Új hozzászólás Aktív témák
-
Sanya
nagyúr
-
-
arnyekxxx
veterán
Mondtál egy rossz példát amiből kimaradt az az apróság, hogy a nevezett helyeken ezzel párhuzamosan piaci árat fizetnek áfacsökentetten, ami jelenleg kishazánkban Bélanéninek 102 helyett 300Ft-os árat jelentene de csak azért mert most épp extrém "olcsó" a gáz, 2 hete még 500 lett volna neki 0 áfával. A bezzegnyugati jómódszerek mindegyike olyan magas árat eredményezne amibe a magyar lakosság jelentős része instant belerokkanna. Ez nem öröm, és nem jó, viszont tény.
-
Sanya
nagyúr
Az áfacsökkentés hatása csak a következő napi szól. 1 napig lemegy az ára a terméknek, utána majd szépen visszamegy ugyanoda. Gazdasági tanácsokat kérlek ne politikai posztokból szedj fel, mert a politikusoknak nem az a célja, hogy téged objektíven tájékoztasson, hanem az a célja, hogy rászavazz. Ember, gondolkodj. Ha valamit eddig 300 forintért vittek, mint a cukrot, majd lekerül róla az áfa, gondold át, én, mint kereskedő, mi a fészkes fenéért áruljam 250-ért, ha 300-ért ugyanúgy elviszik? Bolond lennék. És továbbra is vár a politika topik, ott lehet hőbörögni, lesznek társaid, nyugi.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
Shadowbull
addikt
-
#56573440
törölt tag
De... Mivan? Megvan hogy az amazonnak nincs köze a teslához? De hogy így semmi? Meg 2001 jelzem 22 éve volt...
Más cégek máskor mást árulnak másoknak más platformon, más üzleti modell mentén, konkrétan semmi, de semmi köze nincs egymáshoz... az egyik múltjából bármilyen következtetést levonni a másik jövőjére nézve elég... Aggasztó dolog...
-
Shadowbull
addikt
Nem temetem a Teslát. A cég megmarad, működni fog, autót fog gyártani. A tőzsdei árazása viszont sokkal reálisabb lesz.
Nagyon jól mondod egyébként, az elmúlt években fújták fel a DotCom lufi 2.0-t, most éppen EV Startupokkal. Most meg szépen leeresztett, és egy csomó új divatos cég el fog tűnni, mert nem lesz senki aki finanszírozza a veszteségeket.
A Tesla ettől még megmarad.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Sanya
nagyúr
Ja, én kérek elnézést, az energiaszektorban teljesen idegen kifejezés a profit. Az energiaszektor szereplői viccből, jófejségből járnak be dolgozni, a munkájuk legtöbb részét az emberekre való odafigyelés, és a szeretet tölti ki. Nem a profit. Nem. Poltopikban ha odamégy, ott osztják az elképzelésed, de ott mindenki virológus, orvos, közgazdász, tanár, it szakember, agronómus, teológus, államigazgatási szakember, nemzetközi kapcsolatok PhD-s doktora egyszerre.
A bortól bolondokat gondol az ember, DE A PÁLINKÁTÓL MEG IS CSINÁLJA!!!
-
arnyekxxx
veterán
10 éve is megérte volna felrakni de az átlagember mindig talál valami sokkal fontosabbat amire inkább költ.
Ha csak a födémre ráguritanak 15 centi üveggyapotot egy délután alatt (230e Ft az obiban 100m2, szerintem lehet olcsóbban is találni) már az is nagyon sokat jelentene.
-
Shadowbull
addikt
Ez a jelenlegi helyzet, de garantaltan valtozni fog, tobb okbol is.
- Az EU iszonyatos penzeket fog nyomni a zold hidrogenbe. Eloallitas, szallitas, felhasznalas, mind dotalva lesz.
- Rengeteg megujulo lesz kiepitve az elkovetkezo evekben. Olyan szinten tul lesz meretezve a kapacitas, hogy szelesebb/naposabb idoben egyszeruen nem fogunk tudni mit kezdeni az energiaval. Itt megint belep a zold hidrogen, mint tarolasi, felhasznalasi lehetoseg.En sem azt mondom, hogy ez szemelyautoban jelentosen el fog terjedni, mert valoszinuleg nem fog. De van egy csomo mas felhasznalasi terulet, ahol igen.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
azbest
félisten
Szerintem a hidrogén a problémás kezelése miatt mindenképp zsákutca, nagyon kevés kivétel lehet, ahol életképes / versenyképes lehet.
Ha túl sok felesleges megújuló energia lesz egyszer, akkor sokkal esélyesebbnek tartom azt, hogy a hagyományoshoz hasonló folyékony, szobahőmérsékleten tárolható mű-üzemanyagot csináljanak. A fejlesztések folynak párhuzamosan több cégnél is. Még a marson is működik már egy teszt eszköz a gyártáshoz [link] [link] [link]
Az biztos, hogy sokkal több energia kell ehhez, mint az elektromos töltéshez, de könnyen tárolható és ha felesleget kell eltárolni, akkor megérheti. Hidrogént most úgyis földgázból csinálnak leginkább, mert az olcsóbb.
A vízbontásos hidrogén azért drága, mert elektromos -> vízbontás -> spéci tárolás -> elektromossá átalakítás megy végig, aminél hatékonyabb ha akkuba töltik, csak nem mindig praktikus az akku, oda lehet valami más. Az üzemanyagcellás autó is elektromos, csak az áramot helyben termeli hidrogénből. Megvan benne minden, mint a normál elektromos autóban. Az akku is, csak kisebb.
[ Szerkesztve ]
-
dabadab
titán
Azért itt arról is szó van, hogy a hidrogénmolekula annyira kicsi, hogy simán átmegy az acéltartály falán, szóval egyrészt folyamatosan szivárog, másrészt meg persze nagy nyomáson tárolt, gyúlékony, oxigénnel robbanó elegyet képező gáz, mi baj lehet belőle?
DRM is theft
-
Reggie0
félisten
"a problémás kezelést meg lehet oldani, azért egy hidrogén tartály nem kevésbé biztonságos mint egy üzemanyagtank"
De, sokkal kevesbe biztonsagos. Arrol nem is beszelve, hogy a hidrogen kicsit mashogy robban. Nem veletlen, suritett hidrogen palackot sem osztogatnak az utcarol betero vevoknek... A terroristak is jobban szeretik a hidrogen palackot, mint a benzines kannat. (lasd wtc '93)
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
inkább valami szakmaibb dolgot linkelhetnél. Például itt egy tanulmány a hidrogén autók parkolása kapcsán [link]
A 13adik oldalon arról írnak, hogy van olyan bevonat a tartály belsején, ami szinte teljesen megakadályozza a szökést. Ha jól értem inkább a vezetékrendszert és különböző hibaforrásokat tekintenek kockázatnak, amit szellőztetéssel és szenzorokkal kezelhetnek. Csak tűz ne legyen, mert akkor úgy ég az is, mint egy jet engine, ahogy kiereszti az túlnomás védő olvadószelep a gázt.
Ettől függetlenül a 125-150 liternyi tartály + az akkukhoz is használt fémeket tartalmazó, drága hidrogéncella nem tűnik praktikusnak, mert kell mellé minden, ami egyébként is megvan az elektromos autókban. Mondhatnánk úgy is, hogy ezek olyan hibrid autók, amiknek hidrogénes generátora van benzines helyett.
Jelenleg is kapni olyan autót, amiben egy kis méretű, fix fordulatszámú, optimális keretek közt működő generátor van, mellette a hidrogéneshez hasonlóan egy kisebb lítium akku és elektro motoros hajtás. Vicces módon ezekre nem adnak zöld rendszámot, mert túl kicsi az akku a generátor nélkül megtehető minimum km követelményhez ("hatótávnövelt" fajta 50 km [link] [link] ). Míg a manapság földgázból gyártott üzemanyagú hidrogénes autó kaphat zöld rendszámot. Pedig a generátoros hatótávnövelőbe is tölthető bio/megújulóval gyártott folyékony üzemyanyag. Talán 1 liter körüli fogyasztást tudnak a jobbak.
Itt pl azt írják, hogy a rex-es bmw i3 fogyasztása 0.6l / 100km [link] Semmi értelme emellett a hidrogénes range extendernek szerintem. Bár ez lehet nem a legjobb példa, mert van kisebb akkus modernebb autó is.
[ Szerkesztve ]
-
Ezt használják személyautókhoz.
De ezek a megoldások is elengedik a hidrogén gázt, csak lassabban mint a tiszta acél tartály.
Nagyobb mennyiségben sókamrákban tárolják a hidrogént. Itt a sóba zárt víz molekulák biztosítják a zárást. A hidrogén nem oldódik vízben. De ez esetben is van veszteség. Egy egy második gáz, a párnagáz felhasználásával biztosítják az állandó nyomás megtartását. Ez csökkenti a betárolható hidrogén mennyiségét.A veszteségmentes tárolást talán szilárd héliumból készült tartályban lehetne megoldani. De ezzel nem vagyunk kisegítve.
Másként fogalmazva. A legerősebb acélból készült tartály falán lelép a hidrogén. A vasatomok alkotta kristályszerkezeten keresztül mozog át a hidrogén. Ha valaki kigondolná, csináljunk dupla vastag falú tartályt meglepődne. Változatlan sebességgel lépne le hidrogén.
Ma úgy tűnik, nem a járművek hajtására optimális a hidrogén. a megújuló energiák körzetes tárolására ideális.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
#56573440
törölt tag
Te november óta hol élsz? Mit olvasol?
Tessék portfolio ha már te is onnan linkeltél, de november óta kb mindenhol megjelent origó-tól 24hu-ig..."A megbetegedések hirtelen megnövekedése a szakértők szerint egyértelműen a kínai államvezetés legutóbbi, lezárásokat érintő döntésének tudható be: a heteken át tartó tüntetéshullámra reagálva Hszi Csin-ping kínai elnök enyhítette a karanténszabályokat."
A durva karanténszabályok amiket micimaciék hoztak verte ki a biztit és vonultak több helyen tömegek hetekig utcára... A szikra meg az volt hogy többen bentégtek egy házban amit a lezárás miatt nem tudtak megközelíteni...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"ezeknek is kimosták az agyukat"
vs
"igen olvastam erről, "
Mit akarsz vitázni tényeken? A diktatúra lényege hogy az összes ellenvéleményt bedózerolják tankokkal a föld alá, mindig óta ez van. Ehhez képest rohadtnagy lépés hogy utcára mernek vonulni ÉS el is érnek valamit. Ehhez képest úgy minősíted őket mintha meg se történt volna...
Dehogy keltem fel ballábbal, de az elmúlt 30 év legnagyobb lépése ez a rezsimmel szemben kb, te meg úgy csinálsz mintha meg se történt volna...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
"ez nem akkora megmozdulás hogy a rendszert döntögesse"
Végülis csak a betonkemény vaskezű karanténszabályokon enyhítenek az enyhe nyomásra. De azok úgyse voltak olyan durvák, pl csak réhegesztették emberekre a saját házuk/lakásuk ajtaját meg ilyenek...
Persze amikor elfogy az érv akkor jöhet a stílus, aztán a helyesírás, aztán... Csak olyan stílust vettem fel amilyenben te minősítettél embereket.
-
#56573440
törölt tag
"az hogy a covid szabályok ellen tüntetnek? Ez nem a rendszer elleni tüntetés, ez nem a párt ellen van, azt senki nem mondta, hogy váltsák le az elnököt, vagy igen?"
1: ki hozta a szabályokat? Aki a tüntetések miatt enyhített rajtuk... Az meg a párt..
2: de, követelték a lemondását.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Kés topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Hardcore café
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Vodafone mobilszolgáltatások
- AMD CPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Medence topik
- Autós topik
- A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
- További aktív témák...
- Worlde PANDA-61 Midi billentyűzet
- LG UltraWide UltraGear 49GR85DC-B 3 Év LG Grancia !!! 240 Hz
- DJI Avata 2 Fly More Combo (Three Batteries)
- -59% HP EliteBook x360 830 G7:i5 10310U,16GB,256GB,vil.MAGYAR bilI.,IR,13.3" Touch,100%sRGB,WWAN 4G
- Sony PS5 (1116A) + 2TB Samsung SSD bővítés a gyári 825GB mellett, két karral + venom töltőhub
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs