- Videó stream letöltése
- Hálózati / IP kamera
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Microsoft Excel topic
- Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
- Tombol az AI-láz: az NVIDIA már értékesebb, mint az Apple
- AI-gyártású celebpornóval küzd a Facebook
- Gyorsabban hozná el az önvezetést Kína
Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Milyen jó is volna ha igaz lenne amit a 8th meg dízel szektája nyom 0/24 és betiltanák a füstös autókat.
Ilyenkor mindig rákeresek, hogy na talán felébredt-e európa, de sajnos nem. A füstös autók még itt maradnak velünk évtizedekig. Legalább továbbra is tudnak füstölni az óvodás gyerekek orra alá, mert nekik ez okoz örömöt.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
8th
addikt
Már hiányoztál. Mondjuk nekem nem de valakinek biztos. Szokásos nulla információt tartalmazó demagóg baromság némi beszólással fűszerezve. Vicces gyerek vagy te.
"Egy nép csak úgy semmisül meg, ha önmagát semmisíti meg. Önmagát a nép úgy semmisíti meg, ha múltját már nem látja, jelenében csavarog, jövőjében nem hisz."
-
btprg
senior tag
Tudom hogy vallási fanatikusokkal felesleges vitatkozni, de ha a te elképzelésed szerint "felébredne" Európa, akkor összeomlana a társadalom, és kb. 100 évet esnénk vissza az életszínvonalban... Szerencsére az emberek nagy része még nem agyhalott (mű)környezetvédő. Az elektromos autó eladások 95+ százaléka kizárólag amiatt született meg, mert a jó hangos fogalmatlan hülyék azt hiszik hogy ezzel majd megmentik a bolygót, a cégek meg ennek a jó hangos tábornak akarnak benyalni, nehogy megszólják őket. A gyártók meg persze szívesen eladják jó drágán ezeket a használhatatlan szarokat, mint "a jövőt".
Ha jobb lenne, akkor nem kéne állami támogatás, kamuzöld porhintés, ellehetetlenítések, betiltások, magától mindenki ezt akarná venni. De jelenleg sokkal drágábban sokkal használhatatlanabb, és ennyi, ezen nincs mit magyarázni. (Csodálom hogy még nem kezdenek jönni a környezetbarát, motor nélküli mosógépek, ahol te tekerheted kézzel, hogy forogjanak benne a ruhák, mindezt egy normál mosógép árának kétszereséért Biztos nagy siker lenne, venné ezt is a sok sötétzöld állat.)Bármennyi ilyen álságos szarságot is találnak ki, a nyugati életszínvonal hosszú távon akkor is fenntarthatatlan marad, de mindig lesznek cégek, akik megkopasztják a magukat környezetvédőknek képzelő konzumidiótákat.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
ricsi99
addikt
Most sem azonnali váltás van... már rég tudtak erről az autógyárak ,hírek is voltak mi lessz... csak mindenki tett rá hogy hoax. Szerelő voltam valaha szóval annyi még tudok ,hogy a benzin/dízel elégetésénél azért nem hegyi levegő van... szürheted akárhogy de azért tisztán 1-1ben nem lélegzed be sokáig. Most nem egy poros tanyáról van szó mint pest... voltam éltem már nagyobban is... ami a lényeg ,hogy a köolaj el fog fogyni és amit igy ógy elhasználunk az már több hő és szennyeződés mint amit a bolygó elbír... lehet válogatni... ocó oszt van pár évtizedünk ,vagy kitalálunk valamit és esetleg az unokáink nem légzőmaszkban rohangálnak. szerintem ez nem pénz kérdése ,hogy mi legyen
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Alaaf Pi
aktív tag
A minőség és a mennyiség kivitelezhető, egy már tapasztalt autógyártónak. A Toyota az, mind minőséget, mind mennyiséget tud gyártani. Ahhoz, hogy valamit fejlesszen, azt nem kell utcára vinnie addig, amíg nem érzi arra érettnek. Nekik belefér a garázsban reszelés, nem minden autógyárnak amúgy, az tény. elektromos hajtás terén amúgy van már tapasztalatuk, elég sok. Alkatrészeket megfelelően összeválogatni meg a piac fejlettsége alapján lehet, amihez nem kell a piac fejlesztését finanszírozni, ha megteszik mások.
#104 dabadab:
Miért kéne törvényszerűen gagyinak lennie az első szériának? Elektromos hajtással, rekuperációval, minden elemmel van már igen gazdag tapasztalata a Toyotának.#107 ricsi99:
A kőolaj a hetvenes évek óta folyamatosan húsz harminc év múlva fogy el.[ Szerkesztve ]
-
8th
addikt
-
-
ricsi99
addikt
[ Szerkesztve ]
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
cucka
addikt
Világos, hogy valóban vannak súlyos, megoldandó környezetvédelmi problémák. Ezt józan ember nem vitatja.
DE
Azért ne feledd, az ember által okozott klímaváltozás kb. a 60-as évek óta része a közbeszédnek. Azóta az összes katasztrófával fenyegető jóslatról elmondható, hogy nem jöttek be.Szóval hadd legyek egy kicsit szkeptikus, amikor elvárás, hogy balta arccal komolyan vegyem annak a szakmának és szaktekintélyeknek a jóslatait, akiknek eddig soha nem jöttek be a jóslataik.
-
cucka
addikt
Arra gondolok, hogy mondjuk Magyarországon túléltük a pestist, a tatárjárást, a kis jégkorszakot, a második világháborút. De bármely országról lehetne ilyen listát mondani.
És akkor ezek után nehéz őszintén hinni abban, hogy mondjuk ha további 2 fokot növekszik az átlaghőmérséklet a köv. 80 évben, az egy megoldhatatlan kihívás lesz az emberi civilizációnak, és gyorsan azonnal tenni kell valamit, mert mindmeghalunk.
Ismétlem, hátha a gyengébbeknek nem jött át. Nem tagadom, hogy valóban változik a klíma. Ennek a hatásaival, és az emiatt felmerülő problémák méretével vagyok szkeptikus.
[ Szerkesztve ]
-
"Az, hog a hibridek szennyezőbbek, mint a sima ICE-k, 2010-ben is hülyeség volt"
Felőlem lehet (megjegyeztem, hogy kérdéses az információ), de annak idején egy BME-s professzor szépen levezette nekem, hogy miért (pl. egy rakat extra alkatrész van bennük, amiknek az előállítása és hulladékká válása rohadtul környezetszennyező [ami lassan morzsolódik le menet közben, azt nem tudod újrahasznosítani, hanem az út melletti árokba mossa le a csapadék] - de igen, a hagyományos autók sok alkatrésze is eleve az, de ez extra - és ezek tömegét állandóan magukkal vonszolják a hibridek ahelyett, hogy csökkenne a járművek tömege és ezzel az energiaigénye). De előre odatettem, hogy ez ~10 éves vélemény volt amit nem feltétlenül hittem el már akkor sem (de ha egy értelmes ember azt állítja, hogy "bűzlik a dolog", akkor újra-újra eszébe jut az embernek, hogy talán tényleg van benne valami turpisság). De mindegy is onnantól, hogy ha ma már pozitívban vannak, akkor sem lehetnek soha eléggé pozitívban [szerintem ide akart eredetileg kilukadni az eredeti "költő", aki akkoriban szidta a hibrideket] ("szép meg jó" X százalék, de sokkal-sokkal több kéne, úgyhogy innentől kezdve zsákutca az egész, és ugyan arra a konklúzióra érkezünk meg, hogy hosszú távon nem megoldás a hibrid autó... MA talán jó a zsebnek, de hosszú távon nem elég a környezetnek...).Ebben a számításban valószínűleg benne volt az is, hogy a degradálódott lítium akksit nem hasznosítják újra, de praktikus szempontból ez MA is érvényes. Újrahasznosítható lenne, de sokszor inkább kidobják az egész full-elektromos autók egy részét is, mikor degradálódott az akksijuk ahelyett, hogy akksit cserélnének benne (még, és még több szemét), és akkor hol vagyunk még attól, hogy egy hibrid, vagy full-elektromos autóba újrahasznosított akksi kerüljön [már az is necces, hogy a full-elektromos autóba új akksi kerüljön, nem hogy újrahasznosított akksi...!!!], miután az első gyári akksi degradálódott...
TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
Hehe... 35 évesen már saját megfigyeléseim vannak egy potenciális klímaváltozásról...
Persze 35 évesként tisztában vagyok azzal, hogy 350, 3500, 35000 éves körkörös oda-vissza ciklusokban is változhat az éghajlat (vagy 10 millió éves ciklusban is felőlem).
De abból, amit én eddig látok (és mezőgazdász családban nőttem fel, puszta lábal tapostam a búzaszárat a termőföldön gyermekként, nem egy betondzsungelben nyomattam a légkondi távirányítóján a +/- 2-3 fokos beállítást nyaranként/telekként...), Magyarország sivatagosodik. Ami nem azt jelenti, hogy 50 éven belül úgy néz majd ki, mint ma a Gízai piramis környékre, de a nyarak egyre melegebbek, a termőföldek egyre szárazabbak (nem, nem csak az utóbbi 1-2, hanem az utóbbi 10-20 év alapján - és nem, nem azonnal véglegesen sivatag az Alföld, de szép lassan pillanatnyilag arra tart, hogy aztán vissza fordul-e, az 10-20-30-300-3000 év megfigyelése lesz mások által).TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."
-
adlersson
aktív tag
A szállítással kapcsolatban: Vannak olyan technológiák, melynek során nem tiszta hidrogént, hanem egyfajta folyékony szerves hidrogénhordozót (liquid organic hydrogen carrier, LOHC), metilciklohexánt (MCH) és toluolt szállítanak.
A kémiai részletek ismertetése nélkül annyit érdemes tudni, hogy az MCH egy telített szénhidrogén, melyet a toluol hidrogénezésével állítanak elő, így a tiszta hidrogénnél egy jóval stabilabb és könnyebben, hagyományosabb eszközökkel is kezelhető anyaggal lesz dolgunk. Van többféle LOHC is, melyekkel jelenleg pl. Japánban is kísérleteznek, ám a hidrogénnel kapcsolatos egyéb infrastruktúra mellett ezek is további kutatást kívánnak, hiszen pl. az MCH – toluol kombó legnagyobb hátránya egyelőre a dehidrogenálás, melynek hatásfoka nem túl magas, illetve – mivel a reakció egy platina alapú katalizátor segítségével megy végbe –, nem is kimondottan olcsó.
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
Cassi
senior tag
Most olvasom, hogy az első negyedévben Kína lett a világ legnagyobb autóexportőre, 58%-os növekedéssel, Japán a második, 6%-os növekedéssel. A Toyotának nem sok ideje maradt, hogy kiderítse, merre van az előre. A Nokia 2006-ban a világ legnagyobb telefongyártója volt, aztán ugye...
-
#52931072
törölt tag
válasz janos666 #119 üzenetére
A laposföldhívők már megtalálták a megoldást, élére kell fordítani a földet, hogy ne süsse annyira a nap. Én elküldeném mindet a szkeptikusokkal együtt, hogy szereljenek hajtóműveket a szélére a manőverezéshez. Addig nyugi lenne legalább amíg visszajönnek csőfogóért.
Ami az elektromos autózást illeti, ahogy én látom , a koncepció lényege, hogy akinek bukja rá az teslával járjon, a maradék 90% gyalog vagy kerékpárral (persze jó rozsdással mert normális bringa is luxuscikk lett). Ennyike.[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
"akkor kérdezem én, mi van ha ezt az ingyen áramot egyből elektromos autóba töltöm"
Ha ezt kérdezed akkor egyáltalán nem érted, miért van ingyen akkor az áram.
"de még ezt sem tudod"
Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
.:ZS:.
senior tag
válasz janos666 #118 üzenetére
Attól, hogy BME-s prof mondta, még lehet nettó baromság. Hidd el, elég sokáig hallgattam őket ahhoz, hogy halljak jó pár baromságot. Ez bizonyosan közéjük tartozik.
Nézzük meg hogyan néz ki egy toyota hybrid hajtáslánca. Van egy nem alulméretezett atkinson ciklusú szívó benzinmotor ami termikusan hatékonyabb mint a normál ottó ciklusú motor, cserébe nyomaték szegényebb. Ehhez kapcsolódik egy bolygómű (van az automatákban is) és két kisebb villanymotor, az mg1 és az mg2. Ebből az egyik kvázi önindító és generátor (van a sima autókban is mindkettő) a másik meg a hajtásért felelős villanymotor. Ezekhez kell inverter és akksi. Az akksi minimál méretű, kvázi buffer. Nincs kuplung, nincs sebváltó ami kopjon, nincs nyomatékvaltó (citrom) ahol egy csomó olajat forgatunk mire megmozdul az autó, nincs szelepvezérlő ami besül. Lassításkor a villanymotor fékez, elinduláskor a villanymotor mozdítja meg az autót, így segítve a motort hogy a legtöbb időt a leghatékonyabb tartományban töltse. Ebből azért látszik, hogy a hajtáslánca a lehető legegyszerűbb, lényegesen egyszerűbb mint bármilyen ma kapható automata váltós rendszer(9 sebességs DSG és társai…) és a motor konstrukció is lényegesen egyszerűbb mint egy agyon downsizeolt kézi váltós turbós motyó ami papíron jó fogyasztást hoz a valóságban meg kieszi a pénztárcád. Nem véletlen szaladgálnak priusok taxinak bőven 500.000 km fölött. Nem azért mert a toyota olyan csúcs minőséget gyártana, hanem azért mert jó és egyszerű a konstrukció, kevesebb dolog romolhat el benne. Szóval a rengeteg “extra alkatrészt” az pont fordítva van. Pláne ha egy mai modern dízel motort veszünk ami ehhez képest végtelenül bonyolultabb kell, hogy legyen, hogy a szennyezést kicsit is kordában tartsák.
Egy Toyota corolla sedan esetében a hybrid és egy benzines MT között nincs 100kg különbség, a benzines AT meg gyakorlatilag olyan nehéz mint a hybrid. Btw a hybrid is csak 1390kg ami egy ekkora autónál teljesen normális.
Hogy a szennyezésről is beszéljünk, semmivel sincs több kopó/fogyó alkatrész, épp ellenkezőleg. És akkor arról nem is beszéltünk hogy a regeneratív fékezéssel nem csak a kinetikus energia egy részét visszanyered, amivel aztán elindulsz a következő lámpánál, de egy nagy halom fémport is megspórolsz mivel nem a tárcsafékeket használod folyamatosan.
Ez egy nagyon innovatív környezet kímélő technológia… volt a múltévezredben, értsd szó szerint mivel az első prius ezzel a rendszerrel 96-97 tájékán jött ki ha jól rémlik. Akkor kellett volna ráállni erre, mert most már elavult. A probléma, hogy akkor még senkit se érdekelt a környezetvédelem és az egyedüli ok amiért vették, az hogy kevesebbet kelljen költeni benzinre.
Szerk: A probléma amit a prof felvázolt, az sokkal inkább igaz a plug-in hybridekre. Mivel azok akár 60-100km-t is el kell menjenek tisztán elektromosan, ott valóban viszel magaddal egy teljesértékű elektromos autót plusz egy teljesértékű benzines autót. Ott már valóban más a matek és talán a legrosszabb minden opció közül.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #125 üzenetére
"Figyi, te állítasz valamit, neked kell hozni az adatokat. De nyilvánvalóan fogalmad sincs, csak pechedre lehívtam a blöfföt."
Nem, nem, Te állítottad, hogy érdekel a téma ezért utánanéztél!
Konkrétan ezt írtad: "Hmm, onnan hogy erdekel a tema egy ideje, es foglalkozom vele." Foglakozol vele? Hogy, okoskodással, mert értelmes adatokat nem tudsz, normális érveket nem tudsz, csak mindíg arra megy ki a mondandód, hogy csak, mert Te jobban tudod.
Na akkor ki is aki állandóan adatok nélkül blöfföl?Bónuszkérdés: Hallottál-e arról, hogy mennyire üvegházhatású gáz a hidrogén? És tudod-e azt, hogy csak szállítás és áttöltés közben mennyi az a mennyiség emi elszökik belőle? Mert Én ennek is utánanéztem. Ez már magában elég ahhoz, hogy azt mondjuk, hogy a hidrogén nem old meg semmit!
[ Szerkesztve ]
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
ricsi99
addikt
Mint írtam engem nem kell meggyóznód.
Nézd meg nyugodtn a filmet...1-1 ben a jelenlegi átlagos emberi gondolkodásról szól.
Amúgy meg a zinterneten minden adatot megtalálsz ,mi hogy változik ,mindenféle feltételezések nélkül
Amúgy meg nem is értem ,hogy miből veszed aztt ,hogy akár csak az európai térképen is nagyítóval meglehető rész ,mivel lenne különb ami miatt itt ne változna semmi? Itt talán tudsz olyan patakot 20km-es körzetedben ahová ki tudsz menni és mernél inni vízből? Vagy akár az esővízből ? Sürün lakott helyeken már a kútból is necces...
80 évene 2 fok? szép is lenne... tényleg olvass utána.. meg annak is ,hogy jelenleg mit tudnak tenni a természet változásával...Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
veterán
Ezzel egyetértek. Pár napja egy másik topicban végigpörgettük már ezt. Azért a klímamodellek által jósolt meteorológiai hatások nagyjából bejöttek! Én sem gondolom, hogy az emberiség ezzel ne tudna megbírkózni, vagy kipusztulna. Csak hát mindenki az életminőségét szereti, és az egészen biztosan változni fog. Például azért, mert Afrika, a Közel-Kelet, Ázsia egy része lakhatatlan lesz, illetve drasztikusan csökken a termőföld eltartó képessége. És itt több százmillió emberről beszélünk. Na most, ők nyilván a mérsékelt éghajlatra nyomulnak majd, ahol szintén romlanak a termésátlagok. Ezért pörög a fejlett világ a dolgon, nem puszta szívjóságból, azt hiszem.
A környezeti hatások pedig szemmel láthatóak nálunk is. Hőségnapok száma minden évben rekordokat dönt, tartós fagy gyakorlatilag már nincs. Gyerekkoromban még végigszánkóztuk a telet otthon, a keresztfiam a szánkóját évek óta nem tudta még csak kipróbálni sem.
Szóval abban konszenzus van, hogy valamit tenni kell.
-
sirály12
őstag
válasz Shadowbull #134 üzenetére
"Aham. Elég sok érvet írtam le, arról én nem tehetek hogy te nem érted őket."
Olyan érveket, amik nem álják meg a helyüket! Ha hozok egy 2022-es cikket, TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek, hogy elavult infókat tartalmaz, az nem számít. Konkrét adatokat semmit nem hoztál fel, csak állandóan visszakérdezel! De közben állítod, hogy te utánanéztél.
Értem én, hogy nem értesz ehez a dologhoz, csak akkor nem kellene másokra erőltetni a hitedet! Ha megnézed, és számbaveszed az előnyeit, és melléteszed a hátrányokat, akkor egyértelmű a helyzet. Például elolvashatnád ezt a cikket, mert elég sokmindenre gondol. [link]Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Shadowbull
addikt
válasz sirály12 #136 üzenetére
"TE egy 2014-essel akarod cáfolni, csak ezért, mert az jobban megfelel a nézetednek"
Ja, meg mellétettem egy aktuálist is. Meg tehettem volna még mellé jópárat, csak minek.
TC és Gajdán? Komolyan mondom, innentől kezdve ezt sértésnek veszem.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
veterán
válasz Shadowbull #139 üzenetére
De most tényleg a hidrogénről vitatkoztok? Mert én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor. A hidrogén tárolása rohadt macerás, még félig-meddig laikusként is. Nyomástartó edény kell hozzá, ráadásul 700 barról beszélünk itt. A hidrogén önmagában is robbanásveszélyes egyébként. Mármint tényleg konkrét érveket hozzál inkább hőzöngés helyett, és akkor komolyan leszel véve.
-
veterán
válasz Shadowbull #141 üzenetére
A kommentemben azért benne volt a kérdés, bár kérdőjel nélkül:
..én sem értem, hogy az miért lenne egyszerűbb/jobb, mint egy szögegyszerű villanymotor + egy egész jól kidolgozott technológiát használó akkumulátor.
Szóval ezt kifejthetnéd! Mármint E2E miért jobb, hatékonyabb, olcsóbb a hidrogénes meghajtás implementációja, mint BEV-eké. -
ricsi99
addikt
Régebbi karbis verdákat simán átalakították ,hogy menjen gázpalackról... szóval a technológia adott ... ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani.
Az a "szögegyszerű" villanymotor sem az aminek látszik... kérdezz meg egy villanybringaszerelőt ha nem hiszed.
Egy Gyűrű mind fölött, Egy Gyűrű kegyetlen, Egy a sötétbe zár, bilincs az Egyetlen...
-
Polllen
nagyúr
-
veterán
. ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani.
Oké, csak akkor írjál konkrétumokat!
.. kérdezz meg egy villanybringaszerelőt ha nem hiszed.
Azt hiszem, hogy ez személygépjárművekre vonatkoztatva nem lenne releváns. Egy kerékpárnál a méret és a súly extrém módon szempont a tervezés során, ez nyilván kompromisszumokat szül mondjuk a megbízhatóság terén. Egy autónál ez egészen biztosan sokadlagos feltétel (mármint a súly és a méret). És tényleg, villanymotor, évszázados, kimunkált technológia. Mármint nem látom azt, hogy bárki is a villanymotorokon rugózna bármely elektromos verda esetén.
A Toyota felvetése, miszerint nincs elég erőforrásunk igaz vagy hamis?
Hát, első körben tisztázni kéne, hogy mit értenek erőforrás alatt. És a tippem az, hogy nem véletlenül használták ezt a buzzwordot konkrétumok helyett.
[ Szerkesztve ]
-
sirály12
őstag
Komolyan ételmes választ vártál tőle? Adatokkal, vagy legalább normális hiteles forrásokkal? Én már elengedtem, nem éri meg. Egy hívő mindíg a legrosszab, mert a hitet nem lehet észérvekkel tronfolni!
Teljesen jók a meglátásaid.
Hogy lehetne egy rendszer jobb, ha plusz 2 átalakításon esik át az energia? Olyan hatásfokromláson esik át, amit nem lehet semmibe venni. Ha az energia majdnem több mint fele, majdnem 2/3-a elveszlik, az aligha nevezhető jónak és fentarthatónak. A pazarlás akkor is pazarlás, ha valamiből sok van.Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
sirály12
őstag
"ezt a 700 bar-t nem tudom honnét vettétek... nem rakétát kell indítani."
A Toyota Mirai 700 báron tárolja a hidrogént a tartájaiban, ez gyári adat! Tehát innen vették, és azért kell ilyen nyomáson tárolni, hogy eleget tudjon magával vinni a még így is elég nagy tartályaiban. Ebben cikkben elég sok adat van felsorolva, ami gyári adat: [link]
A gázpalackban nem hidrogén van, és a hidrogén nagyon más, mint a gázpalackban lévő gáz! A Miarai pedig ugyanúgy elektromos autó, tehát abban is bennevan az elektromos motor.Ha arra gondolsz, hogy belsőégésűbe használni hidrogént, akkor pedig elég nagy baj van, mert ez már a BMW-nek sem jött be sok éve. Nagyon drága lenne!
Én szárnyalnék, de nem hagyják.
-
Shadowbull
addikt
Nézz példának egy nyergesvontatót. A Tesla Semiben van kábé 800 KWh akku, lehet több. Ez saccra legalább négy tonna, de inkább több, az ára meg valahol 120e és 160e dollár között van, de az is inkább több. Egy hasonló képességű üzemanyagcellás rendszer könnyebb és olcsóbb, bár nyilván valamekkora akku abba is kell, de messze nem ekkora. Ráadásul üzemanyagcellás kivitelben elég például 4-500km hatótáv, mert a tankolás sokkal gyorsabb mint az akkutöltés.
Kamionoknál nem is használnak 700baros tartályokat, oda elég a 350bar is.Ezzel párhuzamosan a hidrogén infrastruktúra ki fog épülni, ez már eldöntött tény. Ha ezt kombináljuk az egyre erősebb energiatárolási igénnyel, amit a megújulók terjedése generál, látszik hogy az üzemanyagcellás technológiának igenis lesz helye a közúti közlekedésben.
Személyautóknál én sem gondolom hogy jelentősen elterjedne.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- MSI H81M-P33 LGA 1150 alaplap
- Lenovo Thinkcentre M710s 7. gen i5-7500 CPU, 16 GB DDR4 RAM
- Gigabyte GA-Q77M-D2H LGA 1155 alaplap, + ajándék i5-3470 CPU
- DELL OPTIPLEX 3040 MICRO PC, i5-6500T CPU,8 GB DDR3 RAM, 500 GB HDD
- AKCIÓZVA! Lenovo ThinkBook 13s Fémházas Profi Ultrabook -60% i5-10210U 8GB 256GB SSD FHD IPS WIN10
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen