- Crypto Trade
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Már nem hisz a nagy európai EV-forradalomban a Ford
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Linux kezdőknek
Új hozzászólás Aktív témák
-
kikikirly
senior tag
Ajánlom mindenki figyelmébe Várkonyi Gábor autóblogját és Youtube-on is érdemes rákeresni a nevére.
https://varkonyigabor.blog.hu/[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
" EV-k iránti kereslet csökkenés" - várólista van, épp modernizálják a kínai gyártat is, hogy még olcsóbb és hatékonyabb legyen.
"twitteres és személyes ténykedés" - a bulvársajtó hisztériakampánya inkább.
" a legnagyobb lapok és szakemberek" - a kezdetektől fogva hazugság és lejáratókampányt folytató cnbc, amelyik évek óta shortolásra buzdít? Meg a szakrétők, akik nem teljesítenek jobban, mint egy béka vagy más állat? Amikor A és B+ kategóriába soroják a csőd szélén álló cégeket?Altman Z score [link] 3 felett mondható stabilnak egy cég, 0 közelében erősen esélyes a csőd.
forrás [link] -
nagyúr
A Morgan Stanley szerint egyébként az utóbbi két évben a kereslet messze meghaladta a kínálatot, 2023-ban viszont nagyon fordítva lesz.
Akkor most kell Tesla részvényt venni?
Viccen kívül: honnan a búbánatból szednek ilyesmit? Mitől lenne nagyon másképp? Hirtelen senki nem akar majd autót venni, vagy hirtelen megtízszereződik a gyártás? Mert csak ezen esetekben lenne igazuk, de egyikre se túl sok esély van. Ki fizeti ezeket?
[ Szerkesztve ]
Aki él és nem boldog, az téved!
-
addikt
-
azbest
félisten
igen, és? A kockázati index úgy is fényévekkel jobb, mint a többieknek.
És a többiek tőzsdei értéke sem ennyi most
GM 10 milliárddal kisebb. Ford 10 milliárddal kisebb. [link]
Az sem mindegy, hogy a Teslának kerekítási hiba az adósságállomány aránya, míg a többieknek vetekszik/többszöröse a cég értékének [link] [link]. Az állami hiteleket is sok évvel korábban visszafizették a határidők előtt.
És a teslának vadiúj, értékes gyártai vannak, fogyamatosan épít és vásárol értékes eszközöket.Januártól pedig újra lesznek adójóváírási lehetőségek az usában tesla vásárláskor is.Ezért adtak kedvezményt decemberi átvételű autóra, hogy ne variáljanak a januári kedvezményekig [link] JA és ha jól emlékszem kínában is azért csökkentették az autók árait, hogy beférjen a kínai vásárlók támogatási sávjába. Méghogy csökkenne a kereslet.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz laposonly11 #5 üzenetére
a Fox News on kívül, nem is tudok másik adóról ami még a valódi hírekről tudósítana.
Illetve nálunk még ilyen az Origó.
DRM is theft
-
azbest
félisten
válasz laposonly11 #5 üzenetére
felesleges bal-jobb oldali dolgokat belelátni ebbe. A pénzügyi intézetek, csatornák csak érdekszférák mentén manipulálni próbálják a piacot. Sokszor botrányosan hazug gazdasági elemzéseket mutogatva. Csodálkozom, hogy nekik szabad, miközben mást egy tweet miatt is megbüntetnek.
-
#56573440
törölt tag
-
Shadowbull
addikt
-
Shadowbull
addikt
*sem mindegy, hogy a Teslának kerekítási hiba az adósságállomány aránya, míg a többieknek vetekszik/többszöröse a cég értékének"
Ez is irreleváns, többszörösen is. Nem a többiek tőzsdei értékéről van szó, hanem a Tesláéról. Mellesleg a hitelállomány nagyságát sokszor félreértelmezik a hagyományos gyártóknál, mert összekeverik a házibankok betétgyűjtését a hitelfelvétellel.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
kikikirly
senior tag
Várkonyi Gábor legfrissebb blogbejegyzésében megtalálod a választ:
Több országban kivezetik a villanyautó támogatásokat.Rövid idézet Gábortól:
,,Eközben Németországban a villanyautók egyik legfőbb szószólója, Ferdinand Dudenhöffer arra figyelmeztet, hogy a tölthető autók piaca az idei 27,8% piaci részesedésről jövőre 21,3% százalékra eshet, 2024-re pedig megfeleződhet, azaz 14% környékére apadhat az arányuk az új autó piacon. Az " -
kikikirly
senior tag
3 hónapja követem szóval nem tudom mennyire jönnek be a jóslatai.
Felesleges is a különböző szakértőket a jóslataik alapján megítélni, 99% külső szakértő, igy kénytelen a kívülről látható tényekből következtetéseket levonni, amit felül írhatnak olyan dolgok amiket csak egy Teslán/cégen belüli dolgozó lát. Inkább az érveit érdemes figyelembe venni, és ez alapján azt mondom rendben van az úr. -
so_ha
senior tag
válasz Shadowbull #19 üzenetére
-
azbest
félisten
válasz kikikirly #22 üzenetére
Sántít néhány dolog ebben.
2035-re 100% az új autók eladásában a kibocsátásmentesek aránya az elektromosat jelenti [link] Egy autókereskedő véleményére miért kellene bármit adni?Ferdinand Dudenhöffer semmi ilyet nem mond a linkelt videóban a blogbejegyzésből, a 2035ös átállásról, alternatívákról, üzemanyagcelláról és teherautókról beszél. De jópofa belinkelni valamit egy állítás mellé, hogy azt remléli nem értik az olvasók a német nyelvet. A videóban az elektromost tekinti a jövőnek a legtöbb piacon.
De lehet ezt akarta linkelni, csak nem sikerült [link] neki.
Ettől függetlenül a benzines autók is drágultak, döcög a beszerezhetőségük. Ha csökken az elektromosak eladásának a száma, akkor az új benzineseké is.A kínai és amerikai piacon pedig pont új támogatási / adóvisszatérítési számokat jelentettek be, nem pedig megszűnik. A németeknél is marad, csak korlátozottabb, milyen drága autókra lehet kapni. Valószínűleg csak azért riogat ilyesmivel, mert a támogatás megszüntetése ellen kamányol.
-
nobeige
tag
Megint egy Harangi-féle csúsztatás, szokás szerint. A Teslának ez lesz a legjobb negyedéve és éve. Rekord gyártás, értékesítés, bevétel és profit.
A TSLA (a részvény) idén szarul megy. De a kettő nem ugyanaz és elég látványos az eltérés a Tesla és a TSLA teljesítménye között, de a cikkíró hanyagsága (vagy rosszindulata vagy hozzá nem értése) miatt ez természetesen nem derül ki a betűhalmazból. -
ddekany
veterán
"2023-ban viszont nagyon fordítva lesz"
Tehát "nagyon fordítva" és csak nem simán "fordítva"...
-
ddekany
veterán
A Twitteres ténykedés végleg rávilágított, hogy jobb- meg baloldal ide vagy oda, a csávó egyszerűen irracionálisan viselkedik. Nagyon irracionálisan. Ez viszont nem bíztató azoknak a cégeknek, ahol nagy a hatalma, tehát nem csoda, ha a tőzsdei értéküket ez lehúzza. Illetve, OK, ott van az a félelem is, hogy most már kifejezetten az ő személye miatt nem vesznek emberek Tesla-t. Főleg ha tovább menetel a Kanye West féle PR öngyilkosság útján.
-
" A németeknél is marad, csak korlátozottabb, milyen drága autókra lehet kapni."
A hibridekre kivezetik a támogatást, ha jól emlékszem. A teljesen elektromos hajtásra csökken a támogatás mértéke.
De nem ezért fognak visszaesni az eladások.
Egyrészt a hitelkamatok jelentősen megugranak az év elejétől.
Másrészt a benzin fogyasztói ára éves mélyponton van most. A töltés költsége meg kb 40%-al fog emelkedni januárban. Eddig, ha váltóáramot "tankoltam", 10 eurocent spóroltam 1 KWh vásárlásakor. (Dupla töltési idő mellett.)
Vissza fognak esni a jármű eladások. Nem kicsit, nagyon és nem csak az elektromos autóké.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Reggie0
félisten
Vegre tartotta valami az arat forintban.
-
bul07
nagyúr
Na majd meglátjuk az eladásokat ha többért lehet majd tölteni mint rendes áron 10l tankolni.
És ez minden gyártóra igaz.Mert többe is kerül maga az autó, és még többért is lehet majd 100Km megtenni mint mondjuk egy benzinessel(otthon töltés nem mindenkinek megoldás, és van aki azért többet megy egy nap minthogy este haza tudna érni töltés nélkül), aztán olyanok is lehetnek mint most Angliába hogy sorban állás a töltőkért, mert én legalábbis itthon nem láttok olyan marha gyors töltő szaporodást, a parkolásokat is elveszik, lassan nem marad érv a villamos autó mellet. (káros anyag kibocsájtást hagyjuk, nem a városban szennyez hanem mindenhol máshol(lítium bányászat szállítás akku gyártás energia előállítás, csak ugye ez ne ma kipufogóján jön ki hanem a gyárak "kéményén"))
Persze majd ez lesz a jövő főleg hogy törvény írja elő, de hogy olcsóbb nem lesz autózni ezzekel se az biztos
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
És a teslának vadiúj, értékes gyártai vannak, fogyamatosan épít és vásárol értékes eszközöket.
Aki autót vesz, az nem gyárat vesz, hanem autót, új modellt pedig két éve nem hozott ki a Tesla. Érthető, hiszen egy modell gyártása sokba kerül, de egy új modell kifejlesztése az aztán tényleg csiliárdokba kerül. Musk pedig éppen a régi modellek gyártását tudta nyereségessé tenni, ha új modell kifejlesztésébe fogna, akkor megint veszteséges lenne a Tesla
A Cybertruck is csak ígéret két éve, a Roadster2 szintén.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Chaser
titán
igazából ez lenne a lényege, legalább üzem közben kevesebbet szennyez belsőégésű motoros verziókhoz képest
az igazi környezetvédelem minden ótónál' az lenne ha jóval kevesebbet használnák, majd egyszer fel is fogja a népA Tesla eddigi legrosszabb éve: Elon Musk szerint ne érdekelje a dolgozóit
szóval itt is leépítéseket tervez a mester, ne aggódjon senki_tejesen'® joálapotpan'™_-_Hamarosan a hiányból is hiány lesz...by Samus
-
bul07
nagyúr
Szerintem nem szennyez kevesebbet, csak máshol szennyez
Mondjuk nem boldogítja a erőművek gyárak mellet élőket mert ők kapják meg a szennyezést( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
addikt
-
dabadab
titán
Szerintem nem szennyez kevesebbet, csak máshol szennyez
Az, hogy finom-e a tökfőzelék, az olyan kérdés, ahol a te egyéni véleményed számít.
Az, hogy kevesebbet szennyez-e, az viszont nem, mert ott konkrét számokról van szó, amiken a te egyéni véleményed semmit sem változtat.DRM is theft
-
laposonly11
senior tag
válasz benedekco #38 üzenetére
Ja, legutóbb amikor tényeket linkeltem, gazdasági, orvosi stb. adatokat, mindig megjelenik egy agymosott okoska, aztán rendszerint "gyűlöletbeszéd legutóbb "túl dúrva"(háborús topicban mi a túl durva?) miatt" tiltat egy idióta az adott topicból. Legutóbb kaptam egy hónapos bannt. Na ilyen az, amikor az agymosott zombik gondolkodni próbálnak, csak a feltett kérdésekre a jó válaszokat, már élből hárítják. Végülis a baloldali fake news szennypropaganda elérte célját, minél több az agymosott zombi, ami beveszi a hülyeségeiket, annál jobb nekik.
[ Szerkesztve ]
Ordo est anima rerum.
-
dabadab
titán
válasz laposonly11 #40 üzenetére
Hát el bírom képzelni azokata a "tényeket, gazdasági, orvosi stb. adatokat", amik a Fox News-rajongással meg ballibezéssel kompatibilisek
DRM is theft
-
FattyDove
őstag
válasz laposonly11 #40 üzenetére
Mindenki hülye, csak te vagy helikopter?
#41dabadab: Szabadon ébredő az emberünk. Ő nem vakon él, kilépett a mátrixból. Esélyesen az élet iskolájában tanult, ahol isten a tanár
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
válasz benedekco #38 üzenetére
Persze ezt is, azt is ide kel hozni, mondjuk pont hozzánk csövön jön így ha úgy nézzük akkor ebből a szempontból nálunk mások lennének a számok.
(#39) dabadab
Hát azért egy lítium bányának se kicsi a öko lábnyoma, és ez csak a bányászása hol lesz még ebből 18650 cella
És ahogy magyar Samsungnál is kimutatták a víz szennyezést akkor mi lehet nem ennyire felügyelt országokba[link]
Egy olcsóbb bányászás
It’s a relatively cheap and effective process, but it uses a lot of water – approximately 500,000 gallons per tonne of lithium.Ha egy kocsihoz kell 10kg lítium akkor az azt jelenti hogy ilyen bányászattal 5000gallon víz (18900l víz) kell csak ahhoz hogy kibányásszák, és ugye a akkumulátor gyárnak is kell víz, ahogy Debrecennél is építik a víznek az utat
Egyes országokba meg hiány van tiszta vízből
Vannak profi hozzáértő emberek, nem nem videósok meg ilyenek , hanem tényleg szakemberek akik minden belevesznek na ők tudják kb megsaccolni melyik hogy áll szennyezésbe
Egyik kutya másik eb
[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
bul07
nagyúr
válasz FattyDove #44 üzenetére
De minden ilyen fémet bányászni kell ami ugyan úgy környezetszennyező, így már csak számolás kérdése melyik mennyire
Én csak azt nem állhatom hogy egyesek nagy megváltónak állítják be az elektromos autókat, pedig mégközel se az
MégMert lehet hogy 5-10év múlva lesznek olyan technológiák ami sokkal csökkenti a öko lábnyomát, de az még a jövő és nem a jelen
Mondjuk napelem lesz a kocsi karosszériája így ha parkol a kocsi akár fel is tölti magát
Vagy olyan akkumulátorokat tudnak majd gyártani hogy a mostani nyersanyagok feléből tudja ugyan azt a kapacitást[ Szerkesztve ]
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
BReal
addikt
""twitteres és személyes ténykedés" - a bulvársajtó hisztériakampánya inkább."
Egy olyan emberről beszélünk, aki Twitteren szavaztatja meg, hogy visszahelyezze-e a Trump-féle istentelen idiótákat vagy azt, hogy lemondjon-e a Twitter vezetéséről. Ez a bulvársajtó hisztériakampánya. Mondanám, hogy gyógyszerre ne igyál pálinkát, de rajtad az sem segít már.
#11 dabadab: Jelenleg úgy állunk, hogy a Mobiliti-áremelés után a leglassabb töltéssel számolva is jóval DRÁGÁBB lett az elektromos autók töltése, mint a benzin és dízel: a hivatalos adatok szerint legkedvezőbb fogyasztással rendelkező Konánál majdnem 10 l/100 km-re jön ki a fogyasztás. És hiába fogja ezt valaki az energiaválságra, meggyőződésem, hogy az energiaárak rendeződése után is maradnak ezek az árak. Folyamatosan törlik el a zöld rendszámos autók ingyenes parkolását. Jelenleg a gépjárműadó-mentesség, az olcsóbb szervíz és a tisztább városi levegő tudata, ami az elektromos autó mellett szól. És bár írtam már, hogy hasonló teljesítményű belső égésű modellhez képest szerintem megéri a felárat, a 2 előbbi dolog kiesésével ez változik.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Az ellektromos árramot is elő kell állítani, és szél és napellem nem megoldás míg nem tudják tárrolni, télen meg a napellem hátt.
Így marad az atom, meg a különböző fosszilis erőművek.Vízerőmű az számomra hát hát mert az is lehet nem kicsit környezetromboló megoldás.
Nagyon komplex dolog ez. Sok sok oldala van
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
azbest
félisten
válasz Donki Hóte #34 üzenetére
"Aki autót vesz, az nem gyárat vesz, hanem autót"
A cég értéke és kilátásai szempontjából nem a te egy szál autóvásárlásod számít, hanem a cég lehetőségei."új modellt pedig két éve nem hozott ki a Tesla"
ha divatból veszel autót, hogy elmondhasd újabb évjáratos optikai tuningos benzinesed van, ami 10 évig ugyanaz, csak kívülről vannak ráncfelvarrások meg pár minimális változtatás a dashboardon, akkor hajrá, neked benzinest érdemes venni. A tesla modellek folyamatosan változnak, ahogy fejlődik a gyártásuk. Attól, hogy kívülről ugyanúgy néz ki és a neve ugyanaz, még a váz gyártása, az elektronika az akkuk is fejlesztve vannak benne. Csak nincs ezzel tele a tévé, hogy vegyél új teslát, mert akkor vagy menő, ha 2023 van ráírvaA semi, a cybertruck gyártása is beindul lassan, mostanra ért oda a gyártástechnológia és kapacitás - több gigafactory-t építettek - hogy a többi model mellett azokra is jusson kapacitás a nagy kereslet mellett. Valamikor a roadster is sorra kerül. A többi gyártó is éveket késik rendszeresen a modeljeikkel, pedig sokszor csak dizájn változik azokban, tartalmi változás nem nagyon van.
#49 bul07
az autók legyártása mindenütt erőforrást fogyaszt. A futása alatt viszont nem mindegy, hogy képes-e megújulót használni vagy további nagy szennyezőt csak. És az energia előállításának módja sem mindegy, a hatékonyság ott is számít. Nem lesz autóra szerelt napelem, az nem hatékony. Az atom alaperőműnek jó. A megújulók rengeteg energiát tudnak termelni. Később, ha felfut az energiatárolás, akkor remélhetőleg sokkal több akku alapú buffer is lesz. Texasban már telepítenek az ausztrálhoz hasonló stabilizáló megoldásokat.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- Crypto Trade
- Motorolaj és szűrő topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Milyen videókártyát?
- The Division 2 (PC, XO, PS4)
- Linux felhasználók OFF topikja
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen