Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Crus

    őstag

    válasz Plug Life #3 üzenetére

    Már, hogy a leggazdagabb ember ezen a bolygón bohóc volna? Mennyire biztos ez, hmmm?

    Musk éppenhogy remekül felismerte, hogy a tehetősebb réteg egy jelentős része, milyen változásokra nyitott. Az, hogy ez mennyire éri meg valójában a usernek, azt jótékonyan engedjük is el, mert nem ez a lényeg. A történet egy része hit, mint a crypto... és működik. Egyelőre.

    Egyébként ez a Cybertruck még mindig olyan, mintha csak álmodnék valami furcsát. Még mindig nem hiszem el, hogy ez így létezik és részt vehet közúti forgalomban. Mondjuk EU-ban pl. biztosan nem, meg asszem' UK-ban sem.
    Nem mondom, hogy ingyen se kéne, mert kéne és eladnám, az árából meg vennék egy F150-et.

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Auratech #31 üzenetére

    Musk a Marsos baromsága helyett, első körben próbáljon meg pl. a Szaharában, Kalaháriban, Góbiban, stb. pár évet életben maradni, kolóniát létrehozni, majd ha már nagyon megy, akkor kizöldíteni. Hasznosabb lenne, nem kicsit...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Ezekiell #28 üzenetére

    - Mert a jelenlegi metódus alapján az autópályán forgalmi akadály. 100-110-zel sunnyogás a kamionok mögött. De sajnos ezt áthozta egy rakás EV tulaj a közútra is, ahol a 90, az neki inkább 70. Rohadtul zavaró.

    - Mert még mindig borzalmasan nehéz eloltani, ha kigyullad. Gyullad ki belsőégésű is nem vitás, de egy kivezényelt tűzoltóautó letudja. Ezeket meg 4 se...

    - Mert páran azt hiszik, hogy megérkezett a Knight Industries Two Thousand. Elengedi a kormányt, közben mindent is csinál.

    - Mert ha lerobban, a hagyományos módokon gyak. nem megoldható a mentése, csak a trailer jöhet szóba. (Autópályán kívül is létezik élet.)

    - Nem annyira a veszélyességhez sorolható egészen, de a kis hatótáv mindenhol gond. Cukik ezek a behazudott 500km-ek, ami aztán télen, kisebb szélben, fűtéssel, pályán sokkolóan kevesebb.

    Számomra ezek jelenleg még mindig csak ilyen városban ill. közeli települések közötti futkosásra alkalmasak. Főleg az akku degradáció és annak embertelen ára az aggasztó. Majd a Na+ ha elterjed, abban több fantáziát látok.

    Ezt érdemes megnézni EV akku témában...
    $60,000 to replace battery. The battery costs more than a brand new car!

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Kristof93 #35 üzenetére

    Ez valóban nem vélemény kérdése, hanem tény, hogy a matek borzalmasan nehezen adja ki... leginkább nem adja ki.

    A gond az, hogy az EV-s kifizeti előre azt az összeget, amit aztán majd az üzemanyagon megspórol. Azonban mire eljut oda, hogy végre az asztalra csaphat és beleordíthatja a világba, hogy "innentől vastagon megérte egy belsőégésűhöz képest", addigra pontosan ott lesz, hogy el kéne adni a vasat.

    És mennyiért tudja ekkor eladni? Hát a vételi árának nagyjából a feléért (se), vagyis pont annyiért, amennyit nyert az elektronokkal az üzemanyaghoz képest.

    Ugyanis az akku degradáció és ezzel együtt a hatótáv csökkenése brutál értékcsökkentő tényező. Lehet hozni nyugodtan szépséges grafikonokat, melyeken a gyártó bizonygatja, az anyja életére megesküdve, hogy ezek örök élet + 1 év, de a valóság az, hogy a lítium alapú akkukkal szerelt EV-k, nagyjából 150-200e km körül már kezdik égetni az EV tulaj tenyerét és szabadulna tőle. Éppen emiatt van tele ezekkel a 2nd hand piac. (Gy.k.: cseréljen benne akkut majd más eszement költséggel.)

    Term. nem arról van szó, hogy egy most ~13 millióért vásárolt, népszerű Leaf, 200e km múlva el se indulna olyan szar benne az akksi, hanem arról, hogy az új korában 200km-es valós hatótávjából, főleg hideg időben, ne adja ég pályán, lesz a fele és az már úgy minden csak nem egy élhető autó. (Nem mintha a jelenlegi 200km-es hatótáv annyira vonzó lenne 13 milkáért!) Persze városban még a fele hatótávval is jó választás, de az akku degradációja miatt az értékcsökkenése drámai.

    A napelemekkel az a gond EV töltés témában, hogy az a fránya Nap az pont akkor süt, amikor az autó kellene: nappal. Éjszaka kéne tölteni, ahhoz meg szigetüzem kéne, újabb tetemes összegek és nem örökre szól az se, mert az akkuk ott is dögleni fognak idővel.

    A másik komoly gond, a képzeletbeli verseny: A KRESZ-t betartva, melyikkel érsz le előbb Spiltbe a népszerű adriai városba, pl. Budapestről?

    A, 18 milliós Tesla Model 3?
    B, 35 éves, Zsiguli?

    Megfejtés: B.

    És ez így leírhatatlanul ciki...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Ezekiell #47 üzenetére

    - Direkt nem csak autópályát írtam. Pályán kívül szeretnének a többiek haladni, de nem tudnak, mert ott egy forgalmi akadály, aki begyűjt egy brutális hosszú sort maga mögé. Aztán valakinek elfogy a türelme, előzne és bekerül a hírekbe. A kalapos Suzukis nyuggerek és a Wartburgos akadályok közé, most upgrade-nek, jöttek ezek. Köszönjük. (Nem.)
    Nyilván nem csak engem zavar. Meg eleve borzasztó kínos, amikor egy 10x drágább autó ott égeti magát a füstölő dízel mögött szélárnyékban.

    - Senki nem mondta, hogy nincsenek. Azt mondtam, hogy jóval nehezebb dolguk van és több erőforrást igényel, extraként veszélyesebb is, mert a tűz jobban beindul, tovább tart és magasabb hőmérsékleten is ég.

    - Maga a túlpromotált, túlhypeolt önvezetés az egyik legfőbb oka ennek. Órákig tolják, hogy mire képes és mennyire jó, majd a végén 2 mondatban odavetik, hogy igazából mégse, meg folyamatos emberi figyelmet igényel. De tömegeknek az marad meg, hogy 2 gombot megnyom és elmehet aludni, majd már aznap szalagcím a netes médiákban...

    - Hát de. Itt nincs az, hogy kb. bárki megáll és segít neked odébb húzza. Amíg a trailer ki nem ér, az ott marad ahol megdöglött.

    - Tele van a net a valósággal szembesülő EV userekkel, szóval nem, nem egészen tudják. Nekem mind vevőnek ezekért a 15-20 milliókért, nem a gyár által behazudott adatokra van szükségem.

    Ajánlom figyelmedbe a linkelt videót, hogy mennyire apró sérülés miatt veszélyesnek minősül már a komplett autó!

    Ha akarod értelmezed, ha akarod ignorálod. Mindent is lehet.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Parci #49 üzenetére

    Irigylem azt, aki csak nyáron autózik. A 160km, az nálunk - elég gyakran - egyetlen napra sem lenne elég. (2x50 a bejárás, jelenleg mainly a nejemnek + onnan még el kellene menni 1-2 helyre 50-100km között. Totál felejtős.)

    Az emberek zöme nem csak specifikus esetekre szeretne autót, hanem egy széleskörűen használhatóra vágyik, amivel elmehet nyaralni, elmehet nagyobb, távolibb városokba, járhat vele melóba, vagy éppen ügyfelekhez. Az általad említett autó erre tökéletesen alkalmatlan.

    Viszont nagyon is alkalmas belvárosi közlekedésre. Ott kiadja a matek.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Parci #52 üzenetére

    Nejem konkrétan végezne velem, ha 100k-t tudó verdát raknék a feneke alá. Értem, hogy vannak akiknek ez teljesen frankó. Anno mikor egy nagyvárosban éltem nekem is elég lett volna az esetek zömében, de ugye aki teheti az már menekül a városból :-/

    Mert az emberek zöme nem teheti meg, hogy 2 autója legyen. Nem kell, hogy batár SUV legyen, de egy olyan autót szeretne a többség, mint amilyenből már millió futkos az utakon, klasszikus sedan, nem túl nagy, nem túl kicsi, mindenre is jó, értelmezhető hatótávval.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Parci #54 üzenetére

    Arról nem is kell meggyőzni, mert vannak akiknek jó választás, ezt egy percig se vitatnám. De az sem véletlen, hogy az EV eladások megtorpantak. Érdemes megnézni egyébként, hogy egy New York kaliberű városban mi a helyzet... jó, ha 1% körüli az EV-k aránya, pedig ott aztán jobban beleférne a költségvetésbe.
    Mi ennek az oka? Hát a fentebb tárgyaltakon kívül, leginkább a töltési macerák. (Kevés töltő, idő, szabad töltők, drága parkolóhelyek, etc.)

    Talán majd a Na+ alapú, jelentősen olcsóbb és a degradációra is szinte fittyet hányó akkuk elhozzák majd a változást, mert ez így egyelőre még nem fog bolygót menteni, se tisztább levegőt eredményezni a városokban. Mondjuk azt EV-kkel nem is lehet, hiszen a károsanyag kibocsátás mindössze 15-16%-ért felelnek csak az úton szaladgáló járművek :-/

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Ezekiell #56 üzenetére

    - Hamar és gyorsan merül pályatempónál. - > Kis hatótáv. - > Fárasztó várakozás a töltő mellett. - > User sunnyog. Ettől veszély ebben a konkrét témában.

    - Ha kigyullad ember legyen a talpán aki eloltja. A li-ionnal van leginkább a gondom. Amíg ezeket le nem váltja a Na+, addig inkább kihagynám, szívjon vele más. Ráadásul a számaid csúnyán torzítja a valóság, hogy a belsőégésűek esetében sokszor nem gyári hiba a gond, hanem az elmebeteg szerelő, meg a garázsbrigád...

    - Köszi, hogy leírtad helyettem. A Tesla rendkívül túltolta volt is belőle baleset, meg még lesz is. Jelenleg a kollektív tudatban EV = Tesla. De jogosan... mindenki őket próbálja másolni.

    - Legutóbb az idén egy Leaf-et.

    - A user error az az EV sajátosságaiból fakad, erre próbálnék minduntalan rávilágítani, csak ignorálod, ami szíved joga.

    A videó valójában arról szól, hogy egy röhejes sérülés miatt a szakértő a komplett akkucserét javasolja erősen, amivel csak az a gond, hogy annyiba kerül, mint maga az autó! (A BMW-ket egyébként közvetlenül a VW-enek mögé sorolnám azon az 1000-es skálán, ahol ez emberiség elleni elkövetett bűnök szerepelnek.)

    Egy szóval se írtam, hogy szarok. Ez egy béta projekt. Várjuk ki a végét.

    Nem én mondtam ki, hogy veszélyesek. Más mondta ki, te firtattad, én leírtam pár száraz és uncsi tényt. End of story.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz 8th #70 üzenetére

    Ez addig "vicces", amíg azzal másokat nem akadályozol. Ezt pl. egy mellékúton, nyugodtan elő lehet adni. Ellenben egy főútvonalon, ami kanyargós (helló Pécs, Veszprém nagyobb környéke), ott életveszély. Nem tudhatod, hogy a másik miért szeretne 90-nel menni... a gyereke ordít, az anyóst rendelőbe kéne vinni, oda kéne érni az alkatrészért, mert zár a bolt. A KRESZ szerint 90-nel mehet, de miattad mégse, mert ha előz, könnyen lehet, hogy ott maradtok mind a ketten. Ez a gond.

    Az 50/90/130 nem száguldozás. Haladás.

    Ezekkel a videókkal az a gond, mint az utca embere videókkal. A készítő által kívánt eredmény elérhető. Mert ugye nem mindegy milyen EV-vel, hány éves akkuval, hányszor volt gyorstöltőn, van-e az akkupakknak hűtési rendszere, mennyire vannak a kerekek felfújva, mennyire morcos éppen tél tábornok, mennyire fúj a szembeszél/hátszél etc.

    Bármily meglepő nagyon is EV párti vagyok... és sajnos realista.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz angyalpc2 #64 üzenetére

    4.5L-rel járok, ha forgalmi akadály akarok lenne, akkor lemegy 4-re. De nem akarok. Egyszer megoldottam egy Bécs - NK távot 3.9L-ből, de tényleg az összes létező jármű megelőzött, pedig 40/75/105-tel mentem és persze a nagy lejtőkön motorfék.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz angyalpc2 #63 üzenetére

    Az igazság szinte mindig félúton van. Ezúttal is. A 2 véglet nem igazán akar tudomást venni a negatívumokról, csak a pozitív oldalt szajkózza, ezért nem vezetnek ezek az EV vs. belsőégésű eszmecserék igazából sehová se.

    Nagyjából egyetértek, de annyival kiegészíteném, hogy amitől a falnak megyek az a hibrid zöld rendszám, melyek a SUV-ok esetében különösen irritálók. Az van ugyanis, hogyha a user nem akarja, akkor SOHA nem tölti. Füstöl mint a többi, csak éppen csal a zöld rendszámmal. Vannak ilyenek.
    Egy hibridre baromira nem való a zöld rendszám, mert u.ú. kell bele olajcsere, kipufogó, üzemanyag, etc.

    Jelenleg a planétán 5% a lítium újrafelhasználása, ami siralmas. Az akku nem kuka 10 év alatt, de ha sok gyorstöltést kapott, ha nincs gyári hűtési rendszer a pakknak, akkor ott nagyon komoly degradáció van és egy Leafben pl. 7 milla a legutolsó infóm az akkupakk cserére. És már azt is tudjuk, hogy egy Ioniq 5-ben meg 11-12 milla. :Y

    A hidrogént pártolom én is, de nagy gond vele, hogy elektromosság kell az előállításához, amit pl. bele is lehetne tölteni egy akkuba akkor már, sem mint egy borzalmasan "vékonyka" és extrém robbanásveszélyes anyagot állítsunk elő belőle. Szerintem alternatívának jó dolog lesz a hidrogén, de bőven van mit fejleszteni ott is...

    Nagyon nagy ökológia lábnyom volt (és az is) az olajkutak, tartályok, csövek kérdésköre is, csak az már van. Az elektromos hálózatot is keményen fejleszteni kell, ez nem is kérdés. Amúgy a napelemes töltés abszolút valid érv, csak azt se egy olcsó mulatság és éjszaka kéne tölteni a verdát, mert éjszaka senki nem szeret vezetni...

    De mondom, nagyvonalakban egyetértek veled, csak a képet árnyaltam, mert nem annyira jók a szélsőségek a témában.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Danex #76 üzenetére

    Valós használat esetén 200km körül tud egy 13 millás Leaf. Nálunk ezt majdnem naponta tölteni kellene. Ha nem is 365, de 320 nappal éves szinten nyugodtan lehetne számolni, így 8 év alatt 2500 töltési ciklus lenne benne (ebből legalább 200 gyorstöltés lenne), ami nem kevés. Nagyon sok EV tulaj - jogosan - ilyenkor már erősen szabadulna a vastól. Ilyenkor ugyanis már az akku degradációja 40% körüli, ami a hatótávban jelentősen megmutatkozik, főleg hidegebb időben.

    Az autó ami Day1 van még egész pályaképesnek is mondható, relatív hamar elér oda, hogy pályára már esélytelen vele menni, különösen egy januári hétvégén... ez nagyon gáz. Már, hogy 3 millióért nem lenne az, de 13-ért bődületesen az.

    Természetesen bármilyen új EV-t elfogadnék én is, 2. autónak jó lenne, de egyetlennek - egyelőre - nagyon nem adja ki. (Másoknál megértem, hogy igen.)

    Ha szigorúan nézzük, az EV fejlődése valójában nem pár évtizedes sztori, hanem bő 100+ éves :B

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz 8th #80 üzenetére

    A legtürelmesebb emberből is kihozza az állatot az az autós, aki miatt fél órája csak gyűlik fel a sor. Sajnos ebben az országban is van egy csomó olyan útvonal, ahol szinte lehetetlen előzni, amikor nagy a forgalom és az első borzalmasan ráérő idióta diktálja a haladó forgalom ritmusát, melyben mögötte 20-30-as szgk vesz részt.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Danex #86 üzenetére

    Itt a környéken ez nagyon átlagos. A vidéki életnek vannak előnyei, de nagy hátránya a távoli munkahely (nekem 95% h.o., de nejemnek/gyereknek be kell jutni nagyvárosba).

    Term. dízellel járunk, a céges, meg a magán is dízel, mind a kettő 4-4.5 között fogyaszt. Sokszor számolgattam már, de egyelőre egyik EV-vel sem járunk jól hosszútávon. Amennyit megspórolunk, annyi el is tűnne rögtön, amikor ~8 éves korában már eladnánk. Ezért várom a Na+ akkukat, mert ott elvileg az autó élettartamát degradáció nélkül kiszolgálja majd az akku. Ráadásul a hidegre sem érzékeny, nem gyúlékony és a gyorstöltéstől se csökken az élettartama. Persze kisebb az energiasűrűsége ezért nagyobb súly és több helyet is foglal, de ezzel boldogan együtt tudnék élni.

    Igen, a jelentős fejlesztések EV terén relatív nem annyira régiek, bár folyamatosan olvasni lehetett minden évtizedben próbálkozásokról, csak a kőolajjal szemben nem igazán volt élhető alternatíva.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz 8th #89 üzenetére

    Ja mert csak te létezel kézifékes burokban odakint az utakon. Hint: Nem.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz PR0JECTNR56 #91 üzenetére

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz Joz76 #97 üzenetére

    Hát nem éppen... a Lexus a példádban pölö pont nem a kamion mögött sunnyogott, különben nem hozott volna össze 16+ literes fogyasztást. Nyomta neki rendesen, tippre tempomat 140-145-re belőve, hogy azért csekk se legyen.

    Dehogy adja ki. Pont, hogy akkor adja ki kedvezőbben*, ha 20.000 km felett van az EV futásteljesítménye, ill. akkor ha rém olcsón sikerül egy használt EV-t venni, aminek még nem gatya az akkuja. Sokaknak nem megy a matek, ezért vannak erre már elég jó kalkulátorok is: Egy a sok közül.

    *Pl. egy városi taxisnak szinte kötelező, hogy EV-vel járjon, mert az ki fogja adni és még gari időn belül megúszhat pár kellemetlen dolgot.

    Az utolsó bekezdést mindenki szajkózza, mivel pontosan ez az egyik nagy gond az EV-vel MA. Majd ha kiforrja magát, az átlagembernek is kiváló opció lesz és a matek is bőven ki fogja adni, mert a kőolaj hordónkénti ára szinte biztos, hogy csak emelkedni fog.

    Orbitális közhely: Az okos ember más kárából tanul. + Kivár. Béta teszteljen más, mi többiek addig a rég kiforrt technikával spórolunk meg milliókat. (Fentebb írtam, 4.5L-rel járkálunk és az autót cirka 10 éve, 2m-ért vettük. Azóta bő 1m belement, de enni lehet belőle és bitang megbízható, biztonságos, full extrás és pazarul néz ki... pedig már nem mai darab.)

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz himpike #110 üzenetére

    "B" terv. Ami jó is, meg kell is, de előbb a földi problémákat kellene megoldani, sem mint a semmi közepén, egy totál halott bolygóba felfoghatatlan összegeket locsolni.

    De ez semmi másról nem szól, csak Musk megalomániájáról. Egyértelmű, hogy a töri könyvekbe pályázik Mars témában, pedig a Teslával már így is bekerül. Persze lábjegyzetből egy komplett fél oldalt kapni, azért az jobban hangzana...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #114 üzenetére

    Egy nagyobb aszteroida viszont eléggé elronthatja az ember napját. Az is koncepció része. Mondjuk köszi szépen a Marson élésből. Brutális változások kellenek ott ahhoz, hogy az, akár évszázadokra is alkalmas legyen az életre. Amúgy engem is jobban érdekelne az Europa.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #117 üzenetére

    Sajnos van :-(

    Utóbbival, amatőr csillagászként főleg nagyon egyetértek.

    Aki amúgy azt írja, hogy "bármely bolygón megállja a helyét", az elég sok dologból bukhatott anno általános iskolában. Nem tudom Musk kiket alkalmaz, de elkelne némi tisztogatás a PR osztályon, mert ez rettentő kínos...

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #122 üzenetére

    Think bigger...

    Első körben ott a talajszint alatti kolóniák lehetnek sokáig életképesek, a sarkkörök közelében (víz kérdésköre).

    Érkezhet egy akkora aszteroida, ami a föld alatti, vagy óceán mélyében levő kolóniával is végez. De hagyjuk is az aszteroidát, a Napnak is lehet rossz napja (pun intended), vagy éppen egy fincsi gamma-sugárzás, etc.

    Pont, hogy az a terv, hogy idővel a marsi kolónia képes legyen a teljes önfenntartásra. Hogy ez mekkora költség, abba szerintem még senki nem mert belegondolni sem.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz kchris78 #137 üzenetére

    Teljesen egyetértünk. A közúton szándékosan lassúzó embereknek semmi keresnivalója a forgalomban. Folyamatosan indukálják a balesetveszélyes helyzeteket. Ugyanis a követési távolság helyes megtartása esetén jóval nagyobb biztonságban haladhat 2 autó egymás után, mint abban az esetben amikor a szembe sávba kénytelen az egyik átmenni és megelőzni a másikat.

    A KRESZ-t nem véletlenül találták ki, ezzel lehetőséget biztosítva azoknak, akik haladni szeretnének és a fél életüket nem egy nyomorult bádogkasztniban szeretnék tölteni.

    Azt tudom tanácsolni az "ilyen embereknek", hogy próbáljanak meg 10-15 perccel később indulni, hogy ne a többiek kontójára tartsák fel a forgalmat és teremtsék meg balesetveszélyes helyzetek tömegét.

    Aki 90-nel is forgalmi akadálynak néz, az egy barom, viszont ott legalább tudod, hogy 100%-ig neked van igazad. Ilyen egyszerű ez.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #124 üzenetére

    Miért lenne fantázia? Pl. a Jupiterbe az elmúlt 50 évben mik csapódtak be, az úgy megvan?

    Nem is kell feltétlenül egy nagy aszteroida, bőven elég lesz sok kisebb. Az emberiség történelmében már elvileg egyszer ez megtörtént. Számos nyom utal arra, hogy a bolygót már az emberi faj megjelenése után durván megsorozta egy komoly aszteroidazápor. De ez lehet nagyobb is...

    Mindenre van esély. Ezért kell "B" terv. De erre a tervre akkor kellene energiát fordítani, ha a Földön nagyjából már rendben vannak a dolgok. De amikor csúszunk egyre mélyebbre, akkor nem a Marsmeghódíccsa' a lényeg.

    A Napnak is több oldala van, ha a Föld kap egy komoly koronakidobódásból, a Mars abból pont nem fog.

    A Martiant ajánlom figyelmedbe. Szándékosan úgy alkották meg a filmet, hogy az a tudományos tényeket ne hagyja figyelmen kívül. Az egy első lépés. A pattintott kőkorszak is egy lépéssel kezdődött, most megy egy 5GHz-es "atomerőművön" verem be ide ezeket a sorokat...

    Abban feltétlenül egyetértek, hogy előbb a Földön, pl. az általam fentebb is említett sivatagokban kellene ezt élesben évekig próbálgatni. Aztán ha rutinból megy, akkor jöhet a Mars.

    Száraz tény, hogy a földi élet egy hajszálon függ... kell "B" terv, előbb vagy utóbb. Már ha az emberiség szeretné túlélni. Egyébként nem is feltétlenül az a hosszútávú cél, hogy örökké a Marson onnantól, hanem az, hogy ha a Földön elszaródna valami, akkor idővel talán vissza lehetne térni, majd a Marsról...

    [ Szerkesztve ]

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #141 üzenetére

    Gondolom keleten élsz. Erre nyugaton a közúthálózat kb. 10%-a nem alkalmas arra, hogy 90-nel menj rajta, ergo pont fordított a helyzet. Rendkívül demagóg állítás a saját környezeted alapján egy komplett ország úthálózatát leírni.

    Soha ne mondd, hogy soha. A Wright fivérekkel is közölték, hogy az ember soha nem fog repülni, baromság amit csinálnak. A Mars elméletben terraformálható, de felfoghatatlan számokról és évszázados távlatokról beszélünk.

    A sugárzás problémára nem véletlenül UV visszaverő/elnyelő űrruhát használtak a Martianban is. A hosszabb távú tervekre pedig fentebb írtam a talaj alatti kolóniát, de egyébként jelenleg is rendelkezünk olyan védőruhákkal, melyek a Marson képesek elég megvédeni egy kültéren mászkáló embert.

    A Marson bekövetkezett legnagyobb porvihar, melynek tudjuk a sebességét, az kb. 100 km/h volt. Ezzel a sebességgel az a gond, hogy a Marson brutális nagy, relatív sík terek is vannak, nincs növényzet ami kicsit enyhítene rajta, így egy ilyen sebességű porvihar komoly gondokat okozhatna.

    Fontos megérteni, hogy az "alig van légköre" vs. "ritka a légköre" között mi a különbség. A Marsnak ugyanis van légköre, de ritka, méghozzá a CO2 miatt.

    Egy nagyobb koronakidobódás, a középkorba lökhetné vissza az emberiséget.

    A Mars egy backup plan lenne, legyen az koronakidobódás, vagy éppen extrém méretű gamma-sugárzás. Jelenleg nincs backup plan.

    De mondom részben egyetértek. Musk egy kicsit túltolja a Vasember és Messiás szerepet, noha az tény, hogy az emberiségnek éppen ilyen, a világot a sarkából kifordítani képes emberek kellenek, mert változások kellenek. Sok és drasztikus, különben megyünk a levesbe.

    A Tesla az önvezető képességével már így is jobban vezet, mint a hazai autósok zöme. Majd akkor lesz ütős a rendszer, amikor egyre több önvezető lesz és nem kell az emberi tényezőkkel is kalkulálni, amivel most nagyon is kell. Ahhoz képest, hogy az önvezető technológia relatív mennyire új, ahhoz képest a haladás őrületes. Minden kezdet nehéz, nem működik minden azonnal és tökéletesen.

    A jelenlegi benzin és dízel motorok is azért tűnnek vonzóbbnak, mert bőségesen volt ideje kiforrni a technónak.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #146 üzenetére

    Teljesen egyetértek, marhaságokat mondtál, amivel nincs is gond, senki nem tud mindent is.

    A közutak témával kapcsolatban keresd meg a közútkezelőt, készséggel fognak neked statisztikai adatokkal szolgálni, hogy hol vannak kint az úthibák miatt sebesség korlátozó táblák. Spoiler: Meglepően kevés helyen, ahhoz képest mekkora az úthálózat.

    Az űrben, jelenleg, szerinted milyen védelemmel rendelkezik egy űrhajós? Sokkal komolyabb védelemmel, mint amilyen ruhára a Marson szüksége lenne.

    Félelmetes erejű marsi viharokat senki sem írt (azt behaluztad), pusztán kaptál egy száraz tényt, hogy az emberiség mért már ott 100km/h-s porvihart is, amiben tényleg benne kellene lenned, hogy felfogd mennyire veszélyes emberre és technikára egyaránt.

    Abszolút lehet terraformálni elméletben. Pont ez az elmélet lényege. Számos elmélet létezik már rá. Az egyik elmélet pl. brutális teljesítményű lézereket használna. Olvass utána, sosem késő tanulni.

    A középkori Föld? A kereszteslovagokkal, meg a boszorkányüldözésekkel, az biztos élhetőbb volt.

    A Tesla rendelkezik jelenleg a legjobb önvezető technológiával, de nem, hogy nem láttál még ilyet, ne adja ég nem ültél benne, de még csak el se olvasod a témával kapcsolatos írásokat, csak azt amiben arról írnak, hogy az önvezető autók még nem 100%-osak.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #149 üzenetére

    Arról írtál, hogy hazai közúthálózat 90%-a nem alkalmas arra, hogy azon 90 km/h-val haladj. Ez úgy ahogy van ordas nagy kamu, az ország infrastruktúrájának teljesen felesleges, eszetlen lejáratása.

    Szabad országban, abszolút szabad szót emelnem az olyanok ellen, akik annyira utálnak a családjukkal lenni, hogy inkább az autóban töltik azt az időt, ami a szeretteikkel kéne. Szerencsére a többség épelméjű és képes a KRESZ-t betartva dinamikusan, a forgalom ritmusát felvéve haladni.
    Nekem a KRESZ oktatóm anno szó szerint csapkodta a lábam anno, amikor nem vettem fel a forgalom ritmusát. Azt mondta, ha sokáig akarok balesetmentesen közlekedni, alap, hogy alkalmazkodom a többséghez.
    A gond ott van, amikor egyetlen ember gondolja úgy, hogy ő most akkor baromira ráér, viszont olyan erős a forgalom, hogy kielőzni esélytelen. És baxik bele... már 40-en vonatoznak mögötte, de ő halál nyugodtan lassúzik bele a világba. Az ilyenek totálisan ignoránsak, az embertársaik felé mutatott empátiájuk pedig egyértelműen zéró. I
    Iskolapéldái a szociopatáknak... ők a közlekedés házmesterei, sőt ha megelőznéd őket, esélyes, hogy azonnal padlógázt nyom és a felező felé húzza a kormányt.

    A Holdon sétáláson még gondolkodj el, amikor sugárzásról félremagyarázol, mert ezt a témát se érted :-(

    ~100km/h-s szélsebességet mértek már a Marson, akkor is, ha neked nem tetszik.

    Az elméletet tagadtad. Azt állítottad, hogy elméletileg sem lehetséges, pedig nagyon is. Egy rakás ötlet van már rá, de a jelenlegi tudásunk szerint ez egy szó szerint több 100 éves projekt lenne.

    A "középkori Föld" fogalmát totálisan hibásan használod. A szó amit keresel: mezozoikum és az minden csak nem "középkori Föld", hanem földtörténeti középkor. Rohadt nagy különbség!

    És Tesla ügyben is fogalomzavarban vagy. Nézegesd, tanulj, sosem késő:
    Tesla full self driving

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz bambano #150 üzenetére

    Az UV is a fő probléma, hiszen légkör és mágneses mező hiányában a Napból érkező káros sugárzás védőruha nélkül halálos.

    Leírtál egy elméletet, de több is van. Terraformálás esetén elég lenne a Nap és a Mars közé a Lagrange-pontban felhúzni egy mágneses mezőt/pajzsot/ernyőt, pl. egy nagy szupravezető gyűrűt, mely fúziós, vagy nukleáris meghajtással bírna. Ezzel a napszél és az űrből a kolóniák felé érkező káros sugárzások kérdése ki is van pipálva.

    Oxigént előállítani a kőzetek felolvasztásával lehetne, hiszen a Mars dugig van vas-oxiddal. Ha oxigénünk akad, a jégsapkák megolvasztásával vizet is elő tudunk állítani, így tengerek is létrejöhetnének. Nitrogént legközelebb a Titánról kellene átszállítani, etc.

    A Mars esetleges terraformálása nemzedékeken átívelő projekt lenne, de elméletben nagyon is lehetséges.

    De engem továbbra is az Europa érdekelne...

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

  • Crus

    őstag

    válasz stellaz #157 üzenetére

    Ezzel a totális fogalmátlansággal sajnos nem tudok mit kezdeni, majd talán akad valaki, aki ráér veled játszani, vagy tanít 1-2 dolgot. Részemről már csak utalás után tudok segíteni, hogy legyen motiváció.

    Hivatásos Goldstein ügynök - https://youtu.be/S_a7saHMtZc - Young men die, because old men hate each other.

Új hozzászólás Aktív témák