely egy formatervezői mestermunka, az olasz gyártó design nyelvezetének a mai napig a legnagyobb inspirációja, maga az autó pedig a Miura-val együtt helyezte el a szupersportautó kifejezést szótárban, miközben azok strukturális felépítését is kijelölte az elkövetkezendő évtizedekre, majd mint egy mellesleg megemlítendő a korának a sebességrekorder sorozatgyártású járműve is volt és erre itt vagyunk ezzel az AI generátor első találat "sci-fi truck" bohóckodással :D

    A Countach hátsó lámpáiba több karakter szorult, mint itt a komplett járműbe, pedig azt pont az Alfetta-ról hozták át a jó olaszok. :D

  • PR0JECTNR56

    addikt

    válasz stellaz #78 üzenetére

    Ez a referencia a Countach 1971-es LP500-as prezentációs prototípusra próbálna utalni - tévesen, szóval ez egy remek alkalom lesz a korrekcióra:

    Nem felejtették el, a Countach projekt elemei több szakaszban készültek.

    Ezek közül a legtöbb időt igénybe vevő elemek a motor hűtésének a megoldása (végül az 1974-ben sorozatgyártásba kerülő LP400 Periscopica-n megfigyelhető az autó oldalán lévő NAZCA légbeömlő, közvetlenül az ajtónyílás mögött kialakított két légbeömlő, illetve a hátsó kerékjárati ívek feletti szellőzők) és maga az ablaktörlő.

    Az ablaktörlőből több variáns is készült, a kihívást az okozta, hogy az autó akkor kivételesen tempósnak számító menettulajdonságai miatt a legtöbb megoldás nem bírta volna ki a terhelést, így a tartós teszteken végül két prototípus jutott el a fináléba: egy dupla és egy szimpla ablaktörlőlapátot felvonultató darab, amelyből az utóbbi kapott helyet a sorozatgyártású autón.

    A korábban említett LP500-as prezentációs prototípus a dupla karos ablaktörlő modellel tesztelve:
    Itt pedig a gyárudvaron parkoló, sorozat gyártás előtti LP400-as prototípust láthatod, amely a sorozatgyártásba kerülő daraboknál is megtalálható megoldást hordozta:

  • PR0JECTNR56

    addikt

    válasz stellaz #93 üzenetére

    Az általad linkelt kép az 1971-es Geneva autóshown bemutatott prezentációs prototípus - erre utaltam, mint az urban legend forrása a posztom 1. sorában.

    Ezen a ponton az egy koncepció autó és valóban nem rendelkezett ablaktörlő lapáttal (ahogyan sok más dologgal sem, amely egy sorozatgyártás/forgalmi engedélyeztetéshez szükséges) a bemutató során.

    Ha figyeltél az írásom további részére, akkor elmagyaráztam az okokat és kronológiai sorrendbe raktam neked a fejlesztés lépcsőit, megmutatva ugyanennek az alvázszámú autónak az ablaktörlőkkel ellátott verzióit.

    Egyébként, hogy mennyire foglalkoztatta az ablaktörlő kérdése a mérnököket arra remek példa az 1987-es Countach Evoluzione:

    Mint láthatod ablaktörlő sehol, dióhéjban ez a Lamborghini első kevlár és karbon kompozit elemekkel kísérletező járműve, amely ismert történelmi okok és a Diablo érkezése miatt a gyártást nem élte meg. A projekt egyik feljegyzett fejlesztése az új anyagkutatási irányok okán egy még kisebb légellenállási mutatóval bíró ablaktörlő megalkotása volt.

    Valamint fináléként még egy kép arról, hogy milyen sokáig tartott az egy karos ablaktörlő megoldása (1973), valamint érdemes megfigyelni a szegecsekkel szétlőtt oldalíveket, az ideiglenes tükröket a kerékjáratai ív feletti gigantikus hiányzó panelt (a háttérben látható épületen belül szegecselik és hegesztik éppen):

    "és napos időben is lobogott, gyalogosvédelmileg szintén borzasztó volt."

    Feltételezem itt az utascella döntött üvegfelületei miatt kialakuló üvegházhatásra gondolsz és a pocsék gyalogosvédelemre - az ablaktörlős mesével ellentétben itt mindkét állítás igaz a Countach esetében - amely a 70-es évek terméke :D

    Az eredeti posztom lényegi mondanivalója azt lett volna, hogy a Tesla-nál ezzel a fércművel a Countach tervezőcsapatának a cipőfűzőjét nem köthetnék be (annak nyilvánvaló gyengeségei ellenére sem - erre utal pl. az Alfetta-s referencia mint kis kitekintő).

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák