Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
Mert a piaci szereplő árképzési módszere törvényileg meg van szabva. Ugye emlékszünk arra, mikor ment fölfelé a kőolaj ára, a MOL emelt, majd amikor lefele ment a kőolaj ára, a MOL nem csökkentett? Valahogy ez ellen nincs központilag meghirdetett politikai támadás, mint a hatósági áras üzemanyaggal szemben, ami milyen rossz volt!
[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Shadowbull
addikt
válasz #54625216 #195 üzenetére
"Elmondta, hogy az a terv, hogy a Tesla robot taxikat fog forgalomba állítani"
Dehogy. Konkrétan ezt mondta 2020ban:
“Tesla will have 1 million robotaxis on the road by the end of the year.”
Pont így kamuzik egy csomó más témában is. Csak már nem elég ahhoz hogy manipulálja az árakat.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Sanya
nagyúr
válasz Shadowbull #203 üzenetére
Tett egy kijelentést, ami nem jött be. Na bumm.
Mutass egy embert, aki jósolt (mondott valamit, ami a jövőben - fél-egy év múlva - fog beteljesedni) és mindig mindenben igaza lett. Miért kell gazdag szélhámosok minden kijelentését készpénznek venni és szőrszálhasogatni? Mindenki hazudik, még a kőgazdag milliárdosok is. Ez nem újdonság.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
#56573440
törölt tag
válasz #54625216 #195 üzenetére
"Elmondta, hogy az a terv"
vs
" we should be able to go all the way from a parking lot in California to a parking lot in New York no controls touched at any point during the entire jurney. " A mikorra meg aszonnya hogy " Essentially november or december of this year" 2017-et írtunk pl...
Ha csak egy báb lenne a cég élén azt mondanám hogy persze, beszél baromságokat, nem készítették fel, ígérget meg... De mint Product architecht tudnia kellett a kezdetek óta hogy a termék amire azt mondja hogy a tervek szerint jövőre kész lesz az a kanyarban sincs, és ez ugyanúgy hazugság..."csak ettől még maguk a tervek nem hazugságok"
a fake it till you make it azért nem egy vállalható fejlesztési terv..."sak ettől még maguk a tervek nem hazugságok, mert gőzerővel dolgoznak"
a solar frikin roadways-en is gőzerővel dolgoztak, a theranosban is folyt a meló, a waterseer-ben is majd megszakadtak. Aztán meg..." A fejlesztések céldátumait viszont nettó hülyeség hazugságnak titulálni, mert akkor minden létező fejlesztőt megrögzött hazudozónak kellene tekinteni."
Itt a difi pusztán az, hogy tudod vagy nem tudod hogy nem lesz kész... Ha te folyamatosan a cég élén technokingezel pontosan tudnod kell hogy az egyik fő terméked ami durván selling point fejlesztése milyen státuszban van, mire képes és mi kell hozzá, hogy az működjön. Ha azt mondod hogy 10 év alatt megpróbáljátok megoldani ami a hasonló megoldások tükrében konkrétan fénysebesség, de nem jön össze, hát evvan... Ha tudod hogy 10 év de azt mondod hogy jövőre működnie kéne, akkor hazudtál. Vagy fingja nem volt hogy hogy áll és működhet e, vagy tudta hogy nem fog. Nem tudom melyik a jobb
-
Shadowbull
addikt
Nem egy kijentést tett, hanem sokat. A csávó folyamatosan kamuzik.
2015: "I don't think we have to worry about autonomous cars because it's a sort of a narrow form of AI. It's not something I think is very difficult. To do autonomous driving that is to a degree much safer than a person, is much easier than people think. [...] I view it like a solved problem."
Aztán meg évente hogy év végéig kész van.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Sanya
nagyúr
Vj050_2010_v2.pdf (gvh.hu)
nagykerár nem ugyanaz, mint a benzinkutak kisker ára.[ Szerkesztve ]
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Sanya
nagyúr
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #202 üzenetére
"Nade nem a feléről van szó, hanem a háromnegyedéről."
És? A kérdés ugyanaz: a felsorolt cégek valós teljesítménye mennyiben támasztja alá az árfolyam veszteséget?
Semennyire.
Szimplán a negatív befektetői hangulat tolja lefelé az árakat.
A Microsoft, az AMD, az NVIDIA, az Apple, stb. mind rekord bevételeket jelentettek 2022-ben (ahogy a Tesla is) ennek ellenére esett az árfolyamuk.
Közülük a Tesla mindig is volatilisebb volt, így nem csoda, hogy a kilengés is nagyobb.
A Microsoft árfolyama 5 év alatt 170%-ot, az Apple-é 185%-ot nőtt és ebben már benne van a jelenlegi kb. -30% veszteség is. A Tesla-é 410%-ot nőtt 5 év alatt a jelenlegi -72% veszteséggel együtt.
Ha tehát elhisszük, hogy a Microsoft, Apple, AMD, stb. értékvesztése átmeneti és a piac előbb-utóbb a valós teljesítményükhöz korrigálja az árfolyamot, akkor a Tesla esetében miért lenne ez másként?"Nem egy kijentést tett, hanem sokat. A csávó folyamatosan kamuzik."
Aztán a kamui idővel mégis sorra megvalósulnak. (Ez az, amit a sok fikahuszár valamiért képtelen érzelmileg feldolgozni.)
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Shadowbull #213 üzenetére
Azt mondtad talan korabban, h olyan 60 dollar mar realis is lehetne, nem?
while (!sleep) sheep++;
-
veterán
válasz arnyekxxx #157 üzenetére
kiállnál a főtérre azzal kampányolni, hogy 102Ft helyett 400ft+5% áfa legyen a gáz ára hamar jönnének kapával kaszával a helybeliek.
Felénk nagyjából most is 350-450 Ft/köbm árat fizetnek a gázért a helybeliek, tehát senki nem fog kaszát ragadni.
Nyilván értik ők, hogy ha korábban lett volna 3-5 millió forintjuk, hogy korszerűsítsék a fűtési rendszert, meg szigeteljék a házat, akkor most 102 Ft-t fizetnének a gázért, de mivel jóval a limit felett fogyasztanak, ezért a limit feletti részért 747 Ft-ot fizetnek.
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
nagyúr
válasz Shadowbull #216 üzenetére
Oke, de ugy is kb. a vilag legtobbet ero autogyara lenne. Azert az nem keves teljesitmeny kb. 2 evtized alatt.
while (!sleep) sheep++;
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #215 üzenetére
Felétek mindenki szállodát üzemeltet?
Vegyes felhasználási profillal decemberben 306m3-ig jár a 102Ft-os tarifa, 600m3 decemberi fogyasztással is 400ft alatt van a m3 ár, áfával. 6000kWh, leirni is durva.
600kWh áramot használtam el most decemberben 70m2-re, fűtéssel, főzéssel és melegvizzel.
-
#54625216
törölt tag
válasz Shadowbull #213 üzenetére
"Mert a Tesla sokszorosan túlárazott még most is. Azért."
És ezt azzal indoklod, hogy ...
-
veterán
válasz arnyekxxx #219 üzenetére
Nem üzemeltetnek szállodát, próbálnak élni egy rosszul szigetelt parasztházban.
Sajnos felénk a 102 Ft se 102 Ft, hanem 112, a gáz árára jön még pár korrekciós tényező, meg általános díj Értem én, hogy a gázelosztó cégnek is meg kell élni, de a propagandában szajkózott 102 Ft-os gázárhoz képest 10 %-al többet kell a fogyasztónak kifizetni.
Korábbi években is volt füst, meg büdös a faluban a vegyestüzelésű kazánok miatt, de az idén aztán tényleg minden szemetet elégetnek az emberek a kályhában, a kutyát nem lehet este kiengedni az ajtón kívülre, mert percek alatt beszívja a bundája a kinti büdös füstöt
Minden jó, ha a vége jó. Ha nem jó, akkor még nincs vége.
-
Sanya
nagyúr
válasz Donki Hóte #222 üzenetére
Akkor ez nem csak a Tesla eddigi legrosszabb éve
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
arnyekxxx
veterán
válasz Donki Hóte #222 üzenetére
Akkor nálatok jobb minőségű a gáz, ez a végeredményen nem változtat, a 102 forintosból annyival több fogyna. Alapvetően fűtőértéket veszel, ezt számolják vissza a fogyasztott m3-ből a gáz aktuális fűtőértékével korrigáltan.
a 600m3 az iszonyat mennyiség, aki ennyit fogyaszt és nem palotát fűt az még a 300ft-os szivacsot se rakja be az ablakkeretekbe és a macska ki tud sétálni a bejárati ajtó résén.
Tegyük hozzá, nincs tél. Akinek ilyen időben 600 elmegy az egy hideg decemberben elégetne ezer m3-t?
-
tatararpad
őstag
válasz arnyekxxx #224 üzenetére
Egy 81 m2-es kádár kocka akár 33 MWh/év, ami körülbelül 3400 m3 gáz. És egy kádár kocka nem palota, viszont nem is egy szita mint leírtad, viszont a vidék tele van vele. Ezen kívül a vidék tele van nem kádár kockákkal amik szintúgy nem paloták, pusztán mikor épültek semennyire nem volt szempont a fűtési költség, mert a gáz olcsó volt és sok. Lehet neked meghökkentőek ezek a számok és a kormány is kitartóan győzködi a népet hogy az emberek háromnegyedét amúgy sem érinti meg egyéb copium származékok, de ezek amúgy elég átlagos számok.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
válasz tatararpad #225 üzenetére
Ha annyit fogyaszt, akkor ott tényleg minimálisan se törődtek semmivel.
Felraknak némi hungit a falakra, az gyorsan és olcsón megvan, aztán máris máshogy néz ki az egész.DRM is theft
-
flexxx2
őstag
válasz Donki Hóte #222 üzenetére
"kutyát nem lehet este kiengedni" - azt hittem mert megfullad szegény azért
-
flexxx2
őstag
most már megérné felrakni, de most mindenkinek kellene a szigetelés, ezért kellett volna hamarabb emelni az energia árakat, mert így durva a kijózanodás,
de olyan hogy: átmenet-lassan megfontoltan-előre gondolkozva félek csak egy szűk réteg sajátja itt a Kárpát medencében. fenébe már megint politizálok, azért se törlöm ki -
arnyekxxx
veterán
válasz tatararpad #225 üzenetére
De az egy szita amivel 1961 óta csak annyit foglalkoztak, hogy 10évente kimeszelték és várták az államitámogatott tüzelőt.
-
arnyekxxx
veterán
10 éve is megérte volna felrakni de az átlagember mindig talál valami sokkal fontosabbat amire inkább költ.
Ha csak a födémre ráguritanak 15 centi üveggyapotot egy délután alatt (230e Ft az obiban 100m2, szerintem lehet olcsóbban is találni) már az is nagyon sokat jelentene.
-
Reggie0
félisten
válasz tatararpad #225 üzenetére
Regen sem volt olcsosag, hanem akkoriban csak a konyhaban volt meleg, mert ott foztek...
-
tatararpad
őstag
Én inkább arra gondoltam hogy pl. a gáz ára még 2000-ben is 33 Ft/m3 volt, ami mai áron durván 110 Ft/m3 gondolom nettó. Az a 3400 m3 mai áron áfával 474.980 Ft ami havonta 39.582. Nem kevés, de azért két keresőnél ez bőven az a szint aminél nem feltétlen foglalkoznak majd hőszigeteléssel. Nem is tették. A rezsicsökkentés meg fixálta kb. ezt az árat, így utána se nagyon foglalkoztak vele. (Azért számoltam át mai árra mert nincs kedvem már az akkori jövedelmeket is kibányászni, meg az átlagbér amúgysem túl reprezentatív) Amúgy abban igaz, hogy kevés régi házban nem láttam legalább egy cserépkályhát és spórt, vagy legalább ezek helyét, tehát valószínűleg a gáz kiegészítőként került be akár csak utólag is, mikor már igények voltak. Viszont részemről több offolásért már törölni fognak [link] [link]
-
arnyekxxx
veterán
válasz tatararpad #232 üzenetére
Az ország gázvezetékkel telepakolása a 70es években kezdődött, ami előtte épült abba eleve nem nagyon tervezhettek gázfűtést. Nagyanyáméknál a pb palack volt a "gáz" a konyhában, a vendégszobában ahol mi aludtunk egy olajkályha volt, és most iszonyatosan töröm a fejem, hogy az ő szobájukban (ez volt középen, itt volt az ágyuk meg a tv meg a rádio) mivel fűtöttek, de szerintem leginkább semmivel.
-
Reggie0
félisten
válasz tatararpad #232 üzenetére
Okes, de a kadarkockakat nem 2000-ben epitettek jelelmzoen.
-
-
Ear001
addikt
Ne viccelj. A Toyota masszívan építi a hidrogén ökoszisztémát, ami egy valós alternatíva ezzel a kivülről tölthetős akkkus viccelődéssel szemben a komplett közlekedésben, mert a robogótól a a vonatokon át a hajókig minden területen használható.
Ehhez képest a Tesla mit is csinál? Teszi félre a pénzt az önvezetésnek reklámozott dolog miatti perekre? Próbálja letolni a németek torkán a saját gyártáskultúrálatlanságát, meg masszív odaszarását a környezetre a berlini gyárnyitásnál? Próbálja használható járművé gyúrni a pickupját, amikor már minden régi hagyományos USA gyártónak van?
-
dabadab
titán
A Toyota masszívan építi a hidrogén ökoszisztémát
Nem, nem építi masszívan. Még csak a supercharger-hálózathoz hasonló sincs sehol, pedig azt kb. garázscég időszakában rakta össze a Tesla, a Toyota meg a legnagyobb gyártó.
ami egy valós alternatíva ezzel a kivülről tölthetős akkkus viccelődéssel szemben a komplett közlekedésbenMármint ugye azt leszámítva, hogy olyan 3-4-szeres az energiaigénnye.
[ Szerkesztve ]
DRM is theft
-
Füleske
addikt
Ne viccelj. Hol vannak a hidrogénes széria autók/motorok/robogók? Sehol. Egy darab demo Mirai van, ami a kutyának se kell. Államilag pénzelt showműsor Japánban. Vonatok, hajók, kamionok: lehet esélye a hidrogénnek, ha az akku technológia nem fejlődik túl gyorsan. Erre azért nem kötnék fogadást.
Japán hidrogén víziója 2003: [link]
BMW hidrogén víziója 2006: [link]
Mi valósult meg ezekből? Semmi.
Nem tudom a perek meg a környezetvédelem meg a pickup hogy jön ide, de gondolom a bulvárlapok csak ezekről írtak. Olyan jó bulváros, ködösítős, kétértelmű stílusban, semmi konkrétummal. Ahogy ezt le is írtad: minden mondatod kérdőjeles, ergo semmit se tudsz bizonyítani, Te csak kérdeztél. Ilyen kattintásvadász cikkeket én is tudnék írni, pl. Elon Musk egy gyíkember? Mutatjuk a részleteket! -
Shadowbull
addikt
"Egy darab demo Mirai van, ami a kutyának se kell"
Ehhez képest jópár ezer darabot eladtak belőle, és amúgy nem is a Toyota a legnagyobb üzemanyagcellás járműgyártó hanem a Hyundai.
A hidrogén jönni fog, ez szinte biztos. Hogy személyautóba is, az kérdéses, de kamionba, buszba,. munkagépbe nagyon valószínű.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #244 üzenetére
jópár ezer darabot eladtak belőle
Szerintem az, hogy nyolc év alatt eladtak belőle 18000 darabot, az elég jól megfelel a "kutyának se kell" leírásnak. Tesla S-ből az első hat év alatt elment negyedmillió darab.
DRM is theft
-
dabadab
titán
válasz Shadowbull #246 üzenetére
Nézd, én is tudom, hogy te is tudod, hogy a Mirai eladási adatai a "konkrét lófasz" kategóriába tartoznak, főleg, hogy ezek reprezentálják az összes hidrogénes autót - ehhez képest a Lamborghini Urusból is több fogy.
DRM is theft
-
flexxx2
őstag
válasz Shadowbull #244 üzenetére
Pár ezer csepp a tengerben. Mint technológia van értelme.
A hidrogén kutak infrastruktúrája hatalmas költség, ezért még kamionokban is kérdéses megvalósul-e, mert akkor az autópályák mentén minimum ki kéne építeni.
Esetleg nagy forgalmú útvonalakon lehet megérné (+zárt láncban fűzött kamionok, robotpilótával, elzárt sávban, automata trailer átrakással és tankolással, hogy már kicsit képzelődjünk)
A busz már jobb, mert ott városonként 1-3 db-al meg lehetne oldani a kutakat.[ Szerkesztve ]
-
válasz Shadowbull #248 üzenetére
Ne viccelj.
Ha Velencétől - Rigáig húzol egy egyenes vonalat, akkor attól keletre egyetlen H2 töltőállomást sem találsz. Még Olaszországban is csak két töltőállomás van. De másik is nyugatra van a vonaltól.
Spanyolország, Portugália, Lengyelország, Magyarország, ... összesen nulla darab töltőállomást üzemeltetnek.
Németországban 95 helyen lehet hidrogént tankolni, de nem egyenletesen oszlanak el az országban. A többi nyugat európai országban összesen 56 töltő állomás van üzemben.
Ezek a töltőállomások szolgálják ki az összes hidrogén hajtású járművet. A kamiontól, a személyautóig.Ha Rigában elromlik a töltő, vagy az autót húzod a szeméttelepre vagy drága pénzen veszel magadnak saját töltőt. Bécsben 2, Münchenben 3, Berlinben 5, Londonban 3 szolgálja ki az igényeket. Itt van alternatíva, ha egy állomás kiesik.
Jelenleg Németországban a személyautókba tölthető gáz 13,85 €/kg. Ez a mennyiség több mint 100 km megtételére elegendő. Nagyjából azonos a benzinnel, az üzemanyag költség. Ennél ma még jóval kevesebbe kerül az elektromos autók töltése.
Ma töltöttem 12,85 eurót az autóba. Az autó előzetes kalkulációja szerint ez majdnem 300km megtételére elegendő. Mivel hidegebb lesz a következő napokban, én csak 200km megtételében vagyok biztos. Sajnos jön az áremelés, de utána még érezhetően olcsóbb lesz elektromos autóval közlekedni, folyadékkal.Mivel a hidrogén elég gyorsan képes meglépni a tároló tartályokból, de legalább a tankolás is időigényesebb a benzinnél. Az autók ára magas. Nem tűnik észszerű alternatívának a hidrogén hajtás. Ráadásul nagyon meg kell tervezni az utazást távolabbra. Ha nem tudsz tankolni a tervezett helyen, komoly probléma lehet a tovább haladást. Vészhelyzetben bármely konnektorból tölthető az elektromos autó, csak nagyon lassan. De ez a megoldás sokkal jobb alternatíva, mint az itt állok hidrogén nélkül.
Csak azoknak ajánlom a hidrogén meghajtást, akik élvezik az igazi kihívás és van némi mazochista beütésük.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
Új hozzászólás Aktív témák
- Zotac Twin Edge OC RTX 3060 Ti
- AKCIÓ! AMD GAMER PC: Ryzen 7 5700X / B450 / RX 6700XT 12GB / 2TB SSD / 16GB 3200MHz / 750W Moduláris
- Új állapotú Dell 14,1" Érintő kijelző,FullHd IPS,16GB RAM,i5 8350u(8x3,6Ghz)világító bill,SSD, jó ak
- Asus ZenBook(16mm!),13,3"4K(3200x1800)IPS,core i7 5500u,8GB Ram,512GB SSD,7 óra akku
- Asus játékra is,15,6 FullHd,Ryzen 3 3200u(3,5Ghz),RX Vega 3 2GB VGA,12GB DDR4 RAM,SSD, szép állapot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen